Listataan suzukin viat ja puutteet

Atkerkki2

Tässä aloitus. Pienet renkaat, pieni akku, pieni ratti, epävakaa ohjaus, heikko maalipinta, tehottomat moottorit, pieni brändi, pieni huoltoverkosto. Jatkakaa tästä, kyllähän suzukissa puutteita ja vikoja riittää.

32

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Precosan_auttaa

      Miten on, oletkos saanut vatsaasi yhtään rauhoittumaan?

      • Atkerkki2

        Se on ummetuslääke. Erkillä ei ole ummetusta paitsi silloin kun omistin suzukin. Meni vatsa aivan jumiin kun joutui ohjastamaan suzukia SUORALLA TIELLÄ rattia eestaas veivattua tuli. EI JATKOON.


      • Atkerkki2
        Atkerkki2 kirjoitti:

        Se on ummetuslääke. Erkillä ei ole ummetusta paitsi silloin kun omistin suzukin. Meni vatsa aivan jumiin kun joutui ohjastamaan suzukia SUORALLA TIELLÄ rattia eestaas veivattua tuli. EI JATKOON.

        sitten kävin 8 vuotta niuvassa täyshoidossa ja lakkasin näkemästä pahoja unia. pitäis tosiaan joskus käydä koeajamassa suzuki että millainen se oikeasti olisi ajaa. voi olla jopa erinomainen ajettava.


    • Mielestäni aika erikoista, että niinkin Suomessa harvinainen automerkki kuin Suzukikin saa trolleilta huomiota. Eikö Suzukia trollatessa saa melkoisen huonon hyötysuhteen näkemälleen vaivalle, kun potentiaalisesti kiusaantuneita on niin vähän?

      Onhan se tietysti niinkin, että trolli ei tuollaisia osaa laskeskella, tyhmä kun on...

    • Atkerkki2

      Lisätään jo ennestään pitkää suzukin puutelistaa. Pieni maahantuoja, pieni takakontti, pieni bensatankki

      • Atkerkki2

        voi olla, tai sitten ei, en tiedä yhtään kun en ole ottanut selvää.


      • Just_joo
        Atkerkki2 kirjoitti:

        voi olla, tai sitten ei, en tiedä yhtään kun en ole ottanut selvää.

        Turhat faktat pilaavat hyvän tarinan.

        Provoilun käsikirja, sivu 2.


    • Laulava_Kulkuri

      "Mitäs sanot siihen kuultuun kommenttiin, että mese-Atkerkilla ei ole juuri sanaa sanottavana Mese-foorumilla? Häpeätkö vanhaa koslaasi kenties? Ja vastaavasti viihdyt paljon S- ja S-foorumeeilla? Mitä se mielestäsi kertoo miehestä? "

      Et vissiin huomannut tätä kysymystä, kun et ole vielä vastanut?

      -Toivottavasti saat pian vatsasi rauhoitumaan.

    • Atkerkki2

      Lisätään löylyä. Kehnot penkit, huono ergonomia., pieni bensatankki.

      • Atkerkki2

        näin ainakin kuulin naapurin kummin kaiman serkun naapurin hevosmiehen ravikaverilta. en sitten tiedä..


      • Atkerkki2

        Toistam, erkillä ollut suzuki ja toista ei tule. Puutelista on liian pitkä 😳👍😳👍


      • Atkerkki2
        Atkerkki2 kirjoitti:

        Toistam, erkillä ollut suzuki ja toista ei tule. Puutelista on liian pitkä 😳👍😳👍

        mutta pirskatin hyvä auto se suzuki kyllä on, menee skodan ohi oikealta ja vasemmalta ja mikä parasta, suzukeissa ei ole vikoja joita skodissa riittääkin viikosta toiseen.


    • Suzu

      Aika pieni on lista VAG konsernin tuotteisiin nähden ja pieniä on viat

      • Liekö_perää

        "Aika pieni on lista VAG konsernin tuotteisiin nähden ja pieniä on viat "

        Kyllä, juurikin näin.

        Asiasta kolmanteen, miksiköhän Atkerkki on niin hiljaista poikaa Mese-foorumilla??

        Ma veikkaan, että hän tuntee suiellä jonkinmoista riittämättömyyttä, kun ei massi ei pätäkkä riitä kuin ikäloppuihin ja loppuunajettuihin mese-lotjiin.

        Kuulin juttua, että Atkerkki olisi naurettu ulos Mese-saitilta, liekö perää?


    • pienellä_budjetilla

      atkerkki
      15.11.2018 11:33
      Haluaisin ostaa nelivetoisen diesel-auton. Saako niitä kohta puoli-ilmaiseksi, saahan? Haluan hyvän ja halvan auton ja vieläpä nelivetoisena sekä automaattivaihteisena. Kertokaa koska niitä halpoja diesel-autoja saa.

      Parempi on , että eki pysyy mese keskusteluista pois, kun tälläisiä kirjoittelee.

    • Atkerkki2

      Erkki on sivistynyt mies. Puhuu useampaa eri kieltä, nähnyt maailmaa ja ajelee saksalaisella preemium autolla jossa neliveto ja tehokas moottori.

      • Mese_vm_2004

        "Erkki on sivistynyt mies. Puhuu useampaa eri kieltä, nähnyt maailmaa ja ajelee saksalaisella preemium autolla jossa neliveto ja tehokas moottori."

        Sivistys (toteen näyttämätön sellainen) ei tässäkään tapauksessa ole asianomaista estänyt laukomasta saapastyhmiä kommenttejaan.

        Taidat hävetä mitä on tullut suustaan päästeltyä? Onhan kiusallista kannaltasi...

        Mese vm 2004... mille kuulostaa?


      • Atkerkki2

        hitsailen 2016vm skoda octavian pohjaan uutta peltiä viikottain.


    • Anonyymi

      Mitäs veikkoset sanotte, maksaako vaivaa tällaisille kommenteille mitään kuittailla? atkerkki päästelee pöljyyksiä toisensa perään. Atkerkki ei edes ole Suzukilla ajanut saati omistanut sellaista, päätellen kommenttien tasosta. Luultavimmin ei ole edes ajokorttia taskussa.

      Omat kokemukset Suzukista ovat: Kestävä ja luotettava auto, kuluttaa vähän, liikkuu rivakasti tarvittaessa, hyvät ominaisuudet sekä moottoriteille että metsäteille ja lievempään maastoajoon, lumiajo-ominaisuudet yllättävän hyvät, ohjaus vakaa, liukkaudenesto-ominaisuudet erinomaiset eri järjestelmien ja tasapainoisten ajo-ominaisuuksien ansiosta, tehokas ja nopea lämmitys talvella, hyvä vetokyky peräkärryille ja trailereille vaikeissakin oloissa, erinomainen automaattivaihteisto, siis todella fiksu, peruutuskamera, sähköiset peilit ja ikkunat, jne. Rupeaa ihan hengästyttämään eikä tässä ollut kuin vähän alkua. Auto on kerrassaan mainio kokonaisuus ja kun vielä verrataan hintaan niin täytyy ihmetellä ettei ole enemmänkin myyty. Mutta eihän Suzukin mainoksia näy oikeastaan koskaan missään.

      On toisaalta ihan hyvä ettei näitä koko ajan tule vastaan niinkuin jotain toyotaa tai mazdaa. Ei näitä pidä joka jannulle myydä.

      • Anonyymi

        Ei kyllä itselläsikään ihan osunut kohdalleen, Toyotaa kyllä tulee vastaan mutta Mazda on nykyään suunnilleen yhtä pieneksi kutistunut myyntimääriltään kuin Suzuki. Toki aiemmin Mazda on ollut suosittu auto.
        Joutuuko Suzukin ostajaehdokas käymään läpi hyväksymisprosessin jossa suuri ja mahtava Suzuki -kauppias joko hylkää tai hyväksyy hänet ostajaehdokkaaksi :D


      • Anonyymi

        No, nyt ilma alkaa kulkea taas..

        Listaa voisi jatkaa:
        - vakionopeussäädin mikroaaltotutkalla, tutkaan perustuva törmäyssuoja ja hätäjarru, automaattinen neliveto, neljä ajomoodia vaihteistossa (Auto, Sport, Snow ja Lock) joita voi nopeasti ajon aikana vaihtaa tilanteen mukaan, korkea maavara huonoille teille ja lievempään maastoajoon sekä lumessa ajoon, vaihteiston välitys kuusiportainen tarjoten todella hyvän väännön vetohommissa jyrkissä mäissä, automaattivaihteiston muutos manuaaliseksi, vaihteiden manuaalinen käsittely ratin viiksillä vaikka olisi käytössä automaattitila, ajamisen vaivattomuus ja miellyttävyys, jne. Taas alkaa ilma loppua...

        Minusta vaikutti autoa ostaessani että myyjä tarkasteli ja testaili ja ehkä hiukan kuulusteli minua. En voinut välttää vaikutelmaa että ei tätä kaikille myydä. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, nyt ilma alkaa kulkea taas..

        Listaa voisi jatkaa:
        - vakionopeussäädin mikroaaltotutkalla, tutkaan perustuva törmäyssuoja ja hätäjarru, automaattinen neliveto, neljä ajomoodia vaihteistossa (Auto, Sport, Snow ja Lock) joita voi nopeasti ajon aikana vaihtaa tilanteen mukaan, korkea maavara huonoille teille ja lievempään maastoajoon sekä lumessa ajoon, vaihteiston välitys kuusiportainen tarjoten todella hyvän väännön vetohommissa jyrkissä mäissä, automaattivaihteiston muutos manuaaliseksi, vaihteiden manuaalinen käsittely ratin viiksillä vaikka olisi käytössä automaattitila, ajamisen vaivattomuus ja miellyttävyys, jne. Taas alkaa ilma loppua...

        Minusta vaikutti autoa ostaessani että myyjä tarkasteli ja testaili ja ehkä hiukan kuulusteli minua. En voinut välttää vaikutelmaa että ei tätä kaikille myydä. :)

        No nyt kulkee taas..

        Jäi mainitsematta pieni kaartosäde joka tekee Vitarasta todella ketterän, nopea ohjaus vielä tehostaa tätä ominaisuutta, kännykkätuki radion kaiuttimien kautta sekä puheliluettelo sieltä suoraan valintaan, viihdekeskus sille joka tarvitsee ja navi, isot pyörät ja leveät renkaat ovat eduksi lumessa ja mutaisessa maastossa, hyvät istuimet jotka antavat hyvän tuennan suurissa nopeuksissa, ohjaus on nopea ja tarkka ja välittää ajajalle koko ajan pientä tietoa tien pinnanlaadusta ja kallistuksista ja urista, alustasta ei törrötä mitään tukirakenteita jotka haittaisivat maastoajoa.. no nyt loppui ilma taas..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt kulkee taas..

        Jäi mainitsematta pieni kaartosäde joka tekee Vitarasta todella ketterän, nopea ohjaus vielä tehostaa tätä ominaisuutta, kännykkätuki radion kaiuttimien kautta sekä puheliluettelo sieltä suoraan valintaan, viihdekeskus sille joka tarvitsee ja navi, isot pyörät ja leveät renkaat ovat eduksi lumessa ja mutaisessa maastossa, hyvät istuimet jotka antavat hyvän tuennan suurissa nopeuksissa, ohjaus on nopea ja tarkka ja välittää ajajalle koko ajan pientä tietoa tien pinnanlaadusta ja kallistuksista ja urista, alustasta ei törrötä mitään tukirakenteita jotka haittaisivat maastoajoa.. no nyt loppui ilma taas..

        no huh, jatkan vielä, 1.6AT moottorissa on aivan riittävästi tehoa normaalille ihmiselle ja vääntöä riittää kaikken, koskaan ei ole puhti loppunut eikä moottori pätkähtänyt sammuksiin, jarrut ovat todella herkät ja tehokkaat koska isot levyt kaikissa, maalipinta on kestänyt hämmästyttävän hyvin kiveniskut toisin kuin eräässä Opelissani josta etuosasta kuoriutui maali aika pahasti. Olen erityisen tyytyväinen laadukkaaseen ohjaukseen ja jousitukseen joka on juuri tähän autoon optimaalinen. Se ei saisi olla yhtään pehmeämpi koska maastossa liikkumisesta ei tulisi mitään.

        Kovempi jousitus taas tekisi siitä katujyrän jollaisia monet autot nykyisin ovat.
        Kovin monessa autossa on mitätön maavara ja jotta pohja ei hakkautuisi pikeen, pitää jousituksen olla kivikova ja iskarit myös. Olen sellaisellakin ajanut ja se on erittäin epämiellyttävää.

        atkerkki on näitä jannuja jotka havaintoni mukaan kylvävät noita samoja höpinöitä muiden merkkien palstoilla, liittyen huonoon ohjaukseen, tehttomiin moottoreihin, ruostuviin pelteihin jne. Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä niistä.


      • Anonyymi

        jatkan vielä listaa, akku on osoittautunut hyväksi, vielä ei ole tarvinnut vaihtaa ja kovillakin pakkasilla on kylmän myllyn päräyttänyt heti käyntiin, täydellä tankilla ajaa lähes 700 km.

        Bensiininkulutus on täysin yllättänyt minut. Tähän asti kaikissa autoissani se on yllättänyt sillä että se on ollut joko suuri tai järkyttävän suuri. Vitara kulkee maantiellä 85 km/h nopeudella noin 4.7 L/100 km ja jos käyttää Sportmoodia se putoaa 4.4 L/100km. Automaattivaihteisto optimoi koko ajan kulutusta erittäin tehokkaasti. Se on selvä että jos raskasta autoa ryhtyy kovasti kiihdyttelemään ja jarruttelemaan alkaa kulutus kohota. Silti moottoritienopeuksissa kulutus pysyy alle 7.5 L/100km vaikkei edes yritä mitään säästellä ja kiihdyttää ja ohittaa vauhdikkaasti. 105 km/h nopeudessa kulutus on noin 5.5 L/100km. Lukemista on nyt noin 100 000 km kokemus.

        Tavaratila on juuri sen kokoinen kuin pienenpuoleisessa autossa mahtuu olemaan. Jos siitä tehtäisiin suurempi niin mitä jätettäisiin pois? Voihan tavaratilaa suurentaa pidentämällä vaunua mutta tuloksena olisi raskas maasturi joka on aivan eri luokassa joka suhteessa ja menettää paljon nykyisestä. Kyttäjäkuntakin olisi eri.

        Vitara on erämiehelle tosi hyvä työkalu, jos ei tarvitse komppaniaa ukkoja tai akkoja kuljettaa kamojen lisäksi.


      • Anonyymi

        no niin, jatkuu

        Sisävalot ovat automaattiset syttyen aina kun joku liikkuu autosta ulos tai sisään, hälytyslaite, kaatuvat selkänojat auttavat muokkaamaan tavaratilaa suuremmaksi, tavaratilan alla kaksi säilytystilaa, valtavan tehokkaat valot mutta kuitenkin käyttäjälle edulliset halogeenit, etu- ja taka-akselien painot hyvin jakautuneet joten auton ohjausominaisuudet ovat tasapainoiset eikä aliohjautuvuutta esiinny, myös tavaratilassa automaattinen valo, radio on korkeaaluokkainen ja isot kaiuttimet hyvällä äänenlaadulla.

        Voisin jatkaa näitä vielä mutta alan jo kyllästyä tähän. Joka epäilee menköön itse testailemaan.


    • Anonyymi

      Vetokoukku on mallia helposti ruostuva scrossissa. Valmistaja on suomalainen kovil ja on alkuperäistoimittaja scrossiin. Ei hjyvä

      • Anonyymi

        Pidin aikanaan Kovilin paikalleen pyöräytetävää vetokoukkua aivan ehdottoman erinomaisena. Ja eihän se suinkaan huono ole. Uuteen Vitaraan tuli sitten suoraan paikalleen töksäyttämällä laitettava; se mikä tulee pois kuin ajatus kun oikean sivun punaissta kahvasta samalla kun vihreää kytkintä painaa. Alkutahmeuden jälkeen on nimittäin niin taivaallisen kätevä vetokoukku kun vain olla ja osaa!
        Ruostumista en ole havainnut 1½-vuoden aikana vetokoukussa enkä muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidin aikanaan Kovilin paikalleen pyöräytetävää vetokoukkua aivan ehdottoman erinomaisena. Ja eihän se suinkaan huono ole. Uuteen Vitaraan tuli sitten suoraan paikalleen töksäyttämällä laitettava; se mikä tulee pois kuin ajatus kun oikean sivun punaissta kahvasta samalla kun vihreää kytkintä painaa. Alkutahmeuden jälkeen on nimittäin niin taivaallisen kätevä vetokoukku kun vain olla ja osaa!
        Ruostumista en ole havainnut 1½-vuoden aikana vetokoukussa enkä muualla.

        ruostumista voi torjua kaikissa koukuissa sumuttamalla muutaman kerran vuodessa CRC:tä kriittisiin paikkoihin. Koukku kannattaa myös ajoittain irroittaa jotta voi varmistua siitä että sen joskus myös saa irti eikä ruostu kiinni. Tässä suhteessa kaikki koukut ovat samanlaisia koska ne tehdään ruosteelle alttiista karkaistusta teräksestä. Pehmoiset teräslaadut eivät lainkaan kestä niitä voimia joita sille on speksattu.


    • Anonyymi

      Arvatkaa minkä auton koeajokertomuksesta on kyse:
      Ohjauspyörän kautta ei välity minkäänlaista tuntoa renkaiden tekemisistä, mutta auto kääntyy yllättävän ketterästi. Yhdessä lievästi pintakovan jousituksen kanssa tunnelma on lähes poukkoileva.

      • Anonyymi

        Peugeot 508GT.


      • Anonyymi

        Eii... Se oli Vw T-Rock Moottori-lehden koeajossa.

        Nyt koeajossa ollut 2.0 TDI SCR 4Motion Sport on malliston yläpäästä. 150 hevosvoimaa ja neliveto tekevät autosta keveän ajettavan, jonka ohjaus on hiukan erikoinen. Ohjauspyörän kautta ei välity minkäänlaista tuntoa renkaiden tekemisistä, mutta auto kääntyy yllättävän ketterästi. Yhdessä lievästi pintakovan jousituksen kanssa tunnelma on lähes poukkoileva. Tiemelu tuntui pikaisella koeajolla olevan hallinnassa myös suomalaisella tiestöllä.

        koeajetun malliversion perushinnan ollessa 36 861,69 euroa. Koeajetun yksilön hinnaksi kertyi peräti 41 973,66 euroa ja juuri samanlaisen saa itselleen naputtelemalla Volkswagen-koodiksi ”VKSPUUGX”. Samalla voi myös tarkistaa yksilön tarkan varustelun.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      141
      7939
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2061
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2000
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1663
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1595
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      960
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      840
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      832
    Aihe