Kaupunkipyörät tulevat 1.4

iloista_pyöräilykesää

Kaupunkipyörät tulevat helpottamaan Helsinkiläisten liikkumispulmia 1.4 alkaen.
Pois jää huolet missä pyörän huoltaa, mitä se maksaa jne. Kaikki eivät osaa tai halua huoltaa pyöriään.
Kaupunkipyörät ovat aina kunnossa tarvittaessa ja huollettuja ja käyttöönotto ja palautus helppoa.
Kaupunkipyörät ovat vuosi vuodelta yhä suositumpaa kuten pyöräily kaikenkaikkiaankin.

Pyöräily on erinomainen tapa liikkua lyhyitä matkoja kaupungin sisällä.
Terveellistä, mukavaa, ei saastuta, ei melusaastetta, lievittää stressiä ja fyysinen aktiviteetti tuo hyvän olon koko loppupäiväksi.
Ei muuta kuin kaikki innolla kaupunkipyöräilemään!

32

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wsddwedewdew2qq2

      Tämän takia vuokraan autoa 600 euroa/kk.
      Ei tarvitse tietää mistään mitään.

    • pyöräilyonmahtavaa

      Pyöräily on vallan mainio liikkumismuoto. Itse ajan lyhyen 11 km työmatkan kesät talvet fillarilla.

      Omaa kokemusta ei ole mutta kaupunkifillari on varmasti ihan kätevä peli sitä tarvitseville. Tärkeää on kuitenkin että säännöt ovat hallussa ja niiden mukaan toimitaan.

    • IlmastoEiMuutu

      Vihervasemmiston propakandassa tämä on yhtäkuin henkilöautot on kiellettävä. Sama logiikka jonka perusteella lentokoneet on kiellettävä, onhan junat keksitty. Suvaitsevaisuus ei kuulu vihervasemmiston sanavarastoon eikä toimistamalleihin.

      • Alepo

        Kolera altaaseen työntävät ne kännipäissään kun on karnevaalit?


      • vahervisemmisto

        Kyllä ilmastonmuutoksen torjuntaan on panostettava. Toimet on vain kohdistettava sinne missä niistä on eniten hyötyä.

        Rahtilaivan päästöt vastaavat 50 miljoonaa autoa.
        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Rahtilaivan-päästöt-vastaavat-50-miljoonaa-autoa/484387

        15 suurinta rahtilaivaa tuottaa yhtä paljon typpi- ja rikkipäästöjä kuin kaikki maailman autot yhteensä
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302


      • SuuretTankit
        vahervisemmisto kirjoitti:

        Kyllä ilmastonmuutoksen torjuntaan on panostettava. Toimet on vain kohdistettava sinne missä niistä on eniten hyötyä.

        Rahtilaivan päästöt vastaavat 50 miljoonaa autoa.
        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Rahtilaivan-päästöt-vastaavat-50-miljoonaa-autoa/484387

        15 suurinta rahtilaivaa tuottaa yhtä paljon typpi- ja rikkipäästöjä kuin kaikki maailman autot yhteensä
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302

        Aikanaan kun Turun telakalta lähti viimeisin Genesis-luokan jättirsteiljä, olin "tankkaamassa" sitä raskaalla polttoöljyllä, jota myös bunkkeriöljyksi kutsutaan, pumpattiin aluksen säiliöhin 107 täysperävaunusäiliöyhdistelmällistä kyseistä polttoainetta ja kymmenkunta täysperää kevyttäpolttoöljyä apukoneisiin. Yli 3000 tonnia, eli yli 3 miljoonaa litraa oli lopullinen määrä raskasta polttoöljyä. Siinä pikkasen mielikuvaa siitä, kuinka paljon maailman suurimmat laivat kuljettavat mukanaan polttoainetta ja mielikuvaa myös riikkipäästöjen suuruudesta.


      • maalaisjärki_hoi
        SuuretTankit kirjoitti:

        Aikanaan kun Turun telakalta lähti viimeisin Genesis-luokan jättirsteiljä, olin "tankkaamassa" sitä raskaalla polttoöljyllä, jota myös bunkkeriöljyksi kutsutaan, pumpattiin aluksen säiliöhin 107 täysperävaunusäiliöyhdistelmällistä kyseistä polttoainetta ja kymmenkunta täysperää kevyttäpolttoöljyä apukoneisiin. Yli 3000 tonnia, eli yli 3 miljoonaa litraa oli lopullinen määrä raskasta polttoöljyä. Siinä pikkasen mielikuvaa siitä, kuinka paljon maailman suurimmat laivat kuljettavat mukanaan polttoainetta ja mielikuvaa myös riikkipäästöjen suuruudesta.

        Tästä(kin) näkee että turha on pitää ääntä autokantojen päästöistä niin kauan kuin tuollaisille rahtialuksen tyyppisille saastuttajille ei ensiksi tehdä jotain. Järki näissäkin hommissa pitää olla mukana.


    • vaara.vai.ei

      Kunnon välineillä on mukava harrastaa. Välineistä on tosin pidettävä huolta, etteivät muutu vaarallisiksi. Miten noita kaupunkipyöriä mahdetaan huoltaa?

    • JalankulkijatKunniaan

      Kaupunkipyörät ovat vain vihervasemmiston laiskiaisille kehittämä passivoitumisväline. Lyhyttäkään matkaa ei enää vitsitä kävellä. Laiskat minäitse ihmiset ovat pyörien suurkuluttajia ja se näkyy jalkakäytävillä. Jalkakäytävät ovat nimensä mukaisesti jalankulkijoille, eikä niille tarvita enää lisää yhtäkään typerää sompailijaa tai lautailijaa.

      • katujen_mittaajalle

        Joutomiehillähän on sitä aikaa tallailla. Ovatko autotkin vihervasemmiston laiskiaisille kehittämä passivoitumisväline? Ajoneuvoja käyttää ne jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää. Ei katsos ole sitä aikaa loputtomastio päivät pitkät katuja mittailla. Pyörä on kätevin ja monesti nopeinkin liikkumisväline lyhyille matkoille kaupungin sisällä.


      • SääntöjäNoudattaen
        katujen_mittaajalle kirjoitti:

        Joutomiehillähän on sitä aikaa tallailla. Ovatko autotkin vihervasemmiston laiskiaisille kehittämä passivoitumisväline? Ajoneuvoja käyttää ne jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää. Ei katsos ole sitä aikaa loputtomastio päivät pitkät katuja mittailla. Pyörä on kätevin ja monesti nopeinkin liikkumisväline lyhyille matkoille kaupungin sisällä.

        Veikkaisin kuitenkin, että auto tai moottoripyörä on kaupungin sisällä nopein lyhyille matkoille, jos niiden käyttäjät toimisivat kuin polkupyöräilijät. Ajellaan jalkakäytävillä ja liikennevalot ovat vain ohjeellisia.


      • katujen_mittaajalle
        SääntöjäNoudattaen kirjoitti:

        Veikkaisin kuitenkin, että auto tai moottoripyörä on kaupungin sisällä nopein lyhyille matkoille, jos niiden käyttäjät toimisivat kuin polkupyöräilijät. Ajellaan jalkakäytävillä ja liikennevalot ovat vain ohjeellisia.

        No ei ole. Minulla on 1,5km kauppaan ja pyörällä tuo on nopein ja ihan lain mukaan mennään. Makalla on nopeusrajoitukset 30 ja 40km/h. Autoille on liikennevalot ja pyörällä pääsee alikulkua niiden ohi. Vaikka ei tarvitsisi odottaa valon vaihtumista niin silti pyörä on nopeampi ja pääsee ovelta ovelle. Pyöräparkki on heti kaupan oven vieressä.
        Auto on aika hidas tuollaisilla matkoilla. Pyörällä on jo kaukana kun autoa vielä kääntelee parkkipaikalla, ja etenkin talvella, pyörällä pääsee matkaan heti, pyörää ei tarvitse raapia.


      • KaupunkiKävelijöille
        katujen_mittaajalle kirjoitti:

        No ei ole. Minulla on 1,5km kauppaan ja pyörällä tuo on nopein ja ihan lain mukaan mennään. Makalla on nopeusrajoitukset 30 ja 40km/h. Autoille on liikennevalot ja pyörällä pääsee alikulkua niiden ohi. Vaikka ei tarvitsisi odottaa valon vaihtumista niin silti pyörä on nopeampi ja pääsee ovelta ovelle. Pyöräparkki on heti kaupan oven vieressä.
        Auto on aika hidas tuollaisilla matkoilla. Pyörällä on jo kaukana kun autoa vielä kääntelee parkkipaikalla, ja etenkin talvella, pyörällä pääsee matkaan heti, pyörää ei tarvitse raapia.

        Asut siis maalla, jos siellä on alikulkutunneleita. Ei Helsingin keskustassa ole alikulkutunneleita. Täällä on vain jalkakäytävillä pyöräileviä spandexmiehiä(naisia) sekä luurikäsizompeja.


      • autopenoja.harmittaa
        SääntöjäNoudattaen kirjoitti:

        Veikkaisin kuitenkin, että auto tai moottoripyörä on kaupungin sisällä nopein lyhyille matkoille, jos niiden käyttäjät toimisivat kuin polkupyöräilijät. Ajellaan jalkakäytävillä ja liikennevalot ovat vain ohjeellisia.

        Aika paljon autoja onkin pysäköitynä jalkakäytäville ja pyöräteille päivittäin. Pyöräily tuntuu ärsyttävän monia autoilijoita siksi, että pyörällä pääsee monessa tilanteessa nopeammin ja joustavammin etenemään, ja se pippeli mahtuu pienemmästä tilasta eteenpäin.


      • Anonyymi
        katujen_mittaajalle kirjoitti:

        No ei ole. Minulla on 1,5km kauppaan ja pyörällä tuo on nopein ja ihan lain mukaan mennään. Makalla on nopeusrajoitukset 30 ja 40km/h. Autoille on liikennevalot ja pyörällä pääsee alikulkua niiden ohi. Vaikka ei tarvitsisi odottaa valon vaihtumista niin silti pyörä on nopeampi ja pääsee ovelta ovelle. Pyöräparkki on heti kaupan oven vieressä.
        Auto on aika hidas tuollaisilla matkoilla. Pyörällä on jo kaukana kun autoa vielä kääntelee parkkipaikalla, ja etenkin talvella, pyörällä pääsee matkaan heti, pyörää ei tarvitse raapia.

        Miten kuljetat täyden ostoskärrylisen verran tavaraa kaupasta kotiin polkupyörällä? Et mitenkään. Eikä sen ostoskärry tarvitse olla edes täynmä kun polkupyörän kuljetuskapasiteetti ylittyy.

        Nimim. Kauppaan aina autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kuljetat täyden ostoskärrylisen verran tavaraa kaupasta kotiin polkupyörällä? Et mitenkään. Eikä sen ostoskärry tarvitse olla edes täynmä kun polkupyörän kuljetuskapasiteetti ylittyy.

        Nimim. Kauppaan aina autolla

        Käyn kaupassa usein pyörällä. Ostokset kulkee selkärepussa vallan mainiosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käyn kaupassa usein pyörällä. Ostokset kulkee selkärepussa vallan mainiosti.

        Haluaisin nähdä sen selkärepun johon mahtuu ostoskärryllinen tavaraa tai edes puolet siitä!! Ja haluaisin vielä nähdä sen kaverin joka haluaa vapaaehtoisesti raahata selässään esim. 20 - 40 kg painavaa reppua polkupyörää ajaessaan. Heheh. Ja ainahan ei kauppaostokset jää edes 40 kiloon.

        Nimim. Kauppaan aina autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin nähdä sen selkärepun johon mahtuu ostoskärryllinen tavaraa tai edes puolet siitä!! Ja haluaisin vielä nähdä sen kaverin joka haluaa vapaaehtoisesti raahata selässään esim. 20 - 40 kg painavaa reppua polkupyörää ajaessaan. Heheh. Ja ainahan ei kauppaostokset jää edes 40 kiloon.

        Nimim. Kauppaan aina autolla

        Kauppaan on minun tapauksessa all 2 km matka ja voi käydän joka päivä pikkuostoksilla. Ei siis ongelmia. Toki jos joutuu roudaamaan enemmän ostoksia, niin sitten on otettava auto alle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauppaan on minun tapauksessa all 2 km matka ja voi käydän joka päivä pikkuostoksilla. Ei siis ongelmia. Toki jos joutuu roudaamaan enemmän ostoksia, niin sitten on otettava auto alle.

        Niin, kaikki eivät halua käydä kaupassa montaa kertaa viikossa, vaan kerran tai pari. Niimlä kerroilla ostokset on aina niin isot, ettei niitä pyörällä kotiin kuljeteta. Tästä syystä polkupyörä ei ole ratkaisu kauppareissuhin kuin ehkä yhden hengen talouksissa, joissa on vielä reilusti ylimääräistä aikaa.

        Nimim. Kauppaan aina autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin nähdä sen selkärepun johon mahtuu ostoskärryllinen tavaraa tai edes puolet siitä!! Ja haluaisin vielä nähdä sen kaverin joka haluaa vapaaehtoisesti raahata selässään esim. 20 - 40 kg painavaa reppua polkupyörää ajaessaan. Heheh. Ja ainahan ei kauppaostokset jää edes 40 kiloon.

        Nimim. Kauppaan aina autolla

        En tietääkseni sanonut laittavani ostoskärryllistä ostoksia reppuuni. Miksi sinua suututtaa se, että joku ihan tuntematon ihminen käy kaupassa pyörällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tietääkseni sanonut laittavani ostoskärryllistä ostoksia reppuuni. Miksi sinua suututtaa se, että joku ihan tuntematon ihminen käy kaupassa pyörällä?

        Ei minua suututa kenekään polkupyörän käyttö. Kerroit vaan käyväsi kaupassa kätevästi polkupyörällä. Minä totesin että suurelle osalle se ei ole sopiva ratkaisu suurten ostoskassien takia. Ostoskärryllinen ostoksia ei mahdu selkäreppuun.

        Nimim. Kauppaan aina autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minua suututa kenekään polkupyörän käyttö. Kerroit vaan käyväsi kaupassa kätevästi polkupyörällä. Minä totesin että suurelle osalle se ei ole sopiva ratkaisu suurten ostoskassien takia. Ostoskärryllinen ostoksia ei mahdu selkäreppuun.

        Nimim. Kauppaan aina autolla

        Paitsi kun lukee sen vastauksesi niin huomaa, että yrität valkopestä sitä. Mutta hienoa toki, ettei jonkun tuntemattoman pyöräily suututa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi kun lukee sen vastauksesi niin huomaa, että yrität valkopestä sitä. Mutta hienoa toki, ettei jonkun tuntemattoman pyöräily suututa.

        > Paitsi kun lukee sen vastauksesi niin huomaa, että yrität valkopestä sitä. <

        Siis mitä?

        Nimim. Kauppaan aina autolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Paitsi kun lukee sen vastauksesi niin huomaa, että yrität valkopestä sitä. <

        Siis mitä?

        Nimim. Kauppaan aina autolla

        En voi auttaa, jos et ymmärrä omia kirjoituksiasi.


    • Anonyymi

      Lähteny mopo kädestä tässä pyörävouhotuksessa , nyt alettu noita saatanan pyöräparkkeja ruuvaamaan lähiöiden parkkiruutuihin ajoradalle , tossa itäkeskuksenkin vieressä autojen välissä kadulla jossa bussit ja vehkeet mennä viilettää ihan vierestä kun tanttaperse ahkii pyörää telineestä. Itse en noita anaalisatuloita itseeni hiero , tiä kuka paskahousu ajanu , läpinäkyvä riepu vain välissä. Voidaankin aloittaa bussivuorojen harvennus kun nyt on pyörät paikalla , talveksi karvahattu eturinkkaan , köyhäx on suomiasukki menny , kämpät , autot ja polkupyörät lainaksi.

      • Anonyymi

        Ja pyöräily sen kun vain lisääntyy ja lisääntyy ja lisääntyy ja lisääntyy...

        Et mahda mitään kehitykselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pyöräily sen kun vain lisääntyy ja lisääntyy ja lisääntyy ja lisääntyy...

        Et mahda mitään kehitykselle.

        Polkupyöräthän on vai niille laiskoille, jotka eivät viitsi kävellä metriäkään. Samaa porukkaa kuin ns. fitnessväki, joka ei mene portaita pitkin yhtäkään kerrosväliä jos hissi on vieressä. Julkisen liikenteen käyttäjät ja yksityisautoilijat sen sijaan kävelevät keskimääräisesti paljon enemmän eivätkä käytöksellään pilaa jalkakäytävillä liikkujien elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polkupyöräthän on vai niille laiskoille, jotka eivät viitsi kävellä metriäkään. Samaa porukkaa kuin ns. fitnessväki, joka ei mene portaita pitkin yhtäkään kerrosväliä jos hissi on vieressä. Julkisen liikenteen käyttäjät ja yksityisautoilijat sen sijaan kävelevät keskimääräisesti paljon enemmän eivätkä käytöksellään pilaa jalkakäytävillä liikkujien elämää.

        Uskon että pyöräilijät kävelevät keskimäärin enemmän kuin autoilijat.

        Joka tapauksessa pyöräilijöiden määrä kasvaa vuosi vuodelta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että pyöräilijät kävelevät keskimäärin enemmän kuin autoilijat.

        Joka tapauksessa pyöräilijöiden määrä kasvaa vuosi vuodelta.

        Pyöräilijöiden määrä saa kasvaa, kunhan pysyvät poissa kaupunkialueilta. Maalla on tilaa kaikille pyöräilijöille. Kaupungeissa ei tarvita polkupyöriä.


    • Anonyymi

      Nythän vois lopettaa samalla junat , kunnon eräkävely tilalle ( vuokrakamat äpillä )

      Moottoriveneetkin kiellettävä helsingissä , soutuveneitä satamat täyteen ( vuokravehkeet äpillä )
      Metron tilalle ( vuokra resiinat äpillä )

      Taksit pois likaamasta ilmaa ( tilalle polkuautot , vuokravehkeet äpillä )

      Ja suora vaijeriyhteys kallion kirkolta keskustaan ( vuokrakamat äpillä )

      Ollaan vasta raapaistu pintaa..........jätetään talvisin lumet tielle ja kävellään lumikengillä ( vuokrakamat äpillä )

      Ja käytetään laajasalosta jää yhteyttä keskustaan poljettavalla kuntomotorikelkalla talvisin ( vuokrakamat äpillä )
      Kuumailmapallolla turistien kierrokset ( vuokravehkeet äpillä )

      Kyllä ois muu maailma äpillä päähän lyöty.

      • Anonyymi

        Jätkältä mennyt hermot ihan täysin, koska jossain on polkupyöriä 🤣🤣🤣


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1926
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe