Kyyt - nuo veikeät luikertelevat pikku ystävämme

luonnon.katselija

33

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uh, se on kumisaappaat taas syytä kaivella jalkoihin ja katsella vähän minne käsiään työntää. Täällä on lunta vielä niin paljon kaikkialla, ettei ole varmaan kärmeet vielä liikeellä. Mutta eihän tuohon kauaa mene...

      Just katseltiin muksujen kanssa netin kuvista ja pari videota elävää kuvaa, miten eri värisinä saattaa kyykäärmeitä olla. Ja että minkä näköisiä "matoja" on syytä vältellä, eikä suinkaan mennä koskemaan tai kohti.

      Mut ihanaa kun tulee kevään kautta se kesä. :) <3

      • Hienoa. :) Se on hyvä opettaa junioreille ettei käy vahinko. Pitäisi itsekkin vähän kerrata minkälaiselta se näyttää. En tiedä pitääkö se paikkansa, joskus opetettiin kanssa että kävelee vähän sillai tömistäen. Käärmeet sitte säikkyy kun tuntevat maan värähtelyn.


      • sydänpamppailee

        Joo, samoin opetettiin, että jos karhun kohtaat niin meet maahan makaamaan ja teeskentelet kuollutta. Varmaan tosi helppoo siinä tilanteessa.


      • Irvokas kirjoitti:

        Hienoa. :) Se on hyvä opettaa junioreille ettei käy vahinko. Pitäisi itsekkin vähän kerrata minkälaiselta se näyttää. En tiedä pitääkö se paikkansa, joskus opetettiin kanssa että kävelee vähän sillai tömistäen. Käärmeet sitte säikkyy kun tuntevat maan värähtelyn.

        Juu, mulla on vähän tapana kerrata välillä asioita mitkä saattaa unohtua ...isompi jo muistikin tuntomerkit hyvin ennen kuvien katselua ja miksi pitää varoa jne. Pienempi


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juu, mulla on vähän tapana kerrata välillä asioita mitkä saattaa unohtua ...isompi jo muistikin tuntomerkit hyvin ennen kuvien katselua ja miksi pitää varoa jne. Pienempi

        Karkas viesti etuajassa!! Pienempi ei vielä ollut edellis keväästä painanut mieleen mimmonen on käärme. :)

        Tömistelyä on neuvottu mullekin penskana...joko jaloin tai jollain pitkällä kepillä.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Juu, mulla on vähän tapana kerrata välillä asioita mitkä saattaa unohtua ...isompi jo muistikin tuntomerkit hyvin ennen kuvien katselua ja miksi pitää varoa jne. Pienempi

        Karkas viesti etuajassa!! Pienempi ei vielä ollut edellis keväästä painanut mieleen mimmonen on käärme. :)

        Tömistelyä on neuvottu mullekin penskana...joko jaloin tai jollain pitkällä kepillä.


      • sydänpamppailee kirjoitti:

        Joo, samoin opetettiin, että jos karhun kohtaat niin meet maahan makaamaan ja teeskentelet kuollutta. Varmaan tosi helppoo siinä tilanteessa.

        Eka reaktio voi olla, että karkuun ja sukkelaan. :D


      • sydänpamppailee kirjoitti:

        Joo, samoin opetettiin, että jos karhun kohtaat niin meet maahan makaamaan ja teeskentelet kuollutta. Varmaan tosi helppoo siinä tilanteessa.

        Karhu rymistää kohti niin siinä voi tulla löysät housuun. :D Niin ei sitten toivottavasti maistu otsolle.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Karkas viesti etuajassa!! Pienempi ei vielä ollut edellis keväästä painanut mieleen mimmonen on käärme. :)

        Tömistelyä on neuvottu mullekin penskana...joko jaloin tai jollain pitkällä kepillä.

        Kyllä se sitten muistuu. Livenä vaikka käydä jossain ihmettelemässä, voi jäädä sillai paremmin mieleen. Minkä ikäisiä juniorit ovat?

        Täytyy sitten muistaa kun tömistelee, niin ei tee sitä tasasessa tahdissa. Muuten voi houkutella hiekkamadon. ;)


      • Irvokas kirjoitti:

        Kyllä se sitten muistuu. Livenä vaikka käydä jossain ihmettelemässä, voi jäädä sillai paremmin mieleen. Minkä ikäisiä juniorit ovat?

        Täytyy sitten muistaa kun tömistelee, niin ei tee sitä tasasessa tahdissa. Muuten voi houkutella hiekkamadon. ;)

        Pappa esitteli ( mun isä) tuolle 6-vuotiaalle kerran kuollutta kyytä. Voi olla, että on jäänyt mieleen sekin. Nuorempi on kaksi vuotta esikoista nuorempi. :)

        Hiekkamato? Mikä se on? Hiekassa kierinyt kastemato? ;D


      • Päläpälä kirjoitti:

        Pappa esitteli ( mun isä) tuolle 6-vuotiaalle kerran kuollutta kyytä. Voi olla, että on jäänyt mieleen sekin. Nuorempi on kaksi vuotta esikoista nuorempi. :)

        Hiekkamato? Mikä se on? Hiekassa kierinyt kastemato? ;D

        Jaa ne on niin nuoria. Ei välttämättä ihan neljä vuotiaalla vielä muistissa sitten vuoden takaiset jutut. :)

        Hiekkamato on tuosta Dyyni kirjoista ja elokuvasta semmoinen pieni toukka. :P
        https://i.imgur.com/HWT23We.jpg


      • Irvokas kirjoitti:

        Jaa ne on niin nuoria. Ei välttämättä ihan neljä vuotiaalla vielä muistissa sitten vuoden takaiset jutut. :)

        Hiekkamato on tuosta Dyyni kirjoista ja elokuvasta semmoinen pieni toukka. :P
        https://i.imgur.com/HWT23We.jpg

        Suosittelen lukemaan tai katsomaan sen alkuperäisen elokuvan, jos scifi yhtään kiinnostaa. Hyvä ja syvällinen juoni niissä.


      • Irvokas kirjoitti:

        Jaa ne on niin nuoria. Ei välttämättä ihan neljä vuotiaalla vielä muistissa sitten vuoden takaiset jutut. :)

        Hiekkamato on tuosta Dyyni kirjoista ja elokuvasta semmoinen pieni toukka. :P
        https://i.imgur.com/HWT23We.jpg

        Joo ei jää vielä kaikki mieleen. Eikä herkeä kuunnellakkaan kaikkea, ymmärryskään vielä riitä kaikkeen. Mutta siksipä siksi kertaus on opintojen äiti. :)

        Kamala! No ei ihan kastemadosta käy toi matonen..kusisukassahan se olis kuljettava, jos tommosia olis vaarassa tömistää esiin. :D

        Mä olen kauheen huono lukemaan kirjoja, nukahdan jo parin sivun jälkeen. Mutta elokuvana voisin katsella. Ihan kun olisin jonkun "mato" elokuvan nähnytkin, joku hämärä muistikuva...tai sitten on pitänyt katsoa...

        Kaikki utopistinenhan mua kiehtoo. ;D

        Fantasia kuviakin keräilen kännykkään taustakuviksi...


      • PoisSinkkupalstalta
        Päläpälä kirjoitti:

        Joo ei jää vielä kaikki mieleen. Eikä herkeä kuunnellakkaan kaikkea, ymmärryskään vielä riitä kaikkeen. Mutta siksipä siksi kertaus on opintojen äiti. :)

        Kamala! No ei ihan kastemadosta käy toi matonen..kusisukassahan se olis kuljettava, jos tommosia olis vaarassa tömistää esiin. :D

        Mä olen kauheen huono lukemaan kirjoja, nukahdan jo parin sivun jälkeen. Mutta elokuvana voisin katsella. Ihan kun olisin jonkun "mato" elokuvan nähnytkin, joku hämärä muistikuva...tai sitten on pitänyt katsoa...

        Kaikki utopistinenhan mua kiehtoo. ;D

        Fantasia kuviakin keräilen kännykkään taustakuviksi...

        Et ole sinkku, pois täältä.


      • Päläpälä kirjoitti:

        Joo ei jää vielä kaikki mieleen. Eikä herkeä kuunnellakkaan kaikkea, ymmärryskään vielä riitä kaikkeen. Mutta siksipä siksi kertaus on opintojen äiti. :)

        Kamala! No ei ihan kastemadosta käy toi matonen..kusisukassahan se olis kuljettava, jos tommosia olis vaarassa tömistää esiin. :D

        Mä olen kauheen huono lukemaan kirjoja, nukahdan jo parin sivun jälkeen. Mutta elokuvana voisin katsella. Ihan kun olisin jonkun "mato" elokuvan nähnytkin, joku hämärä muistikuva...tai sitten on pitänyt katsoa...

        Kaikki utopistinenhan mua kiehtoo. ;D

        Fantasia kuviakin keräilen kännykkään taustakuviksi...

        Tuossa iässä ei vissiin käärmeet ihan ensimmäisenä prioriteettilistalla. :)

        Dyyni on vuodelta -84, vähän vanhempi. Huomasin että siitä tulee ensi vuonna joku uusi versiokin. Positiivinen yllätys. Juu sama, scifiä tulee ahmittua, (On kaikki Star Trekit, Stargate ja Babylon 5). scifi kauhua varsinkin.

        Ei muuta kuin pinterestiin vain hakemaan kuvia. :) Siellä on paljon kaikenlaista.


      • pysyysinkkupalstalla
        PoisSinkkupalstalta kirjoitti:

        Et ole sinkku, pois täältä.

        pälis ei lähde kulumallakaan.


      • Irvokas kirjoitti:

        Hienoa. :) Se on hyvä opettaa junioreille ettei käy vahinko. Pitäisi itsekkin vähän kerrata minkälaiselta se näyttää. En tiedä pitääkö se paikkansa, joskus opetettiin kanssa että kävelee vähän sillai tömistäen. Käärmeet sitte säikkyy kun tuntevat maan värähtelyn.

        Videon kuvaajakin tais tietää tuon tömistelyneuvon vai miten se kuva niin tärisi (siinä tais olla zoomia) :D

        No, ei, mutta! Itekii oon nyt viime vuosina nähny kyitä muutamaan otteeseen, kyllähän se vähäsen pysäyttää ja selkäpiistä karmasee. Kerran suolla näin yhen ihan pikkusen.


      • pysyysinkkupalstalla kirjoitti:

        pälis ei lähde kulumallakaan.

        Jepa jees.


    • Se alkaa olla mukavan lämmintä ulkona auringon paisteessa jo. Ei mene varmaan kauankaan kun luonto alkaa kuhisemaan elämää. Sen oikein vaistoaa aina kun luonto kasvaa kovaa vauhtia keväisin.

      • lumikkomeni

        Eikö luonnossa ole elämää talvella? Jos luonto olisi kuollut, miten se enää koskaan lähtisi elämään, vielä kun sen tulisi tehdä se kerran vuodessa. Esim. puut ovat elossa läpi vuoden, vaikka kasvavatkin enimmän kasvunsa kesäkaudella, kuollut puu ei elä eikä kasva.


      • lumikkomeni kirjoitti:

        Eikö luonnossa ole elämää talvella? Jos luonto olisi kuollut, miten se enää koskaan lähtisi elämään, vielä kun sen tulisi tehdä se kerran vuodessa. Esim. puut ovat elossa läpi vuoden, vaikka kasvavatkin enimmän kasvunsa kesäkaudella, kuollut puu ei elä eikä kasva.

        Onhan sitä talvellakin. Kesällä tuppaa kuhisemaan.


      • lumikkomeni kirjoitti:

        Eikö luonnossa ole elämää talvella? Jos luonto olisi kuollut, miten se enää koskaan lähtisi elämään, vielä kun sen tulisi tehdä se kerran vuodessa. Esim. puut ovat elossa läpi vuoden, vaikka kasvavatkin enimmän kasvunsa kesäkaudella, kuollut puu ei elä eikä kasva.

        Ennenhän luultiin, että linnut menee järvenpohjaan talvehtimaan.


      • Nuo tuo on aika upea väritys. Taitaa vissiin olla myrkyllinen? Luonnosta huomannut että yleensä kaikki kaunis on vaarallista ja mitä pienempi sen myrkyllisempi.


      • ihmekyy
        Irvokas kirjoitti:

        Nuo tuo on aika upea väritys. Taitaa vissiin olla myrkyllinen? Luonnosta huomannut että yleensä kaikki kaunis on vaarallista ja mitä pienempi sen myrkyllisempi.

        No eipä ole kuva suomen luonnosta, että ollaan huoletta. Ja photosoppaamalla saa vielä erikoisempiakin kuvia jos on tarvis!



      • liero

        Kärmeet ovat RUMIA/vastenmielisiä/vaarallisia ihmisille, mitään pelkäämättömiä kieroilijoita ja varsinkin pikkulinnuille & sammakoille PETOJA!! Että ei ihme,että tulevat väkisinkin ihmisten ilmoilta ongelmana"poistetuiksi"...



      • Wwuwuw
        liero kirjoitti:

        Kärmeet ovat RUMIA/vastenmielisiä/vaarallisia ihmisille, mitään pelkäämättömiä kieroilijoita ja varsinkin pikkulinnuille & sammakoille PETOJA!! Että ei ihme,että tulevat väkisinkin ihmisten ilmoilta ongelmana"poistetuiksi"...

        Ihmiset ovat rumia ja vastenmielisiä petoja kaikille elollisille, myös toisilleen.


      • ihmekyy kirjoitti:

        No eipä ole kuva suomen luonnosta, että ollaan huoletta. Ja photosoppaamalla saa vielä erikoisempiakin kuvia jos on tarvis!

        Eipä ole Suomesta. Täällä ei vissiin ole muita myrkyllisiä kuin kyy. Punkit sitten eri asia. Siitä tulikin mieleen, pitää koiralle ja kissoille hommata valmiiksi punkkikarkotinta.



    • Muutaman olen pihalta listinyt, jääkiekkomailalla. Nykyään en listi, pyydystän elävänä ja siirrän riittävän kauas

    • Anonyymi

      Eilen näin kyyn. Lähti vauhdilla karkuun.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maanantai päivää

      On tää yhdenlainen paikka... No huomenta nyt kuitenkin. 🐺❤️🖤🫤☕
      Ikävä
      197
      3154
    2. Pelkään sua.

      Ja haluan ihan älyttömästi. Voiko näin kirjoittaa naiselle.
      Ikävä
      94
      1707
    3. Ollaan samanlaisia

      Samannäköisiäkin? Herkkiä, pohdiskelevia, syvästi tuntevia? Aistin kuvienkin perusteella paljon samankaltaisuutta. Siksi
      Ikävä
      90
      1383
    4. Kaipaatko vielä häntä?

      Entistä kumppaniasi?
      Suhteet
      193
      1256
    5. Huomenna taitaa

      Päästä selvittelee ja kyselee vähän asiota. Sun verisukulaisten kanssa🤣 naiselle
      Ikävä
      18
      1013
    6. Jokos olet nainen

      Päässyt sinuiksi tämän palstan kanssa ja huomannut miten turhaa tänne on mitään kirjoitella. Yhteys meillä kyllä löytyy
      Ikävä
      91
      968
    7. Rehellisesti vieläkö toivot

      Että löydämme yhteyden uudelleen välillemme vai onko nykyinen tilanne hyvä? Tietäisitpä kuinka paljon olen kaivannut sin
      Ikävä
      44
      960
    8. En mä mies tiedä

      Missä mennään, mitä me toisillemme ollaan. Pyörit mielessä, mutta kuitenkin pelkään jotain. Pelkään myös sitä, että olin
      Ikävä
      19
      956
    9. Menikö sulla

      Jutut liian pitkälle?
      Ikävä
      44
      948
    10. Okei, mä ymmärrän...

      Et halua mitään. Mutta mikä juttu tää oli? Sun taholta? 49 vuotiaalle.
      Ikävä
      11
      942
    Aihe