kuka neuvoo ummikkoa

reilua

Miten äänestän nyt vaaleissa? ennakkoon siis. Menen koppiin laittamaan numeron, sitten se leimataan ja laitanko itse johonkin kuoreen? sitten sille virkailijalle? siinäkö salaisuus? jos se laittaa sen omaan laukkuunsa?
Mistä tietää onko luotettava ihminen?

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reilua

      netistä katsoin ohjetta, tuli selkokielinen video, äh, en sellaista tarkoittanut. Ei kerrota mitään, mihin laitan sen kuoren ITSE, siis ettei jää sen virkailijan käsiin, mihin sen sitten tuupaakaan?

    • samareilu

      Kun joku sanoi että UURNAAN. Onko ennakossa uurna myös ja siinä vaalipäivänä myöskin?

    • reilua

      eipä tuo paljoa auttanut, mutta aika hyvä riimitys, kiitos !

    • HaK

      Sori. Tämä piti mennä toiseen säikeeseen.

    • reiluapeliä

      Sen haluaisin tietää, että olenko minä ITSE se viimeinen joka sen kuoren johonkin laatikkoon tai uurnaan laitan? Vai VIRKAILIJA minun käännettyä selkäni? (hm, häh? )

    • eireilua

      noh, tänään käyn silti äänestämässä. katson miten se toimii sitten. viimeksi kun kävin, oli väliseinä niiden kahden virkailijan välillä (presidentin vaalit) , ja hiljainen aika, ei muita siinä. laput oli kuoressa ja virkailija silotti liimaa siinä ja sanoi että "se oli siinä!" ja hymyili vähän, ja sitten lähdin, en tiedä mitä tapahtui kuorelle. Suuri laukku sillä oli lattialla, toinen virkailija ei voinut nähdä sille puolen väliseinän takia ( ! ).
      kuva mielessä vieläkin, kun se pitää kädessään kuorta, ei laittanut minun nähteni sitä mihinkään vielä, odotti että häivyn.
      Voinko luottaa kun en tiedä?

    • reilua

      siksi täällä kyselen yleistä käytäntöä.

      kukaan ei ole neuvonsa kanssa liikkeellä...

    • Perussuomalainen

      Terve! Menet vain asianmukaisen kuvallisen henkilöllisyystodistuksen (esim. passi, ajokortti, kuvallinen Kela-kortti) ja postissa saamasi äänestyslapun kanssa paikalle, ojennat lapun ja henkkarit virkailijalle ja tämä ojentaa sinulle äänestyslipukkeen johon käyt kopissa ehdokkaasi numeron laittamassa. Tuot lipukkeen virkailijalle ja allekirjoitat viimeistään tässä vaiheessa sen lapun jonka olet postissa saanut. Voit toki allekirjoittaa sen jo valmiiksi kotonakin.

      Lopuksi virkailija sulkee lipukkeesi kirjekuoreen ja huolehtii sen heidän puolesta uurnaan.

      Näin ainakin meillä on aina mennyt. Itse en ennakkoääntä ole uurnaan pudottanut.

      Kyllä ne siellä paikanpäällä neuvovat ja moni muukin joutuu neuvoa kysymään, älä huoli!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe