Joko laitoit kesärenkaat alle?

Porin.kesämies

Talvi jäi taakse, kevät on alkanut Porissa!

Joku sinä ajelet kesärenkailla?

44

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylsenehtii

      Jussina vasta.
      Olen näet ropinariippuvainen!

    • Seurasaari

      Kuka nyt kumeja käyttää. Minä vetelen paljaalla.

    • OsmoNinkutin

      Minulla on ollut nastattomat renkaat ympäri vuoden. En silti ole sen tähden saanut mitä orkkuja. Orkut tulee muissa hommissa.

    • premiumcar

      Pariviikkoa ajettu kesärenkailla ja hyvin matka etenee. Saamattomat luuserit eivät saa vaihdettua renkaitaan ennen kuin äiti antaa luvan.

      • premiumcar.too

        Erittäin hyvin sanottu! Suurin osa porilaisista on luontaisesti laiskaa ja saamatonta sakkia, mutta niin se vaan menee. Populaatiosta 1 % on huippuälykkäitä, 9 % muuten vain fiksuja. Se tarkoittaa, että 90 % porukasta on tavallista taapertajaa, joukossa vieläpä lajimme vähiten älykkäät yksilöt.

        Koska voi vaihtaa kesärenkaat? Hyvä kysymys. Yksi loogisen päättelyn ketju voisi kulkea näin:

        https://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Pori?forecast=daily

        Jos seuraavaan 10 vuorokauteen ei talvirenkaiden käytölle ole mitään perusteita (linkki yllä) ja sen jälkeen elämme jo huhtikuuta, jolloin tyypillisesti talvirenkaiden tarve on tilastollisesti pieni, on sopiva hetki vaihtaa kesärenkaat alle JUURI NYT.

        Hämmentävän moni auto tuntuu vielä rapistelevan Porin kaduilla nastarenkaissa. Yllättikö kevät taas autoilijat? Onko yllättävää, että 24.3. jälkeen on tilastollisesti erittäin epätodennäköistä, että säätyyppi muuttuu talviseksi varsinkin, kun sääennuste antaa suojan seuraavan 10 vuotokauden varalle?

        Minulla on alla jo kesärenkaat. Talvirenkailla ei tee enä mitään, varsinkaan nastarenkailla. Teen elämässä omat valintani omin perustein. En tarvitse ohjeita muilta. Kuulostaa itsekkäältä, mutta olen oikeastaan äärettömän epäitsekäs. Ajan läpi talven nastattomilla talvirenkailla, jotta myös sinun veroeuroillasi maksetut tiemme eivät kuluisi. Minulla ei ole oikeutta valita nastarengasta talvirenkaaksi, koska se olisi itsekästä. Ajattelen ilmanlaatua sekä muiden porilaisten ja minun veroeuroilla ylläpidettyjä teitämme. Minun on ajettava nastattomilla talvirenkailla osoittaakseni vilpitöntä kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan.

        https://yle.fi/uutiset/3-10689503
        "Kitkarenkailla ajetaan huomattavasti vähemmän kuolonkolareita kuin nastarenkailla. Nastarenkaat ovat selvästi yliedustettuna talvikauden kuolemaan johtaneissa liikenneonnettomuuksissa." Nastarengas on lääke, jonka haittavaikutukset ovat suuremmat kuin tauti, johon se tepsii.

        Lähinnä säälittää ne ihmiset, jotka eivät uskalla ajatella omilla aivoilla asioita ja tehdä omia päätöksiä. Jonkin aikaa vielä menee, että nastarenkaista päästään Suomessa totaalisesti eroon. Sitä odotellessa jokainen voi laittaa kesärenkaat alle vaikka jo tänään. Miksi odotella, kun se kuitenkin on tehtävä?


      • Prosentti

        Huoh, vaikka uskon, että luulet kuuluvasi tuohon 1%:iin, uskoisin kuitenkin sinun kuuluvan meihin mainitsemaasi 90%:iin. Tämä siksi, että fiksumpi osaisi tiivistää yksinkertaisen asian mitaan, jonka me 90% viitsisimme lukea. Voimia vaan taisteluun, josta olet ottanut näemmä elämäntehtävän.


      • Prosentti

        Korjaan tuon kirjoitusvirheeni, kun kuitenkin siihen täpinöissäsi tartut. Pitäisi ollaa ”...asian mittaan...”.


      • premiumcar.too
        Prosentti kirjoitti:

        Korjaan tuon kirjoitusvirheeni, kun kuitenkin siihen täpinöissäsi tartut. Pitäisi ollaa ”...asian mittaan...”.

        Olen töissä 5:nä päivänä viikossa 14-15 h päivässä. Minulla ei ole aikaa etsiä täällä foorumilla ihmisten kirjoitusvirheitä.


      • Prosentti

        Njoo, vähän tuo siltä vaikuttaakin. Aikaa tuntuu kuitenkin riittävän täällä palstoilla roikkumiseen ja muiden ohjeistamiseen sekä lisäksi vielä kehittelemään kaikenmaailman pölhökustaa- peosenttiteorioita. Kyllä tuolla työmäärällä pääsee ainakin 9%:n kerhoon. Vielä kun vähän vielä kiristät arkisin ja lisäät muutaman tunnin töitä viikonloppuihin saatat päästä mainitsemaasi 1%:n kerhoon.


      • premiumcar.too
        Prosentti kirjoitti:

        Njoo, vähän tuo siltä vaikuttaakin. Aikaa tuntuu kuitenkin riittävän täällä palstoilla roikkumiseen ja muiden ohjeistamiseen sekä lisäksi vielä kehittelemään kaikenmaailman pölhökustaa- peosenttiteorioita. Kyllä tuolla työmäärällä pääsee ainakin 9%:n kerhoon. Vielä kun vähän vielä kiristät arkisin ja lisäät muutaman tunnin töitä viikonloppuihin saatat päästä mainitsemaasi 1%:n kerhoon.

        Hyvin on joka ilta aikaa klo 23.00-23.30 täällä pyörimiseen. Ihmeellistä, vai kuinka?


    • Renkaserkki

      Minä olen vedellyt toista vuotta ilman renkaita.

    • Valte_B

      Kyll mää jo vaihroin Mersuu uuret renkaat.
      Naapuri autost mu Mersuu mää ne vaihroin.
      Mää jätin naapurill vanhat Silestonit.Ne ol kyll ihan finaalis.

    • ViikkarinVili

      Aattelin vasta aprillipäivän jälkeen käydä vaihdattamassa TH-kumissa. Siellä odottaa 2000 kilsaa ajetut Nokian kesäkumit.

      • Jokkis

        Oikein. Kuulostaa hyvältä.


    • nettiä.lukeva

      Satakunnan Kansan 24.3.2019 mukaan: "Sää lämpenee alkuviikolla ja loppuviikolla Satakunnassa mennään jo yli kymmenen asteen."

      • todettavaon

        Jollain tavalla se harmittaa ja ihmetyttää, että täällä kaupungissakin jotkut ihmiset KEHTAAVAT vielä ajaa nastarenkailla jo monta viikkoa olleilla kesään verrattavilla kaduilla. Siitä tulee valtava äänisaaste ja asvaltti kuluu ihan kuin liukuhihnalla.
        Siinä ei varmaankaan ole ripaustakaan ajatusta siitä, mitä se tulee maksamaan yhteiskunnalle. Suomessa on tämä hätävarjelun liioittelu mennyt aivan liian suuriin mittasuhteisiin monissa asioissa.


      • Travolta

        Kyllä, minullakin on näin lopputalvesta eri rengassarja keskusta-ajoon ja pienemmille maakuntateille. On siinä tietenkin oma hommansa vaihtaa Hyvelän linja-autopysäkillä aamulla töihin keskustaan mennessä rengassetti; ja samoin viiden aikaan kotiin mennessä. Kyllä siihen tottuu ja peräkärryssähän se toinen setti kulkee kätevästi mukana. Hyvä puoli siinä on, että tuo toinen setti mahdollistaa Porin keskustan kansainvälisen hyörinnän näkemisen vähän kauempaa. Kannattaa välillä siis vaihtaa settiä ja katsoa asioita Mikonkadulle päin, ei pelkästään sieltä ulos.


    • vastajussina

      Mulla on taas se ns. "ropinaongelma".
      En millään jaksa odottaa syksyyn, että saan vaihtaa uudet nastarenkaat alle, kun ne pitää niin hienon ropinan.

    • dosentti_Matikainen

      Pahin mahdollinen yhdistelmä osui tänään aamulla eteeni ajellessani KESÄrenkaissa töihin: edellä ajoi Skoda Octavia, TDI-diesel, alla nastarenkaat.

      Miettikää: Skoda, saastuttavalla diesel-moottorilla ja nastarenkaat alla. Voi jestas. Itselläni saastuttamaton bensakone ja asfalttia kuluttamattomat kesärenkaat. Eikä ole Skoda allani, vaikka ei mikään premium-merkki olekaan.

      • Pilalla

        Joo, samaa mieltä, hyvät nastarenkaat pilattu Skodalla.


    • Huhtasaari

      Aivan kamala juttu. Mulla on vanha Diisseli-Volvo ja kun peräpeiliin ilmestyy joku eläkeläispappa uudella pikkukinnerillä, niin on hienoa painaa kaasua oikein kunnolla, että savu vain pöllyää ja nastat lentelee papan uuteen kinneriin.
      Kyl diiisseli on hyvä auto ja vielä turbolla, niin johan nastat ja tienpinta lentelee.

    • Corolla

      Kokoajan luvataan rajuja yöpakkasia. En missään nimessä vaihda renkaita vielä pariin-kolmeen viikkoon. Ei vara venettä kaada!

      • lämmittelijä

        Jotenkin säälin tavallisia ihmisiä. Sääin sitä, itä tavalliset ihmiset pelkäävät.

        Voi, voi. Vai on oikein yöpakkasia luvattu!

        https://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Pori?forecast=daily

        Nämä nasterankilla huhtikuussa ajavat ovat niitä, jotka pelkäävät taivaan putoavan niskaan ja lähtevät kävelylenkille kypärä päässä. Ettei pää vain osu mihinkään.

        Uskokaa jo, ettette tarvi nastarenkaita yhtään mihinkään VAIKKA öisin olisi miinu 15 asteen pakkaisia tai sataisi vähän räntää. Sitten vaan vedellään kesärenkailla varovasti loskassa!

        Muistakaa aina, että minä olen ajanut keskellä yötä, pimeässä, yli 250 km/h, kesärenkailla, pakkasessa, lumisateessa, mustalla jäällä valtatiellä loivaan mutkaan. Yksi käsi ohjauspyörällä, toinen käsi piti videokameraa. Video löytyy Youtubesta. Enkä minä taervinnut temppuun nastarenkaita. Ette tekään tarvitse huhtikuussa nastarenkaita Porin keskustassa 35 km/h lykkiessänne.


      • Kiitooos

        Laitatko linkin siihen videoon?


      • Kesärenkaat
        lämmittelijä kirjoitti:

        Jotenkin säälin tavallisia ihmisiä. Sääin sitä, itä tavalliset ihmiset pelkäävät.

        Voi, voi. Vai on oikein yöpakkasia luvattu!

        https://ilmatieteenlaitos.fi/saa/Pori?forecast=daily

        Nämä nasterankilla huhtikuussa ajavat ovat niitä, jotka pelkäävät taivaan putoavan niskaan ja lähtevät kävelylenkille kypärä päässä. Ettei pää vain osu mihinkään.

        Uskokaa jo, ettette tarvi nastarenkaita yhtään mihinkään VAIKKA öisin olisi miinu 15 asteen pakkaisia tai sataisi vähän räntää. Sitten vaan vedellään kesärenkailla varovasti loskassa!

        Muistakaa aina, että minä olen ajanut keskellä yötä, pimeässä, yli 250 km/h, kesärenkailla, pakkasessa, lumisateessa, mustalla jäällä valtatiellä loivaan mutkaan. Yksi käsi ohjauspyörällä, toinen käsi piti videokameraa. Video löytyy Youtubesta. Enkä minä taervinnut temppuun nastarenkaita. Ette tekään tarvitse huhtikuussa nastarenkaita Porin keskustassa 35 km/h lykkiessänne.

        Lunta sataa ,sataa ja sataa liukasta ja floskaa ....


    • Bhdvoyv

      Eihä ne pakkaset yksin liukasta tee

      • mikä.mättää

        No, sehän tässä juuri on, että yöpakkasillla huhtikuussa ei ole mitään merkitystä!

        Tiet ovat sulat ja kuivat. 10 vrk:n sääennuste on pelkkää poutaa. On aivan sama, onko yöllä miinus 5 astetta vai ei. Nastarenkaita ei enää tarvita. Ei ole tarvittu kuukauten! Nastattomia talvirenkaita ei ole tarvittu enää kahteen viikkoon!

        Silti autot "rapisevat" ympäri Poria. Mikä siinä on niin vaikeaa vaihtaa kesärenkaita alle oikea-aikaisesti?

        Olen ihan tosissani: jokaisessa autossa pitäisi olla jo kesärenkaat alla. Miksi 90 % autoista on edelleen nasterenkaissa? Ihan oikeasti?


      • Ulosajo

        Juu ei pakkaset yksin likasta tee...täytyy naisen olla myös kiihottunut ja esileikit ovat tärkeitä.


    • Bergele

      Huomenna vaihdetaan. Sain ajan vasta huomiseksi.

      • Bergele

        Nonnih. Nyt on alla suvikumit. Kummallisen hiljaseks tuli auto.


      • Jokkis
        Bergele kirjoitti:

        Nonnih. Nyt on alla suvikumit. Kummallisen hiljaseks tuli auto.

        Kummallisen hiljainen on ja tottelee ohjausliikkeitä paremmin kuin talvirankailla rengastettu ajokki.


      • eipikkuteille
        Jokkis kirjoitti:

        Kummallisen hiljainen on ja tottelee ohjausliikkeitä paremmin kuin talvirankailla rengastettu ajokki.

        tottelee kai


    • Eskeli

      Ai meinaat käyttää samaa kumia koko ajan. Ohhoh.. on siellä lastia, jos vaimon kanssa tänään pelehdit.
      Hyi sinua ...

      • Nyrkkijakyllikki

        Alaikäiset tumputtajat voisivat perustaa oman osaston.


    • Nastapöly

      Ei taida olla nastapölyä siellä Porissa?

      • Nastatalla

        Kukas idiootti on mennyt jo vaihtamaan kesäkumit alle...


    • Anonyymi

      Ottaen huomioon, että päivälämpötila lähentelee 20 astetta tuntuu kummalliselta, että vieläkin moni auto ajelee nastarenkaissa. Kävin tänään Porin keskustassa ja katselin kadunvarsille pysäköityjä autoja ja kuuntelin ohi ajavien autojen rengasääniä. Koko ajan rapisee jossain.

      Kyllä se kevään tulo yllättää autoilijan jos toisenkin joka vuosi.

      • Anonyymi

        Venttiilit ne on jotka rapisee.
        Itse ajan koko kesän nastoilla. Nasta on pehmeämpi kuin viime kesänä hajottamolta ostamani suvikumit.


      • Anonyymi

        Sinulla rapisee korvien välissä.Vingut joka vuosi samasta asiasta tällä palstalla.Vingu keskenäsi! minä jauhan nastoilla katua tasan niin pitkälle kun laki sallii ja vaihdan vasta sitten jos viitsin!


    • Anonyymi

      En oikein ymmärrä miksi jonkun toisen tavat haittaavat jatkuvasti jotain itseään suunnattomasti rakastavaa kitisijää. Pitäisi vaan huolen että omat renkaat ja asiat ovat kunnossa. Muiden asiat eivät niille kuulu.

      • Anonyymi

        Omat renkaat ja rengaspaineet on kunnossa. Voi koska tahansa ajaa kovaa. Se on tärkeää.


      • Anonyymi

        Näin on. Kesäkumit on povarissa valmiina käyttöön. Paineet on.


    • Anonyymi

      Hävettää muiden puolesta, kun toukokuuta eletään ja renkaat rapisevat!

      Mm. tänään Liisankadulla klo 12: E-luokan Merdes-Benz, kilvet BOV-xxx

      Olisikohan sinullakin jo aika siirtyä kesärenkaisiin? Jos et Eemelilläsi pysy toukokuussa tiellä kesärenkaissa, niin vaihda auto johonkin kunnolliseen!!!! Nastarengas on ollut hyvän aikaa laiton rengasvalinta. Nyt on 5.5. rakkaat autoilijat! Nastojen käyttö kuuluu lopettaa viimeistään maaliskuussa!

      • Anonyymi

        No voi paskanmarjat, olen jo kaksi kertaa vaihtanut nastat takaisin alle ja eiku turhaan!!!


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1398
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1261
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      26
      1137
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1033
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    Aihe