SAK:sta Stasi/KGB-agentteja Rinteen ministereiksi?

SilmätAuki

SAK työllistää kaatuneen DDR:n verisen salaisen poliisin vakoilijoita ja ilmiantajia. On edetty ainakin viestintäpäälliköksi saakka. Vain kourallinen murhaajien ja kiduttajien suomalaisista juoksutytöistä ja juoksupojista tiedetään nimeltä. Ja onhan heitä muuallakin kuin SAK:n palkkalistoilla, myös esim. Joensuun yliopistossa. Stasi oli suorassa käskysuhteessa Neuvostoliiton KGB:lle.
SAK maksoi vuodesta 1970 alkaen palkkaa Tarja Haloselle DDR:lle tehdyistä palveluista. SAK rahoitti myös Halosen presidenttinvaalikampanjaa, kuten nyt jo julkisesti myös SAK-SDP:n eduskuntavaalikampanjaa.

19

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Realismionosoitettavissa

      Olet tainnut katsoa liikaa televisiota, ja selvästi oma harkintakyky puuttuu. Ohessa entisen hallituksen ministerin, toimitusministeriön nykyään aikaansaannoksia maailmalla. Päiväpalkka alle 3 euroa.

      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/kotimaa/finnwatch-ministeri-bernerin-perheyhtiön-intialainen-alihankkija-polkee-työntekijöiden-oikeuksia/ar-BBVBnzY?li=BBr5KbI&ocid=mailsignout

      • Et.tiennyt.vai

        Jäihän pari jo kiinni DDR yhteyksistään. Loput demarit piilotettiin Supon kassakaappin, kun kaikki maanjohto oli SDP:ssä = SAK


      • Ei-tehty.tiliä
        Et.tiennyt.vai kirjoitti:

        Jäihän pari jo kiinni DDR yhteyksistään. Loput demarit piilotettiin Supon kassakaappin, kun kaikki maanjohto oli SDP:ssä = SAK

        Suomi ei koskaan tehnyt julkista tiliä synkän DDR-Stasi menneisyyden kanssa niin kuin muissa maissa tehtiin, johtuneeko siitä että osa tuon ajan agenteista on edelleen merkittävissä tehtävissä

        Yllättävästi tässä täytyy mainita Vasemmistoliitto joka putsasi stasilaiset ja koobeebeeläiset riveistään siitä hatunnosto heille


      • Et.tiennyt.vai kirjoitti:

        Jäihän pari jo kiinni DDR yhteyksistään. Loput demarit piilotettiin Supon kassakaappin, kun kaikki maanjohto oli SDP:ssä = SAK

        Tuntuu todella tutulta nuo sinun väitteesi. Mites siellä hullujen huoneella tuulee? Muistatko kunniattoman puolueen kunniapuheenjohtaja Paavo "Vladimirov" Väyrystä?
        Hän toimi täysin Rupla-Urho Kekkosen epäisänmaallisen käytöskaavan mukaisesti. Paavo Väyrynen pyysi, aneli ja kai rukoili vaikeuksia Neuvostoliiton KGB:n korkealta upseerilta Suomelle ja suomalaisille, "jotta tulisi sellainen tilanne, että Ahti Karjalainen voitaisi valita Suomen presidentiksi."(!)
        Ensin tulisivat kauppaneuvotteluissa esiin tulleet vaikeudet ja siten myöhemmin sotilaalliset konsultaatiot.
        Tohtori Jukka Tarkka toi nämä asiat esille kirjassaan Presidentin ministeri, se kertoi kuuluisesta raittiusmiehestä nimeltä Ahti Karjalainen.
        En minä sitä millään epäile, etteikö Maalaisliiton, Keskustapuolueen ja nyt Suomen Keskustan suuri haave Uudesta Itsenäisyyspäivästä toteutuisi joskus, mutta ei niin kauan kun Suomen sosialidemokraattinen puolue on olemassa.


      • Et.tiennyt.vai kirjoitti:

        Jäihän pari jo kiinni DDR yhteyksistään. Loput demarit piilotettiin Supon kassakaappin, kun kaikki maanjohto oli SDP:ssä = SAK

        Niin sanotun Stasi-listan pani kassakaappiin muuan veri-persehomo, maalaisliittolaisena virkaansa tullut ja kepupaskiaisena tiedetty ja ennen kaikkea hän oli Rupla -Urhon Kekkosen luotettu.
        Eivätkö Älypelin järjen jättiläiset tunne Suomen keskusta historiaa?


      • osmium1 kirjoitti:

        Tuntuu todella tutulta nuo sinun väitteesi. Mites siellä hullujen huoneella tuulee? Muistatko kunniattoman puolueen kunniapuheenjohtaja Paavo "Vladimirov" Väyrystä?
        Hän toimi täysin Rupla-Urho Kekkosen epäisänmaallisen käytöskaavan mukaisesti. Paavo Väyrynen pyysi, aneli ja kai rukoili vaikeuksia Neuvostoliiton KGB:n korkealta upseerilta Suomelle ja suomalaisille, "jotta tulisi sellainen tilanne, että Ahti Karjalainen voitaisi valita Suomen presidentiksi."(!)
        Ensin tulisivat kauppaneuvotteluissa esiin tulleet vaikeudet ja siten myöhemmin sotilaalliset konsultaatiot.
        Tohtori Jukka Tarkka toi nämä asiat esille kirjassaan Presidentin ministeri, se kertoi kuuluisesta raittiusmiehestä nimeltä Ahti Karjalainen.
        En minä sitä millään epäile, etteikö Maalaisliiton, Keskustapuolueen ja nyt Suomen Keskustan suuri haave Uudesta Itsenäisyyspäivästä toteutuisi joskus, mutta ei niin kauan kun Suomen sosialidemokraattinen puolue on olemassa.

        Eikös se Uusi itsenäisyyspäivä ole sama kuin Puna-armeijan voiton ja kunnian päivä. Presidentti Urho Kekkonen sanoi useaan kertaan puheissaan, että Stalin oli suuri nero, jota on myös hänen poliittisten vastustajiensa pakko ihailla. Lisäksi suoria lainauksia: "Stalin oli suuri Suomen ystävä... "Kaikki suomalaiset surevat ja kaipaavat tätä Suurta Suomen ystävää.."
        "Lenin antoi meille itsenäisyyden, Stalin rauhan.."


    • Hys-HysJaRöh-Röh

      Hys - hys! Näistähän ei sitten puhuta. Sen sijaan luvataan vappusataset ja korkeammat verot lihalle ja maidolle.,

      • TaskumattiLämmittää

        Rinteen puheista ei ota selvää edes Antti itse. Mieli ja lupaukset muuttuvat tunnissa ylösalaisin.
        Nyt Rinne on kadonnut kuin maan nielemänä. Tuliko käsky piileskellä vaalipäiväan saakka saunan takana?


      • TaskumattiLämmittää kirjoitti:

        Rinteen puheista ei ota selvää edes Antti itse. Mieli ja lupaukset muuttuvat tunnissa ylösalaisin.
        Nyt Rinne on kadonnut kuin maan nielemänä. Tuliko käsky piileskellä vaalipäiväan saakka saunan takana?

        Ei kai sentään niin täydellisesti kuin Keskustan puoluesihteeri Jarmo Korhonen katosi "perunakuoppaan" kuten eräs Keskustan kansanedustaja happamasti huomautti Eduskunnassa, kun Kehittyvien maakuntien Suomi ry:n ympärille rakennettu rahantekokone paljastui vähitellen. Matti Vanhanen, tämä joka pillun perässä juoksevan ikämiesteinin muisti palasi pätkittäin, kun valeet loppuivat. Ei kepulaiselta valeet lopu, mutta kuulioille tulee joskus täys stoppi.
        Tolliskojen Totuuden torvi, Ilkka - lehti painoi vielä kuukausi tolkulla täytä paskaa, siis keputotuutta.


      • sontasiioni--
        osmium1 kirjoitti:

        Ei kai sentään niin täydellisesti kuin Keskustan puoluesihteeri Jarmo Korhonen katosi "perunakuoppaan" kuten eräs Keskustan kansanedustaja happamasti huomautti Eduskunnassa, kun Kehittyvien maakuntien Suomi ry:n ympärille rakennettu rahantekokone paljastui vähitellen. Matti Vanhanen, tämä joka pillun perässä juoksevan ikämiesteinin muisti palasi pätkittäin, kun valeet loppuivat. Ei kepulaiselta valeet lopu, mutta kuulioille tulee joskus täys stoppi.
        Tolliskojen Totuuden torvi, Ilkka - lehti painoi vielä kuukausi tolkulla täytä paskaa, siis keputotuutta.

        Joo se oli se sontasiioni tai mikä lie sontalavitta


    • aypaskaasataa

      SAK:n saavutuksiin kuuluu myös suurin työttömyyden aiheuttaja Suomessa. Vuosi sitten SAK kiristi Eduskuntaa, ettei n. 90.000 yrityksen työajaoista saa sopia yrityksissä vaan ne pitäisi sopia Hakaniemen määräämien pääluottamusmiesten toimesta. Siinä yksi pahimpia esteitä perheiden perustamiselle, kun pienten lapsien vanhemmat tarvitsevat työajanjoustoja, mutta niistä ei voi satojen tuhansien perheiden osalta sopia SAK:n takia.

      Sipilä on ollut ainut pääministeri, joka on pistänyt kampoihin SAK:n junttien kanssa. Siitä pojat kiukustuivat ja järjestivät lakkoja viime syksynä, Voi voi Eloranta ja Aalto, onko hiekkalaatikolla ollut vaikeita aikoja. SAK:n sekaantuminen demokraattiseen päätöksentekoon on anteeksi antamatonta. Liivijengi (lakkovahdit) estävät työntekijöitä ja pelottelevat heitä. Huom, työt eivät ole koskaan lakossa, vain jotkut vastuuttomat ihmiset.

      • On tosiaan kepun parhaiden poikieni paukut lopussa, kun noin älyttömiä väitteitä tulee? Vai oletteko hävinneet ainoassa keskustalaisia sivistävässä tapahtumassa, puhun nyt Älypelistä, siitä missä kepulaiset vetävät ihmisulostetta kasvoihinsa.


    • kylmääki

      Juuh, määki oon salanen naapuri, pitäkää huoli itestänne.

      • Naaman.asento

        Luulet vaan


    • Peukkuperseessä

      Aloittaja voisi työntää välillä sen peukun omaan ahteriinsa!

    • Ympäristöteko

      Rinne on ensimmäisen kauden kansanedustaja, 2015-2019. Yritystä on kyllä ollut monta kertaa. Joutaisi nyt tippumaan kokonaan.

    • Anonyymi

      Hieman liioitelutua tuo Halosen yhdistäminen Riitta Juntuseen ... keinotekoista ja ns huorittelua...........Oletteko itse olleet diplomaattina maailmalla. Minäpä olen...

      • Anonyymi

        toweri hawonen sai aikaan kansainvälisen selkkauksen mainitsemalla vanhasta stasi-muistista Neuvostoliiton turvajärjestelmän - Suomen päättäjien oli melkein esitettävä anteeksipyyntö stasimummun puheista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        toweri hawonen sai aikaan kansainvälisen selkkauksen mainitsemalla vanhasta stasi-muistista Neuvostoliiton turvajärjestelmän - Suomen päättäjien oli melkein esitettävä anteeksipyyntö stasimummun puheista

        Huominen on uusi eilinen, toivovat


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe