Kiinnostaisi tietää kun olen kuullut monesti vanhoilta metsureilta ja muilta jotka on sahaa käyttänyt kymmeniä vuosia esm: "se raketti oli kova saha silloin 70-luvulla" ja kun puhutaan vanhoista Jonsered sahasta niin niitäkin tahtoo kuulla "joo se vanha raketti" vaikka kyljessä lukee Jonsered (80-luvun) malli. Niin onko tämä Jonsered ja Raket yksi ja sama vai ei, vai onko noilla jotain yhteistä? Kertokaa pohtinut jo tovin tätä :)
Mikä moottorisaha Raket?
11
2422
Vastaukset
- rakett
aika kultaa muistot kun papat tarinoi. Kamalia möhkäleitä ne vanhat jonssit oli. kahdeksankymmentä luvulla tuli ensimmäiset modernit ja nykyisinkiin verraten kestävimmät sahat. stihl 024:ää myytiin alussa myös rakettina.
- oliko.myytti
Entäs ne vanhat Homelitet , joita ei kuulemma metsässä tahtonut saada kuumana uudestaan käyntiin??
- haamujenkib
Mahtoiko niitä saada käyntiin kylmänäkään? Joku sanoi myyneensä noita työkseen. Ja joka kerta paha mieli kun meni kaupaksi.
- oksalankkusahuri
Olen pohtinut jo kauan millaisia ajan kultaamia muistoja papoilta löytyy vanhoista kiinalaisista moottorisahoista
- Dromedaari
Kyllä Raket oli Jonseredin tekemä mutta,myytin Suomessa Oy Elfving ab toimesta Raket tuotenimellä. Tulihan noita 70 -80 luvulla myyty satoja kappaleita ja olivat toimintavarmoj
koneita varmempia kuin tämänpäivän hiluvitkuttimet kaikkineen hienouksineen. - Anonyymi00006
Taisi olla että .huski ja raket oli metsureiden suosiossa. Se kumman valitsi riippui tykkäsikö pllykahvan vinoudesta vai suoruudesta.
- Anonyymi00007
Päällykahvan.
- Anonyymi00008UUSI
Mulla raketti autotallissa
- Anonyymi00009UUSI
"tihl 024:ää myytiin alussa myös rakettina."
Kuka on Stihlin valmistaman Raketin koskaan nähnyt"
Surkea yritys kokeilla tuollaisella palstaa aktivoida...- Anonyymi00010UUSI
Jos olisit vähänkin hakukonetta käyttänyt niin et olisi nolannut itseäsi
- Anonyymi00011UUSI
Jännittää taaskin miten suuri älynmäärä tältäkin palstalta näyttää löytyvän...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2334159Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1122624Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit392369Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?811426Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1151416- 481169
- 781087
- 59953
- 45936
Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58921