Jalat ei kanna

Ootteko nähny sellasia unia että teillä jalat ei kanna ja kaadutte nelinkontin? Mulla nuo toistuu aina silloin tällöin.

5

3648

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttu uni minullekin, viimeksi näin unta, että minun piti ylittää tie ja auto lähestyi, jalat kangistuivat ja kaaduin nelinkontin, konttasin sitten vaivalloisesti tien yli ja pääsin juuri ja juuri toiselle puolelle ennenkuin auto sujahti ohi.
      Jostain olen lukenut, että jos uneksii siitä, että on kävelyvaikeuksia se symboloi esim jotain tilannetta jossa ei pääse eteenpäin; esim jokin vaikea asia, jossa epäröi tai jota ei haluaisi ollenkaan kohdata.

Unessa tien ylitys voisi kuvata tilannetta, jossa liikutaan vaarallisella tai omalla epävarmuusalueella..

Mutta toistuvia unia minullakin nämä ovat, onneksi en näe niitä kovin usein enää.

• jung

Jos elämäntilanne yleensäkin on jämähtänyt paikoilleen, niin koska uni aina pyrkii selvittelemään kaikki ongelmat pois, niin kun unessa ei jalat millään tottele tai sitten et vaan pääse liikkeelle tai edes pakoon epämiellyttävää asiaa tai vaaraa.

Niin - kysymys on yleensä jumissa olevasta elämäntilanteesta.

Uni pyrkii ulos ongelma-tilanteesta, mutta jalat ja kroppa ei tottele.

• jung

Etkös sinä minkkilaukku ollut jo siellä sillalla? Ja autosi pukkas sinut sinne jokeen.

Luultavasti unesi kehoittaa sinua ihan oikeisiin tekoihin.

• Siltauni joo. Niin se varmaan on.

• Anonyymi

Muistan joskus nuorena nähneeni unta että kävelen kaupungilla ja kävely alkaa muuttua yhä vaivalloisemmaksi, ihan kuin vyötärön ympäri olisi kiinnitetty kuminauha joka kiristyy kiristymistään joka askeleella, lopulta en tunnu pääsevän eteenpäin enää millään.
      Mieleen tulee jonkinlainen tunne että en pärjää elämässä, esim. töissä palkka polkee paikallaan mutta vuokra senkun nousee joka vuosi, muutkin kustannukset nousevat, en tiedä kauanko enää selviän tästä, tuntuu epätoivoiselta ja vääryydeltä, ihan kuin painajaiselta joka onkin totta :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2789
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      18
      2597
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      43
      2288
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1881
    5. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      38
      1634
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1575
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1493
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1373
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      34
      1271
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26