Pakkoajatukset&paniikkihäiriö

Sairastuin paniikkihäiriöön noin neljä vuotta sitten jolloin psykiatri määräsi minulle paniikkiin seronilia 20mg. Lääke tehosi todella hyvin ja kohtaukset lähtivät pois. Myös yleinen ahdistus helpotti. Puoli vuota sitten lopetin lääkkeet, jonka jälkeen paniikkikohtaukset ovat palautuneet, lievempänä tosin. Tilalle on tulleet pakkoajaukset, jotka riivaavat minua noin 90%valveillaoloajastani. Viimeiset neljä kuukautta olen miettinyt 15 tuntia vuorokaudessa kasvojeni ihoa, joissa on muutama näppy/vaalea luomi ja katkennut verisuoni. Tuijotan näppylöitä ja verisuonia useita tunteja päiväss suurentavalla peilillä aringon valossa, en kehtaa kulkea missään, koska luulen että muut ihmiset tuijottaa näppylöitäni. Kun katson telkkaria, yritän etsiä ihmisiltä näppylöitä, bussissa ttuijatan ihmisten kasvoja, sama lukiessani lehteä, käydessäni kaupassa tai mitä ikinä. Tiedän, että ajatukseni ovat sairaloisia, mutten pääse niistä eroon. Olen varannut ihotautiläkärille ajan laserhoitoon, että pääsisin eroon kahdesta näpystä kasvoissani, Kun katson peiliin, meinaan oksenta kun näen näpyt (vaaleat ja huomaamattomat pisteet ihollani). Ruuvasin vessan seinästä peilin irti. Pelkään etten ikinä enää voi katsoa peiliin, ilman että oksettaa. Ajattelen vain ihoani, luen kaikki päivät netistä tietoa ihosta ja näpyistä. Tulen hulluksi. Kuka voi auttaa?????
Apua.
1396
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Ota itseäsi nypystä kiinni ja varaa aika lääkärille.
Sait jo paniikkiin avun, joten kyllä tämäkin vaiva hoituu:)

Äänestä

Kommentoi aloitusta


iik! kirjoitti:

Sairastuin paniikkihäiriöön noin neljä vuotta sitten jolloin psykiatri määräsi minulle paniikkiin seronilia 20mg. Lääke tehosi todella hyvin ja kohtaukset lähtivät pois. Myös yleinen ahdistus helpotti. Puoli vuota sitten lopetin lääkkeet, jonka jälkeen paniikkikohtaukset ovat palautuneet, lievempänä tosin. Tilalle on tulleet pakkoajaukset, jotka riivaavat minua noin 90%valveillaoloajastani. Viimeiset neljä kuukautta olen miettinyt 15 tuntia vuorokaudessa kasvojeni ihoa, joissa on muutama näppy/vaalea luomi ja katkennut verisuoni. Tuijotan näppylöitä ja verisuonia useita tunteja päiväss suurentavalla peilillä aringon valossa, en kehtaa kulkea missään, koska luulen että muut ihmiset tuijottaa näppylöitäni. Kun katson telkkaria, yritän etsiä ihmisiltä näppylöitä, bussissa ttuijatan ihmisten kasvoja, sama lukiessani lehteä, käydessäni kaupassa tai mitä ikinä. Tiedän, että ajatukseni ovat sairaloisia, mutten pääse niistä eroon. Olen varannut ihotautiläkärille ajan laserhoitoon, että pääsisin eroon kahdesta näpystä kasvoissani, Kun katson peiliin, meinaan oksenta kun näen näpyt (vaaleat ja huomaamattomat pisteet ihollani). Ruuvasin vessan seinästä peilin irti. Pelkään etten ikinä enää voi katsoa peiliin, ilman että oksettaa. Ajattelen vain ihoani, luen kaikki päivät netistä tietoa ihosta ja näpyistä. Tulen hulluksi. Kuka voi auttaa?????
Apua.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu