Nilkkaoireet ja mahdollinen reuma?

Kivulias

Tutkimukset ovat alkamassa, mutta kysyn silti: eli minulla ollut kolmisen viikkoa kovaa särkyä nilkoissa. Illalla särky pahaa, yöllä saatan herätä siihen. Särky on ikään kuin nilkan sisällä, sellaista hammassäryn tapaista, ei lihassäryltä tuntuvaa. Nilkka saattaa olla turvonnut paikoitellen ja vaihtelevasti. Aamuisin nilkat ovat jäykät ja kipeät. Päivällä vertyvät ja helpompi kävellä, mutta levossa melkein heti alkaa kipu molemmissa nilkoissa. Onko teillä kellään alkanut reuma näin vai onko minulla vielä toiveita 'paremmasta' diagnoosista lääkärin vilautteleman reuman sijaan?

2

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhmikäkipupilvivoiolla

      Mulla on muuten ollut jotain tulehdusta akillesjänteessä nilkassa, vasemmassa, kovin särky akilles osasta meni ehkä noin kolmessa päivässä. Nyt kävin reumapolilla muutamaa vuotta myöhemmin kun oli tuo kova särky akillesosassa. Minulla otettiin ennen reumapolikäyntiä röntgen kuvat molemmista nilkoista ja jalkapöydistä ja molemmista käsistä ranteesta sormien luihin saakka. Keuhkoista otettiin kuva. Kun minulla oli nyt toiseen reumaan viittavaa sitten taas kasvoihottumaa niin jäi vähän tilanne auki mutta reumapolilta sain siirron /lähetteen toiseen polille ihotauteihin polille kasvoihottuman, eniten takia. Fibromyalgia minulla on todettu, on hitsin kivulias tauti ja mulle on turha kenenkään tulla siitä veistelemään että eihän se vaikuta mihinkään,kun pilaa mulle unet ja pilaa mun elämän sekin fibromyalgia tauti . Veren eri juttuja tutkittu(tuol reumapolikäynnil) ja komplementit C3 ja C4 meni vähän vain yli rajan. Ilmeisesti nuo komplementit pitäisi mennä selvässä nivelreumassa esim selvästi yli?? Toivottavasti sulla näkyy sitten mahd otettavissa röntgenkuvissakin jotain jos tuota nivelreumaa vaan siis epäilet??. Mutta kai sun tapauksessa voi olla vaikka joku ohimeneväkin tulehdus vain pelkkänä mahdollinen vielä nilkoissa että reuma asioissa yleensä tosiaan veressä näkyy jossain vaiheessa siis jotain tiettyä asiaa (jollei sitten satu olemaan seronegatiivinen reuma)mutta rötgenissä ja ultrassakin näkyy tietyt asiat ja yleensä vielä jotain kuume yms oireita että eihän tuo vielä välttämättä oo reumaa. Mutta hyvä sulle kun tutkitaan sulta. (Toivottavasti ei sattuis olla sulla fibromyalgiaakaan kun ei nekään kivut ole kyllä mistään kotoisin ja mulla on ollut tähän saakka ainakin mahdotonta löytää sopivaa lääkettä kipua hillitsemään. Ei sais sanoa mutta alkoholi kyl laskisi mun kipua mutta sitä ei voi käyttää kun muut sisäelimet taas kärsisivät siitä (ja muuttaishan sekin jatluvaan kipuun käytettynäkin habitusta ikävään suuntaan)että ei vaan ole mitään sitten löytynyt sopivaa mulle). Mutta useimmille löytyy ylleensä? joku suht sopiva kipulääke tai kipuhermolääke; kai. Toivottavasti sulla ei ole reumaa eikä vastaavan tyyppistä kipureumasairauttakaan.

    • Ystävän-puolesta

      Tuttavallani oli sormissa reumaa. Vaihto ruokavalion vähähiilihydraattiseksi ja runsas rasvaiseksi, niin reuma ei hävinnyt mihinkään, mutta säryt katosi. kuulemma.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1066
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      774
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe