kuka neuvoo ummikkoa

reilua

Miten äänestän nyt vaaleissa? ennakkoon siis. Menen koppiin laittamaan numeron, sitten se leimataan ja laitanko itse johonkin kuoreen? sitten sille virkailijalle? siinäkö salaisuus? jos se laittaa sen omaan laukkuunsa?
Mistä tietää onko luotettava ihminen?

8

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilua

netistä katsoin ohjetta, tuli selkokielinen video, äh, en sellaista tarkoittanut. Ei kerrota mitään, mihin laitan sen kuoren ITSE, siis ettei jää sen virkailijan käsiin, mihin sen sitten tuupaakaan?

• samareilu

Kun joku sanoi että UURNAAN. Onko ennakossa uurna myös ja siinä vaalipäivänä myöskin?

• reilua

eipä tuo paljoa auttanut, mutta aika hyvä riimitys, kiitos !

• HaK

Sori. Tämä piti mennä toiseen säikeeseen.

• reiluapeliä

Sen haluaisin tietää, että olenko minä ITSE se viimeinen joka sen kuoren johonkin laatikkoon tai uurnaan laitan? Vai VIRKAILIJA minun käännettyä selkäni? (hm, häh? )

• eireilua

noh, tänään käyn silti äänestämässä. katson miten se toimii sitten. viimeksi kun kävin, oli väliseinä niiden kahden virkailijan välillä (presidentin vaalit) , ja hiljainen aika, ei muita siinä. laput oli kuoressa ja virkailija silotti liimaa siinä ja sanoi että "se oli siinä!" ja hymyili vähän, ja sitten lähdin, en tiedä mitä tapahtui kuorelle. Suuri laukku sillä oli lattialla, toinen virkailija ei voinut nähdä sille puolen väliseinän takia ( ! ).
      kuva mielessä vieläkin, kun se pitää kädessään kuorta, ei laittanut minun nähteni sitä mihinkään vielä, odotti että häivyn.
      Voinko luottaa kun en tiedä?

• reilua

siksi täällä kyselen yleistä käytäntöä.

kukaan ei ole neuvonsa kanssa liikkeellä...

• Perussuomalainen

Terve! Menet vain asianmukaisen kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (esim. passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti) ja postissa saamasi äänestyslapun kanssa paikalle, ojennat lapun ja henkkarit virkailijalle ja tämä ojentaa sinulle äänestyslipukkeen johon käyt kopissa ehdokkaasi numeron laittamassa. Tuot lipukkeen virkailijalle ja allekirjoitat viimeistään tässä vaiheessa sen lapun jonka olet postissa saanut. Voit toki allekirjoittaa sen jo valmiiksi kotonakin.

Lopuksi virkailija sulkee lipukkeesi kirjekuoreen ja huolehtii sen heidän puolesta uurnaan.

Näin ainakin meillä on aina mennyt. Itse en ennakkoääntä ole uurnaan pudottanut.

Kyllä ne siellä paikanpäällä neuvovat ja moni muukin joutuu neuvoa kysymään, älä huoli!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      84
      2129
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      423
      2001
    3. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1392
    4. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1390
    5. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1283
    6. Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.

Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve
      NATO
      107
      1025
    7. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      81
      992
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      255
      978
    9. Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa

Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.
      Perussuomalaiset
      266
      977
    10. 131
      888
    Aihe