Alkoholi ja raskaus

Auttakaa97

Olen 22 vuotias nainen ja sain vasta tietää olevani raskaana ex-miehelleni, viikolla 12. Raskaus oli suuri yllätys, mutta toisaalta myös iloinen sellainen. Nyt kumminkin on hieman epäselvää, kannattaako minun tehdä abortti vai ei, sillä olen tämän koko raskausajan juonut alkoholia lähes joka viikonloppu. Voiko etukäteen tietää, onko sikiö altistunut tai saanut vauriota runsaasta alkoholin käytöstäni? Mikään alkoholisti en todellakaan ole, villi nuoruuselämä vain on ollut lähiaikoina hieman alkoholipitoista. Eikä elämäntapani ole muutenkaan kovin terveelliset, rasvaista ruokaa ja epäsäännölliset ruokailuajat. Tietenkin nyt kaikki muuttuisi jos lapsen päätän pitää. Muuten olisin varmaankin valmiiksi äidiksi ja äidiksi tuleminen aina ollut suuri haaveeni, mutta pelkään synnyttäväni sairaan tai vammasen lapsen ja voimani eivät riitä kantamaan hänestä huolta. Mitä minun pitäisi tehdä?

1

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä usko että tuo yksin olisi syy aborttiin. Soita mihin tahansa neuvolaan tai muualle terveysammattilaisille. Ennen vanhaan tollasta ei edes tiedetty ja äidit synnyttivät lapsensa niin kuin sen jälkeenkin.
      Tottahan on että alkoholi ei ole hyvästä. En osaa muuta kuin sanoa että käänny ammattilaisen puoleen. Sieltä saat asiantuntevaa viestiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2468
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2385
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      1851
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1673
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1277
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1234
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1232
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      967
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      134
      877
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      19
      868
    Aihe