Helsingin neuvolat

----------------

Milloin Helsingissä tehdään ensimmäinen ultraäänitutkimus? Pitäisi varata tässä ensimmäinen neuvola-aika, ja yritän päässäni sumplia näitä kaikkia juttuja. Ensikertalaisena kun ei ole mitään aavistusta kuinka asiat toimii:). Jotenkin on vaan sellainen mielikuva, ettei millään kuudennella viikolla ultraan pääse. Minua erityisesti huolestuttaa alkion kunnollinen kiinnittyminen ja tuulimunan poissulkeminen. :-/

6

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hennajo

Moi!

Kaiketi kannatais ilmoittaa neuvolaan heti. Niskapoimu-ultra tehdään joskus viikoilla 12-13,muistaakseni.En tiedä kuinka kauan kestää lähetteessä. Pitäis kai itsekin neuvolaan soitella, menossa viikko 6. Itsellä ei neuvola enää ole niin tarkkaan, kun odotan jo kolmatta, enkä tule käymään neuvolassa kovin usein, jos kaikki menee hyvin.

• onnea!

Hei!Ensimmäiseksi voit ottaa yhteyttä terveyskeskuksesi neuvolaan. Sieltä sinulle annetaan ensimmäinen neuvola-aika ja sen jälkeen varataan haluamaasi sairaalaan aika ultraääntä varten. Sairaalasta lähettävät sinulle ultra ajat,ja jos nämä ajat ei käy sinulle, voit tietenkin muuttaa niitä.
      Tottakai voit käydä myös yksityisellä lääkärillä ultraäänessä ennen sitä, jos haluat.
      Mukavaa odotusaikaa!

• riisikakku

varasin neuvola-ajan innoissani heti kun tein positiivisen testin. eka neuvola oli niinkin aikasin kun 7. viikolla. neuvolassa sitten piti päättää synnytyssairaala, koska kutsu ultraan tulisi postitse suoraan sieltä (toki sairaalaa voi vielä muuttaa tämän jälkeen).

pitkän ja hartaan yrittämisen jälkeen halusin varmistua jo aikaisin siitä, että kyseessä on ihka elävä alkio ja oikeassa paikassa. joulu oli tulossa ja halusin kertoa joulu-uutisia vanhemmille ja sukulaisille, vaikkei kolmea kuukautta olisi jouluna vielä täynnä. kävin yksityisellä ultrassa viikoilla 6 4. siellä lääkäri kehotti huoletta vaan kertomaan uutisia, sillä kaikki näytti niin hyvältä kuin vain voi olla.

eka kaupungin tarjoama ultra oli sitten joululoman takia vasta 14. raskausviikolla. yleensä eka ultra ajoittuu kuulemma 12.-14. viikoille. sitä ei siis millään saa aiemmin ellei ole jotakin komplikaatioita, joiden vuoksi tarvii tarkistaa tilanne. kutsu ensimmäiseen ja toiseen ultraan tuli samalla kertaa, toinen ultra on noin 20.rv tienoilla.

jos mietityttää niin suosittelen yksityisellä ultrassa käyntiä. maksaahan se - kela-korvauksen jälkeen noin 80 euroa (hintahaitari on suuri) - mutta se ihana mielenrauha jos/kun näkee sykkivän sydämen ja on muut asiat kohdallaan! sehän tarkoittaa, että keskenmenon riski on silloin enää samaa luokkaa kuin 12. raskausviikon jälkeen (eli prosentin paikkeilla), näin kerrottiin.

• --------------

missä yksityisellä kävit? Yhden ainoan hinnan löysin netistä, ja se oli noin 140 € (siis omavastuu), mikä on mulle tähän hätään kovin kallis. olen kyllä samaa mieltä siitä, että mielenrauhaan kannattaa sijoittaa:).
        Hyvää odotusta sulle :).

• riisikakku
        -------------- kirjoitti:

missä yksityisellä kävit? Yhden ainoan hinnan löysin netistä, ja se oli noin 140 € (siis omavastuu), mikä on mulle tähän hätään kovin kallis. olen kyllä samaa mieltä siitä, että mielenrauhaan kannattaa sijoittaa:).

Kävin Helsingin Lääkärikeskuksen Bulevardin gynekologisella asemalla - nimihirviö. Yhteystiedot löytyy www.helsinginlaakarikeskus.fi. Hinta riippuu kuulemma ultraavasta lääkäristä. Omani oli ihana Annika Tulenheimo-Silfast. Ultra maksoi muistaakseni 110-115 euroa plus toimistomaksua 10 euroa ja sitten kelalta sai kaikesta takaisin myöhemmin noin 40 euroa.

Olen kuullut myöhemmin muutamaa kymppiä halvemmistakin ultrista pääkaupunkiseudulla, mutta en muista paikkoja. Soittele ainakin suurimpiin lääkärikeskuksiin (Mehiläinen esim.) ja kysele nimenomaan alkuraskauden ultran hintaa, kerro, että haluat vain todeta sydämen sykkeen ja muut perusjutut.

Ja älä mene liian aikaisin, kamala pettymys, jos ultrassa ei sydämen sykettä vielä näykään. itselleni sanottiin aikaa varatessani, että kannattaa odottaa 7. viikon loppuun tai tulla 8. viikon aikana. Menin sitten siis 7. viikon puolivälin jälkeen (6 4). Hienosti kaikki näkyi.

Onnea matkaan!

• Tinzka80
        -------------- kirjoitti:

Kysyin tänään ultran hintaa Pikkujätti Myyrmannista. Siellä ultra maksaa 95 euroa päälle 9 euron toimistomaksu.
        Soittelin aiemmin muillekin yksityisille lääkäriasemille. Hinnat oli 100-150 euron luokkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      59
      3166
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2964
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2548
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2530
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe