puolison tuomana S-tavaratalosta uimapukuja sovitteille kotiin. Sieltä sai yhden mallin, kaksi kokoa siitä, ja ne piti maksaa molemmat. menikö oikein? Lähes 100 km oli matkaa yhteen suuntaan.
vammainen henkilö pyysi
34
<50
Vastaukset
- Toi8
Kyllä se ihan oikein meni, ei kai kukaan osta jonkun toisen sovittimia alusvaatteita tai uimapukuja. Niin ikävää kuin se, että joku on vammainen, niin ei se kuitenkaan ole kauppiaan vika, joten ei kauppiaan tule olla tässä hyväntekijä ja olla maksumies.
Ikävä tilanne sinänsä mutta kait kauppa toimi ymmärrykseni mukaan oikein.
Nimenomaan alusvaatteet ja uima-asut ovat niitä joita ei vaihdeta ja joilla ei ole palautusoikeutta.
En tiedä miten tuollainen asia pitäisi hoitaa ettää se tyydyttäisi molempia osapuolia.- Uikkariostos
Kyllä vaatetta pitää voida sovittaa. Juuri uimapuku voi olla hankala vaate. Jokaisella on mutkansa ja makkaransa, jotka pitää saada uimapuvun sisäpuolelle. Outoa minusta, että molemmat koot piti maksaa. Miksi antoivat ne sovitettavaksi?
Uikkariostos kirjoitti:
Kyllä vaatetta pitää voida sovittaa. Juuri uimapuku voi olla hankala vaate. Jokaisella on mutkansa ja makkaransa, jotka pitää saada uimapuvun sisäpuolelle. Outoa minusta, että molemmat koot piti maksaa. Miksi antoivat ne sovitettavaksi?
Olen samaa mieltä. Ehdottomasti vaikein vaatekappale ostaa on uimapuku. Kait nyt kuitenkin mainitsivat asiasta että oli tiedossasi palauttamis/vaihtoasia.
- hytinäx1
Miksi vammainen ei saanut itse lähteä kaupunkiin tai suuremmalle paikkakunnalle avustajan kanssa katselemaan ja kokeilemaan uimapukuja? Olisi voinut olla virkistävä matka hänellekin.
- aikamoista.menoa
Oletko sinä saanut "ison kaupungin" marketissa pukea uimapuvun yllesi kokeillaksesi sitä?
Entä kalsareita? - Vaatteiden.päälle
En ole itse koskaan sovittanut uimapukuja mutta kai niitä pitää sovittaa että saa sopivan kokoisen. Ennen ainakin niissä oli naisten kokouimapukujen haarakiilan päällä muovi joka poistettiin sitten kun oli ostettu omaksi.
Ja tuskin kukaan paljaalle iholle sovittaa. Itse ainakin sovittaisin housujen ja vielä sukkahousujen päälle. Samalla lailla kuin farkkuja tms. pitkiä housuja. - vimmattut
Vaatteiden.päälle kirjoitti:
En ole itse koskaan sovittanut uimapukuja mutta kai niitä pitää sovittaa että saa sopivan kokoisen. Ennen ainakin niissä oli naisten kokouimapukujen haarakiilan päällä muovi joka poistettiin sitten kun oli ostettu omaksi.
Ja tuskin kukaan paljaalle iholle sovittaa. Itse ainakin sovittaisin housujen ja vielä sukkahousujen päälle. Samalla lailla kuin farkkuja tms. pitkiä housuja.Puhut ristiriitaisesti, sovitat ja et sovita.
- Ilmankin-olla-voi
Nainen. Parasta ennen - uimapukua.
- hytinäx1
aikamoista.menoa kirjoitti:
Oletko sinä saanut "ison kaupungin" marketissa pukea uimapuvun yllesi kokeillaksesi sitä?
Entä kalsareita?Olen saanut jokaisessa uimapukuliikkeessä kokeilla päälleni, alushousut ja t-paita pitää olla ihoa vasten kun kokeilee uimapukuja , Tai alushousut ja rintsikat kun kokeilee bikineitä. . Täälläpäin nyt ei taideta olla basillipelokkaita tai luulla että klamydia ja tippuri tarttuisi uimapukua kokeillessa. Tuskin edes satiaisetkaan.
aikamoista.menoa kirjoitti:
Entä kalsareita?Tottakai marketissa saa uimapukua sovittaa, vaikka useampaa.
- ö-Öö
Mnaah
Monestikko olet kuullut kenenkään sovittaneen kortonkia? Ei alusvaatteita soviteta, ikinä kukaan halua saada hiviä kaupasta, ei tosin jalkasilsaakaan, mutta kenkiä varten sovitussukat. Haluatko muuten saada jalkasilsan sovitussukasta?....
=DW= - Bengalitikku
Saahan uimapukua sovittaa, kuten liivejä. Omat pikkupöksyt alle.
Ongelmahan on se voiko liikuntarajoitteinen kaupan kopperossa sovittaa, joten tuolloinhan esim. avokauppa on ok. Ts. kauppiaan pitää ymmärtää palautusmahdollisuus. - stadiin.menossa
Kyllä uimapuku pitää saada sovittaa. ei tulisi mieleenkään ostaa sovittamatta. Pikkuhousujen päälle tietenkin.
Mutta onko nyt puoliso ymmärtänyt oikein. Kyllä uimapuvun pitäisi voida myös sovittaa kotona ja palauttaa. Uskoisin S-ryhmän siihen taipuvan. Eli palautat toisen uimapuvun sopimattomana. Mielestäni alusvaatteissa lukee: ei voi palauttaa, mutta uimapuvuissa ei. Toki 100 kilsaa on pitkä matka mutta palautusoikeus on kaksi viikkoa.
Kiinnostaa siksi että ostan vaatteita pyörätuolipotilaalle, usein maksan kaksi kokoa kerralla ja toisen palautan, toistaiseksi ollut t-paitoja, legginssiä, verkkareita, ym.
Helsingin Stockalle olen itse palauttanut uimapuvun, joka olikin liian kireä, Onnistui. Nyt niin paljon kiinnostaa että kysyn tänään.- vimmattut
No samaa mieltä!
Tietty alkkareiden päälle. Ja miks uikkareissa muovinpala haarassa, siksikö että ei niitä soviteta vai mikä muu järjetön syy? - olikohan.noin
"Toki 100 kilsaa on pitkä matka mutta palautusoikeus on kaksi viikkoa."
Tietääkseni tuo 2 viikkoa koskee vain verkkokauppaa. - IhanViaton
"""Pikkuhousujen päälle tietenkin."""
Menkat vuotanut läpi ja syyhy pakaroissa.... - Bengalitikku
olikohan.noin kirjoitti:
Tietääkseni tuo 2 viikkoa koskee vain verkkokauppaa.Kyllä ihan oikeissa kaupoissa on vaihto ja hyvitysmahdollisuus yleensä. Pari viikkoa yleensä. Kannattaa kysyä maksaessa, että jos onkin ihan mahdottomat, saako palauttaa.
- En-kiellä-käske-mutta
T a p e l k a a !
- Bengalitikku
Siis neuvotko tappelemaan kaupassa. Eihän se johda mihinkään.
- Palstallakin-eri-mieltä
Bengalitikku kirjoitti:
Siis neuvotko tappelemaan kaupassa. Eihän se johda mihinkään.
Ei. Vaan kotiin pitää tilata uimapukuja ja tapella niiden kanssa. Sinä senkin pikini nyt minä revin sinulta kupit jne.
olikohan.noin kirjoitti:
Tietääkseni tuo 2 viikkoa koskee vain verkkokauppaa.Liike itse päättää palautusajasta, joissakin liikkeissa se on jopa 30 pv.
pal kirjoitti:
Liike itse päättää palautusajasta, joissakin liikkeissa se on jopa 30 pv.
Yleensä alusvaatteiden ja uimapukujen kohdalla lukee: "Ei palautusoikeutta." Ja hyvä niin.
- NäinVainOn
Pääsääntöisesti palautusoikeus ei koske alusvaatteita ja uima-asuja.
Niin lukee ostokuiteissa.
Ehkä jossain liikkeessä voi erillisellä sopimuksella saada sen palautusoikeuden. - XXL
Aivan aihetta sivuten, niin onko teillä käynyt niin, että verkkokaupasta ostettaessa saa nykyään aivan kummallisen kokoisia miesten vaatteita.
Pari esimerkkiä. Tilasin useita paitoja XL, niin merkinnät oli oikein paidoissa, mutta todellinen koko oli jossain S ja L välissä.
Samoin hupparissa kokomerkintä oli totuttu oikea, mutta hartiat oli niin pirun tiukat ettei voinut käyttää. Harvemmin hartiat kasvaa tässä iässä miehellä parin vuoden sisällä. - Miksi-ei-ikitakuu
Minulla on simmarit vuosimallia 1977. Mallia Kalle Anttila ale laari.
Ovat jäneet pieneksi. Voisiko ne palauttaa ja vaihtaa?- Bengalitikku
Kierrätystapahtumia on.
Taitaa olla hiutuneet jo nuo simmarisi.
Ainakin vintagea....melkein. - Vanha-käy-kaupaksi
Joku keräilijä voisi maksaa niistä maltaita.
- ainaainaaina
Palstan viisas sanoi ett alusvaatteita ei saa sovittaa.
enpä ole kuullut ikinä että menisi liiviliikkeeseen ja ostaisi vaan hyllystä ja ei sovittaisi rintaliivejä lainkaan. Olisi ehkä myyjälläkin ihmettelemistä. - bessie-----
Hohhoijaa taas...
Ihan oikein meni. Jos otat kaupasta mukaasi kaksi uimapukua, niin tottakai sinun on maksettava kaksi uimapukua. Alusvaatteiden ja uimapukujen kohdalla palautus- tai edes vaihto-oikeus ei ole itsestäänselvyys, asia on syytä selvittää etukäteen. Näin ilmeisesti teitkin ja myös onnistuit (kuten sanottu, aina siihen ei suostuta), mikä nyt vielä askarruttaa?
Vammaisellakin lienee kotonaan alushousuja ja rintaliivejä tai jotain toppeja. Niistä saa aika hyvän käsityksen omasta koostaan. Riippuu tietysti yksilöstä ja vammaisuudestaan, mutta usein kaksiosainen uimapuku on kokouimapukua helpommin puettava ja muutenkin mukavampi vaihtoehto.
Oletko muuten koskaan kuullut verkkokaupasta?Minä vähän luulen, että iso-kokoisen Rulla-Tuolin Rulla-Laakerit ovat edelleen rasvaamatta.
Loputtomasta kitinästä päätellen.
Samasta kitinästä johtunee myymälänkin narina.
H.
- stadiin.menossa
En joutanut eilen Sokokselle lainkaan mitään kyselemään, mutta Stockan hulluilla päivillä kävin. Meinasin ostaa pyörätuolipotilaalle farkut, mutta menemmekin yhdessä hakemaan niitä lauantaina. Huh mikä homma, ostimme kesällä hänelle juhla-asun ja se vääntäminen käy työstä. Stockalle on palautusoikeus kaksi viikkoa. Sitä olen ennenkin käyttänyt ja nyt tuli esille uudestaan. Varmaan on siis eri käytäntöjä eri kaupoissa. Harmi kuitenkin aloittajalle että joutui kahdet uikkarit maksamaan.
- kääk
Mitä kauppa tekee palautetuilla alushousuilla?
- RealistiN
Taitaa ainoat vaihtoehdot olla heittää roskiin tai myydä pervoille.
Rintaliivejä en koskaan osta sovittamatta, ja yleensä sovitan myös uimapuvutkin, en kuitenkaan koskaan ilman alkkareita, sillä koskaan ei todellakaan voi tietää onko niitä soviteltu jo ennen minua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367659Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361903Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4799- 241767