YLE: kasteet vähenevät

Kuuden uutisissa oli vallan mukava pätkä, alkaa tasan 12 minuutin kohdalta:

https://areena.yle.fi/1-4558148
5<50
1Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

vauvoillekkin pitäisi antaa uskonvapaus eikä pakkoliittää heitä ihmiskyhäelmä-ev-luttiin

terveisin

Jeesuksen uskossa oleva, uskovien upotuskasteella käynyt ex-luterilainen

Äänestä
  • Aloittaja

Kysymyksellä olisi vähän merkitystä, jos ei vauvakasteesta seuraisi ET-kielto ja veronmaksuvelvollisuus. Vapaus tehdä tuollaisia ei-vahingoittavia rituaaleja vauvalle on osa uskonnonvapautta sekin.

1Äänestä

• jori.mantysalo kirjoitti:

Kysymyksellä olisi vähän merkitystä, jos ei vauvakasteesta seuraisi ET-kielto ja veronmaksuvelvollisuus. Vapaus tehdä tuollaisia ei-vahingoittavia rituaaleja vauvalle on osa uskonnonvapautta sekin.

Eihän ole. Kyllä vauvalla on ihan sama uskonvapaus kuin aikuisillakin

Äänestä

• Aloittaja

on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

Eihän ole. Kyllä vauvalla on ihan sama uskonvapaus kuin aikuisillakin

Nojaa. Ei se minun mielenrauhaani haittaisi vaikka olisi esim. 12 vuoden ikäraja muodolliselle jäsenyydelle.

Mutta en nyt oikein näe ongelmaa. Eihän nytkään mikään estä muodollisesti kirjaamasta jäseneksi hyvin nuorta. Käytännössä isoin hyvin pienten ryhmä lienee nuorimmat partiolaiset.

Äänestä

• jori.mantysalo kirjoitti:

Nojaa. Ei se minun mielenrauhaani haittaisi vaikka olisi esim. 12 vuoden ikäraja muodolliselle jäsenyydelle.

Mutta en nyt oikein näe ongelmaa. Eihän nytkään mikään estä muodollisesti kirjaamasta jäseneksi hyvin nuorta. Käytännössä isoin hyvin pienten ryhmä lienee nuorimmat partiolaiset.

Ei minua pienenä pakkoliitetty kirkkoon ja olen siitä erittäin kiitollinen

Äänestä

Kommentoi aloitusta

jori.mantysalo kirjoitti:

Kuuden uutisissa oli vallan mukava pätkä, alkaa tasan 12 minuutin kohdalta:

https://areena.yle.fi/1-4558148

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu