Kuinka moni on lapsena uskonut joulupukkiin ja kuinka moni vähän silloin pelkäsi joulupukkia?
Kuka sinulle on kertonut, että joulupukki on olemassa ja sen, että hän tuo lahjoja kilteille lapsille jouluaattona?
Oletko nähnyt joulupukin?
Kuinka moni uskoo jumaliin? Kuka sinulle on kertonut, että jumala/jumalat on todellisia hahmoja?
Pelkäätkö hieman sitä jumalaa? Oletko nähnyt jumalaa?
Molemmat hahmot ovat tietysti ja varmuudella ihmisten keksimiä, niin jumala kuin joulupukkikin.
Siitä syystä et ole voinut nähdä kumpaakaan todellisuudessa.
Miksi olet uskonut satuolentoihin?
13
58
Vastaukset
- pyhpyh23479234789
Sinä tosiaan olet harhainen. Siinä sanot totuuden.
- Uskonlahkonorjan-kohtalo
Joillakin on se lapsen harhaisuus ja herkkäuskoisuus jäänyt aikuisiälle saakka. Selaisia pölvästejä, jotka eivät aikuistu kutsutaan uskovaisiksi.
He itse kutsuvat myös itseään harhoissaan "jumalan lapsiksi", eli satuolennon jälkeläisiksi.- AimoAteisti
Domestikaatiossa eläimet jäävät usein pennun tadolle jolloin esim lemmikkeinä pidetyt kissat ovat sosiaalisempia ja riippuvaisempia kasvattajistaan. Tutkijat uskovat että myös ihminen on käynyt historiansa aikana domestikaation ja meille on tarve läpi koko elämän äiti- ja isähahmolle vaikka nyt sitten abstraktilla tasolla. Tämä toki on vaikeaa selittää sellaiselle ihmiselle joka uskoo vain fyysiseen maailmaan joka on kongreettinen, mutta ei ollenkaan psyykkiseen joka on ihmisten mielissä. Samat ihmiset myös vähättelevät tai jopa haukkuvat esimerkiksi psykologiaa, filosofiaa ja metafysiikkaa huuhaaksi.
- AimoAteisti
"Kuinka moni on lapsena uskonut joulupukkiin ja kuinka moni vähän silloin pelkäsi joulupukkia?"
Minä olen uskonut ja uskon yhä edelleen Pukkiin.
"Kuka sinulle on kertonut, että joulupukki on olemassa ja sen, että hän tuo lahjoja kilteille lapsille jouluaattona?"
Muistaakseni aivan ensimmäistä kertaa Joulupukki itse, mutta tarkemmat muistikuvat on että siitä kerrotaan joka vuosi televisiossa.
"Oletko nähnyt joulupukin?"
Olen nähnyt montakin kertaa. On haukempaa leikkiä uskovamsa, kuin olla uskomatta. Pidän siitä mikä on hauskaa ja haastaa järjen. Elämä olisi tylsää ja harmaata ilman leikkejä :) hei tonttu ukot hyppikää
- Kerhotoimintaa-lahkoissa
"Elämä olisi tylsää ja harmaata ilman leikkejä."
Tuohon perustuu myös uskonharhojen parissa puuhastelu ja siihen liittyvä kerhotoiminta (=juamalanpalvelukset tai muu kokoontuminen Raamatun satujen tiimoilla) samanlaisten herkkäuskoisten pölvästien kanssa. Heitä kutsutaan uskovaisiksi, eli uskonharhaisiksi. Onko aloittajalle käynyt niin, että on uskonut joulupukkiin, koska näin on uskoteltu? Kun sitten asia onkin osoittautunut huijaukseksi, niin on mennyt myös usko Jumalaan. Tämä on murheellista, mutta joskus näin käy huijatulle lapselle. Tämän vuoksi me emme ole koskaan valehdelleet lapsillemme, että joulupukki olisi oikea. Aina ollaan kerrottu, että joulupukki on vain leikkiä.
- Yksin_usko
Tämän vuoksi me emme ole koskaan valehdelleet lapsillemme, että jumala olisi oikea. Aina ollaan kerrottu, että jumala on vain satuolento.
- Siitä-syystä
"Miksi olet uskonut satuolentoihin?"
¨
Johonkin satuolentoon mieli teki samaistua ja silloin valitsin Raamatun satukirjasta sen häijyn ja sadistisen massamurhaaja Jahven.
Tulee hyvälle mielelle siitä, ettei kykenisi koskaan olemaan niin paha kuin se Jahve niissä tarinoissa oli.- Uskon-mies
Pastori pystyy olemaan lähes esikuvansa Jahven kaltainen.
USA:ssa pastori oli massamurhaaja, kiduttaja ja raiskaaja, eikä kukaan osannut epäillä miestä, joten hän sai harrastaa puuhiaan yli 25 vuotta, ennen kuin jäi kiinni ja sai 35 (tunnustetusta) murhasta ja raiskauksesta kuolemantuomion.
- näinsevainon
"Miksi olet uskonut satuolentoihin?"
Siksi, että eräät ihmiset uskottelevat valheillaan niiden olevan olemassa. - Totuus.on.tämä
Mm. USA:ssa ja Iso-Britaniassa koulutetut lahkon myyntimiehet pyrkivät olemaan niin vakuuttavia höpinöissään, että he saattavat aivopestä sinut niin, että alat uskomaan satuolentojen olemassaoloon ja ko. myyntimiesten edustaman lahkon olevan se ainoa ja oikea valinta.
Kaiken takana on kuitenkin ainoastaan maallinen mammona, raha sekä muhkeat voitot, kun sinusta pyritään tekemään pastoreiden toimesta lahkolle aktiivinen nöyrä ja talkoohenkinen maksava asiakas.
Siihen tarkoitukseen on keksitty viikottaiset kokoontumiset. Niissä tilaisuuksissa sinulle uskotellaan satuolentojen nimissä, että juuri meidän lahkoon kuulumalla ja olemalla nöyrä sekä kuuliainen lahkon säännöille, olet kuolemasi jälkeen saava mahdollisen palkinnon, luonnollisesti mikäli olet suorittanut 10% tuloistasi uhrilahjat lahkon päättäjien palkkioihin.
Kaikki riippuu myös siitä, kuinka paljon olet tehnyt lahkon sisällä ilmaista työtä, talkootyötä=maallikkotyötä ja kuinka avokätisesti olet syytänyt rahaa lahkon kassaan, koska iloista antajaa ne satuolennot rakastavat, niin sinulle uskotellaan. Aika hyvän katsauksen uskomisen perusteisiin saa sillä, kun lukee ajatuksella esittelyn nimetyistä argumentaation virheistä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentointivirhe
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663