Kiinankumit alle

Haluan_kokeilla

Jokohan uskaltaisi ostaa kesäksi kiinalaiset renkaat. Luulisi että niiden laatu alkaa nykyisin olla jo kohtuullisen hyvä ja hintakin puoltaa kiinalaisten hankkimista. Jos päädyn tuollaisiin, mitä merkkiä suosittelette ja millä perusteella. Ei trolleja kiitos.

76

7953

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pera112

      Kapsen-merkkisiä kehui myyjä pojalle. Ehkäpä niistä on palstalla kokemusta.

    • jihuuMitäMenoa

      Joo, myyjään kannattaa aina luottaa.

      • Pera112

        Autopuolen myyjän varsinkin. Siksipä kokemuksia kentältä odottelen.


    • Kfffkkffkfkfkfkfkk

      Laatu vaihtelee kiinankumien välillä todella paljon. Parhaimmillaan voivat olla sellaista hyvää budjettitasoa, jopa voittaa joissain testeissä huonoimmat premium-renkaat, mutta sitten taas heikoimmillaan ovat vähän kärjistäen kuivalla asfaltillakin melkein kuin jäällä ajaisi, eli erot jarrutusmatkoissa toistakymmentä metriä parhaisiin.

      Eli paras vaan perehtyä itse asiaan tarkkaan. Linglong ja Landsail ainakin joskus joillain malleillaan onnistuneet tekemään kohtalaisia renkaita.

      Pahimmassa tapauksessa et edes säästä kiinankumilla, jos kesto ja polttoaineenkulutus ovat heikolla tasolla.

    • hyvät_kaupat

      Ostin pari vuotta sitten Tristar-merkkiset kiinalaiset kesäkumit kun menestyivät hyvin testissä (joko TM tai Tuulilasi, en muista). Ei pahaa sanottavaa minullakaan, renkaat on tosi hiljaiset ja kestävät.
      Auton vaihdon takia on uudet samanlaiset menossa tilaukseen Virosta, rengas24.comista. Tulee kotiovelle Postin kuskaamana samaan hintaan. Hinta on lisäksi käsittämättömän halpa! Michelin voi olla hiukka parempi, mutta hinta on lähes kolminkertainen.

    • s3er

      Jos pitää kiinanrenkaat ostaa, niin osta ainakin Suomessa suunnitellut kiinanrenkaat, kuten vaikka nää Kontio renkaat.

      https://tekniikanmaailma.fi/kontio-renkaat-tekee-paluun-suomalaisyhtio-aloittaa-kolmella-erilaisella-kesarenkaalla/

    • mustaa.gummia

      Yhdeksi kesäksi ehkä muttei niistä olekaan enää kahdeksi.

    • Anonyymi

      Miksi renkaat kiinasta asti?
      Venäläiset Cordiantit toiminu itellä niin kesä- kuin talvirenkaina ihan
      mallikkaasti. Eikä oo kalliimmat ku kiinankumit. Ota ja kokeile!

      • Anonyymi

        Turhaa maksaa brändi mulkkujen merkeistä maltaita, kun edullisilla maailma pyörii 😁😀😃😄😆😉😊


      • Anonyymi

        Ostin kakkos autoon viime talveksi Cordiantin nastarenkaat viipurista ja hyvä pito. Kaikki nastat pysyneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turhaa maksaa brändi mulkkujen merkeistä maltaita, kun edullisilla maailma pyörii 😁😀😃😄😆😉😊

        Voihan niitä edullisempia ostaa sitten vähän useammin, niin tulee tosi edulliseksi kaiken kaikkiaan. Ainakin myyjän kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan niitä edullisempia ostaa sitten vähän useammin, niin tulee tosi edulliseksi kaiken kaikkiaan. Ainakin myyjän kannalta.

        Riippuu vähän renkaista. Continentalit kesti kesän ja Landsailit 3 kesää.


      • Anonyymi

        No ihme jos kauppias joka myy noita ja tuo ehkä jopa maahan kertoo itse niitä käyttävän. Kun oma pää ei kerro mitään niin heikosti menee.


    • Anonyymi

      Trianglet alle. Se on suomalaisten, entisten nokialaisten suunnittelema, kiinassa valmistettava rengas. Niitä on kehuttu.

      • Anonyymi

        Itse ja myyjä on kehunut, ei muut. Oikeasti ihan kuraa.


    • Anonyymi

      Voi, kunpa pojat tietäisitte, monessako taksissa on kiinankummit alla. Eivät katso koiraa karvoihin.

      • Anonyymi

        Taksiläskit eivät välttämättä ole teiden fiksuimpia kuskeja.

        Mutta mitkä on alla Kovasen takseissa? Entä Postin autoissa? Näillä isoa autolaivuetta pyörittävillä voi olla tutkittua ja käytänössä todettua tietoa.
        Ainakin rengasvertailujen mukaan kilometrihinta kiinalaisilla ihan samaa luokkaa merkkikumien kanssa. Sen minkä hankintahinnassa säästää, häviää kestossa ja vierintävastuksessa, lisäksi merkkirenkaalla saa paremman pidon kaupanpäälle. Niin eikä tarvi hävetä köyhyyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiläskit eivät välttämättä ole teiden fiksuimpia kuskeja.

        Mutta mitkä on alla Kovasen takseissa? Entä Postin autoissa? Näillä isoa autolaivuetta pyörittävillä voi olla tutkittua ja käytänössä todettua tietoa.
        Ainakin rengasvertailujen mukaan kilometrihinta kiinalaisilla ihan samaa luokkaa merkkikumien kanssa. Sen minkä hankintahinnassa säästää, häviää kestossa ja vierintävastuksessa, lisäksi merkkirenkaalla saa paremman pidon kaupanpäälle. Niin eikä tarvi hävetä köyhyyttään.

        Ennemmin ajan budjettirenkailla kuin leikin rikasta jollain vitun kalliilla misukoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin ajan budjettirenkailla kuin leikin rikasta jollain vitun kalliilla misukoilla.

        Aja vaan, mutta et välttämättä säästä mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennemmin ajan budjettirenkailla kuin leikin rikasta jollain vitun kalliilla misukoilla.

        Esimerkiksi tässä testissä vain Savan kilometrihinta jäi alle parhaan premiumin eli Continentalin, kun siis hinta jaettiin kestolla.
        Kuitenkaan tuossakaan ei huomioida lyhyempään kestävän (Sava, ero vähäinen) vaatimia useampia rengastöitä ja rengasliikereissuja. Lisäksi Continentalin vierintävastus alhaisempi. Ja pidoltaan Conti tietenkin ylivoimainen, joten todennäköisesti samaan kokonaishintaan saa joko parasta premium-pitoa tai budjettipitoa. Ei luulisi olevan vaikea valita?

        Sava kuitenkin ihan hyvä rengas ja voi olla kannattava valinta, mutta listalla on monta sitä huonompaa budjettirengasta. Esimerkiksi Kumho 2. viimeisenä kilometrihinnaltaan ja muutenkin testin huonoimmaksi todettu rengas. 2. kalleimmalla hinnalla siis huonoin rengas. Ei oikein budjettiautoilu innosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi tässä testissä vain Savan kilometrihinta jäi alle parhaan premiumin eli Continentalin, kun siis hinta jaettiin kestolla.
        Kuitenkaan tuossakaan ei huomioida lyhyempään kestävän (Sava, ero vähäinen) vaatimia useampia rengastöitä ja rengasliikereissuja. Lisäksi Continentalin vierintävastus alhaisempi. Ja pidoltaan Conti tietenkin ylivoimainen, joten todennäköisesti samaan kokonaishintaan saa joko parasta premium-pitoa tai budjettipitoa. Ei luulisi olevan vaikea valita?

        Sava kuitenkin ihan hyvä rengas ja voi olla kannattava valinta, mutta listalla on monta sitä huonompaa budjettirengasta. Esimerkiksi Kumho 2. viimeisenä kilometrihinnaltaan ja muutenkin testin huonoimmaksi todettu rengas. 2. kalleimmalla hinnalla siis huonoin rengas. Ei oikein budjettiautoilu innosta.

        Siis tässä testissä

        http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

        Tuo testin viimeiseksi jäänyt Kumho muuten myös vierintävastukseltaan surkea eli jäänee kaikkein kalleimmaksi kilometrihinnaltaan, kun value-osion viimeinen eli Pirelli kuitenkin rullaa vähän paremmin. Lisäksi Kumhon kesto kaikkein huonoin, joten niitä vaihtokustannuksia tulee eniten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimerkiksi tässä testissä vain Savan kilometrihinta jäi alle parhaan premiumin eli Continentalin, kun siis hinta jaettiin kestolla.
        Kuitenkaan tuossakaan ei huomioida lyhyempään kestävän (Sava, ero vähäinen) vaatimia useampia rengastöitä ja rengasliikereissuja. Lisäksi Continentalin vierintävastus alhaisempi. Ja pidoltaan Conti tietenkin ylivoimainen, joten todennäköisesti samaan kokonaishintaan saa joko parasta premium-pitoa tai budjettipitoa. Ei luulisi olevan vaikea valita?

        Sava kuitenkin ihan hyvä rengas ja voi olla kannattava valinta, mutta listalla on monta sitä huonompaa budjettirengasta. Esimerkiksi Kumho 2. viimeisenä kilometrihinnaltaan ja muutenkin testin huonoimmaksi todettu rengas. 2. kalleimmalla hinnalla siis huonoin rengas. Ei oikein budjettiautoilu innosta.

        En käy rengasliikkeistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis tässä testissä

        http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2019-Auto-Bild-Summer-Tyre-Test.htm

        Tuo testin viimeiseksi jäänyt Kumho muuten myös vierintävastukseltaan surkea eli jäänee kaikkein kalleimmaksi kilometrihinnaltaan, kun value-osion viimeinen eli Pirelli kuitenkin rullaa vähän paremmin. Lisäksi Kumhon kesto kaikkein huonoin, joten niitä vaihtokustannuksia tulee eniten.

        Landsaileilla mennään, menty jo n. 39tkm. Hiljaiset, pitävät ja halvat.


      • Anonyymi

        No ei todellakaan ole, siinä olet oikeassa. Voimia sulle ongelmiesi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksiläskit eivät välttämättä ole teiden fiksuimpia kuskeja.

        Mutta mitkä on alla Kovasen takseissa? Entä Postin autoissa? Näillä isoa autolaivuetta pyörittävillä voi olla tutkittua ja käytänössä todettua tietoa.
        Ainakin rengasvertailujen mukaan kilometrihinta kiinalaisilla ihan samaa luokkaa merkkikumien kanssa. Sen minkä hankintahinnassa säästää, häviää kestossa ja vierintävastuksessa, lisäksi merkkirenkaalla saa paremman pidon kaupanpäälle. Niin eikä tarvi hävetä köyhyyttään.

        Meinaatko että joku lukee maassa polvillaan renkaiden rengasmerkkejä? Ei hyvää päivää rengasmerkki hävettää..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko että joku lukee maassa polvillaan renkaiden rengasmerkkejä? Ei hyvää päivää rengasmerkki hävettää..

        Kyllä ne näin ajokuntoisin silmin näkyy ihan seisten, siinä missä autojenkin merkit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne näin ajokuntoisin silmin näkyy ihan seisten, siinä missä autojenkin merkit.

        Itkuko tulee jos joku ajaa väärällä rengasmerkillä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itkuko tulee jos joku ajaa väärällä rengasmerkillä?

        Kyllähän se vähän naurattaa, etenkin jos jossain uudehkon Bemarin tms. alla kiinankumia. Että autosta maksetaan mitä vaan, koska uskotaan pillujen kostuvan, mutta sitten se ehkä tärkein yksittäinen osa eli renkaat päätyvät pihistelyn kohteeksi, kun ”mustat ja pyöreäthän ne kuitenkin ovat, eikä pillut huomaa”. Jos sitten taas joku 15v vanhaan Corollaansa ostaa kiinankumia, niin on siinä sentään renkaat ja auto linjassaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän se vähän naurattaa, etenkin jos jossain uudehkon Bemarin tms. alla kiinankumia. Että autosta maksetaan mitä vaan, koska uskotaan pillujen kostuvan, mutta sitten se ehkä tärkein yksittäinen osa eli renkaat päätyvät pihistelyn kohteeksi, kun ”mustat ja pyöreäthän ne kuitenkin ovat, eikä pillut huomaa”. Jos sitten taas joku 15v vanhaan Corollaansa ostaa kiinankumia, niin on siinä sentään renkaat ja auto linjassaan.

        Minkälaista kiina kumia tarkoitat? Premium renkaita valmistetaan Kiinassa, Venäjällä, Turkissa jne. Naapurin muutaman vuoden vanhassa Mersussa on Ling Longit alla, eikä kokokaan ole iso. Pipariin renkaat ei liity kuin ehkä amisviiksillä. Yllättävän moni ajaa hienollakin autolla ns. budjetti renkailla. Naurattaa miselin ukkojen uskomaton kuvittelu kuolemattomuudesta misukat alla. Halvemmat renkaat ei ole ongelma kuin kaltaisillesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaista kiina kumia tarkoitat? Premium renkaita valmistetaan Kiinassa, Venäjällä, Turkissa jne. Naapurin muutaman vuoden vanhassa Mersussa on Ling Longit alla, eikä kokokaan ole iso. Pipariin renkaat ei liity kuin ehkä amisviiksillä. Yllättävän moni ajaa hienollakin autolla ns. budjetti renkailla. Naurattaa miselin ukkojen uskomaton kuvittelu kuolemattomuudesta misukat alla. Halvemmat renkaat ei ole ongelma kuin kaltaisillesi.

        Jakomäessäkö asut? Juuri tuollaiset naapurisi ovat niitä vitsejä, tuskin ajaisi Skodalla, koska hävettää, mutta renkaista voi pihistellä, koska kukaan ei näe.

        Halvat renkaat ovat tyhmä ratkaisu ja siten ongelma, jos niillä ei säästä mitään. Silloin vain luulee säästävänsä, mutta saakin huonommat ominaisuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jakomäessäkö asut? Juuri tuollaiset naapurisi ovat niitä vitsejä, tuskin ajaisi Skodalla, koska hävettää, mutta renkaista voi pihistellä, koska kukaan ei näe.

        Halvat renkaat ovat tyhmä ratkaisu ja siten ongelma, jos niillä ei säästä mitään. Silloin vain luulee säästävänsä, mutta saakin huonommat ominaisuudet.

        Mikä sinulla on ongelmana ns. Halvemmissa renkaissa? Mikä on se bling bling merkki? Jos ostohinnassa on jo reipas ero, taloudellisuus lähes sama, en ymmärrä miksi ei voi ostaa. Miksi maksaa renkaista 600e jos hyvät saa 400e? Mihin tarvitsee rengasta jolla voi ajaa jopa 2km/h kovempaa liikenneympyrässä verrattuna halvempaan? Kalliit renkaat on tyhmä ratkaisu, turha luulla niillä kuolemattomaksi.


      • Anonyymi

        Mukavuus, kesto, pito, vesiliirto, siinä muutamia hyviä perusteluja hankkia kunnolliset renkaat.
        Törmäystilanteessa muutaman metrin jarrutusmatkan pituuden erossa on melkoinen merkitys, vai mitä. No nuukat ja köyhäthän eivät aja ikinä kolareita tai joudu onnettomuuksiin, joten heille sopii hyvin kinkit Toyotansa alle, hiljaa he kuitenkin aina ajavat letkoja peräänsä keräten ja bensaa säästäen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä sinulla on ongelmana ns. Halvemmissa renkaissa? Mikä on se bling bling merkki? Jos ostohinnassa on jo reipas ero, taloudellisuus lähes sama, en ymmärrä miksi ei voi ostaa. Miksi maksaa renkaista 600e jos hyvät saa 400e? Mihin tarvitsee rengasta jolla voi ajaa jopa 2km/h kovempaa liikenneympyrässä verrattuna halvempaan? Kalliit renkaat on tyhmä ratkaisu, turha luulla niillä kuolemattomaksi.

        Oletko lukutaidoton?

        A) Jos keston ja polttoaineenkulutuksen takia halparenkaalla ei säästä mitään, mutta saa huonommat ominaisuudet, niin vain idiootti ostaa sellaiset.

        B) On naurettavaa maksaa autosta monta tonnia extraa blingblingistä, mutta pihistellä renkaissa satasen takia.

        Jos taas yleisestikin pihistelee, ajaa Skodalla jne.. ja valitsee sellaisen halparenkaan, millä oikeastikin säästää rahaa, niin päätös on perusteltu ja linjassaan muiden valintojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuus, kesto, pito, vesiliirto, siinä muutamia hyviä perusteluja hankkia kunnolliset renkaat.
        Törmäystilanteessa muutaman metrin jarrutusmatkan pituuden erossa on melkoinen merkitys, vai mitä. No nuukat ja köyhäthän eivät aja ikinä kolareita tai joudu onnettomuuksiin, joten heille sopii hyvin kinkit Toyotansa alle, hiljaa he kuitenkin aina ajavat letkoja peräänsä keräten ja bensaa säästäen.

        Nuo kaikki ominaisuudet löytyy halvemmistakin renkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuus, kesto, pito, vesiliirto, siinä muutamia hyviä perusteluja hankkia kunnolliset renkaat.
        Törmäystilanteessa muutaman metrin jarrutusmatkan pituuden erossa on melkoinen merkitys, vai mitä. No nuukat ja köyhäthän eivät aja ikinä kolareita tai joudu onnettomuuksiin, joten heille sopii hyvin kinkit Toyotansa alle, hiljaa he kuitenkin aina ajavat letkoja peräänsä keräten ja bensaa säästäen.

        Niin, "rikkaat" tuntuu niitä kolareita ajavan. Kuvittelevat renkaidensa olevan ylivoimaisia. "Köyhemmät" pärjää loistavasti halvemmilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavuus, kesto, pito, vesiliirto, siinä muutamia hyviä perusteluja hankkia kunnolliset renkaat.
        Törmäystilanteessa muutaman metrin jarrutusmatkan pituuden erossa on melkoinen merkitys, vai mitä. No nuukat ja köyhäthän eivät aja ikinä kolareita tai joudu onnettomuuksiin, joten heille sopii hyvin kinkit Toyotansa alle, hiljaa he kuitenkin aina ajavat letkoja peräänsä keräten ja bensaa säästäen.

        Höpö höpö. Ei mikään rationaalinen ajattelu johda suuntaamaan ostopäätöstä näihin ns. premium renkaisiin. Olen ajellut vuosikymmenien aikana useammalla e-mersulla ja alla on ollut lähes kaikkia premium renkaita. Viimeisimmät oli Contit, jotka sulivat alle vajaassa kahdessa kesässä eikä Goodyearit olleet sen kummempia. -No nyt tulee kohtpuoleen kolmas kevät Kiinan kumeilla (Ling Long), eikä epäilystäkään ettenkö pärjäisi koko kesän yli noilla. Ja ne ajo-ominaisuudethan kestää vertailun noitten kalliimpienkin rinnalla. Ajettavuus ja mukavuuserot eri merkkien välillä ovat tavan autoilijan kannalta marginaalisia. Se konkreettisin tekijä on loppujen lopuksi rahan määrä renkaita valitessa. Ei ainut mutta yksi oleellisimmista. -MOT, seuraavatkin suvikumit jotka mersuuni ostan, ovat näillä näppäimin jotkut Aasian suunnalta tulevat. Ostakoot lippalakki pojat niitä miseliinejä ym. jos perse kestää ja itsetunto niillä nousee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Ei mikään rationaalinen ajattelu johda suuntaamaan ostopäätöstä näihin ns. premium renkaisiin. Olen ajellut vuosikymmenien aikana useammalla e-mersulla ja alla on ollut lähes kaikkia premium renkaita. Viimeisimmät oli Contit, jotka sulivat alle vajaassa kahdessa kesässä eikä Goodyearit olleet sen kummempia. -No nyt tulee kohtpuoleen kolmas kevät Kiinan kumeilla (Ling Long), eikä epäilystäkään ettenkö pärjäisi koko kesän yli noilla. Ja ne ajo-ominaisuudethan kestää vertailun noitten kalliimpienkin rinnalla. Ajettavuus ja mukavuuserot eri merkkien välillä ovat tavan autoilijan kannalta marginaalisia. Se konkreettisin tekijä on loppujen lopuksi rahan määrä renkaita valitessa. Ei ainut mutta yksi oleellisimmista. -MOT, seuraavatkin suvikumit jotka mersuuni ostan, ovat näillä näppäimin jotkut Aasian suunnalta tulevat. Ostakoot lippalakki pojat niitä miseliinejä ym. jos perse kestää ja itsetunto niillä nousee.

        Just näin. Itselle tulossa Landsailin Sentury Qirin 990. Contit ja Nokia suli alle, enkä aja äärirajoilla.


    • Anonyymi

      Linglong Greenmax on ihan käypäinen rengas.

      • Anonyymi

        Veitpä jalat suusta. -On todellakin käypäinen rengas. Tilasin muutama viikko sitten netistä kotiin toimitettuna ilman rahtikuluja kyseisen setin (225/50-17") omaan e-mallin meseen (w212). Hintaa oli sarjalla noin 260€. Siihen paikalliselta toimijalta rengastyöt allelaitettuna ja tasapainoitettuina 80€. Yhteensä siis 340€.
        Itse suhtauduin hankintaani varautuneesti ja skeptisesti. Eihän halvalla voi saada hyvää! -Voi miten väärässä olinkaan. Nyt pari viikkoa ajeltuani en voi kun olla tyytyväinen ostokseeni. Aikaisemmat kesärenkaat olivat 245 leveitä Misukoita ja sitten saman kokoiset Good Yearit, jotka molemmat satsit uraherkkiä, meluisampia ja helevetin paljon kalliimpia. No, näillä Ling-Longeilla Mese nyt kulkee kuin juna kiskoilla suoraan tieurista piittaamatta, mukavasti ja hiljaisesti. -Jos jatkokin sujuu näin tämän ja seuraavan kesän niin ovat hyvinkin hintansa haukkuneet. Ei nuo ns. premium renkaatkaan sen kauemmin kestäneet kun kuluivat ja sulivat alle ja ajaminenkin oli paljon työläämpää uraisilla teillä ilmeisesti leveydestä johtuen. -Toki kokemusta vasta noin 2000km, sisältäen lomareissun ja taajamapyöritystä, mutta silti ensi fiilikset ehdottoman positiiviset kyseisistä mustista ja pyöreistä. Voin alustavasti omasta ja vaimoni puolesta suositella kyseisiä Kiinan ihmeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veitpä jalat suusta. -On todellakin käypäinen rengas. Tilasin muutama viikko sitten netistä kotiin toimitettuna ilman rahtikuluja kyseisen setin (225/50-17") omaan e-mallin meseen (w212). Hintaa oli sarjalla noin 260€. Siihen paikalliselta toimijalta rengastyöt allelaitettuna ja tasapainoitettuina 80€. Yhteensä siis 340€.
        Itse suhtauduin hankintaani varautuneesti ja skeptisesti. Eihän halvalla voi saada hyvää! -Voi miten väärässä olinkaan. Nyt pari viikkoa ajeltuani en voi kun olla tyytyväinen ostokseeni. Aikaisemmat kesärenkaat olivat 245 leveitä Misukoita ja sitten saman kokoiset Good Yearit, jotka molemmat satsit uraherkkiä, meluisampia ja helevetin paljon kalliimpia. No, näillä Ling-Longeilla Mese nyt kulkee kuin juna kiskoilla suoraan tieurista piittaamatta, mukavasti ja hiljaisesti. -Jos jatkokin sujuu näin tämän ja seuraavan kesän niin ovat hyvinkin hintansa haukkuneet. Ei nuo ns. premium renkaatkaan sen kauemmin kestäneet kun kuluivat ja sulivat alle ja ajaminenkin oli paljon työläämpää uraisilla teillä ilmeisesti leveydestä johtuen. -Toki kokemusta vasta noin 2000km, sisältäen lomareissun ja taajamapyöritystä, mutta silti ensi fiilikset ehdottoman positiiviset kyseisistä mustista ja pyöreistä. Voin alustavasti omasta ja vaimoni puolesta suositella kyseisiä Kiinan ihmeitä.

        Samat stoorit joka kesä epätoivoiselta myyntimieheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samat stoorit joka kesä epätoivoiselta myyntimieheltä.

        Etpä enempää hukassa kommenttisi kanssa voi olla. -Ei ole minulla mitään tekemistä minkään firman kanssa muuta kuin asiakkaan ominaisuudessa korkeintaan. Eläkeläis-ukkona vaan on elettävä kaikkien hankintojen suhteen rajallisen budjetin mukaan ja mitoitettava hinta- laatusuhteet kohdilleen. -Ettet vain itse satu edustamaan jotain rengasliikettä kun noin kipeetä tekee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etpä enempää hukassa kommenttisi kanssa voi olla. -Ei ole minulla mitään tekemistä minkään firman kanssa muuta kuin asiakkaan ominaisuudessa korkeintaan. Eläkeläis-ukkona vaan on elettävä kaikkien hankintojen suhteen rajallisen budjetin mukaan ja mitoitettava hinta- laatusuhteet kohdilleen. -Ettet vain itse satu edustamaan jotain rengasliikettä kun noin kipeetä tekee?

        Varmaan riekon epätoivoinen yrittäjä asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veitpä jalat suusta. -On todellakin käypäinen rengas. Tilasin muutama viikko sitten netistä kotiin toimitettuna ilman rahtikuluja kyseisen setin (225/50-17") omaan e-mallin meseen (w212). Hintaa oli sarjalla noin 260€. Siihen paikalliselta toimijalta rengastyöt allelaitettuna ja tasapainoitettuina 80€. Yhteensä siis 340€.
        Itse suhtauduin hankintaani varautuneesti ja skeptisesti. Eihän halvalla voi saada hyvää! -Voi miten väärässä olinkaan. Nyt pari viikkoa ajeltuani en voi kun olla tyytyväinen ostokseeni. Aikaisemmat kesärenkaat olivat 245 leveitä Misukoita ja sitten saman kokoiset Good Yearit, jotka molemmat satsit uraherkkiä, meluisampia ja helevetin paljon kalliimpia. No, näillä Ling-Longeilla Mese nyt kulkee kuin juna kiskoilla suoraan tieurista piittaamatta, mukavasti ja hiljaisesti. -Jos jatkokin sujuu näin tämän ja seuraavan kesän niin ovat hyvinkin hintansa haukkuneet. Ei nuo ns. premium renkaatkaan sen kauemmin kestäneet kun kuluivat ja sulivat alle ja ajaminenkin oli paljon työläämpää uraisilla teillä ilmeisesti leveydestä johtuen. -Toki kokemusta vasta noin 2000km, sisältäen lomareissun ja taajamapyöritystä, mutta silti ensi fiilikset ehdottoman positiiviset kyseisistä mustista ja pyöreistä. Voin alustavasti omasta ja vaimoni puolesta suositella kyseisiä Kiinan ihmeitä.

        Mahtavaa, että ovat kestäneet jo kaksi viikkoa. Saipa itsekin yhtä hyvät renkaat. Tulee varmasti edulliseksi pitkän päälle.


    • Anonyymi

      Oon ajanut Hifly renkailla jo useita vuosia. Hiljaiset ja kestää, pintaa vieläkin parin kesän jälkeen noin 5mm. Hiflyt vaikka https://riekko.eu 35€/kappale

      • Anonyymi

        Niin varmaan, sunnuntaisin kirkkoon puolipilvisellä säällä? Älä kauppias pidä tyhmänä kaikkia.


    • Anonyymi

      LingLong Greenmaxit on hyvät! Continentaleilla SLK-mersu tempoili kulumisurissa, mutta LingLongit eivät tiedä urista mitään :-D

    • Anonyymi

      No kerron kokemusta nokia renkaista.
      Keväällä alle nokia hakka blue 2xl. Nyt taka renkaat kulutuspinta n. 1.6mm.
      Eikö sanonta pidä paikkansa et. Nokia on yhden sesän rengas.
      Ajettu n. 15000km

    • Anonyymi

      Minulla nykyisin alla 245/45-18 renkaat, merkki GoodRide 37 tai sinnepäin. Maksoin uudesta sarjasta Ebayn huutokaupassa 170€ rahti 20€. Toimivat hyvin eivätkä ole vuoden /20tkm aikana juuri kuluneet joten pidän hinta-laatusuhdetta hyvänä tällaiselle tavalliselle autoilijalle.

    • Anonyymi

      Alla oli yhden kesän nokia Hakka kumit, täyttä kuraa. Nyt alla jotkut kiinalaiset summer renkaat ja ei läheskään yhtä vetkulit alla.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut passatissa jo 2 vuotta Sunny merkkiset jotka on Vanli nimisen kiinan valtiontehtaan tuote kun selvittelin aikoinaan. kitkarenkaat on ja kesät talvet painellut niillä nyt about 18 000 km. Vielä mennään vuosi pari kun kulutuspintaa on. Hiljaiset ja pitävät on. Kun olisi ostanut länsimerkin renkaat niin olisi saanut hinnan tuplata, ja jossain itäblokissa nekin kuitenkin olisi ollut tehty. Pirelliä ja micheliniä nuorempana omistaneena voin sanoa että mitään eroa ei ole kiinan valtiontehtaan tuotteeseen nähden.

      • Anonyymi

        Kohta kuule idari suuttuu ja kertoo kuinka 5x kalliimmalla misukalla voi ajaa jopa 2km/h kovempaa liikenneympyrästä. Ja ne jatkuvat ääritilanteet joista selviää vain misukoilla. Saattaa kuule satasella viedä desin enemmän polttoainetta. Ja rengas kulut on autoilun pienimmät kulut.


    • Anonyymi

      Älkää nyt tukeko diktatuuria. Muutaman euron kalliimmat tulee pitkän päälle monta kertaa halvemmiksi eikä ole ongelmia laadun kanssa.

      • Anonyymi

        Väkisinkin joutuu tukemaan diktatuuria, sieltä tulee niin paljon tavaraa vaatteista lähtien.


      • Anonyymi

        Pakosta joutuu työmies tukemaan kapitalistista diktatuuria jos aikoo hankkia melkeimpä mitä tahansa. -Mutta kohta kesä ajeltu e-mesellä Ling-Longeilla (225/50-17"). Ei valittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakosta joutuu työmies tukemaan kapitalistista diktatuuria jos aikoo hankkia melkeimpä mitä tahansa. -Mutta kohta kesä ajeltu e-mesellä Ling-Longeilla (225/50-17"). Ei valittamista.

        Pakko näinä korona aikoina ajatella budjettiperiaatteella linglongit kumminkin ihan ajettavat?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Riekko, riekko, kauppias, kauppias.


    • Anonyymi

      Nokia Nordman alla, huippukesärengaslaatua, parhaat ikinä. Nyt voin kuunnella radiota pitkästä aikaa , melu puolet alhaisempi kun Kiinalaisilla, jotka olivat kuitenkin kulutusominaisuuksiltaan loistavat.

      • Anonyymi

        Kunnes huomaat minne se kulutuspinta näin nopeasti katosi...


    • Anonyymi

      Palanderit, kun on aika siirtyä audista halvempaan.

    • Anonyymi

      Ostin viime vuonna Kontio BearPaw Sport Macro renkaat ( 215 /50/17 ) ja olen ollut tyytyväinen. Nyt täytyy muistaa että ovat halpa renkaat eli en lähtisi vertailemaan hinnakkaampiin.... Ok melutaso. Eivät pahasti kuluneet ja sateellakin toimivat. Aiemmin oli LingLong....

      • Anonyymi

        Miten ne kontiot vertautuu linglongiin, voitko kertoa....


    • Anonyymi

      Hilfyt ovat olleet hyvät ja halvat. 225 45 17" ja hiljaisetkin.

      riekko.eu kaupasta saa

      • Anonyymi

        Ihan halvat pa*kat, liukkaat ja äänekkäät. Riekko.eu on kallis ja järkyttävät toimituskulut. Ulkomailta tilattaessa kuuluu lähetyskulut hintaan tai 20-30€. Kauppiaan mainostamista taas. En suosittele riekkoa!


      • Anonyymi

        Epätoivoista mainostusta. Se on kielletty täällä. Miksi teet sitä kauppias koko ajan kuitenkin?


    • Anonyymi

      Minä ajelen vanteilla

      • Anonyymi

        Lentääkö kipinät hyvin ja onko liukkaat?


      • Anonyymi

        No niin nuoriso lättähattu teinixit ilmoittautui


    • Anonyymi

      Onko kellään kokemusta Kapsen kesärenkaista 15".

      • Anonyymi

        Kiitti tiedosta.Ei ku Gontinentaali kaupolle.


    • Anonyymi

      Pääosin täyttä kuraa. Suosittu LingLong on todella surkea ja sisältää liikaa muovia kun kumi on liian kallista ja siksi surkea pito ja melua riittää.

    • Anonyymi

      Jos ajo-ominaisuuksilla ei ole väliä niin halvimmat alle mitä kaupasta löytyy.
      samoin jos olet pikavippien varassa niin taas halvimmat alle ......

      • Anonyymi

        No eipä oo tarvinnu vippejä hakea.Vaan eilenpä hain uudet Gontinenttaalit.Laara Wappen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      91
      3010
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      300
      1717
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1597
    4. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      403
      1410
    5. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1401
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      403
      1323
    7. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1139
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1077
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      335
      917
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      263
      891
    Aihe