Ihan vain omaa yksityisajattelua

Joukahaisenpoika

Paljon parjataan Nordeaa. Ko. pankin asiakkaana voin todeta, että onhan ne konttoripalvelut surkeita, mutta eivät ole palvelumaksutkaan suuria. Kohuttu rahanpesukin on mieltä askarruttanut, mutta se suuressa ämpärissä aina vähän roiskahtelee, kun keikutellaan. Osuuspankeilla on oma bonusjärjestelmä, mikä saattaa olla toimivakin, mutta on kyseenalainen siinä suhteessa, että se mahdollistaa hyvän maun vastaisen kytkennän eri toimialojen välille: mm. vakuutus. Samoin ainakin täällä meilläpäin pankinjohtaja on niin ketku, että ei kiinnosta sinne asioita siirtää. Vapaista pankeista ei ole omaa kokemusta Nordeaa lukuun ottamatta, mutta monesti olen lainannut kavereille lounaita, kun kortit eivät ole toimineet. SP-ryhmä taas on oma lukunsa. Lainamarkkinoilla ovat hyvinkin kilpailukykyisiä, mutta palvelumaksut ovat isot. Syynä lienee järkyttävän suuri hengennostatustoiminta kissanristiäisineen ja tapahtumapäivineen. Mieluummin siis olen hiljaa, ja kärsin palveluiden vähyydestä kuin annan avustusta kyseenalaiseen kytkytoimintaan ja pankkiuskontoon. Tässä nyt vain osa vapaasta ajattelustani, jonka tahdon julki tuoda, ettei asioita aina
liian kärkkäästi tuomita, eikä sen ole tarkoitus ketään provosoida.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyi_saatana

      Ei ole palvelumaksut suuria? Itse olen toisen pankin asiakas. Maksoin 20v sitten n. 85€ osuusmaksu, mikä oikeuttaa n. 2€ alennettuun pankkien palvelumaksut. Kuulin erään Nordea asiakkaan maksavan seitsemän euroa vastaavasta, kun oman pankkiin vastaava maksu on n. viisi euroa, josta tuo alennus tulee. Lisäksi Nordea sallii asiakkaan velkaantumisen vaikka tunnusluvut toisessa pankissa pistää asialle stopin nopeasti.

      Itse en kusisikaan Nordean suuntaan

      • sytjshgn

        "Kuulin erään Nordea asiakkaan maksavan seitsemän euroa vastaavasta, kun oman pankkiin vastaava maksu on n. viisi euroa"

        Minäkin kuulin että kuussa on lentäviä lehmiä ja ladoissa on kaikissa 500 hevosvoimaa.

        Itselläni on Nordean palvelumaksut pyöreät 0€/kk. Ei ole paljon halvempia tarjouksia tullut muilta pankeilta..


      • hyi_saatana

        Yhksi virke.

        Jotta saat palvelumaksut nollaan, on asiakkuuden oltava luokkaa 20 000€. Sinulla voi olla talletuksia, velkaa tai vakuutuksia tuosta 20 000e summasta. Asian käätöpuoli vaan on, että 20 000€ asiakkuudessa ei enää ole sillä seitsemällä eurolla mitään merkitystä. Jos keskimääräinen asiakkuus on vaikka sata euroa, niin se palvelumaksu vie liki 10% siitä. 10 000 e asiakkuudella se on enää 0,1% ja 20 000e kohdalla 0,05% jne.

        Siis omatoiminen pankkiasiointi edellyttää kuitenkin oman palveluinfran rakentamista ja ylläpitoa. Se maksaa jo 1000e ( tietsikka, tulostin(skanneri) ja netti)


      • Norbea

        Se että palveluinfran rakentamiseen voi käyttää 1000€, tarkoittaa yhtäläilla, että siihen voi käyttää myös 5000€. Se ei kuitenkaan kumoa sitä, etteikö pankkiasiointiin riittävää tietokonetta oheislaitteineen saisi ilmaiseksi nettikirppareilta. On kuitenkin hyvä muistaa, että Nordean hinnoittelussa huomioidaan puhelimeen asennettu sovellus, joten yksi vaihtoehto on ostaa käytetty älypuhelin.

        Jos veloitat itseltäsi (?) 1000€ infran rakentamisesta, ei se suinkaan tarkoita, että muidenkin tulisi niin tehdä. Tuolla ’merkityksettömällä’ 7€:lla saat nettiliittymän ja samalla liittymällä voit hoitaa muitakin kuin pankkiasioita.


      • Anonyymi
        hyi_saatana kirjoitti:

        Yhksi virke.

        Jotta saat palvelumaksut nollaan, on asiakkuuden oltava luokkaa 20 000€. Sinulla voi olla talletuksia, velkaa tai vakuutuksia tuosta 20 000e summasta. Asian käätöpuoli vaan on, että 20 000€ asiakkuudessa ei enää ole sillä seitsemällä eurolla mitään merkitystä. Jos keskimääräinen asiakkuus on vaikka sata euroa, niin se palvelumaksu vie liki 10% siitä. 10 000 e asiakkuudella se on enää 0,1% ja 20 000e kohdalla 0,05% jne.

        Siis omatoiminen pankkiasiointi edellyttää kuitenkin oman palveluinfran rakentamista ja ylläpitoa. Se maksaa jo 1000e ( tietsikka, tulostin(skanneri) ja netti)

        Avainasiakkuus on lopetettu, joten palvelumaksujen taso ei enää riipu asioinnin määrästä vaan ihan muista kriteereistä.

        Tietokone toki on mukava olla, mutta asiointi sujuu myös puhelimelle ja niissä lähestulkoon kaikilla on tänä päivänä jo nettiyhteys. Tulostin? Mihin sitä tarvitaan? En muista käyttäneeni 20 vuoteen kotioloissa...


    • sytjshgn

      Olet oikeassa, sossun asiakkaille pitäisi olla oma palsta, jolla persaukiset voisi lohdutella toisiaan parin euron palkkiosta ja miettiä, miksei asioita saa ilmaiseksi.

      • nosto-ja-osto

        Paljonko maksaa K-Plussa ominaisuuden lisääminen Nordean Electron korttiin ?


    • Cardius

      Nyt kun Nordea pakottaa lopettamaan tunnuslukutaulukon joka on toiminut vuosia,eikä sitä kukaan voi käyttää jos sen ryöstää,en halua mobiilisovellusta ,täytyy vaihtaa Norwegian Bankin,S-Pankki ei ole ilmainen niin kuin monet luulee kun lukee kommentteja,pohtimista vaatii ,olen ollut Suomen yhdyspankista asti nykyisessä Nordeassa.

      • => Carduis, miten niin s-pankki ei ole ilmainen?


    • Toinenkin_vaihtoehto

      "täytyy vaihtaa Norwegian Bankin,"

      Tarkoitatko, että täytyy vaihtaa Norwegianin pankkiin? Se on hyvä ajatus, jos et joudu maksamaan laskuja tilitäsi. Se ei onnistu ollenkaan millään hinnalla.

      Itsekään en halua mobiilisovellusta siitä yksinkertaisesta syystä, ettei minulla ole älykännykkää — eikä tule. Käytän Nordean ilmaiseksi antamaa tunnuslukulaitetta ja tavallista tietokonetta. Jotkut ovat purnanneet sitä, että tunnuslukulaitteessa joutuu painelemaan useampaa näppäintä kuin tunnuslukukortin neljä numeroa. Murheensa kullakin...

    • Cardius

      Joo luin kommenttisi tuota en tiennyt,nyt kun mobiilipaylla maksaminen on turvatonta ,tilisi voidaan kaapata ,is tänään,järkkyä eikö ole enään mitään pankkivalvonta,pakotetaan ottamaan sovellus jonka tiedot voi kaapata kuka tahansa,tunnuslukutaulukon on ainoa luotettava ,jos ei kirjoita siihen käyttäjätunnustaan kuten Nordean kundi väitti kun kävin eilen sitä on kopioitu.Ihan järkkyä miten tyhmiä päätöksiä eu tekee.

      • Anonyymi

        Olen kuulovammainen ja iäkkäänä jäänyt ihan jälkeen mobiiliasioissa yms nyky-yhteiskunnan menossa. Olen hankkinut tavallisen kännyn soittamiseen ja tekstareihin. Sellaisen kännyn johon saan volyymiä lisättyä että kuulen jotenkuten.

        En halua vähätuloisena ostaa uutta kännykkää tai muuta laitetta vain pankkiasioinnin takia
        enkä turvallisuussyistäkään, minusta pahvinen tunnuslukutaulukko on turvallisin ja halvin
        ja varmin. Se ei mene vialle eikä siitä lopu akku.

        Pankkiasiointi on jollakin lakipykälällä taattu ihmisen perusoikeudeksi.
        Miten h*lvetissä kaikki uunot, vanhat, vammaiset ja köyhät, joita lie tuhansia minun lisäkseni
        ja jotka ovat tottuneet tunnuslukulistaan, hoitavat pankkiasiansa tulevaisuudessa ?

        En ymmärtänyt mitään siitä Nordean lähettämästä rimpulasta ja sen ohjeesta.
        Siitäkö saat tunnusluvun, jolla menet nettipankkiin ?

        Jos syksyllä laki tulee voimaan, olen tuhoon tuomittu.
        Olen myös lievästi liikuntavammainen ja sydänvikainen, harvoin pystyn ulos asioille.
        Mitä ihmettä teen ?
        Minulla ei ole ketään, jota voisin pyytää apuun mihinkään asiaan.
        Kotihoitoa minulla ei ole (vielä) ja vaikka olisikin ne ei hoida pankkiasioita.

        eikö yhteiskunnassa pitäisi mennä niin, että heikoimmatkin pystyy asiansa hoitamaan itse mahdollisimman kauan itsenäisesti ???

        Pääni toimisi vielä toistaiseksi sen verran että pahvilapulla saan pankkiasiani hoidettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kuulovammainen ja iäkkäänä jäänyt ihan jälkeen mobiiliasioissa yms nyky-yhteiskunnan menossa. Olen hankkinut tavallisen kännyn soittamiseen ja tekstareihin. Sellaisen kännyn johon saan volyymiä lisättyä että kuulen jotenkuten.

        En halua vähätuloisena ostaa uutta kännykkää tai muuta laitetta vain pankkiasioinnin takia
        enkä turvallisuussyistäkään, minusta pahvinen tunnuslukutaulukko on turvallisin ja halvin
        ja varmin. Se ei mene vialle eikä siitä lopu akku.

        Pankkiasiointi on jollakin lakipykälällä taattu ihmisen perusoikeudeksi.
        Miten h*lvetissä kaikki uunot, vanhat, vammaiset ja köyhät, joita lie tuhansia minun lisäkseni
        ja jotka ovat tottuneet tunnuslukulistaan, hoitavat pankkiasiansa tulevaisuudessa ?

        En ymmärtänyt mitään siitä Nordean lähettämästä rimpulasta ja sen ohjeesta.
        Siitäkö saat tunnusluvun, jolla menet nettipankkiin ?

        Jos syksyllä laki tulee voimaan, olen tuhoon tuomittu.
        Olen myös lievästi liikuntavammainen ja sydänvikainen, harvoin pystyn ulos asioille.
        Mitä ihmettä teen ?
        Minulla ei ole ketään, jota voisin pyytää apuun mihinkään asiaan.
        Kotihoitoa minulla ei ole (vielä) ja vaikka olisikin ne ei hoida pankkiasioita.

        eikö yhteiskunnassa pitäisi mennä niin, että heikoimmatkin pystyy asiansa hoitamaan itse mahdollisimman kauan itsenäisesti ???

        Pääni toimisi vielä toistaiseksi sen verran että pahvilapulla saan pankkiasiani hoidettua.

        Olen tietotekniikan kanssa ollut tekemisissä yli 50 vuotta ja totesin, että vaikeata on. Pankkiasiointi sujuu, mutta verotukseen muutoksen tekeminen on ylivoimaista. Nimikkeistö on sekavaa ja asiat sotkettu toisiinsa. Sakolla vielä uhataan. Muutokset, täydennykset, oikaisut... kaikilla eri menettely


    • ukko_maalta

      Minulle on aivan sama minkä pankin tietokone tallentaa eläkkeen numerot omalle tilille. Pääasia, että numerot säilyvät tililläni siihen asti kunnes kuukausittaiset maksut on maksettu. Mutta miksi ihmeessä pitää olla pankki välissä, eikö omalla älypuhelimella tai tietokoneella voi olla numeroiden tallennus ja numeroilla maksuohjelma? Mihin hittoon sitä pankkia tarvitaan koska käteistä en tarvitse koskaan.

      • Anonyymi

        Siitä vain tallettelemaan numeroita kännykkääsi. Älä kuitenkaan ihmettele kun ne numerot ei kelpaa maksuvälineeksi missään. Finanssijärjestelmä kun on vähän muutakin kuin numeroita puhelimen näytöllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe