kuka neuvoo ummikkoa

reilua

Miten äänestän nyt vaaleissa? ennakkoon siis. Menen koppiin laittamaan numeron, sitten se leimataan ja laitanko itse johonkin kuoreen? sitten sille virkailijalle? siinäkö salaisuus? jos se laittaa sen omaan laukkuunsa?
Mistä tietää onko luotettava ihminen?

8

119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilua

netistä katsoin ohjetta, tuli selkokielinen video, äh, en sellaista tarkoittanut. Ei kerrota mitään, mihin laitan sen kuoren ITSE, siis ettei jää sen virkailijan käsiin, mihin sen sitten tuupaakaan?

• samareilu

Kun joku sanoi että UURNAAN. Onko ennakossa uurna myös ja siinä vaalipäivänä myöskin?

• reilua

eipä tuo paljoa auttanut, mutta aika hyvä riimitys, kiitos !

• HaK

Sori. Tämä piti mennä toiseen säikeeseen.

• reiluapeliä

Sen haluaisin tietää, että olenko minä ITSE se viimeinen joka sen kuoren johonkin laatikkoon tai uurnaan laitan? Vai VIRKAILIJA minun käännettyä selkäni? (hm, häh? )

• eireilua

noh, tänään käyn silti äänestämässä. katson miten se toimii sitten. viimeksi kun kävin, oli väliseinä niiden kahden virkailijan välillä (presidentin vaalit) , ja hiljainen aika, ei muita siinä. laput oli kuoressa ja virkailija silotti liimaa siinä ja sanoi että "se oli siinä!" ja hymyili vähän, ja sitten lähdin, en tiedä mitä tapahtui kuorelle. Suuri laukku sillä oli lattialla, toinen virkailija ei voinut nähdä sille puolen väliseinän takia ( ! ).
      kuva mielessä vieläkin, kun se pitää kädessään kuorta, ei laittanut minun nähteni sitä mihinkään vielä, odotti että häivyn.
      Voinko luottaa kun en tiedä?

• reilua

siksi täällä kyselen yleistä käytäntöä.

kukaan ei ole neuvonsa kanssa liikkeellä...

• Perussuomalainen

Terve! Menet vain asianmukaisen kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (esim. passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti) ja postissa saamasi äänestyslapun kanssa paikalle, ojennat lapun ja henkkarit virkailijalle ja tämä ojentaa sinulle äänestyslipukkeen johon käyt kopissa ehdokkaasi numeron laittamassa. Tuot lipukkeen virkailijalle ja allekirjoitat viimeistään tässä vaiheessa sen lapun jonka olet postissa saanut. Voit toki allekirjoittaa sen jo valmiiksi kotonakin.

Lopuksi virkailija sulkee lipukkeesi kirjekuoreen ja huolehtii sen heidän puolesta uurnaan.

Näin ainakin meillä on aina mennyt. Itse en ennakkoääntä ole uurnaan pudottanut.

Kyllä ne siellä paikanpäällä neuvovat ja moni muukin joutuu neuvoa kysymään, älä huoli!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      99
      10702
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      247
      4606
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      175
      3983
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      172
      3470
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      75
      3295
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      78
      3087
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      34
      2876
    8. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      27
      2440
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      65
      1786
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      169
      1545
    Aihe