Poika vai tyttö?

lue lisää..

POIKA:
-Poikien sydänäänet ovat jynkyttävämpiä
-Jos äidille ilmestyy ruskea viiva mahan päälle, joidenkin mielestä se tarkoittaa poikalasta.
-Poikalapset myös kuulemma kiusaavat äitiä raskauden aikana hiivatulehduksella.
-Poikalapsen odotus on siitä kummallinen juttu, että se näkyy myös isässä. Vintiötä odotellessa isukki nimittäin lihoo äidin kanssa.
-Jostakin syystä poikavauva saa äidin säärikarvat kasvamaan aikaisempaa nopeammalla tahdilla. Käsien iho on myös kuivempaa kuin ennen, ja jalkoja palelee usein.
-Pojat eivät juurikaan kasvata odottavien äitien rintoja.
-Poikavauva saa äidin himoamaan suolaista ruokaa. Juustoa ja lihaa kuluu jääkaappitolkulla.
-Ja jos hedelmöittyminen on tapahtunut ovulaatiopäivänä, kilpajuoksun ykkönen on poikasiittiö.

TYTTÖ:
-Tyttövauvojen sanotaan vievän äidiltä kauneuden. Iho saattaa näyttää ikävältä ja hiukset voivat huonosti.
-Tytöt myös aiheuttavat äidille enemmän pahoinvointia kuin poikavauvat.
-Tyttövauvan odottajat saavat paljon kiukkukohtauksia, joista he voivat syyttää tuplahormoneja.
-Tyttöä kantavien mieli tekee jatkuvasti makeaa ja hedelmiä.
-Jos äidin rinnat ovat jo raskauden alkuvaiheessa nopeasti kasvaneet ja vasen rinta on suurempi kuin oikea, on syytä uskoa tytön olevan tulossa.

Totta puhuen on vain yksi sataprosenttisen varma tapa määritellä tuloillaan olevan vauvan sukupuoli: synnyttää.
(Lähde Savon Sanomat 27.2.05)

Itse löydän molemmista ns. oireita/merkkejä, mikä lie tulossa.. ;) , mutta tässäpä kuitenkin teille hieman luettavaa odotuksen tiimellyksessä…
Terkuin: Säde rv 28

12

7644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanny

minun oireeni noista:

pojan:
      Poikalapsen odotus on siitä kummallinen juttu, että se näkyy myös isässä. Vintiötä odotellessa isukki nimittäin lihoo äidin kanssa.

tytön kohdalta taas löytyy kaikki oireet eli tän perusteella mahtaa olla tyttö tulossa =) saas nähdä sitten!!! nyt on rv14

• äiti

Tyttöä odottaessa raskauskilot tulevat lantion seudulle. Ja poikaa odottaessa odotusta ei juuri huomaa äidistä takaapäin.

• poika tulossa

Eikös sitä sanota, että tyttövauva vie äidin vyötärön ja äiti on (erityisesti takaa päin katsottuna) tasainen "patukka". Maha on yhtä leveä kuin korkea, sellainen pyöreä tavallaan.

Poikavauva sen sijaan kasvattaa kauniin korkeamman kummun vatsaksi, enemmän soikean kuin pyöreän. Ja vartalon kurvit säilyvät suunnilleen ennallaan.

• huuhaa...

:o) ja poikavauva potkii oikealla puolella masua ja tyttövauva taasen äidin vasenta puolta.. :o) sit oon kuullu tosta et jos se viiva masussa menee navan ylitse on poika tulossa, mut jos jää napaan tai alle niin tyttö.. JA alle 150 sykkeet vauvalla ovat pojan, 150 ja yli ovat tytön. ;o)

• huhtiäiti

Menossa viikot 34 4. Mulla vauva liikkuu molemmalla puolella, riippu ihan päivästä ja kellon ajasta. Hän on hyvin vilkas! Maha kasvanu kyllä, jotkut sanoo että poikavauva, toiset että tyttö.Ei ole kurvit hävinny, kun en ole syönyt niitä pois. Kunto on pysynyt yllä. suolaista sekä makeaa tekee mieli, ei pahoinvointeja muttei viivaakaan. Ja vauvan syke korkea. Ei sitä pidä uskoa vanhoihin uskomuksiin. Kahden lääkärin kanssa samaa mieltä siitä kumpi tulossa ( todettu viikoilla 19 ja 28)
        Mm. Äidilläni raskaudet samanlaisia, riippumatta oliko tyttö vai poika. Eikä hänellä koskaan pahoinvointeja. Ja sitte huhtikuussa näkee varmasti kumpi hän on :)

• -77

yksilöllistä..Mulla paino ei juurikaan noussut,vatsa kasvaa eteen,ei viivaa,tekee mieli suklaata,mahaan kasvanut vaaleita karvoja,toiset sanoo että poika ja toiset että tyttö.Tyttö kuulemma siksi että raskauteni näkyi niin myöhään,töissä huomasivat vasta kun alkoi 8kk.Kaverilla tuli viiva vatsaan ja sai tytön,toisella taas vatsa kasvoi eteen,ei tullut kiloja paljonkaan,kaikki veikkas poikaa mutta tyttö tuli.No vielä n.kk jännäämistä,4.4.on LA

• äippyli

Eihän noihin olekaan uskominen, mutta on se minun mielestäni ainakin kiva arvuutella uskomuksien mukaan kumpi tulee. En minä niihin luota mutta jokainen testi on aina testattava :) odotan innolla mitä tuleman pitää, koska oireet ollu melko ristiriitaiset :) katsokaapa vaikka:

oireita tytölle, joita minulla on: potkii kovasti vasemmalla puolella, ruskea viiva jäänyt navan alle, syke yli 150, iho todella huono, makeaa tehnyt TOSI paljon mieli sekä rinnat suurenivat jo heti alussa (josta yllätyin itsekin), karvan kasvu vähentynyt

oireita pjalle, joita on: maha kasvaa suoraan eteen päin kauniina pallona, ei ollenkaan pahoinvointia koko raskauden aikana, jalkoja palelee...

Eli olenkin naureskellut kavereiden kanssa että taitaa tulla tyttöpoika :)

Onnea kaikille jännäämiseen, jännätään yhdessä!

• äitix1

Tosta ruskeasta pigmenttiviivasta sen verran, että esikoista odottaessa mulle tuli pigmenttiviiva navan päälle. Ja tyttö tuli. Nyt on sen jälkeen kolme kaveria saaneet pojan ja kaikilla ollut viiva navan alla. Eli tiedä sitten..;)

Myös noiden perusteella nyt (rv 24 5) tulisi poika kun ei ole ollut pahoinvointia ja maha on pyöreä nyppy edessä, vaavin pulssi on 140, niin ja kädet on kuivunu oudon herkästi..?

Esikoistyttöä odottaessa oli karseeta pahoivointia ensimmäiset 3kk, naama finneillä ja tukka ei kasvanu lainkaan, koko keho levis tasaisesti ja vaavin pulssi oli 155.

Saapa nähdä..;)

• nauskis

Jaaha, noiden perusteella meille ois tulossa molemmat samassa yksilössä :D

Meille tulee poikavauva. Ja mun tekee mieli hedelmiä ja karkkeja, ei mitään viivoja missään (nyt rv26 4), masussa karvaa vaalea karvaa, ei säärikarvankasvua, tasaisesti olen pullahtanut, olen ruupahtanut ihan kuivan kesän oravaksi, kädet kuivaa, mutta jalat on lämpimät, lapsen isi on vanhoissa mitoissa, hehkua ei näy missään, mutta kynnet kasvaa. jne..

Että näin... Kivojahan nuo on pohtia, mutta ei taida pitää kutiaan nuo vanhat uskomukset. Mie kävin huuhaa-sivuilla testailemassa tulokkaan sukupuolta ennen kun sen sain tietää ja tyttöä kovasti povasivat kaikki testit...

• rv 30

Meillekin olisi kuulemma (rakenneultran mukaan) poika tulossa.

Minun tekee mieli sekä raikasta, että makeaa että ruokaa. Hiukset, kynnet ja karvat kasvaa vauhdilla. Kasvojen iho tavallista paremmassa kunnossa, mutta en minä millään lailla "hehku". Alkuraskauden pahoinvointia ei ole ollut, nyt sen sijaan iltapäivisin etoo (rv 30). Jalat ja kädet on lämpimät. Vatsassa ei viivoja minkäänlaisia ja maha kasvaa enemmän eteen kuin leveyttä.

Saas nähdä! ;)

• uskomistako?

täähän pitää ihan paikkansa! Itellä nyt rv 37 5 ja silloo rakenneultrassa sanottiin että tyttö olis tulossa. Ja tosiaan, lihonut olen tasaisesti joka suuntaan, iho aivan kamalassa kunnossa, kuiva, rasvat ei auta, punottaa, finnejä ja mustapäitä jatkuvalla syötöllä, hedelmiä menee suunnilleen kilo päivässä ja alkuraskauden pahoinvointi oli ihan hirveetä, sairaslomallakin silloin pahoinvoinnin vuoksi olin.. :DD

• mammakas

Meillä tuon mukaan tyttö tulossa, ja samaa on sanottu kahdessa ultrassa, ja molemmilla kerroilla oli eri ultraaja. molemmat sanoi suurinpiirtein näin "pampulat tältä puuttuu, tai ainakaan niitä ei ole näkyvissä, että varovainen arvio olisi että se olisi tyttö"

hyvä olisi jos tyttö ois, kolme poikaa on jo :D..
      tämän aikaan on tehnyt enemmän mieli makeaa ja raikkaita asioita. juustoja ja lihaa kyllä tosin myös.
      yökötys tulee helpommin, sitä ollut pitkin raskautta, ja kiukkukohtaukset... voi isukki parkaa... :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe