Peugeot 206 vuosimalli 2001 nykii kaasutettaessa

joonas19801

moi, kaasuläpän asentotunnistin ja bensapumppu on jo vaihdettu, ei ollut vaikutusta ongelmaan. yleensä vaihdetta vaihtaessa eli alemmilla kierroksilla, mutta myös muutenkin kaasua painaessa kierrokset ei nouse ja auto matelee eteenpäin kunnes saa taas kaasua. vika toistuu jatkuvasti ja auto on varsinkin risteysalueilla jo vaarallinen ajella kun ei tiedä jääkö hetkellisesti jumiin. mistäköhän vikaa kannattaa seuraavaksi etsiä ?

10

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonkorrjaaja

Alipaineen tunnistin / anturi hajalla, tai siinä paskaa.. Korjaus: putsaa, ja jos ei korjaannu, vaihda se.

• pesoos

Kommentti hyvinkin mahdollinen vian korjaus.

Itselläni tekee samaa talvella kylmänä. Hieman uudempi mutta samoja kojeita ne ovat.

Omassa on kait myös termostaatin anturi kummassa kunnossa kun pakkasella ajaa 10km niin stop alkaa vilkkua vaikka tiedän että kone on normilämpötilassa mittarista huolimatta joka ei liikahda mihinkään. Mittari ponkaisee nollasta puoleen punaiselle ajosta 10 km jälkeen. Myös nykäisee flektin päälle. Jos odottaa 10 min. Kone sammutettuna. Stoppi poistuu ja taas lämpömittari näyttä normaalia eikä punaisella / ei myöskään stop vilkkumista mittaristossa...:) Ja matka jatkuu

Kesällä ei mitään ongelmia. Ajettu noin 85t kilometriä.

Ensimmäinen ranskalainen mutta olen tyytyväinen. Entinen epäilijä.

Ja varmasti tulee idiootti viestejä että vaihda merkkiä...los idiotos.

En muuten vaihda:)

• Eimullamuuta

Voiko siitä lukea vikakoodit.

• siitä.se

Tulpanjohdot vaihtoon.

• OliskoNäin

Jos siinä on puolapaketti moottorin päällä niin eiköhän se ole jo noilla vuosilla saanut vettä sisäänsä.

Halpaa eli huonoa ei sitten kannata ostaa tilalle, ne on yhtä huonoja.

• joonas19801

moi, vikakoodit tarkistettu mutta niitä ei ole.

< Alipaineen tunnistin / anturi

tämän tarkistutankin heti , kiitos oikein paljon vinkistä !

• OliskoNäin

Eipä sitä MAP anturia missään korjaamolla tarkisteta. Ei ole mittalaitteita moiseen.
        Vaihtavat uuden, homma joka on helppo tehdä itsekin (huomattavasti halvempaa).

Kyllä se sinne puolapakettiin todennäköisimmin se vika jää, ymmärrän ettei sitä mielellään vaihda kun se ei ole se halvin osa.

• joonas19801

no ei ollut tämäkään

< Alipaineen tunnistin / anturi

kannattaisiko vaihtaa ECU ? olen nyt testaillut autoa lisää ja vika ilmenee erityisesti kun painaa kaasun "pohjaan". jos hiukan liuttaa kytkintä ja antaa vain pintakaasua kierrokset usein nousee. jos painaa tallan pohjaan niin käynti lopahtaa. kun kierrokset pääsee nousemaan tarpeeksi varovaisesti ja halllitusti ne sinne nostamalla auto kulkee hyvin.

• Hohhoijakkaa

Vaihda ECU ja itse moottorikin olisi ehkä syytä vaihtaa. Mutta älä missään tapauksessa vaan vaihda sytytyspuolaa.

• shtsh

Suuttimet tukossa?

Fuel injection cleaneria tankkiin.

Onko bensatankin korkissa lukko. Ettei kukaan ole laittanut mitään tankkiin.
      Aikoinaan putsattiin tankki josta löytyi hiekkaa. Auto myös nyki ja sammuili.

Myös pa-suodatin jos on vaihtoon.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe