Jopon painoraja

Jopopetteri

Heipähei.
Minulla on tullut kiloja muuutama kymmen parissa vuodessa, ja uusi jopo 24" "tuli ostettua parisen vuotta sitten.
Kestääköhän tuo nyt sitten 125 kiloisen kulkemista?

8

6063

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tervehdys runko kyllä kestää mutta satula on kovilla. Yleensä vanteet on mitoitettu 120 Kg

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jep. Nykyään taitaa olla aika yleistä että varoitusteksti löytyy valmistajilta. Itse ostin vuonna 2010 Cube merkkisen pyörän ja ohjekirjassa oli jo silloin maininta, ettei kyseine pyörämalli (alumiinirunko) sovi hyppelyyn (yli 15 cm).

        Esim. Tällainen teksti on Canyonin sivuilla: "PYÖRÄKATEGORIA: Tämä luokan polkupyörät on tarkoitettu ajoon päällystetyillä teillä, jonka aikana renkaat pysyvät jatkuvassa kosketuksessa tienpintaan. Näitä ovat yleensä kilpaohjaustangolla tai suoralla ohjaustangolla varustetut maantiepyörät, triathlon- tai aika-ajopyörät. Pyöräilijän, mukana kuljetettavien tavaroiden ja polkupyörän kokonaispainon ei tulisi ylittää suurinta sallittua kokonaispainoa 120 kg. Tätä enimmäispainoa voivat tietyissä tapauksissa rajoittaa lisää komponenttivalmistajien suositukset. Tämän luokan erikoistapauksen muodostavat cyclocross-pyörät, jotka on varustettu kilpaohjaustangolla ja vanne- tai levyjarruilla. Nämä pyörät soveltuvat käytettäviksi myös sorateillä ja maastoreiteillä, joilla renkaat menettävät lyhyeksi aikaa otteensa tiehen pienempien porrastumien tai 15-20 cm:n korkuisten pengerten takia."


    • Anonyymi

      Kunhan pitää huolen että runko on tehty teräksestä niin se kestää käytössä vuosikymmeniä. Oma teräsrunkoinen on nyt 34 vuotias.

      • Anonyymi

        Teräsrunkoiset tuppaavat vaan oleman hivenen raskaita. Keveys on pyöräilyssä tärkeä ominaisuus jos vähänkään pitemmän matkan pyöräilee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teräsrunkoiset tuppaavat vaan oleman hivenen raskaita. Keveys on pyöräilyssä tärkeä ominaisuus jos vähänkään pitemmän matkan pyöräilee.

        Painoero on niin pieni että normaalikäytössä ei merkitystä. Nykyään poljen päivittäisiä ajojani 70-lukulaisella uusia teräsrunkoisia paljon painavammalla fillarilla eikä sekään rasita lainkaan koska kuntoilen juoksemalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teräsrunkoiset tuppaavat vaan oleman hivenen raskaita. Keveys on pyöräilyssä tärkeä ominaisuus jos vähänkään pitemmän matkan pyöräilee.

        Tuo minun teräsrunkoiseni painaa tasan 10kg. Painoero teräs ja alumiinirungollahan on noin 300 grammaa, aika merkityksetön useimmille. Ja kyyti on mukavaa, sekin hyvä ominaisuus kun pitempää matkaa pyöräilee.
        Ajoin tuolla viime kesänä 100km pisimmällä lenkillä, ihan riittävä matka minulle, ei kiinnosta juuri pitempää matkaa pyöräilläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo minun teräsrunkoiseni painaa tasan 10kg. Painoero teräs ja alumiinirungollahan on noin 300 grammaa, aika merkityksetön useimmille. Ja kyyti on mukavaa, sekin hyvä ominaisuus kun pitempää matkaa pyöräilee.
        Ajoin tuolla viime kesänä 100km pisimmällä lenkillä, ihan riittävä matka minulle, ei kiinnosta juuri pitempää matkaa pyöräilläkään.

        Voisitko listata joitain hyviä "kevyitä" teräsrunkoisia pyöriä joita kannattaa harkita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe