Ihminen ja valkohai

Onko ihminen rappeutuneempi kuin valkohai? Valkohain genomi on puolitoista kertaa niin suuri kuin ihmisellä, valkohai kestää raskasmetalleja sellaisina annoksina jotka tappaisivat nisäkkään, valkohain vammat paranevat erittäin nopeasti...

Linkki Ylen uutiseen tuonnempana.

10

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Evankelium

      Onhan se hieno Jumalan luoma eläin, joka saattaa elää jopa 70-vuotiaaksi. En tiedä kumpi on rappeutuneempi, se vai ihminen. Mutta se on ainakin selvä asia, että ihminen on rappeutunut Aadamista lähtien.

      Ennen myös eläimet olivat suurempia, kuin nykyään. Tämähän on fakta, josta ei niin puhuta. Sen sijaan aina tuodaan esille, esimerkiksi kuinka valaiden esi-isät olivat parimetrisiä sinttejä nykyisiin sinivalaisiin verrattuna. Pyritäänkö tässä luomaan kuvaa niiden positiivisesta kehityksestä?

      • >Pyritäänkö tässä luomaan kuvaa niiden positiivisesta kehityksestä?

        Ei, sillä kaikki kehitys on vain sopeutumista. Toki se on käytännössä "positiivista", sillä "negatiivinen" kuolee pois.


      • "Mutta se on ainakin selvä asia, että ihminen on rappeutunut Aadamista lähtien."

        Voisitko perustella asian Raamatulla (kuten uskonveljesi Mark5 aina tahtoo) käyttämällä jotakin muuta perustetta kuin kaiken maailman metusaalemien väitettyjä ikiä?

        "Ennen myös eläimet olivat suurempia, kuin nykyään. Tämähän on fakta, josta ei niin puhuta."

        Tuo taitaa päteä aika rajalliseen joukkoon eläimiä.


      • Evankelium
        marsunkiillottaja kirjoitti:

        "Mutta se on ainakin selvä asia, että ihminen on rappeutunut Aadamista lähtien."

        Voisitko perustella asian Raamatulla (kuten uskonveljesi Mark5 aina tahtoo) käyttämällä jotakin muuta perustetta kuin kaiken maailman metusaalemien väitettyjä ikiä?

        "Ennen myös eläimet olivat suurempia, kuin nykyään. Tämähän on fakta, josta ei niin puhuta."

        Tuo taitaa päteä aika rajalliseen joukkoon eläimiä.

        Ylipäätään se, että kuolema tuli ihmisen osaksi syntiinlankeemuksen takia, kertoo siitä, kuinka Eedenin paratiisissa Aadam ja Eeva olivat terveyttä täynnä. Heissä ei ollut mitään rappeutumista. Ja sitten syntiinlankeemuksen jälkeen ihmiset elivät Raamatun mukaan satoja vuosia vanhaksi. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoi ihmisten elinikä lyhentyä.

        Aadam eli 930-vuotiaaksi. Nooa eli 950-vuotiaaksi. Joten ennen vedenpaisumusta ei ollut isoa eroa eliniästä. Toki ilmastokin oli silloin erilainen, mikä mahdollisti monen suuren eläimen olemassaolon. Eihän isot lentoliskot voisi nykyilmastossa lentää, eikä myöskään sudenkorennot, joiden siipien kärkiväli oli - jos muistan oikein - metri tai kaksi.

        Vedenpaisumuksen jälkeen sitten Aabraham eli enää 175-vuotiaaksi. Mooses eli 120-vuotiaaksi. Näin ihmisten ikä laski selkeästi. Mutta, kuten sanottua, niin ulkoiset tekijät vaikuttavat myös ikään. Ennen vedenpaisumusta ulkoinen tekijä oli ilmasto ja nykyään hyvinvointi lisää ikää luonnollisesti. Japanissa eletään keskimäärin vanhemmaksi, kuin Papua-Uudessa-Guineassa.


      • Evankelium kirjoitti:

        Ylipäätään se, että kuolema tuli ihmisen osaksi syntiinlankeemuksen takia, kertoo siitä, kuinka Eedenin paratiisissa Aadam ja Eeva olivat terveyttä täynnä. Heissä ei ollut mitään rappeutumista. Ja sitten syntiinlankeemuksen jälkeen ihmiset elivät Raamatun mukaan satoja vuosia vanhaksi. Siitä sitten pikkuhiljaa alkoi ihmisten elinikä lyhentyä.

        Aadam eli 930-vuotiaaksi. Nooa eli 950-vuotiaaksi. Joten ennen vedenpaisumusta ei ollut isoa eroa eliniästä. Toki ilmastokin oli silloin erilainen, mikä mahdollisti monen suuren eläimen olemassaolon. Eihän isot lentoliskot voisi nykyilmastossa lentää, eikä myöskään sudenkorennot, joiden siipien kärkiväli oli - jos muistan oikein - metri tai kaksi.

        Vedenpaisumuksen jälkeen sitten Aabraham eli enää 175-vuotiaaksi. Mooses eli 120-vuotiaaksi. Näin ihmisten ikä laski selkeästi. Mutta, kuten sanottua, niin ulkoiset tekijät vaikuttavat myös ikään. Ennen vedenpaisumusta ulkoinen tekijä oli ilmasto ja nykyään hyvinvointi lisää ikää luonnollisesti. Japanissa eletään keskimäärin vanhemmaksi, kuin Papua-Uudessa-Guineassa.

        "Heissä ei ollut mitään rappeutumista."

        Uskonveljesi Mark5:n "rehellisen tieteen" metodien mukaan et voi olla tuosta varma, ellet ollut näkemässä heitä omin silmin.


      • Evankelium
        marsunkiillottaja kirjoitti:

        "Heissä ei ollut mitään rappeutumista."

        Uskonveljesi Mark5:n "rehellisen tieteen" metodien mukaan et voi olla tuosta varma, ellet ollut näkemässä heitä omin silmin.

        Me Mark5:sen kanssa ymmärrämme tämän asian. "Uskon kautta me ymmärrämme, että maailma on rakennettu Jumalan sanalla niin että se, mikä nähdään, ei ole syntynyt näkyväisestä" (Heprealaiskirje 11:3). Samoin uskomme kaikkeen muuhunkin, mitä Raamattuun on kirjoitettu, koska se on Jumalan sanaa, eikä ihmisen. Joten Aadam ja Eeva eivät rappeutuneet, ennen syntiinlankeemustaan. Tämän kaiken kyllä todistaa rehellinen tiedekin.


      • EWRERWRE

        "Ennen myös eläimet olivat suurempia, kuin nykyään. Tämähän on fakta, josta ei niin puhuta."

        Sinivalas on suurin kaikkina aikoina eläneistä eläimistä.


      • Evankelium
        EWRERWRE kirjoitti:

        "Ennen myös eläimet olivat suurempia, kuin nykyään. Tämähän on fakta, josta ei niin puhuta."

        Sinivalas on suurin kaikkina aikoina eläneistä eläimistä.

        Se saattaa johtua siitä, että ilmasto ei ole vaikuttanut veden alaiseen elämään. Sinivalailla on siis samat olosuhteet nykyään, kuin ennen vedenpaisumustakin.


      • kunhan.huomautan
        Evankelium kirjoitti:

        Se saattaa johtua siitä, että ilmasto ei ole vaikuttanut veden alaiseen elämään. Sinivalailla on siis samat olosuhteet nykyään, kuin ennen vedenpaisumustakin.

        Tietenkin ilmasto vaikuttaa vedenalaiseen elämään. Jos ilmasto kylmenisi 30 astetta, valtameret jäätyisivät. Jos vedenpaisumus joskus tapahtuisi, se vaikuttaisi merien suolapitoisuuteen. Noudatapas uskonveljesi Mark5:n ohjetta ja mene kouluun oppimaan lisää, kun peruskoulu näyttää jääneen sinulta suorittamatta tai ainakin ymmärtämättä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe