Vietinvietävissäkö?

Mä ajattelin tehdä vähän galluppikyselyn tapaista otantaa, mihin kaikki voi vastata.

Ensin vois kysellä, että oletko mies/nainen. Sitten sinkku vai varattu.

Sitten mielenkiintoisin kysymys? Viekö sinua vietit vai tunteet? Spontaani vastaus.

Miten ymmärrät vietit?

Mikä on mielestäsi kemiaa? Onko se sama juttu kun vietit?

Ja tärkeimpänä.... onks kymppi paljon vai vähän? 😬

43

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen, varattu, tunteet/järki, käyttäytymismalli -> nälkä-> saalis, ei ole sama, riippuu asiasta. :)

• Kääk! Ei noin lyhkäsesti voi vastata... 🤪

• Dissi kirjoitti:

Kääk! Ei noin lyhkäsesti voi vastata... 🤪

Voi voi, vastasin spontaanisti. Silloin se on lyhyt ja ytimekäs vastaus.😃👍

• Päläpälä kirjoitti:

Voi voi, vastasin spontaanisti. Silloin se on lyhyt ja ytimekäs vastaus.😃👍

No niin... ois pitänyt arvata...🙁

Eihän tuosta ota mitään tolkkua! 😝

• Dissi kirjoitti:

No niin... ois pitänyt arvata...🙁

Eihän tuosta ota mitään tolkkua! 😝

Ai mun vastauksestako?😝

Mistä haluat tarkennusta?😇

• Dissi
        Päläpälä kirjoitti:

Ai mun vastauksestako?😝

Mistä haluat tarkennusta?😇

Eli viettikö käyttäytymismalli? Ja siinä selitys mitä se on.
        Entäs sit kemia? Mitä se on? Ja vaikka irtokarkeissa? 😬

• Dissi kirjoitti:

Eli viettikö käyttäytymismalli? Ja siinä selitys mitä se on.
        Entäs sit kemia? Mitä se on? Ja vaikka irtokarkeissa? 😬

Elämänvietti, kuolemanvietti, libido -> id ja ego, nälkä, jano jne. Viettejä.

Id on esimerkiksi saa meidät mielihyvän hakuun. Ja ego taas hillitsee sitä ikään kuin ottamalla järjen käteen. No sitten on vielä se superi elikkä superego..nk.moraali.

Eli kyllä vietit on olemassa, mutta järki puuttuu peliin..

Vietti vaikkapa, tekisi mieli seksiä jonkun kanssa ( id tavoittelee mielihyvää ja on libido) mutta kumppani suuttuu ja tulee ( ego astuu mukaan hillitsemään) ja kumppani suuttuis ja tulis nuhteita jopa ero ( superego eli moraali).

Ja juu vietti on käyttäytymismalli, vauvalla on nälkä ja tissiä hamuaa.

Kemia on taas samoilla taajuuksilla oloa, synkkaamista.

• Päläpälä kirjoitti:

Elämänvietti, kuolemanvietti, libido -> id ja ego, nälkä, jano jne. Viettejä.

Id on esimerkiksi saa meidät mielihyvän hakuun. Ja ego taas hillitsee sitä ikään kuin ottamalla järjen käteen. No sitten on vielä se superi elikkä superego..nk.moraali.

Eli kyllä vietit on olemassa, mutta järki puuttuu peliin..

Vietti vaikkapa, tekisi mieli seksiä jonkun kanssa ( id tavoittelee mielihyvää ja on libido) mutta kumppani suuttuu ja tulee ( ego astuu mukaan hillitsemään) ja kumppani suuttuis ja tulis nuhteita jopa ero ( superego eli moraali).

Ja juu vietti on käyttäytymismalli, vauvalla on nälkä ja tissiä hamuaa.

Kemia on taas samoilla taajuuksilla oloa, synkkaamista.

Oho. Nythän tuli oikein professionaalinen vastaus! 😳

Muuten... mä tässä mietin sitä kelkan ongelmaa.... sehän se muuten on! Kaasarit vuotaa koneeseen ja tiedätkö mihin ne kakstahissa menee? Kampikammioon.... eihän noissa oo öljyjä! 😳

Ei ihmekkään jos puskee bensaa putkesta. Kampurakammiot täynnä bensaa! 😳

• Dissi kirjoitti:

Oho. Nythän tuli oikein professionaalinen vastaus! 😳

Muuten... mä tässä mietin sitä kelkan ongelmaa.... sehän se muuten on! Kaasarit vuotaa koneeseen ja tiedätkö mihin ne kakstahissa menee? Kampikammioon.... eihän noissa oo öljyjä! 😳

Ei ihmekkään jos puskee bensaa putkesta. Kampurakammiot täynnä bensaa! 😳

Heh, älä kysy mistä tuli mieleen. 🤣

Selma..oliko tuo proffa vastaus bumerangina?😄

Ja nyt talliin korjaa?

• Päläpälä kirjoitti:

Heh, älä kysy mistä tuli mieleen. 🤣

Selma..oliko tuo proffa vastaus bumerangina?😄

Ja nyt talliin korjaa?

No pakko kysyy tyhmänä, kun en tosiaan tiedä? 😬

No tässä vähän mietin ja kattelin netistä palstoilta kommentteja. Jollakulla ollut tosipaljon bensaa koneessa.... nyt vähän toisenlainen ”huuhtelu” käynnissä mun pollessa. 😂

Se on siellä 50 km päässä! 😤

• Dissi kirjoitti:

No pakko kysyy tyhmänä, kun en tosiaan tiedä? 😬

No tässä vähän mietin ja kattelin netistä palstoilta kommentteja. Jollakulla ollut tosipaljon bensaa koneessa.... nyt vähän toisenlainen ”huuhtelu” käynnissä mun pollessa. 😂

Se on siellä 50 km päässä! 😤

En minäkää!!😃

Huomenna sitten korjaustako kö?

• Päläpälä kirjoitti:

En minäkää!!😃

Huomenna sitten korjaustako kö?

No pakkohan se on käydä tutkimassa toi juttu. Sit vielä laitan luistien neulat takas missä ne oli ja laitan käyntiin ja tsekkaan luontaisesti toimivuuden. (Rällättävä) ja sit hana kiinni. Sit jos päivän parin päästä ei lähde kuin palamun slta niin tapan koko tapanilan! 😤💪👊😝

• ajattelinvaan

Olen mies
      Olen sinkku
      Tunteet vie koska pitää tykätä siitä vastakkaisesta sukupuolesta
      Vietti on sitä kun lähtee tuntemattoman luokse seksiä harrastamaan
      Kemia on kun nainen nauraa miehen jutuille, hymyilee ,halaa ja haluaa tavata uudestaan
      Kymppi on tosi vähän

• Aika hyvä. Kyllä samaistuis itsekin noihin... mä oon vaan jotenkin pitänyt kemiaa sellaisena vietintapaisena juttuna, mut noinhan se vaikuttaa oikeestaan fiksulta.

Mulle vaan tulee mieleen kemiasta aivoissa tapahtuva kemiallinen reaktio. Että siks se on mennyt viettipuolelle.

Jos saivartelisi, niin jättäs koko kemia-sanan pois ja valitsis tilalle siihen vaikka yhteisen sävelen. Sitä ei ymmärtäs väärin.... ellei sit joku basisti mieti ihan muuta. 😂

• ajattelinvaan
        Dissi kirjoitti:

Aika hyvä. Kyllä samaistuis itsekin noihin... mä oon vaan jotenkin pitänyt kemiaa sellaisena vietintapaisena juttuna, mut noinhan se vaikuttaa oikeestaan fiksulta.

Mulle vaan tulee mieleen kemiasta aivoissa tapahtuva kemiallinen reaktio. Että siks se on mennyt viettipuolelle.

Jos saivartelisi, niin jättäs koko kemia-sanan pois ja valitsis tilalle siihen vaikka yhteisen sävelen. Sitä ei ymmärtäs väärin.... ellei sit joku basisti mieti ihan muuta. 😂

Joo yhteinen sävel on hyvä koska siinä mentäsi vähän siihen suuntaan ettei ulkonäkö ole se tärkein juttu toisessa vaan enemmän se elämäntyyli, harrastukset , sama musiikkimaku vaikka ja se mitä haluaa tulevaiduudelta. Kemia liitetään oitis ulkonäköön ja ei päästä alkua pitemmälle.

• ajattelinvaan kirjoitti:

Joo yhteinen sävel on hyvä koska siinä mentäsi vähän siihen suuntaan ettei ulkonäkö ole se tärkein juttu toisessa vaan enemmän se elämäntyyli, harrastukset , sama musiikkimaku vaikka ja se mitä haluaa tulevaiduudelta. Kemia liitetään oitis ulkonäköön ja ei päästä alkua pitemmälle.

No minusta oikeastaan on myös jännä nähdä sekin, että miten eritavoilla ihmiset ymmärtää nämä sanatkin. Joskus viestintä on vaikeaa..... ainakin suomeksi. Mieti vaikka montako erilaista englanninkilen sanaa löytyy sanasta vieras.... 🙄

• Eipä kympillä paljoakaan bensaa saa, eli vähän on

• Osta kanttiinista sillä mustikkatassuja ja sit huoltikselta juoksubensat! 😬💪

• wanhaämmä

Ensin vois kysellä, että oletko mies/nainen. Sitten sinkku vai varattu.

Sukupuoli vähän roikkuu (*raaps* munat), mutta sanotaan nyt nainen. Tai palstatrollin kiusaksi mies. Mä en tykkää sitten yhtään sanasta varattu, kun puhutaan parisuhteista. Vessa on varattu, jos siellä on joku. Olen elämäntapasinkku, jolla on hmm, :) .. jotain sopivaa.

Sitten mielenkiintoisin kysymys? Viekö sinua vietit vai tunteet? Spontaani vastaus.

Tunteet, mutta myös vietit. Mulla on vahvat vietit, enkä puhu nyt seksistä. Suojeluvietti esimerkiksi.

Miten ymmärrät vietit? Jotain alkukantaista mikä pitää elämää yllä, jotain johon ei oikein järjellä voi vaikuttaa.

Mikä on mielestäsi kemiaa? Onko se sama juttu kun vietit?

Tää on paha. Luin joskus jutun jonkun lintumiehen mietteistä. Se muisti vielä vanhanakin, miten oli vain tavannut junassa jonkun naisen, jonka kanssa se koki voimakkaan geenien yhteensopivuuden kolauksen (saattoi olla yksipuolinenkin kokemus). Sillä oli sen miehen mielestä tekemistä lintujen pariutumisen kanssa, naps, tämä se sopiva. Sopivia voi olla monta elämän aikana. Mutta jotain tekemistä sillä on geenien yhteen sopimisen kanssa, sillä kemialla. Ehkäpä siksi vanhemmiten se kemia ei enää niin lyö lujaa tajuntaan, koska lisääntymiskyky ja järkevyys lisääntymiseen vähenee iän karttuenssa. Pitää hoitaa jo lapsenlapsia, ei enää synnyttää omia. Seksuaalinen halu ja panetus jotain kohtaan taas ei ole sama asia kuin kemia.

Ja tärkeimpänä.... onks kymppi paljon vai vähän? 😬 Kymppi on paljon, tietenkin.

• Mielenkiintoista ja perussua! 😊👌

Varattua tuuttaa! 😝

Fazeriinoja sais ison kasan... mieti! 🤪

• Näintänään

Nainen
      Sinkku
      Nykyään ei vie tunteet, eikä vietit 😃
      Sitä ennen vaihtelevasti, aika ajoin pelkät vietit, välillä vuosia tunteet ja sitten taas pelkät vietit
      Vietit on mulla halu
      Kemia ei ole sama kuin vietit, vietti voi olla vaikka ei olis kemiaa

Kymppi voi olla hiton vähän tai todella paljon tai sitten napakymppi

• Aika kiva. Tuota mä just mietin, että on niitä naisiakin, joita vie vietit.

Kiitti vastauksesta.

• Mies. Sinkku.

Tunteet vai vietit. Mielestäni ne on syy ja seuraus. Tunteet aiheuttaa erinäisiä reaktioita elimistössä mihin vietti sitten reagoi.

Vietti on luontainen reaktio johonkin ärsykkeeseen. (Petoeläin, tuoksu, ym)

Kemia: Vaikka ihmisillä sanaton kommunikointi esimerkiksi. Ei tarvitse edes sanoa mitään, kun tietää jo mitä toinen meinaa. Kaksi hammaspyörää mitkä sulavasti raksuttaa ilman ongelmia. Kaksi persoonaa on samalla aallonpituudella.

Jos ei ole mitään, kymppi on paljon. Jos on paljon ei kymppi ole mitään.

• wanhaämmä

Jos sulla on 99 990, mutta tarvitset sen kympin jotta voit ostaa tarvitsemasi kiinteähintaisen 100 000 €:n tuotteen, se kymppi on aika tärkeä. Jos sitä ei ole, se on silloinkin iso summa.

• Toi sanaton viestintä on kyllä jännä... siinähän aivojen välillä vois tulla jotain kemiallisia reaktioita.

Wämmällähän herahtaa heti fazeriina-sanasta vesi kielelle ja pulssi nousee... kemiallinen reaktio pelkästä patukan näkemisestä. 🧐

• wanhaämmä kirjoitti:

Jos sulla on 99 990, mutta tarvitset sen kympin jotta voit ostaa tarvitsemasi kiinteähintaisen 100 000 €:n tuotteen, se kymppi on aika tärkeä. Jos sitä ei ole, se on silloinkin iso summa.

Tuossa tapauksessa täytyy pohtia onko riittävän paljon, jos se kymppi on vielä jotain. :P

• wanhaämmä
        Dissi kirjoitti:

Toi sanaton viestintä on kyllä jännä... siinähän aivojen välillä vois tulla jotain kemiallisia reaktioita.

Wämmällähän herahtaa heti fazeriina-sanasta vesi kielelle ja pulssi nousee... kemiallinen reaktio pelkästä patukan näkemisestä. 🧐

Äärgh... mä olen suklaalakossa, ei saa härkkiä!! Kova reenipäivä takana ja ihan varmasti maistuis nopea hiilari-rasva-täydennys. Perunamuusilla ja maidolla täyttelin hiilarivarastot :)

• wanhaämmä kirjoitti:

Äärgh... mä olen suklaalakossa, ei saa härkkiä!! Kova reenipäivä takana ja ihan varmasti maistuis nopea hiilari-rasva-täydennys. Perunamuusilla ja maidolla täyttelin hiilarivarastot :)

No mitäpä luulet mihin isken! 😜

Itepähän möläytit!

Selkärankaa nainen.... 😏

• Dissi kirjoitti:

Toi sanaton viestintä on kyllä jännä... siinähän aivojen välillä vois tulla jotain kemiallisia reaktioita.

Tuosta tulikin mieleen muurahaiset. Niillähän on kemiallinen kommunikointitapa. Haistelee ja maistelee feromoneja sun muita. "Muurahaiset" ja "Muurahaisten kapina" by Bernard Werber. Hyviä kirjoja. Suosittelen.

• Irvokas kirjoitti:

Tuosta tulikin mieleen muurahaiset. Niillähän on kemiallinen kommunikointitapa. Haistelee ja maistelee feromoneja sun muita. "Muurahaiset" ja "Muurahaisten kapina" by Bernard Werber. Hyviä kirjoja. Suosittelen.

Joo. Oispa hauskaa itsekin ruikkasta vaan jotain kioskilla myyjän nokkaan ja se antas camelia! 😬👍

• wanhaämmä
        Irvokas kirjoitti:

Oon lukenut tuon enesimmäisen. Tykkäsin.

Eritetään mekin feromoneja. Miehet haistavat (ilmeisesti tiedostamattaan), kun nainen ovuloi. Kuulemma kiihoittuneen naisen erite sipaistuna korvan taakse saa miehen lämpenemään.

Joskus oli juttua feromoni-hajusteista. Siinä oli joku jännä kikka, oliko niin että naiselle mies-feromonia ja miehelle nais. Idea kai siinä, että sillä lietsoi itsensä hehkeäksi :)

Ja naiset vasta nuuhkuttavatkin miehiä! Miehen ominaistuoksu on ihan hurjan tärkeä juttu. Siitä varmaan selviää kemioita myös :)

• wanhaämmä kirjoitti:

Oon lukenut tuon enesimmäisen. Tykkäsin.

Eritetään mekin feromoneja. Miehet haistavat (ilmeisesti tiedostamattaan), kun nainen ovuloi. Kuulemma kiihoittuneen naisen erite sipaistuna korvan taakse saa miehen lämpenemään.

Joskus oli juttua feromoni-hajusteista. Siinä oli joku jännä kikka, oliko niin että naiselle mies-feromonia ja miehelle nais. Idea kai siinä, että sillä lietsoi itsensä hehkeäksi :)

Ja naiset vasta nuuhkuttavatkin miehiä! Miehen ominaistuoksu on ihan hurjan tärkeä juttu. Siitä varmaan selviää kemioita myös :)

Jokapaikkaan säkin nokkas työnnät! 😂

• olen.helppo.nakki

mies vietti vai tunteet no sekä että eli kumpikin eli seksikäs nainen joka onkin mukava niin kumpikin ja vietti on että nainen on seksikäs ja haluaa pussata häntä ja rakastella hänen kanssaan ja kemia on että tulee hyvin toimeen hänen kanssaan eli heti synkkaa eli ekaksi vie vietti jos toinen seksikäs ja kun sekstailee niin tulee tunteet sen jälkeen ja sitten olenkin hänen omansa

• No sehän tuli näppärästi pötköön kuin makkaramössö suoleen.

• Vietti, josta syntyy tunne.

• Ihmisessä on olemassa himo vaikka sitä yrittäisi kieltää.

On sitten eri asia, miten aina toimii.

Mutta tunnistan himon (minusta se on vietti).

• Mielenkiintoista. Kyllä tuonkin tunnistan kyllä. Intohimo vaikka, mutta jotenkin sen kytken sitten kun on jo kohde.... että vietti ja kemia, ynnä muut veis sen kohteen äärelle. Tottakai sitä himoa janoaa, mutta jotenkin sen hakeminen hakemalla on ehkä hsnkalaa?

Mutta mielenkiintoista sinäänsä. 😊👌

• Dissi kirjoitti:

Mielenkiintoista. Kyllä tuonkin tunnistan kyllä. Intohimo vaikka, mutta jotenkin sen kytken sitten kun on jo kohde.... että vietti ja kemia, ynnä muut veis sen kohteen äärelle. Tottakai sitä himoa janoaa, mutta jotenkin sen hakeminen hakemalla on ehkä hsnkalaa?

Himoa ei tarvitse hakea, sitä pitää kieltää.

• Dissi kirjoitti:

Mielenkiintoista. Kyllä tuonkin tunnistan kyllä. Intohimo vaikka, mutta jotenkin sen kytken sitten kun on jo kohde.... että vietti ja kemia, ynnä muut veis sen kohteen äärelle. Tottakai sitä himoa janoaa, mutta jotenkin sen hakeminen hakemalla on ehkä hsnkalaa?

Himo on alkukantainen, mutta muut tunteet ohjaavat ja säätelevät sen käyttöä (jos on järki päässä:)

• misspönttöuuni kirjoitti:

Himo on alkukantainen, mutta muut tunteet ohjaavat ja säätelevät sen käyttöä (jos on järki päässä:)

Kohta olen voileivän vietävissä.

Vau! Kuullostaa että sitä pitää tosiaan pidellä. 😝

• Dissi kirjoitti:

Vau! Kuullostaa että sitä pitää tosiaan pidellä. 😝

Joo, voi toimia kahdella tavalla. Joko tunteesta tai sitten vaan puhtaasta halusta. Joko kierrän ympyrää :D

Joo, voi toimia kahdella tavalla. Joko tunteesta tai sitten vaan puhtaasta halusta. Joko kierrän ympyrää :D

No tuo on aika jännä ajatus kyllä. Minusta tuo kuullostaa siltä, että on tosiaan sellainen alkukantainen juttu, joka vie minnesattuu ja sitä voi vaan jarrutella, muttei ohjailla ainakaan. 😬

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe