Tuliko 60-luvulla urheilukenttä tutuksi?

rauhallinen_juoksija

Miten on? Tuliko 60-luvulla tutuksi urheilukenttä -vai telkkari... ?

24

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HiukanLaiska

      Kävin joskus urheilukentällä, mutta enemmän olin telkkarin ääressä, pullaa syöden.

      • hähhähhäähehee

        No mitenkäs se vatsan kasvu ja kilot nykyään ?


    • HiukanLaiska

      Eipäs kysytä tuollaisia kysymyksiä.

    • Veeärriä

      Näethän tuota telkkaria joka paikassa, kaikkihan katsoo.

    • seOliSiihenAikaan

      Joskus 1966 kävin siellä kiekonheittoa harjoittelemassa, mutta en jaksanut innostua sen enempää.

    • juuujooo

      Joskus kävin juoksemassa, mutta en aktiivisesti. Vaan nykyäänkin käyn kävelylenkeillä, ja se on ihan ok.

      • kävelylenkin_kulkija

        Kävely on mielekkäämpää kuin pakkotahtiset koulun urheilutunnit.


      • normaalitavallinen

        Samaa mieltä. Koulun liikuntatunneilla olisi pitänyt olla joku huippuluokan urheilija, ja se ilmiö hävitti liikuntamotivaation. Onneksi aikuisiällä hoksasin, että kun käy omatoimisilla lenkeillä, niin ei tarvitse pyrkiä huippuluokan saavutuksiin.


      • Anonyymi

        Omalla kävelylenkillä voi kävellä omaan tahtiin. Ei tarvitse juosta kuin mikäkin vauhtihirmu.


      • Anonyymi
        normaalitavallinen kirjoitti:

        Samaa mieltä. Koulun liikuntatunneilla olisi pitänyt olla joku huippuluokan urheilija, ja se ilmiö hävitti liikuntamotivaation. Onneksi aikuisiällä hoksasin, että kun käy omatoimisilla lenkeillä, niin ei tarvitse pyrkiä huippuluokan saavutuksiin.

        "Koulun liikuntatunneilla olisi pitänyt olla joku huippuluokan urheilija, ja se ilmiö hävitti liikuntamotivaation."

        Aika lailla samaa mieltä. 60-70-luvun liikuntatunnit eivät kyllä millin vertaa pohjustaneet tai kannustaneet liikunnan jatkamista myöhemmällä iällä. Ymmärtääkseni tässä suhteessa ollaan nykyisellään menty huimasti eteenpäin?


      • Anonyymi

        Juu, liikuntatunneilla ei oikein huomioitu, että eri ihmiset ovat erilaisia.


    • muistot-ovat

      Moniko muistaa urheilukentän herran? Muistaakseni hänen lempinimensä oli Papu.

      • muistini-toiminut-joskus

        Muistaako kukan, mikä oli Papun oikea nimi? Olen kyllä aikoinaan tiennyt hänen nimensä, mutta … en nyt vaan muista.


      • muistan_tai_sitten_en

        Hänen etunimensä taisi olla Paavo.


    • joskus-pallo-hukassa

      Kansakoulun ja yhteiskoulun liikuntatunneilla kenttä tuli jonkun verran tutuksi. Mutta oppikouluaikana pelattiin melko paljon pesäpalloa koulun pihalla tai Teljentien / Vadstenankadun lähellä olevalla kentällä.

      • pitkälyönti

        Tarkoitus oli täyräyttää oppikoulun pihalla pallo aitaverkon ylitse. Takalaiton Aurinkotielle. Joku pitkäkätinen senkin teki.


      • ajattelenNäin

        Aika pitkä lyönti ollut...


    • noin1967

      Luolalan pikkukentällä pelattiin jalkapalloa ja pesistä.

      • Koho

        Ja talvisin Luolalan kentällä pelattiin jääkiekkoa.


    • Luostarinkadulta

      Kirkkopuistossa oli talvisin luistelukenttä. Siellä kävi enimmäkseen flikkoja.

    • niin_silloin

      Jääkiekkoilijat pelasivat Kuparivuoren kaukalossa.

    • jäällä

      Joskus kävimme Haijaisten luistelukentällä.

    • Anonyymi

      Minulle hurjan laiskalle ei urheilukenttä oikein tutuksi tullut.

      • Anonyymi

        Vähän sama ilmiö minulla melko laiskalla. Joskus kävin kentällä pyöriskelemässä, koska kaverit kävi siellä, mutta meikäläinen taisi keskittyä enemmän suunsoittoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1202
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe