Päättyykö nyt näin Trumpin vastainen noitavaino?

HS: Kymmeniä syytteitä, kaksi vuotta ja yksi suuri kysymys: Tämä erikois­syyttäjä Muellerin tutkinnasta tiedetään

~ https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006045800.html -

...
Ilkka Luoma kommentti 24.3.2019 - 8:41:

Päättyykö trumppistisesti mainostettu noitavaino? Jää nähtäväksi - sillä US' ssa on draaman tajua, ja mehevin paljastus Muellerin tutkimuksista on ehkä julkistamatta. Ellei julkistusta tule - herää monta kysymystä. Miksi tutkimuksia tehtiin yhteensä vuosikausia - haluttiinko Trumpilla pitää "käsiraudat käsissä"? Ja miksi?

Erikoissyyttäjä Robert Muellerin tutkimus lähinnä median väittämästä ja osin lietsomasta Venäjän sekaantumisesta US-presidentinvaaleihin Donald Trumpin eduksi - löytynytkään näyttöä, ainakaan tähän vaiheeseen julkistusta. Oliko kyseessä vuosisadan noitavaino, jolla koetettiin lähes kaksi vuotta estää Trumpia vaalilupauksensa mukaisesti parantaa suhteita tuohon toiseen ydinasesuurvaltaan - Venäjään. Mikäli jatkossakaan ei synny todisteita, päättyykö Trumpin värikkäästi ilmaisema noitavaino ja päästää suhdetoiminnan vaalilupausvaiheeseen?

Aikanaan, jo vajaa kaksi vuotta sitten Edustajainhuone päätti vastaavan tutkimuksen tuloksettomana - ei löytynyt todisteita*. Tästä huolimatta väitettä Venäjän sekaantumisesta tutkittiin. Herää kysymys - miksi? Ehkä yksi syy oli "Trumpin käsien sitominen", jossa erään arvion mukaan laaja aseteollisuus ja sotilaiden ryhmä ei halunnut hyviä suhteita Venäjään.

Paremmat suhteet olisivat ongelma aseteollisuuden liiketoimille ja itse armeijalle, jonka piti saada taistella ja harjoitella liki jatkuvasti ylläpitääkseen hyökkäyskykyään - näin arvellaan. Hyvät suurvaltasuhteet ovat hallaa sodalle ja mannaa rauhalle. Rauha taas ei tuota suurta aseteollisuusbusinesta maailman suurimmalle - amerikkalaiselle aseteollisuudelle. Rauhantilan tiivistyminen on myös este maailman suurimmalle aseviennille, jossa US pitää ykköstilaa suvereenisti.

Entä nyt, jos tarkennuksienkaan jälkeen ei esitellä väitettyjä todisteita Venäjää ja Trumpia kohtaan? Saako näin trumppistinen valtamedia twiitteineen balsamia aiheutetuille haavoille?

88 3038

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jussi.pussi

Luoma puhuu sillä varmuudella, jonka täydellinen tietämättömyys hänelle suo!

Muellerin toimeksianto koski vain Trumpin kampanjan ja Venäjän yhteistyötä 2016 vaalien aikana, ei muuta.

Tuo tutkinta on kuitenkin poikinut jatkotutkintoja, jotka Mueller on viisaasti hajauttanut eri alioikeuksiin osin siksi, ettei hänellä ollut syyteoikeutta niihin osittain varmistaaksensa selustansa.

Trump olisi voinut missä vaiheessa tahansa antaa potkut Muellerille, mutta eipä onneton tunari uskaltanut. Tutkinta ja syytteet olisivat kaatuneet siihen. Nyt, kun syytteet on hajautettu esim. SDNYlle, niin vaikka Trump erottaisi alueen pääsyyttäjän, joku astuu heti tilalle ja tutkinta ja syytteen ajaminen jatkuu. Trump voi toistaa toimenpiteen vaikka kuinka usein, mutta eroon asiasta hän ei pääse.

Syytteitä on ja tutkintoja hajasijoitettu kuuteen eri paikkaan. Kahteen NY piiriin, Virginiaan, DChen ja ainakin LAn piiriin. Myös federal oikeus on mukana.

Voitte uskoa, että syytteitä tulee ja päitä putoilee.

Trumpilta ei ole vieläkään tullut tweetin tweettiä julkistamisen jälkeen. Ellette pysty siitä mitään päättelemään, niin sille en minä voi mitään.

• PieniPiruVasempaan

Toisaalta Trumpia on yritetty kangeta jo niin monen ihmisen voimin pois palliltaan, että jos siihen löytyisi yksikin laillinen syy, se onnistunut. Vttumaisuus ei riitä.

• Venäjäkorttiheiluu

Obama ja Klinttonmummu ei sulata tappiotaan..

• yrittäkää_ymmärtää

Meikäläinen media ei hyväksy sitä, että jenkit äänestivät väärin. Trump on ollut vain yksi väline Venäjä-vihan lietsonnassa. Koska olemme EU-maa, median pitää jo viestintädirektiivien nojalla puolustaa yhteisöjä kaikenlaisilta sitä hajottavaksi kuvitelluilta mailta ja johtajilta. EU:n oma media on tehokkain ja todellisin hybridivaikuttaja.

• ALERTNET

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1714
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1222
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      906
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      874
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      818
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      731
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      722
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      671
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe