Jokos Turun ylpeys, funikulaari, on käytössä?

AAstrad

Siinähän se jo otsikossa tuli kysyttyä. Piti maaliskuussa alkaa liikennöidä.

Että miten on sen hiilivaunun kanssa?

Onko teknisiä ongelmia? Ja hintahan on siis tähänastisten tietojen mukan 5,4 miljoonaa euroa tuosta kusilaarista.
Siellä mummit ja papat viruvat paskavaipoissaan iltapäivästä seuraavaan aamuun, mutta onneksi saatiin tuo kusilaari Turun "mainetta" korjaamaan...

40

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaikkiPaskatEsiin

      Vieläkös saatte suustanne ulos kakistettua, ja puolueesta riippumatta, jos tätä funikulaaria kannatitte?

      No, antaa tulla, omalla nimellä varustettuna!

    • Sivustanaurava

      Vitty te Turkulaiset olette idioottia porukkaa.

    • HiilivaunuNot

      Se on maaliskuu kallistumassa lopuilleen, kuinkas funikulaari/kusilaari edistyy? Sehän piti käyttöönotto olla maaliskuussa?

    • JoOnneksiPois

      Että mitkäs puolueet nyt taas tätä ajoivatkaan? Antaapa tulla!

    • ExAboa

      Näin eduskuntavaalien edellä, kysykääpä Turun ehdokkailta, ketkä heistä kannattivat Turun funikulaaria?
      Ja mitkä sen lopulliset kustannukset tulevat olemaan?

      • Anonyymi

        Älkää Turkulaisia moittiko.Parastaan tekevät näkyy mihin pystyvät.Heiltä ei enempää voi vaatia.Teollisuuden päivätyön tehneenä saman havainnon olen tehnyt 40v työkokemuksella Turussa.Kädettömiä ovat mutta hyvä itsekhu haisee kauaksi ja siihen se ammttitaito jää.


    • Nimiäesiin

      Maaliskuussa viimeistään piti olla käytössä? Miten nyt on sen hiilivaunu/kusilaarin kanssa, Turun poliitikot?
      Ja muistetaan edelleen, ketkä tätä kannattivat!

    • AboaIacta

      No niin, ennen vaaleja ei uskalleta julkistaa, joten Turun Sanomat (enkä tasan laita linkkiä) kertoo, että käyttöönotto on siirretty toukokuulle... Hehhehheh...:)

    • Hyvingee

      Perkeleen turkulaiset kun ratikkalinjat silloin lopetitte.

      • Anonyymi

        Niin, jälkikäteen on kerrottu, ettäTurun ratikkalinjojen kannattavuuskertoimet oli väärennetty. Eli että ratikka kannatti hyvinkin.
        Mutta oli tahoja, jotka hyötyivät bussiliikenteestä taloudellisesti...

        No, Turku, kauanko vielä annatte hyvien veljienne tuhota aikoinaan niin kaunista kaupunkianne?


    • Juhlavinmenoin

      No nythän Turun Sanomat jo kertoikin, että kusiputkan avajaiset on siirretty toukokuun lopulle. Saadaan vaalit näin kätevästi alta pois, ettei vain nimiä paljastuisi...
      Mutta toukokuussa siis soikoon juhlava fanfaari kusilaarille!

      • palakerrallansa

        Ei taida varsinaista yhtä alkuperäistä kohdennettua funikulaari valtuustopäätöstä ja äänestystä olla olemassakaan. Sellaisesta ei kenties koskaan ole päätetty valtuustossa. Funikulaari on eräällä tavalla vain tullut kaavoitushyväksyntöjen, virkamieskäsittelyjen ja lautakunta yms. vääntöjen sivutuotteena. Pala kerrallansa. Kylkiäisenä. Asiaa voi olla lähes mahdoton selvittää. Kuka tai ketkä ovat asialla olleet kyntämässä. Moni funikulaarihanketta edistänyt ei edes ole valtuustossa enää. Helposti osoittaa syypääksi sellaistakin joka hanketta ei ole kannattanut.


    • MerdeKai

      Eli osaamattomankin ja kyvyttömänkin kannattaa pyrkiä poliitikoksi, koska heillä ei lopulta ole mitään vastuuta mistään, mutta heillä on valtaa jaella kansalta kerättyjä verorahoja sitäkin enemmän?

    • SicTransit

      Onpa ihanaa, etten enää kunnallisverotuksessa tätäkin hölmöilyä joudu maksamaan.
      Nauttikaa turkulaiset, nauttikaa!

    • BinBarDiRin

      Ei se sinne mäelle ole itsestään itsestään ilmestynyt.

      Hiljaa ovat puolueet kuin kusi sukassa, että ketkä tuota kannattivat.

      Kaivakaa ne poliitikot esiin! Ja vielä näinä muutamana päivänä ennen eduskuntavaaleja!

    • Ihan_Vaan_Ajatus

      Turkuun on jo vuosikymmeniä yritetty suunnitella näköalatornia. Minkähänlainen keltainen kusitolppa siitäkin tulisi jos suunnittelu annettaisiin pelkästään Turkulaisille? Ehkä olisi parempi kilpailuttaa tornin ulkonäkö vaikkapa kansainvälisellä suunnittelukilpailulla, ettei tule lisää näitä "hiilivaunu" huteja. https://bit.ly/2G6YSpr

      • Mjoop

        Se on vähän hankala entiselle merenpohjalle rakentaa kun koko kaupungin alue on semmosta pehmeää savista lillinkiä, ne tahtoo ain pienetkin talot painua.


      • Tilaa_On
        Mjoop kirjoitti:

        Se on vähän hankala entiselle merenpohjalle rakentaa kun koko kaupungin alue on semmosta pehmeää savista lillinkiä, ne tahtoo ain pienetkin talot painua.

        Eikös se Kakolan ympäristö ole aika kallioista ja joen molemmilla rannoillakin kallioseinämät näkyvissä.


      • Anonyymi

        Ei tule tornia eikä mitään muutakaan!

        -Kaikki mihinkä Turkulaiset koskevat epäonnistuu ja muuttuu paskaksi!

        Case in point: Toriparkki.


    • Vilnankävelijä

      Ajoin juuri Vilnassa ja oli sujuva ja mukava. Euron maksoi. Kannatti ostaa Turkuun huonojalkaisille. Itse en ole.

    • Anonyymi

      Se on nyt ihana toukokuu! GRRRR...:)

      Onko jo päivämäärää tarkalleen kerrottu, milloin hiilivaunuun pääsee matkustamaan kansa, vai uskaltaako siihen astua lainkaan?

      Vai onko mallia Pendolino, että vain Italian lämpötiloissa toimii, mutta Suomessa ei?

    • Anonyymi

      Meinaako joku ihan huvikseen ajella funikulaarilla ylösalas :D? Itse olen luullut, että se on tarkoitettu alueen asukkaita ja sen palveluja käyttäviä varten mutta aina kai löytyy ihmisiä, joille funikulaarilla ajelukin on kokemus sinänsä.
      Itse olen ajellut funikulaareilla ja köysiradoilla ihan tarpeeksi elämäni aikana, joten eipä kiinnosta.
      Toisaalta ei Turun funikulaarissa mitään vikaa ole. Yläaseman ohi kävelin hiljattain, vaunu oli siellä ja näytti kaikkinensa yllättävänkin hyvältä, ainakin siihen nähden, että siitä on maristu niin tavattomasti. Uskon, että nimenomaan äänekkäimmät valittajat ovatkin niitä, jotka ensimmäisenä jonottavat vaunun kyytiin. Ja nämä samat tyypit ovat satavarmasti aikanaan ajamassa Toriparkkiinkin ensimmäisten joukossa.

      • Anonyymi

        Minä aion todellakin olla ensimmäisten joukossa, jotta pääsen taas marisemaan aiheesta lisää.


    • Anonyymi

      Nyt on jo IHANA toukokuu.

      Alkaikisohan se Turun Kaupunki vihdoinkin avautua/virallisesti oikeasti tiedottaa jotakin tästä funikulaarista?

    • Anonyymi

      Joo kohta on äitienpäivä ja sitten vielä eurovaalit 26.5.
      Nuo on kuntapoliitikoiden ensin lusittava, vasta sen jälkeen alkaa uskaltaa paljastaa tuo vaunu kaikkine puutteineen...

    • Anonyymi

      Minä niin hartaasti rukoilin ja toivoin, että vapuksi olisi taivasvaunut saatu liikkumaan ylös ja alas kakolan rinnettä. Valtaisa suuri karvas pettymys. Katkeruuden kalkki.

    • Anonyymi

      Ju ei siis Vapuksi, ei... Ensin pitää saada eurovaalien äänestystulokset, niin sitten vasta lähdetään kokeilemaan.
      Eurovaalien äänestys siis 26.5.2019.
      Ei uskalla takuulla kukaan hiilivaunua kannattanut ennen vaaleja edes paljastaa, että vaunua olisi kannattanut.

      Vai tietääkö joku jotain kannatuslukuja/äänestystuloksia puolueittain, funikulaaria koskien? Perin merkillistä, eikä ainakaan mitenkään avointa touhua.

    • Anonyymi

      Joko oli funikulaari juhlakunnossa, kuinka nyt meni tämän päivän harjoituksessa?
      Vain tilaajille näytettiin TS TV.

    • Anonyymi

      Lienee tarpeellinen, mutta voi olla ettei talvikeleillä kulje. Sikäli ei auta liukkailla jalankulkijoita. Korjailujen jälkeen voi sitten ehken soveltua Suomen talveen .
      Riippuu talvesta.

      • Anonyymi

        Siinäpä mukava koko perheen uusi harrastus. Edullinenkin. Lapset tykkää. Kotona viikonloppuna pähkäillään että mitähän sitä taas yhdessä tehtäisiin. Lapset kuorossa laulaa:"Funikulaariin. Funikulaariin." Porukka hups vaan autoon ja nokka kohti Turkua ja Kakolanmäen huvipuistoon laatuaikaa viettämään.


    • Anonyymi

      Alas tulee sujuvasti talvellaD. Pitää vaan olla tarkkana jos ajaa silloin ohiD

      • Anonyymi

        Juuri tätä minäkin ajattelin, että alas nyt kuitenkin tulee...:)


    • Anonyymi

      Kusikulaari nimi olisi parempi, liikkuva pajamaja... Voi että kusettaa. Kyllä joku kusettanut perkeeleesti Turkua 5.6milj

      • Anonyymi

        Onhan sille jo luotu oma nimikko-olutkin, että varmasti "kusettaa"... Ei vain taida olla tarjoilua itse kusilaarissa, ja jos mainostettu 1 minuutin matka-aika pitää paikkansa, niin kiirehän siinä tulisi...


    • Anonyymi

      Js heti jumittaa, kuten arvata saattoikin.

      Tästä tulee verorahoillemme todellista vastinetta: ehtymätöntä hupia, kun italialainen teknologia ja turkulainen byrokratia kohtaavat...:)

    • Anonyymi

      Vossikat olisivat paljon kauniimpia ja romanttisempia turisteille, mutta onko Turussa mitään kivaa puistomaista aluetta mihin ne sopisi? Kupittaan puisto? Tuomiokirkon ympäristö?

      • Anonyymi

        Aikoinaan sellaista kokeiltiinkin Turussa, oli opiskelijatuttukin yrittämässä. En tiedä, miksi lopettivat.


    • Anonyymi

      No nin, toimii, ei toimi, toimii, ei toimi....

      Siinä Tutun Funi.

    • Anonyymi

      Chiewitzin serpentiinistä olisi saatu eksoottisempi Fölikulaari/Kakoföri -matka.

    • Anonyymi

      Sais purkaa koko tekeleen, taisi olla susi jo syntyessään mutta rahaa palaa herrojen perseisiin turun taudin mukaisesti vielä jatkossakin tuossakin pelle viritelmässä.

      Seuraavaksi koittavat saada ratikkaa jotta hyville veljille riittää puuhasteltavaa ja sekin menee perseelleen kuten kaikki muukin Turussa, se on sääntö eikä mikään uutinen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe