Hei
Kun vertailee renkaiden eri ominaisuuksia:
-polttoaine talaudellisuus
-melu
-märkä pito, kuiva pito.
-kulutus kestävyys
-nopeusluokka.
Niin onko jokin noista toisensa vastakohta, eli jos rengas on hiljainen niin se kuluu nopeammin kuin kovä äänisempi rengas tai jos polttoaine talous on hyvä niin rengas melo on suurempi.......tai jotain tuollaista. Tai kuluuko esim V nopeusluokan rengas nopeammin kuin H nopeusluokan rengas.
Renkaiden ominaisuudet
9
89
Vastaukset
- 46547657
Ei välttämättä ole, tässä esim tunnetusti kestävin Michelin Primacy 4 oli parhaimpia pidoltaan ja hiljaisin
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2018-AutoNavigator-Summer-Tyre-Test.htm
Michelin Energy taas Autobild 2018 testissä hiljaisimpia, kestävimpiä, ajettavuudeltaan keskivertoa parempi, vierintävastukseltaan alhaisimpia, ainoastaan sivuttaispidossa märällä oli keskivertoa huonompi, mutta kuitenkin tarpeeksi hyvä siinäkin että oli lopputuloksissa Top 6 joukossa jotka sai arvosanaksi "erinomainen" kun karsinnassa aloitettiin 51 renkaalla.- Kalliitkin.vielä
Riippuu testaajista, TM arvio ihan toisin misukat 2019.
- Kokeillaan.nyt.näitä
Autossa on alla Goodride SA37 renkaat jotka toimivat ainakin omalla ajotyylillä mainiosti. Jippo on siinä että yhden Michelinin hinnalla sain näitä Saksan Ebay:stä koko sarjan. Ai niin, koko oli 245/45-18 ja rengassarjan hinta 180€. Ei ongelmia asennuksessa tai tasapainotuksessa suorille vanteille.
- KukinTyylillään
Ensiksi täytyy myös kysyä aiheesta itseltään mitä uskoo ja mitä ei,kas kun rengastestit on vain senhetkinen tulos juuri niissä olosuhteissa,sillä rengaskoolla ja juuri sen automallin kyseisellä malliversiolla sen rengaserän renkailla ja huomaa että kyseessä on ammattikuskit jotka tietää ETUKÄTEEN jarrutukset ja keilaratojen pujottelut joita myös harjoiteltu ja rata nähty!
Näin ei tapahdu normaalielämässä,saat sen rengaserän renkaat mitä saat,auto on mikä on kuin rengaskokokin eikä identtisiä testioloja taatusti eteen tule ja silloin myös osattava kuskin toimia juuri oikein....ei se pelkkä rengas temppuja itsekseen tee vaan kuski oltava myös joka tietää mitä tekee!
Siksipä testejä ja lopputuloksia piisaa erimoisia vähän mistä niitä lukee ja minä vuonna samastakin rengasmallista ja mallistoja toki kehitetään....niin eteen kuin taaksepäinkin eli se testirengas ei välttämättä ole ollenkaan sama kuin kauppalaatu nyt tai mitä tuonnempana,erien kumilaadutkin voi muuttua radikaalisti.
Jokaisen kannattaa itse tuumata mitä ominaisuuksia tarvii ja arvostaa.
Kyseenalaista kannattaako ostaa joku rengas vaan merkin vuoksi tai tarviiko minkä nopeusluokan kumeja jos rajoitukset on mitä on eikä aja 200kmh nopeuksia muutenkaan,onko se pelkästään hienoa mitä isompi nopeusluokka ja valmis maksamaan merkinnästä?
Renkaissa on nykyään tarrat josta näkee melun kuin sadeominaisuuksia ja perinteisesti pehmeä rengas kestää tietty vähemmän km kuin kovempi laatu jolloin käänteisesti pehmeä on tahmeampi tiehen kuin kovempi.
Väitän että keskivertoautoilija ei Suomessa keskivertoautossaan tarvi kuin urasyvyydeltään riittävän hyvät keskitasoiset renkaat,merkki kuin merkki ,niin hyvin pärjää olipa TM testivoittaja ,Tuulilasin vertailuykkönen tai automotosportin valinta .
Renkaiden erot on käytännössä niin pieniä että harva mitään isompia eroa huomaa mikäli ajaa kuten ajaa pitääkin rajoitusten mukaan järki päässä.
Toki koko ja profiili oltava mitä autoon kuuluukin.
Hintaerot taasen voi olla huimia mutta moni maksaa yhä nimestä....vaikka rengas olisi valmistettu Kiinassa ,Venäjällä tai vaikka Turkissa ja samoilla linjoilla kuin ns halppisrengas.
Kun mennään kovan luokan menijöihin ja nopeusrajoitusten tuolle puolen autobaanoille tms erikoisrenkaisiin niin silloin toki erot korostuu ja ajettavuudet jolloin kannattaa panostaa kalliisiinkin renkaisiin jotka valitettavati myös tehty ties missä ja tämä koskee talvirenkaita yhtä hyvin kuin suvikumeja.- Nopeusrajoitukset.ei
Ei saakkaan ajaa Suomessa hurjan kovaa, itsellä oltava siitä huolimatta W nopeusluokan renkaat. Rekisteriote määrää.
- KukinTyylillään
Tottamooses semmoiset renkaat kuin laki määrää,ei tässä siihen puututtukaan vaan "testivoittajiin"ja arjen testivoittajiin eli käytettävää rengasmerkkiähän siinä otteessa ei löydy vaikka esim ohjekirjassa näin saattaa ollakkin kuten myös vaikkapa öljymerkit tai mut kemikaalit mitä suositellaan ja tämä taasen on kytkykauppaa&piilomainontaa kuin toki suositellaan ostamaan merkkihuollosta=)
Siinä taasen ei taatusti väärään valinta mene tai mitään moitittavaa että tekee näin ja saa vastineeksi laatutuotteita tokikin mutta tahtoo tulla melkoisen tyyriiksi jos luokitukset täyttävää öljyä,lasinpesunestettä tai vaikka jarrunestettä löytyy edullisemmin saati renkaita.
Talvirenkaita nopeusluokkamääräyset ei täällä siinämielessä koske että vaikka EU lakji näin sanookin on suomessa silti hiljaa hyväksytty kaikki oli nopeusmerkitä mikä tahansa kunhan muuten kooltaan ja pinnaltaan lailliset. - Nopeusrajoitukset.ei
KukinTyylillään kirjoitti:
Tottamooses semmoiset renkaat kuin laki määrää,ei tässä siihen puututtukaan vaan "testivoittajiin"ja arjen testivoittajiin eli käytettävää rengasmerkkiähän siinä otteessa ei löydy vaikka esim ohjekirjassa näin saattaa ollakkin kuten myös vaikkapa öljymerkit tai mut kemikaalit mitä suositellaan ja tämä taasen on kytkykauppaa&piilomainontaa kuin toki suositellaan ostamaan merkkihuollosta=)
Siinä taasen ei taatusti väärään valinta mene tai mitään moitittavaa että tekee näin ja saa vastineeksi laatutuotteita tokikin mutta tahtoo tulla melkoisen tyyriiksi jos luokitukset täyttävää öljyä,lasinpesunestettä tai vaikka jarrunestettä löytyy edullisemmin saati renkaita.
Talvirenkaita nopeusluokkamääräyset ei täällä siinämielessä koske että vaikka EU lakji näin sanookin on suomessa silti hiljaa hyväksytty kaikki oli nopeusmerkitä mikä tahansa kunhan muuten kooltaan ja pinnaltaan lailliset.Näinhän se on. Joku pilkunviilaja katsuri saattaa käskeä liimata tarran kojelautaan, alemman nopeusluokan renkaiden ollessa alla. Kuitenkin 120km/h suurin sallittu nopeus Suomessa ja tiettyjä rengaskokoja ei saa edes kuin V nopeusluokasta lähtien.
- Urmas.K
Joo,ei rengastehtaita todellakaan pilvinpimein maailmalla ole mutta merkkejä kylläkin jolloin pieni ajatustyö taustaselvittelyn kera tuottaa lopputuloksen että yhdeltä rengastehtaalta tuleekin kymmeniä eri merkkisiä renkaita joko omilla tuotemerkeillä tai tilatuilla tuotemerkeillä ja Poikkeuksetta ne rengastehtaat sijaitsee kaukoidässä jossa työvoima halpaa ja raakakumi lähellä eikä automaattikoneet välitä missä ne sijaitsee eikä vaikuta loputulokseen mutta hintaan kylläkin ja merkkirenkaat saa kunnon voiton nimilisästä kaupanpäälle.
Kyllä jotain korrelaatioita on ominaisuuksien välillä. Esim hiljainen rengas on kumiltaan pehmeä ja hyvä pidoltaan -> kuluu nopeammin ja vierintävastus suurempi=ei taloudellisin vaihtoehto. Hyvä kuivapito saavutetaan pienemmällä kuviolla -> märkäpito huono kuvion puutteen takia. Nämä on sellaisia kompromissejä, mikä painaa itsellä eniten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2372596- 1201559
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit101494TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161412Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961305Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71160Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9903- 61878
- 56868
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1825