Poiuytresfghin dialogi hieman jatkuu

poiuytrdfgh

Muistan kun nuorena tuttuni nauroi kuvitellen millainen olisin uutisten lukijana. Hän sanoi nauraen, että jos minä olisin uutisten lukijana, kukaan ei uskoisi niitä uutisia.

Onkohan luurissa tavallaan tapahtunut tuo ?

192

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki.hyvinkö

      Kyllähän ne uutistenlukijat vaikuttavat luotettavilta asiallisuuksineen. Sellaisilta turvallisilta perheen vanhemmilta. Ehkä sinusta ei huou vakaan tädin tai äidin ominaisuutta tai sellaiseksi tulkittavaa virtausta. Tosin kenestäpä sellainen huokuisi kun hätäpäissään on avun tarpeessa.

      • poiuytrdfgh

        Mut olen alannu kokea tänään asioita vähän uudella tavalla. Olen varmaan tulossa niinku iäkkäämmäksi. Valokuvassakaan en ole lapsenomainen kuten ennen.


    • Dialogin_merkitys

      Tiedätkö -oi älykkö- mitä sana dialogi tarkoittaa?
      No et.

      • poiuytrdfgh

        Tämä on nyt vähän vitsi tämä "dialogi". Huumorintaju hukassa ?


      • Dialogin_merkitys
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä on nyt vähän vitsi tämä "dialogi". Huumorintaju hukassa ?

        Ai sää aattelet olevas niin tärkeä, älykäs ja kiinnostava että pidät täällä yllä monologiasi?
        Mutta joo, täähän on narsismipalsta.
        Ehkä täällä voi myös päteä narsisti, jolla ei ole todellisessa elämässän sosiaalisten tms rajoitteiden vuoksi mahdollista toteuttaa itseään.


      • poiuytrdfgh

        Miksi sitä pitää niin kauheesti korostaa ettei minulla ole mitään vaikka en kuitenkaan itse koe niin.
        Minua ei niin kamalasti haittaa se vaikka joutuisin olemaan yksinäni. En silti varsinaisesti koe ettei minulla ole mitään. Minulle kyllä hoetaan: "Et ole mitään !" ""Tuo ei ole mitään!",
        Mutta tämä ns. "ei mitään", kiinnostaa minua todella paljon.


      • poiuytrdfgh

        Minulla on jopa herännyt arvellus, että se voisi olla jotain, koska sen mitätöimisen tarve on niin voimakas.
        Miksi "ei milleen", jotkut koko ajan hokisi, ettei se ole mitään, eikä kukaan ole siitä kiinnostunut jne. Ainakin kiinnostusta riittää tuohon hoentaan. Minua kiinnostaa kovasta MITÄ tämä "ei mitään" on. Minua on kiinnostanut "ei mikään", nuoresta tytöstä asti ja se on totta.
        Kaksi kertaa kun nuorena olin ulkomaalaisen taideopettajan kurssilla, he kysyivät minulta mikä minä olen, niinkuin opiskelija vai mikä ?
        Vastasin että:"Minä en ole mitään ". Toisella kertaa englanniksi: "I am nothing". Myöhemmin sain toisen managerilta sellaisen käsityksen, että pitivät minua ihan hyvänä lajissaan ja minua kannustettiin jatkamaan. Niin ja olisin minä nuorena päässyt oikeasti sinne Pariisiinkin esiitymään, mutten lähtenyt siksi, että minun on hermostoni takia vaikea jaksaa matkustamista.


      • poiuytrdfgh

        Aspergerin sosiaaliset vaikeudet ei ole pohjimmiltaan sosiaalisia vaikeuksia, vaan hermoston fyysisen toiminnan ongelmia, jonka vaikutuksia käytökseen muiden on vaikea ymmärtää sinä mitä se oikeasti on ja siitä koituu väärinkäsityksiä ja sitä kautta sosiaalisia vaikeuksia, Asperger ei ole sama kuin epäsosiaalinen tai epäempaattinen.


      • poiuytrdfgh

        Se on ihan eri asia, jos jonkun fysiikka toimii, mutta hän on luonteeltaan epäsosiaalinen tai epäempaattinen.


      • synnynnäinenvaurio
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulla on jopa herännyt arvellus, että se voisi olla jotain, koska sen mitätöimisen tarve on niin voimakas.
        Miksi "ei milleen", jotkut koko ajan hokisi, ettei se ole mitään, eikä kukaan ole siitä kiinnostunut jne. Ainakin kiinnostusta riittää tuohon hoentaan. Minua kiinnostaa kovasta MITÄ tämä "ei mitään" on. Minua on kiinnostanut "ei mikään", nuoresta tytöstä asti ja se on totta.
        Kaksi kertaa kun nuorena olin ulkomaalaisen taideopettajan kurssilla, he kysyivät minulta mikä minä olen, niinkuin opiskelija vai mikä ?
        Vastasin että:"Minä en ole mitään ". Toisella kertaa englanniksi: "I am nothing". Myöhemmin sain toisen managerilta sellaisen käsityksen, että pitivät minua ihan hyvänä lajissaan ja minua kannustettiin jatkamaan. Niin ja olisin minä nuorena päässyt oikeasti sinne Pariisiinkin esiitymään, mutten lähtenyt siksi, että minun on hermostoni takia vaikea jaksaa matkustamista.

        Vastahan olet sen hermovaurion saanut 8 vuotta sitten. Nyt kävikin selville, että se on ollut sulla jo lapsesta asti.


      • poiuytrdfgh

        Taas väärin ymmärretty. Kyllä syntymästä asti on tietyt heikkouden hermostossa, mutta ne eivät vammauttaneet minua, vaan pystyin jopa matkustamaan ulkomaille esiintymään.
        Vammautumista on tämä, ettei pystynyt enää menemään edes lähikauppaan kehon vaurioitumisen vuoksi. Kuinka tämä asia voi olla niin vaikea ymmärtää ?


      • poiuytrdfgh

        Siis tavallaan hermostossa oli heiveröinen kohta, jonka ulkoinen tekijä myöhemmin hajotti kokonaan.
        Mutta tuo heiveröisyys siinä kohtaa oli enemmänkin ominaisuus, ei vielä kertakaikkinen vamma. Mutta se ulkoinen tekijä ikäänkuin hajotti tuon kohdan kokonaan mäsäksi fyysisesti.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä tilanne on eri, jos olen ennen vammaa kyennyt jopa matkustamaan ulkomailla ja esiintymäänkin näyttämöllä satojen ihmisten yleisölle kun, jos minun pitää kovasti harjoitella kuinka kävellään lähikauppaan ja ostetaan sieltä juustoa. Kyllä tuossa kunnossa on vissi ero.


      • synnynnäinenvaurio
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Taas väärin ymmärretty. Kyllä syntymästä asti on tietyt heikkouden hermostossa, mutta ne eivät vammauttaneet minua, vaan pystyin jopa matkustamaan ulkomaille esiintymään.
        Vammautumista on tämä, ettei pystynyt enää menemään edes lähikauppaan kehon vaurioitumisen vuoksi. Kuinka tämä asia voi olla niin vaikea ymmärtää ?

        Näin noi sun juttusi muuttuu. Vuosikaudet olet hokenut sitä 8 vuoden takaista hermostosi vammautumista, vaikka se onkin ollut jo synnynnäistä. Ne synnynnäiset hermovauriot kun saattaa pahentua ihmisen ikääntyessä, jolloin eivät ole mitään uusia vammoja.


      • poiuytrdfgh

        Nämä jotkut ihmiset vain ovat täysin välinpitämättömiä vammautumisestani, jotka eivät terveenäkään pääsisi vaikka Pariisiin esiintymään.


      • poiuytrdfgh
        synnynnäinenvaurio kirjoitti:

        Näin noi sun juttusi muuttuu. Vuosikaudet olet hokenut sitä 8 vuoden takaista hermostosi vammautumista, vaikka se onkin ollut jo synnynnäistä. Ne synnynnäiset hermovauriot kun saattaa pahentua ihmisen ikääntyessä, jolloin eivät ole mitään uusia vammoja.

        Tämä vammautuminen EI OLE synnynnäistä kuten olen juuri selittänyt ja kykenen sen todistamaan vaikkapa vanhoilla esiintymisvideoillani.
        Aspergerissa vain on tiettyjä heikkoja kohtia, jotka nyt kokemani perusteella ovat fyysisiä heikkouksia, jotka voivat vammautua muita helpommin.


      • poiuytrdfgh

        Miksi joukko ihmusiä yrittää valehdella, että minulla olisi syntymästä asti ollut vammoja, joita ei ole syntymästä asti ollut. Tuo on sellainen asia, josta tulee sellainen olo, että melkein tekisi mieli soittaa siitä poliisille.


      • kauppaankävely
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä vammautuminen EI OLE synnynnäistä kuten olen juuri selittänyt ja kykenen sen todistamaan vaikkapa vanhoilla esiintymisvideoillani.
        Aspergerissa vain on tiettyjä heikkoja kohtia, jotka nyt kokemani perusteella ovat fyysisiä heikkouksia, jotka voivat vammautua muita helpommin.

        Eihän ne liikkumiseen liittyvät heikkoudet voi aiemmin tulla esillekään ennen kuin on oppinut kävelemään.


      • poiuytrdfgh

        Mitä tässä tarkalleen ottaen kävi on seuraava:
        Aspergerissa on heikkouksia ja usei tiettyjä erityislahjoja.
        Tämä 8 vuotta sitten tapahtunut fyysinen vammautuminen toisella tavalla mitä Asperger, vammautti erityislahjani. Tämä on osoitettavissa.


      • poiuytrdfgh

        Siis tämä 8 vuotta sitten tapahtunut vammautti aiemmat erityiset vahvuuteni.
        Eli kukaan ei pysty oikeasti todistamaan että nuo vammat olisivat olleet syntymästä asti, koska minulla on erittäin vahvat päinvastaiset todisteet, jotka eivät mitenkään ole kumottavissa.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Miksi joukko ihmusiä yrittää valehdella, että minulla olisi syntymästä asti ollut vammoja, joita ei ole syntymästä asti ollut. Tuo on sellainen asia, josta tulee sellainen olo, että melkein tekisi mieli soittaa siitä poliisille.

        Tämä on oleellista mm. siksi, että mikäli ihmiset todella saisivat väärän käsityksen tästä asiasta, se voisi tuottaa tilanteita, jotka johtaisivat entistäkin vakavampaan vammautumiseeni.
        Ja siksi tämä asia menee nähdäkseni poliisiasian suuntaan.


      • poiuytrdfgh

        Tiettyjä ominaisuuksia, heikkouksia on ollut syntymästä asti, mutta varsinainen vammautuminen on tapahtunut 8 vuotta sitten. Tämä on totuus.
        Ja tämä ilmenee nyt siitäkin, että osa noista 8 vuotta sitten tulleista vammoista on parantunut.


      • poiuytrdfgh

        Kahdeksan vuotta on vieläpä sellaine aika mikä jollain muillakin on mennyt juuri esim. aivohalvauksesta paranemisiin toimintakykyiseksi.


      • väänteletasiaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä on oleellista mm. siksi, että mikäli ihmiset todella saisivat väärän käsityksen tästä asiasta, se voisi tuottaa tilanteita, jotka johtaisivat entistäkin vakavampaan vammautumiseeni.
        Ja siksi tämä asia menee nähdäkseni poliisiasian suuntaan.

        Johan tuossa aiemmin itse sanoit hermostossasi olleen heikko kohta, joka vammautui myöhemmin lisää. Silloinhan se alkuvaurio on jo ollut ennen tätä 8v sitten tapahtunutta lisävammauttavaa tapahtumaa.


      • alkperäisvaiva
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tiettyjä ominaisuuksia, heikkouksia on ollut syntymästä asti, mutta varsinainen vammautuminen on tapahtunut 8 vuotta sitten. Tämä on totuus.
        Ja tämä ilmenee nyt siitäkin, että osa noista 8 vuotta sitten tulleista vammoista on parantunut.

        Silloin on kumminkin se alkuperäinen hermoston heikkous jäänyt, vaikka 8v sitten tapahtunut olisi parantunut.


      • poiuytrdfgh

        Aivan ja siksi on tärkeää ymmärtää ettei sitä kohtaa saa vaurioittaa uudelleen. Siksi vammautumiseni SYY on niin tärkeä tietää, eikä riitä yrittää hoitaa oireita.

        Mutta vähän tuntuu että niillä on tarve korostaa vammojeni synnynnäisyyttä, joilta itseltään synnynnäisesti puuttuu minun lahjani. Eli vähän projektiota mukana siinä-


      • poiuytrdfgh

        Ja siksi tämä on vähän vaarallista, jos sitä vammautumissyytä tai tilannetta peitellään siksi että se tuntuisi epämukavalle tilanteessa läsnä olleille henkilöille, jos sitä ei peitellä. ja keskitytään vain ajattelemaan sitä, että he ei saa mitenkään syyllistyä, ikäänkuin koko asiassa olisi olennaisinta syyllisyys. Kun se ei ole asiassa olennaisinta, vaan se, että miten turvata tilanne ja asiakokonaisuus mahdollisimman hyvälle ja totuudenmukaiselle mallille kokonaisuudessaan kaikelta kannalta.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aivan ja siksi on tärkeää ymmärtää ettei sitä kohtaa saa vaurioittaa uudelleen. Siksi vammautumiseni SYY on niin tärkeä tietää, eikä riitä yrittää hoitaa oireita.

        Mutta vähän tuntuu että niillä on tarve korostaa vammojeni synnynnäisyyttä, joilta itseltään synnynnäisesti puuttuu minun lahjani. Eli vähän projektiota mukana siinä-

        Eiköhän se alkuperäisen vammautumisesi syy ole jo 50v selvinnyt, vaikka aiemmin kerroit vammasi olevan niin harvinainen, ettei sitä edes Suomen lääkärit tunne. Sinun lahjoja täällä tuskin kukaan kadehtii ja ne nyt ei voi olla siihen syynä, että puheittesi ristiriitaisuuksiin puuttuvat.


      • eimuiden
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja siksi tämä on vähän vaarallista, jos sitä vammautumissyytä tai tilannetta peitellään siksi että se tuntuisi epämukavalle tilanteessa läsnä olleille henkilöille, jos sitä ei peitellä. ja keskitytään vain ajattelemaan sitä, että he ei saa mitenkään syyllistyä, ikäänkuin koko asiassa olisi olennaisinta syyllisyys. Kun se ei ole asiassa olennaisinta, vaan se, että miten turvata tilanne ja asiakokonaisuus mahdollisimman hyvälle ja totuudenmukaiselle mallille kokonaisuudessaan kaikelta kannalta.

        Miksi luulet, että sinun vammasi tuntuisivat epämukavilta muista kommentoijista? Itsehän niistä täällä kerrot ja hyvin ristiriitaisesti. Syyllisinä vammoihisi tuskin muut kirjoittaja uskovat olevansa. Vammojesi lisää vahingoittamisen estäminen ja turvaaminen on pelkästään sinun asiasi.


      • Tuo_juuri
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nämä jotkut ihmiset vain ovat täysin välinpitämättömiä vammautumisestani, jotka eivät terveenäkään pääsisi vaikka Pariisiin esiintymään.

        "Nämä jotkut ihmiset vain ovat täysin välinpitämättömiä vammautumisestani, jotka eivät terveenäkään pääsisi vaikka Pariisiin esiintymään."
        Tuo juuri on sitä hölötystä joka on lähtöisin ihan sinusta itsestäsi.

        Piparjuurien piparjuuri! Aika harva lopultakaan ottaa tavoitteekseen päästä yhtään minnekään esiintymään.
        Ja mitä tulee terveisiin ihmisiin, niin vain aniharvat loppujen lopuksi lähtevät yhtään mihinkään lajiin ainakaan sinun ikäryhmissäsi koittelemaan minkään vertaa siipiään. Et voi tietää, ja siinäpä se juuri.

        Minun tarinastani:
        Asperger-ystäväni aikoinaan juuri sitä erikoiskykyään käytti ihan täysillä. Minä en samaa puolta itsessäni käytin hyvin vähän. Vanhempana aloin myös samaa lajia harrastamaan ja miten ollakaan, olen osoittautunut vielä vanhana siinä ihan tekijäksi. Miten olisi jos olisin nuorempana edes kokeillut kunnolla? Mutta minulla silloin muita asioita jotka vieneet huomioni.
        Sitten se elämäni toinen a-kaveri. Hänkin kreppaili yhdellä kyvyllään. Myöhemmin sattuman kautta jouduin senkin lajin pariin. Ja kuinkas ollakaan olin siinäkin tosi hyvä...

        Nämä nyt vain pikkuesimerkkejä siitä miten arki, työ, perhe, mökkeilyt yms. vievät meitä tavallisia ihmisiä ja vain harva edes kokeilee. Sama opiskeluissa. Asuntolainojen maksut pitävät ihmisiä työn touhussa ja vain harva aikuinen sinun ikäluokissasi aikoinaan ainakaan aikuisena on lähtenyt opiskelemaankaan mitään.

        Suurin osa ihmisistä menee hautaan lahjoineen päivineen. Erikoislahjoineenkin.
        Joten se siitä pätemisestä edes niillä erityislahjoilla.
        Olen sitä mieltä että nenteillä on paljon enemmän kapasiteettia mutta heitä käytetään tämän maan talouden ylläpitoon plus muuhun tärkeään eivätkä he ehdi pelleillä niin paljoa missään lajissa.
        Aika usea sitten vaikka vain sisustelee kotiaan ja purkaa siihen tarmoaan, jos palkasta jää.


      • poiuytrdfgh

        Sinä vaan koko ajan kilpailet toisten kanssa ja Aspergeriesi kanssa. Minä en kilpaile kenenkään kanssa.
        Jos minulla on joku lahja, se ei tarkoita sitä etteikö muut voisi olla siinä vielä parempia, vaan se tarkoittaa sitä etten halua tulla vammautetuksi niin, että menetän ainoat lahjani, jsa siksi korostan niiden suojelemisen tärkeyttä. Minulla on ihmisoikeus niihin kykyihin, jotka olen syntyjään saanut ilman että niitä vammautetaan, jos se on vältettävissä.


      • poiuytrdfgh

        Pointti on siinä, että mikäli vammautumiseni syy ymmärretään väärin, se voi seurannaisena aiheuttaa monenlaisia vaaratilanteita, siksi en ole luovuttanut jankkaamasta asiaa, vaikka luurikin naureskellen ihmetteli miksi minä vaan jatkan ja jatkan samaa vaikkei minua kuunnella.
        Siksi, että jos en jatka, se voisi aiheuttaa erinäisiä vaaratilanteita. Niin minun on nyt sitten vastuuntuntoisena ihmisenä jatkettava jankkausta tuntui miltä tuntui.


      • poiuytrdfgh
        Tuo_juuri kirjoitti:

        "Nämä jotkut ihmiset vain ovat täysin välinpitämättömiä vammautumisestani, jotka eivät terveenäkään pääsisi vaikka Pariisiin esiintymään."
        Tuo juuri on sitä hölötystä joka on lähtöisin ihan sinusta itsestäsi.

        Piparjuurien piparjuuri! Aika harva lopultakaan ottaa tavoitteekseen päästä yhtään minnekään esiintymään.
        Ja mitä tulee terveisiin ihmisiin, niin vain aniharvat loppujen lopuksi lähtevät yhtään mihinkään lajiin ainakaan sinun ikäryhmissäsi koittelemaan minkään vertaa siipiään. Et voi tietää, ja siinäpä se juuri.

        Minun tarinastani:
        Asperger-ystäväni aikoinaan juuri sitä erikoiskykyään käytti ihan täysillä. Minä en samaa puolta itsessäni käytin hyvin vähän. Vanhempana aloin myös samaa lajia harrastamaan ja miten ollakaan, olen osoittautunut vielä vanhana siinä ihan tekijäksi. Miten olisi jos olisin nuorempana edes kokeillut kunnolla? Mutta minulla silloin muita asioita jotka vieneet huomioni.
        Sitten se elämäni toinen a-kaveri. Hänkin kreppaili yhdellä kyvyllään. Myöhemmin sattuman kautta jouduin senkin lajin pariin. Ja kuinkas ollakaan olin siinäkin tosi hyvä...

        Nämä nyt vain pikkuesimerkkejä siitä miten arki, työ, perhe, mökkeilyt yms. vievät meitä tavallisia ihmisiä ja vain harva edes kokeilee. Sama opiskeluissa. Asuntolainojen maksut pitävät ihmisiä työn touhussa ja vain harva aikuinen sinun ikäluokissasi aikoinaan ainakaan aikuisena on lähtenyt opiskelemaankaan mitään.

        Suurin osa ihmisistä menee hautaan lahjoineen päivineen. Erikoislahjoineenkin.
        Joten se siitä pätemisestä edes niillä erityislahjoilla.
        Olen sitä mieltä että nenteillä on paljon enemmän kapasiteettia mutta heitä käytetään tämän maan talouden ylläpitoon plus muuhun tärkeään eivätkä he ehdi pelleillä niin paljoa missään lajissa.
        Aika usea sitten vaikka vain sisustelee kotiaan ja purkaa siihen tarmoaan, jos palkasta jää.

        Ehkä siinä todellakin on jokin syy miksi näitä Aspergereitä tulee eteesi lisää ja lisää, Ehkä et ole oivaltanut jotain.
        Jollain tulee vastaan narsisteja koko ajan ja jollain Aspergereja. Jos nyt mititään noiden toisen linjan psykologisoijien teorialla (ei minun), niin mieitäänkös nyt sitä että mikä heikkous tai vika sinussa on, kun koko aika tulee vastaan näitä Aspergereja aiheuttamaan sinulle päänvaivaa ?


      • poiuytrdfgh

        Josko keskittyisit niihin omiin vielä parempiin kykyihisi, etkä surisi sitä jos Aspergerit ovat iloisia kyvyistään tai vaikka hehkuttaisivat niitä. Itseasiassa parhaimmasta päästä "hoitoa" Aspergeriin on vahvistaa niitä vahvuuksia. Niin tuon paranemisenko Aspergereiltä eväisit ?


      • Siis_ei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sinä vaan koko ajan kilpailet toisten kanssa ja Aspergeriesi kanssa. Minä en kilpaile kenenkään kanssa.
        Jos minulla on joku lahja, se ei tarkoita sitä etteikö muut voisi olla siinä vielä parempia, vaan se tarkoittaa sitä etten halua tulla vammautetuksi niin, että menetän ainoat lahjani, jsa siksi korostan niiden suojelemisen tärkeyttä. Minulla on ihmisoikeus niihin kykyihin, jotka olen syntyjään saanut ilman että niitä vammautetaan, jos se on vältettävissä.

        Siis ei ihan noin...
        Vaan aspergerit ovat alkaneet kilpailemaan minun kanssani. Valitettavasti. Aivan kauheaa. Vaan niin itsepäisiä. Toinen, se naispuolinen kaveri oli kiva ihan keski-ikään saakka, mutta sitten jokin muuttui.
        Olen varovainen aspergerian kanssa koska ainakin kaksi heistä on käynyt kovasti kimppuuni ja verottanut minun elämääni suorastaan.
        Oppia ikä kaikki. Aspergerit eivät ole suosioni keskiössä...

        Mitä tulee erikoislahjoihin, arvostan omia erikoislahjojani... Miten sen nyt sanoisi, oma napa lähinnä, enkä minäkään ole saanut niitä käyttää.

        Mutta käytä siis. Et tarvitse minun lupaani.


      • poiuytrdfgh

        Ja minun tavoite on esiintyminen, koska ammattiliittokin mihin kuulun on Teatteri- ja mediatyöntekijöiden liitto. Joten on luonnollistakin siinäkin mielessä, että ihmisillä keskimäärin ei ole niin esiintymiseen pyrkiviä tavoitteita kuin minulla.
        Mitä olisi teatteri - tai mediatyöläisellä jota ei lainkaan kiinnosta esiintymiseen liittyvät asiat ?


      • poiuytrdfgh
        Siis_ei kirjoitti:

        Siis ei ihan noin...
        Vaan aspergerit ovat alkaneet kilpailemaan minun kanssani. Valitettavasti. Aivan kauheaa. Vaan niin itsepäisiä. Toinen, se naispuolinen kaveri oli kiva ihan keski-ikään saakka, mutta sitten jokin muuttui.
        Olen varovainen aspergerian kanssa koska ainakin kaksi heistä on käynyt kovasti kimppuuni ja verottanut minun elämääni suorastaan.
        Oppia ikä kaikki. Aspergerit eivät ole suosioni keskiössä...

        Mitä tulee erikoislahjoihin, arvostan omia erikoislahjojani... Miten sen nyt sanoisi, oma napa lähinnä, enkä minäkään ole saanut niitä käyttää.

        Mutta käytä siis. Et tarvitse minun lupaani.

        Mutta on yleistä että ihmiset jotka kokevat etteivät ole saaneet kykyjään käyttää, yrittävät aiheuttaa samaa tilannetta muille ihmisille. Sitä ilmiötä pidän yksinkertaisesti heikkoluonteisuutena, jos ihminen käyttäytyy niin.


      • En_evää
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Josko keskittyisit niihin omiin vielä parempiin kykyihisi, etkä surisi sitä jos Aspergerit ovat iloisia kyvyistään tai vaikka hehkuttaisivat niitä. Itseasiassa parhaimmasta päästä "hoitoa" Aspergeriin on vahvistaa niitä vahvuuksia. Niin tuon paranemisenko Aspergereiltä eväisit ?

        En evää keneltäkään mitään. Arvostan vain sitä että selviytyy sitten itse.
        En pidä siitä että toisille yritetään ihan demokraattisesti puhumalla suoda pelkkä orjan osa.

        https://www.youtube.com/watch?v=-MAF6FDr3U0

        Jotenkin koen että tuollainen vapaus kuuluisi sitten kaikille.
        Hyvi pystyn kokemaan tuon laulun sanat ja oma elämäni sitten tuollaista kyllä on.
        Jos sitä oikein kävisin ajattelemaan että mitä oikeasti olisin tahtonut tehdä.
        Elämä on.
        Elämä olkoon myös muille samalla mitalla.


      • sanojesimukaan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Pointti on siinä, että mikäli vammautumiseni syy ymmärretään väärin, se voi seurannaisena aiheuttaa monenlaisia vaaratilanteita, siksi en ole luovuttanut jankkaamasta asiaa, vaikka luurikin naureskellen ihmetteli miksi minä vaan jatkan ja jatkan samaa vaikkei minua kuunnella.
        Siksi, että jos en jatka, se voisi aiheuttaa erinäisiä vaaratilanteita. Niin minun on nyt sitten vastuuntuntoisena ihmisenä jatkettava jankkausta tuntui miltä tuntui.

        Eihän sinun vammautumisesi syytä tiedä kukaan, kun koko vammaa ei sinun mukaasi edes suomalaiset lääkärit tunne..


      • poiuytrdfgh

        olen aina kannustanut ihmisiä käyttämään kykyjään, ja se on ollut olennaisinta aiemmassa työssänikin. Myönnän että olin erityisen kiinnostunut epävarmojen ihmisten itsetunnon vahvistamisesta noin eräänä äänensanomatta jättämänäni motiivinani.
        Minä nautin siitä kun saan katsella kun alkuun epävarman oloinen ihminen esiintyy itsevarmasti. Innostun siitä, että jee, ja minulla on sitten hauskaa ja onnistunut olo.


      • Minä_en
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta on yleistä että ihmiset jotka kokevat etteivät ole saaneet kykyjään käyttää, yrittävät aiheuttaa samaa tilannetta muille ihmisille. Sitä ilmiötä pidän yksinkertaisesti heikkoluonteisuutena, jos ihminen käyttäytyy niin.

        Minä en kuule ainakaan ole aiheuttanut yhtään mitää kenellekään muulle.
        Mene siis jos kerran pääset. Ainakaan minä en sinua ole estänyt yhtään mistään.
        Joten...


      • poiuytrdfgh
        sanojesimukaan kirjoitti:

        Eihän sinun vammautumisesi syytä tiedä kukaan, kun koko vammaa ei sinun mukaasi edes suomalaiset lääkärit tunne..

        Tämä vammautunuminen tapahtui epätavallisesta yllätyksellisestä syystä, jota ei sen enempää minä kuin lääkäri kuin kukaan muukaan osannut odottaa,


      • poiuytrdfgh

        Olen kohdannut lääkäreitä, jotka rehellisesti sanoivat asiaan, etteivät tiedä. Montakin lääkäriä. Tätä sitten taas jotkin jääräpäiset maallikot eivät haluaisi hyväksyä joiden mielestä lääkärien pitäisi tietää maailmassa kaikki tai muutoin heidän turvallisuudentunteensa horjuu. Tällaisten maallikot ovat nähdäkseni joskus riski, jos painostavat lääkäriä tietämään mitä hän ei tiedä.


      • poiuytrdfgh

        Olen myös kohdannut lääkäreitä, jotka sanoivat minulle, että uskovat kyllä kertomani, mutta että heidän on hankala diagnosoida asia niin paperiin systeemin vuoksi, joten kirjoittavat diagnoosin oireen mukaan. Ainakin viidelle lääkärille olen kertonut niin, että eri asteisesti pitivät mahdollisena kertomaani. Mutta tätä vaan on hankala minneen oikein kirjailla poikkeuksellisen tilannekokonaisuuden vuoksi.
        Jonnekin sairauteni kirjattiin "muuna lääkätieteellisenä tilana" tai jotain sinnepäin.


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis tässä tilanteessa ei tämä neuvo toimi: "Mene terveyskeskukseen ja selitä lääkärille koko juttu ". Siis ei hän pysty asiaa niin hoitamaan mitenkään järkevästi.
        Eikä toimi tämäkään: "Mene terveyskeskukseen ja älä kerro lääkärille mitään muuta tilanteestasi kuin tuo yksi oire !" Myös silloin lääkäri tuskin osaa toimia oikein, koska 99% tarvittavasta tiedosta puuttuu ja salataan häneltä.


      • selittwlynmestari
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tämä vammautunuminen tapahtui epätavallisesta yllätyksellisestä syystä, jota ei sen enempää minä kuin lääkäri kuin kukaan muukaan osannut odottaa,

        Sinähän kerroit sen vammasi syyt ja seuraukset itse selvittäneesi englantilaisilta sivuilta, kun suomalaiset lääkärit eivät tunteneet koko tapausta. On sulla sellaiset selitykset, että "oksat pois".


      • poiuytrdfgh

        Niin siksi tympäännyin niihin neuvojiin, koska ihan hyvin tiedän ettei asia järkevästi hoidu neuvoillaan. Jos asiantuntijat ei jotain tiedä, niin joku terveyskeskusharjottelijako laitetaan asia ratkomaan ? Väitän, että toimimalla niin, kutakuinkin tahallaan aiheutettaisiin virhe.


      • poiuytrdfgh
        selittwlynmestari kirjoitti:

        Sinähän kerroit sen vammasi syyt ja seuraukset itse selvittäneesi englantilaisilta sivuilta, kun suomalaiset lääkärit eivät tunteneet koko tapausta. On sulla sellaiset selitykset, että "oksat pois".

        No siis on luonnollista että jotain juttua tapahtuu useammin maissa joissa on suuret kansat, niin kokemustakin erilaisista poikkeuksellisemmista tilanteista on enemmän, kun joukkoon mahtuu monenlaista.

        Itseasiassa juuri huomasin, ettei minun "henkimaailmani" mikään erityisemmin henkimaailma ole.
        Mihin paljon perustan ideoitani taiteenikin yhteydessä on NBCI: n sivuilta löytämiini tietoihin ja vasta eilen hoksasin että niitähän ylläpitää USA:n valtio. Että ei se mistään ihan henkimaailmasta ole ne jutut siellä.


      • vammojesivanki
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin siksi tympäännyin niihin neuvojiin, koska ihan hyvin tiedän ettei asia järkevästi hoidu neuvoillaan. Jos asiantuntijat ei jotain tiedä, niin joku terveyskeskusharjottelijako laitetaan asia ratkomaan ? Väitän, että toimimalla niin, kutakuinkin tahallaan aiheutettaisiin virhe.

        Eihän sinulle vammasi hoidossa mitään virheitä kukaan voi aiheuttaa, kun niitä vaivojasi ei kukaan muu tiedä, tai edes tunne kuin sinä itse, etkä niihin edes apua hae.


      • poiuytrdfgh
        vammojesivanki kirjoitti:

        Eihän sinulle vammasi hoidossa mitään virheitä kukaan voi aiheuttaa, kun niitä vaivojasi ei kukaan muu tiedä, tai edes tunne kuin sinä itse, etkä niihin edes apua hae.

        Ei niille nyt mitään erityisempää ole tässä vaiheessa tehtävissä. Jos olisi niin kyllä se minulle olisi jo kerrottu.


      • poiuytrdfgh

        Paranenista oman kokemukseni mukaan heikentää varsin vastahakoinen ympäristö.
        Että voimat menee kaikenmaailman luuri- ja nettiväittelyihin


      • vammojesivanki
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei niille nyt mitään erityisempää ole tässä vaiheessa tehtävissä. Jos olisi niin kyllä se minulle olisi jo kerrottu.

        Eihän niistä kukaan voi sinulle mitään edes kertoa, kun kukaan muu ei niistä mitään tiedä.


      • poiuytrdfgh

        Myöskin joihinkin sairauksiin lääkäri ei ole paras mahdollinen parannus,
        Katsoin juuri videon miehestä (tunnettu puhuja), joka parani melko vaikeasta diagnosoidusta neurologisesta sairaudestaan täysin osaltaan lopettamalla uskomasta lääkäriä vaivassaan. Oleellista paratumisessaan oli aiemmista uskomuksistaan vapautuminen.


      • vaivatunohtuu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Myöskin joihinkin sairauksiin lääkäri ei ole paras mahdollinen parannus,
        Katsoin juuri videon miehestä (tunnettu puhuja), joka parani melko vaikeasta diagnosoidusta neurologisesta sairaudestaan täysin osaltaan lopettamalla uskomasta lääkäriä vaivassaan. Oleellista paratumisessaan oli aiemmista uskomuksistaan vapautuminen.

        Niinpä, usein niistä pään "henkimaailman" jutuista selviää järkiinsä, kun lopettaa niiden vatvomisen.


      • poiuytrdfgh

        Minä en henkimaailman juttuja jätä ikinä, ne on minun Rakkaus suorastaan ollut aina.
        Hermostovauriossa kauheinta oli se kaiken elottomuus mikä siitä tuli. Kaikesta katosi se ihana eloisa henki.


      • poiuytrdfgh

        Ei minulla olis minun konkreettista taidettakaan ilman sitä henkeä. Sieltä se tulee kaikki.


      • poiuytrdfgh

        Vain se henki joutuu ilmenemään Aspergerhermoston kautta, mutta se henki ei ole Asperger, koska ei sillä ole fyysistä hermostoa rajoitteena.


      • poiuytrdfgh

        Mulla on ollut kauhea ikävä sitä henkeä kahdeksan vuotta yötä päivää, koska mun hermosto vaurioitui niin pahoin ettei pystynyt kokemaan sitä henkeä. Se oli kauheinta koko maailmassa. ylivoimaisesti kauheinta mitä voi ylipäätään on olla ilman sitä henkeä.


    • ei.sisustukseen

      Minusta on tuhlausta ettei poiun ja kaltaistensa erityislahjoja käytetä hyväksi kun jos niitä kerran on. Nentit pärjää muutenkin monipuolisesti, mutta aspergerien osaamiset jätetään käyttämättä kun on joitain heikkouksia ja sosiaalisen verkoston puutetta. Olen samaa mieltä että erityislahjoja tulisi suojella jo siksikin että se takaisi myös omistajansa mielekkään elämän.

      • Ok_Minä

        Ok. Minä voin olla kaikkien aspergerien orja tässä maalmassa. MInun erikoiskyvyistäni viis.
        Vai niin olette tuumailleet.

        Ei voi sanoa pärjäämiseksi jos on raatanut ikänsä pienellä palkalla eikä oikein mitään kovin näkyvää ole saanut aikaiseksi. Ei ole ehtinyt sosiaalista neuvokkuutta käyttää tämän puoli-ilmais-orja-raadannan lomassa.
        Jos niikseen tulee.
        En katso hyvällä että olen pelkästään hyväksikäytettävä itse.
        Minun ei tarvitse paapoa muita.
        Olen jo muutaman vuoden huolehtinut lähinnä itsestäni.
        Nenttien suuri lahjakkuus on heitetty hukkaan ja heidät pyritään hautaamaan elävältä.

        Vai on se sisustuskin sitten ihan halveksittavaa vain. No, olisipa ollut vähän enemmän varaa edes siihen.


      • jättää.tekemättä
        Ok_Minä kirjoitti:

        Ok. Minä voin olla kaikkien aspergerien orja tässä maalmassa. MInun erikoiskyvyistäni viis.
        Vai niin olette tuumailleet.

        Ei voi sanoa pärjäämiseksi jos on raatanut ikänsä pienellä palkalla eikä oikein mitään kovin näkyvää ole saanut aikaiseksi. Ei ole ehtinyt sosiaalista neuvokkuutta käyttää tämän puoli-ilmais-orja-raadannan lomassa.
        Jos niikseen tulee.
        En katso hyvällä että olen pelkästään hyväksikäytettävä itse.
        Minun ei tarvitse paapoa muita.
        Olen jo muutaman vuoden huolehtinut lähinnä itsestäni.
        Nenttien suuri lahjakkuus on heitetty hukkaan ja heidät pyritään hautaamaan elävältä.

        Vai on se sisustuskin sitten ihan halveksittavaa vain. No, olisipa ollut vähän enemmän varaa edes siihen.

        Mutta eikö sinulla ollutkaan monipuolisesti puuhaa mökkeilyssä, sosialisoinnissa, siustuksessa yms. Tuskin sinua tässä nyt pyydetään auttamaan nentin selkänahasta. Riittää varmaan kun ei tee hallaa.


      • tuntematonlahjakkuus

        No sanopa miten niitä p:n erityislahjoja voisi käyttää hyväksi. Häntähän ei omien sanojensa mukaan edes tunneta missään. Ja mitä ne erityislahjansa edes ovat? Itse tuon ikäinen ihminen elämänsä rakentaa.


      • Samoin
        jättää.tekemättä kirjoitti:

        Mutta eikö sinulla ollutkaan monipuolisesti puuhaa mökkeilyssä, sosialisoinnissa, siustuksessa yms. Tuskin sinua tässä nyt pyydetään auttamaan nentin selkänahasta. Riittää varmaan kun ei tee hallaa.

        Sanoin noin niikuin yleensä...
        Mutta minä... No aikansa kutakin. Olen kuitenkin enimmäkseen ollut työn orjana, pienipalkkaisena, joten...

        Sitä juuri myös sanon että kaikki olkaamme oman onnemme seppinä.


      • paras.tieto
        tuntematonlahjakkuus kirjoitti:

        No sanopa miten niitä p:n erityislahjoja voisi käyttää hyväksi. Häntähän ei omien sanojensa mukaan edes tunneta missään. Ja mitä ne erityislahjansa edes ovat? Itse tuon ikäinen ihminen elämänsä rakentaa.

        Eikö hän ole itse toivonut ettei häntä ainakaan vammautettaisi lisää. Eikä ohjattaisi keskusteluissa ja avunantopaikoissa hölinöihin. Uskottaisiin häntä oman elämänsä ja itsensä parhaana asiantuntijana. Näin olen ymmärtänyt. Vastatkoon itse paremmin tietävänä.


      • Joten_
        tuntematonlahjakkuus kirjoitti:

        No sanopa miten niitä p:n erityislahjoja voisi käyttää hyväksi. Häntähän ei omien sanojensa mukaan edes tunneta missään. Ja mitä ne erityislahjansa edes ovat? Itse tuon ikäinen ihminen elämänsä rakentaa.

        Joten juuri nyt voisin heittää kunnon mustalaiskirouksen kaikkien päälle jotka minulta juuri nyt haluavat pyytää jotain.
        Aion elää vielä jonain päivänä ihan itse. Tempaudun kuin Anneli noissa lauluissa oman tuuleni vietäväksi...
        Niin menee nentti ja muista viis.


      • Huolehtikoon
        paras.tieto kirjoitti:

        Eikö hän ole itse toivonut ettei häntä ainakaan vammautettaisi lisää. Eikä ohjattaisi keskusteluissa ja avunantopaikoissa hölinöihin. Uskottaisiin häntä oman elämänsä ja itsensä parhaana asiantuntijana. Näin olen ymmärtänyt. Vastatkoon itse paremmin tietävänä.

        Hulehtikoon itse itsestään.


      • tuntematonlahjakkuus
        paras.tieto kirjoitti:

        Eikö hän ole itse toivonut ettei häntä ainakaan vammautettaisi lisää. Eikä ohjattaisi keskusteluissa ja avunantopaikoissa hölinöihin. Uskottaisiin häntä oman elämänsä ja itsensä parhaana asiantuntijana. Näin olen ymmärtänyt. Vastatkoon itse paremmin tietävänä.

        Kysyin nim. merkiltä "eisisustukseen", kun hän sanoi p:n omaavan erityislahjoja, kun itse en tiedä mitä ne ovat. Tuntemattoman henkilön kohdalla niiden yhteishyväksi käyttäminenkin on mahdotonta.


      • 41neurologistavaivaa
        Huolehtikoon kirjoitti:

        Hulehtikoon itse itsestään.

        Miten ja miksi p.tä kukaan olisi vammauttamassa? No jos hän tarkoittaa sillä vammautumisella näitä emotionaalisia iskuja, joita kokee saavansa palstakirjoituksista.


      • tyhmäksi
        tuntematonlahjakkuus kirjoitti:

        Kysyin nim. merkiltä "eisisustukseen", kun hän sanoi p:n omaavan erityislahjoja, kun itse en tiedä mitä ne ovat. Tuntemattoman henkilön kohdalla niiden yhteishyväksi käyttäminenkin on mahdotonta.

        No sitten varmaan pitäisi ensin tutustua henkilöön ennen kuin ainakaan lahjattomaksi tai heikkolahjaiseksi tuomitsee... kuten ilmeisesti on käynyt monissa kohdin. Sellainen tuskin rohkaisee tutuksi käymistä ainakaan poiun puolelta.


      • tuntematonlahjakkuus
        tyhmäksi kirjoitti:

        No sitten varmaan pitäisi ensin tutustua henkilöön ennen kuin ainakaan lahjattomaksi tai heikkolahjaiseksi tuomitsee... kuten ilmeisesti on käynyt monissa kohdin. Sellainen tuskin rohkaisee tutuksi käymistä ainakaan poiun puolelta.

        En tunne tarvetta tutustua kyseiseen henkilöön palstakirjoittelua enempää. Vaikutta perin kummalliselta näinkin.


      • tarpeetonta
        tuntematonlahjakkuus kirjoitti:

        En tunne tarvetta tutustua kyseiseen henkilöön palstakirjoittelua enempää. Vaikutta perin kummalliselta näinkin.

        Tuskinpa poiu täältä on lähipiiriä rakentelemassa, mutta voisi olla syytä olla arvostelematta tuntemattomia ja sellaiseksi jääviä henkilönä. Aito asiakritiikki on tietysti eri asia.


      • tuntematonlahjakkuus
        tarpeetonta kirjoitti:

        Tuskinpa poiu täältä on lähipiiriä rakentelemassa, mutta voisi olla syytä olla arvostelematta tuntemattomia ja sellaiseksi jääviä henkilönä. Aito asiakritiikki on tietysti eri asia.

        Eri mielipeistä puheessa olevista asioista täällä käydään keskustelua. Ristiriitaisuuksiin puutun , enkä arvostele henkilöä.


      • poiuytrdfgh
        Ok_Minä kirjoitti:

        Ok. Minä voin olla kaikkien aspergerien orja tässä maalmassa. MInun erikoiskyvyistäni viis.
        Vai niin olette tuumailleet.

        Ei voi sanoa pärjäämiseksi jos on raatanut ikänsä pienellä palkalla eikä oikein mitään kovin näkyvää ole saanut aikaiseksi. Ei ole ehtinyt sosiaalista neuvokkuutta käyttää tämän puoli-ilmais-orja-raadannan lomassa.
        Jos niikseen tulee.
        En katso hyvällä että olen pelkästään hyväksikäytettävä itse.
        Minun ei tarvitse paapoa muita.
        Olen jo muutaman vuoden huolehtinut lähinnä itsestäni.
        Nenttien suuri lahjakkuus on heitetty hukkaan ja heidät pyritään hautaamaan elävältä.

        Vai on se sisustuskin sitten ihan halveksittavaa vain. No, olisipa ollut vähän enemmän varaa edes siihen.

        Minäkin olen ollut pelkästään hyväksikäytettävä vaikka vähän eri muodossa.


      • poiuytrdfgh

        Koska siis kun minua ei ole voitu hyväksikäyttää tuossa muodossa koska minä en osaa kunnolla käytännön yksinkertaisia asioita ja työnantajat hermostuu kun minä tökötän joku työkalu kädessä kovin epävarmana ja ihmettelen kuinka sitä voisi käyttää konkreettisesti.


      • poiuytrdfgh
        Samoin kirjoitti:

        Sanoin noin niikuin yleensä...
        Mutta minä... No aikansa kutakin. Olen kuitenkin enimmäkseen ollut työn orjana, pienipalkkaisena, joten...

        Sitä juuri myös sanon että kaikki olkaamme oman onnemme seppinä.

        Ja kyllä minäkin vietin koko nuoruuteni hyödyttömänä työvoimatoimiston sääntöihin jumittuneena. Mitään mitä työtä minua PYYDETTIIN tekemään, en voinut ottaa vastaan, koska käytännössä työvoimatoimiston systeemi teki tilanteeni sellaiseksi että joutuisin suuriin ongelmiin jos tekisin yhdenkin työn. Joten en voinut kehittää osaamisalojani työnteon kannalta.


      • omaksionneksi
        tuntematonlahjakkuus kirjoitti:

        Eri mielipeistä puheessa olevista asioista täällä käydään keskustelua. Ristiriitaisuuksiin puutun , enkä arvostele henkilöä.

        Eikö jos joku niin poiu todella ole oman elämänsä seppä autodidaktiivisine oppineisuuksineen. Nentit käyvät yleensä huomattavia yhteiskunnan resursseja vaativia kouluja ja koulutuksia josta saavat sitten sosiaalisesti tunnistetun identiteetin. Poiu jos kuka on oman onnensa seppä...


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja kyllä minäkin vietin koko nuoruuteni hyödyttömänä työvoimatoimiston sääntöihin jumittuneena. Mitään mitä työtä minua PYYDETTIIN tekemään, en voinut ottaa vastaan, koska käytännössä työvoimatoimiston systeemi teki tilanteeni sellaiseksi että joutuisin suuriin ongelmiin jos tekisin yhdenkin työn. Joten en voinut kehittää osaamisalojani työnteon kannalta.

        Minulle sen sijaan tarjottiin työvoimatoimistosta ainoastaan töitä, joihin minulla ei ollut kykyjä.
        Siis kuten vanhusten hoitoa.


      • taiteentekijä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Koska siis kun minua ei ole voitu hyväksikäyttää tuossa muodossa koska minä en osaa kunnolla käytännön yksinkertaisia asioita ja työnantajat hermostuu kun minä tökötän joku työkalu kädessä kovin epävarmana ja ihmettelen kuinka sitä voisi käyttää konkreettisesti.

        Eikös sinulla kertomasi mukaan ole niitä taiteellisia lahjoja. Olisit hakenut sen tyylin vaativiin hommiin.


      • poiuytrdfgh

        Eikäö selityksetkään meinnut riittää millään vaan karenssin uhka kun sanoin etten mitenkään osaa vanhusten hoitoa johon minut olisi laitettu vieläpä yksinään menemään vanhusten asuntoihin.


      • koulukinkesken
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulle sen sijaan tarjottiin työvoimatoimistosta ainoastaan töitä, joihin minulla ei ollut kykyjä.
        Siis kuten vanhusten hoitoa.

        Oletko saanut mihinkään ammattiin edes koulutusta?


      • mitennyt
        omaksionneksi kirjoitti:

        Eikö jos joku niin poiu todella ole oman elämänsä seppä autodidaktiivisine oppineisuuksineen. Nentit käyvät yleensä huomattavia yhteiskunnan resursseja vaativia kouluja ja koulutuksia josta saavat sitten sosiaalisesti tunnistetun identiteetin. Poiu jos kuka on oman onnensa seppä...

        Nyt tällä hetkellä näkyy kertovan, ettei osaa tehdäkään mitään, vaikka aiemmin omasi niitä moniosaajan lahjoja


      • poiuytrdfgh
        taiteentekijä kirjoitti:

        Eikös sinulla kertomasi mukaan ole niitä taiteellisia lahjoja. Olisit hakenut sen tyylin vaativiin hommiin.

        No niitä minulle tarjottiin, mutten voinut ottaa vastaan koska työtä tarjosivat pääosin yksityishenkilöt. Koska yksikin pieni homma ja minulta olisi poistettu kerralla koko tuki. Eikä sossukaan olisi auttanut koska minut olisi katsottu yrittäjäksi. Joten en voinut tehdä mitään pientäkään vaan töistä piti kieltäytyä täysin elääkseen.


      • poiuytrdfgh

        Siis olisin kuollut nälkään jos olisin ottanut työn vastaan, niin se oli ihan pakko kieltäytyä vaikka kauheesti olisin tykännyt noista töistä-.


      • poiuytrdfgh kirjoitti:

        Koska siis kun minua ei ole voitu hyväksikäyttää tuossa muodossa koska minä en osaa kunnolla käytännön yksinkertaisia asioita ja työnantajat hermostuu kun minä tökötän joku työkalu kädessä kovin epävarmana ja ihmettelen kuinka sitä voisi käyttää konkreettisesti.

        Niin nykyään kyllä jo ymmärretään autistien erityispiirteitä ja kyllä heitäkin voidaan työllistää.

        Viime aikoina lukenut parikin juttua, joissa autistinen täyttää hyllyjä kaupassa. Mikä työ sopinee heille hyvin, kun monet autistit ovat hyvin tarkkoja ja järjestelmällisiä.

        Tiedä sitten jonkun mielestä tuokin voi olla pahasta/vammaisen hyväksikäyttöä, mutta mitä noista luin, niin pääsääntöisesti niin autistin vanhemmat kuin autistinen itse kokevan asian positiiviseksi.

        Maailmalla tuota heidän erityiosaamisalueitaan on hyödennetty enemmänkin, mm. "Microsoft palkkaa autisteja koodaajiksi"

        https://www.hs.fi/ura/art-2000002846332.html


      • ylikoulu

        Sinulle olisi voinut sopia jokin yliopistollinen humanistinen ala. Itse koin yliopisto-opinnot aika raskaana tässä elämäntilanteessa enkä pärjännyt oikein alkuunkaan. Mutta itseopiskelua siellä ainakin jossain vaiheessa arvostetaan ja se voisikin sopia autodidaktiivikoille.


      • poiuytrdfgh
        mitennyt kirjoitti:

        Nyt tällä hetkellä näkyy kertovan, ettei osaa tehdäkään mitään, vaikka aiemmin omasi niitä moniosaajan lahjoja

        Joo siis menetin erityislahjani, joka ei ole moniosaamista vaan suppean alan kyky. Ei mikään huippulahjakkuus, mutta asia jonka osaamisestani on oltu kiinnostuneita koska Suomessa ei ollut kuin kourallinen henkilöitä, jotka tuolloin osasi juuri tuota. Ja joskus ihmiset etsimällä etsi kuka osaisi tuota, ja sitten ottivat yhteyttä minuun.


      • poiuytrdfgh

        Jos saisin tuon kyvyn vielä takaisin olisin innostunut jatkamaan.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo siis menetin erityislahjani, joka ei ole moniosaamista vaan suppean alan kyky. Ei mikään huippulahjakkuus, mutta asia jonka osaamisestani on oltu kiinnostuneita koska Suomessa ei ollut kuin kourallinen henkilöitä, jotka tuolloin osasi juuri tuota. Ja joskus ihmiset etsimällä etsi kuka osaisi tuota, ja sitten ottivat yhteyttä minuun.

        Ja sinunko oli kieltäydyttävä tästä työstä, koska olisit menettänyt tuet, joita sait elämiseesi. Tämä työtarjous siis tehtiin ennen vammautumistasi, jolloin menetit harvinaisen kykysi 8v sitten.


      • poiuytrdfgh
        paras.tieto kirjoitti:

        Eikö hän ole itse toivonut ettei häntä ainakaan vammautettaisi lisää. Eikä ohjattaisi keskusteluissa ja avunantopaikoissa hölinöihin. Uskottaisiin häntä oman elämänsä ja itsensä parhaana asiantuntijana. Näin olen ymmärtänyt. Vastatkoon itse paremmin tietävänä.

        Kyllä siis joo suunnilleen noin.
        Että ei pitäisi vammauttaa lisää, että voisi sen mitä pystyy saada takaisin sen mitä osaa.
        Mutta tämä taideosaaminen saa usein huonosti tukea, koska se ehkä juurikin aiheuttaa kateutta, että miksi joku saisi tehdä jotain luovaa, jos itse joutuu pienellä palkalla tekemään jotain vähemmän mukavaa ikäänkuin. Niin minä en sitte voi tehdä mitään.


      • ymmärsinköoikein
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä siis joo suunnilleen noin.
        Että ei pitäisi vammauttaa lisää, että voisi sen mitä pystyy saada takaisin sen mitä osaa.
        Mutta tämä taideosaaminen saa usein huonosti tukea, koska se ehkä juurikin aiheuttaa kateutta, että miksi joku saisi tehdä jotain luovaa, jos itse joutuu pienellä palkalla tekemään jotain vähemmän mukavaa ikäänkuin. Niin minä en sitte voi tehdä mitään.

        Ethän tuolla taideosaamisella itseäsi elättänyt ennen vammautumistasikaan. Pelkillä tuillako olet koko elämäsi elänyt?


      • poiuytrdfgh

        Mutta ei siinä ole järkeä miten vietin koko elämäni ennen vammautumistani, että en saanut tehdä juuri mitään mitä osasin, mutta minun olisi pitänyt tehdä kaikkea minkä yrityksistä ei tullut mitään. Mutta en saanut tehdä mtään missä onnistuin.
        Olen tehnyt kaksi kirjallista osa-aika työtä, jotka sain sellaisia jollaisia yleensä tekee korkeammin koulutetut ihmiset, ja ne onnistui. Mutta yleensä sellaisia töitä ei saa kun ei ole "edes ylioppilas".


      • poiuytrdfgh
        ymmärsinköoikein kirjoitti:

        Ethän tuolla taideosaamisella itseäsi elättänyt ennen vammautumistasikaan. Pelkillä tuillako olet koko elämäsi elänyt?

        Näin on että olen tehnyt vain osa-aikaisia töitä elämässäni, enkä ole pystynyt elämään niillä kokonaan. Kuitenkin olen pystynyt hyvin tekemään vähän joitakin töitä, enkä halua noita kykyjä vammautumalla menettää.


      • eläelämääsi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta ei siinä ole järkeä miten vietin koko elämäni ennen vammautumistani, että en saanut tehdä juuri mitään mitä osasin, mutta minun olisi pitänyt tehdä kaikkea minkä yrityksistä ei tullut mitään. Mutta en saanut tehdä mtään missä onnistuin.
        Olen tehnyt kaksi kirjallista osa-aika työtä, jotka sain sellaisia jollaisia yleensä tekee korkeammin koulutetut ihmiset, ja ne onnistui. Mutta yleensä sellaisia töitä ei saa kun ei ole "edes ylioppilas".

        Eikös siinä ollut syynä liian pienet tulot, tässä erityisosaamisesi työssä, jolloin et sitä pelkästään voinut tehdä elääksesi. Sehän on positiivinen asia, että olet saanut tehnyt osa-aikaisesti töitä. MJikä uhka sinulla on siinä vammautumisessa, kun siitä puhut jatkuvasti?


      • poiuytrdfgh

        Kuten myös kritisoin luuriauttajien ajattelua.
        Jos jalkani lakkasi toimimasta ulkoisen seikan itsestäni riippumattomasta syystä.
        Niin sitten alkaisi keskusteluterapia siitä kuinka totutetaan tyyliin liikuntavammaiseksi pyörätuoliin ? Anteeksi sanon suoraan, mutta idea tuntui henkiselle väkivallalle ja niin hölmölle etten olis uskonu moisia voitavan edes esittää. Oma järki sanoi, että hemmetti sitä jalkaa pitää liikuttaa vaikka väkisin. Ja nyt mulla on ihan kiva jalka, kun pakotin itseni yhden kerran juoksemaan hirveellä kivulla niin että tuntui että koko jalka katkeaa. ensin koko jalka lakkasi toimimasta juurikaan vuorikauden pari ja jo luulinkin että nyt sitä sitten joutuukin pyörätuoliin kun moista aloin tekemään, MUTTA yhtäkkiä jalka toimikin paljon entistä paremmin ja on nyt miltei ok. Mutta ei riitä mulle, koska eräs aiempi kykyni vaatii erittäin hyvää jalkojen motoriikkaa. On tässä suunnitteilla uusi jalkojen pakotusprojekti, mutta en ole viel saanut siihen sisua.


      • yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin nykyään kyllä jo ymmärretään autistien erityispiirteitä ja kyllä heitäkin voidaan työllistää.

        Viime aikoina lukenut parikin juttua, joissa autistinen täyttää hyllyjä kaupassa. Mikä työ sopinee heille hyvin, kun monet autistit ovat hyvin tarkkoja ja järjestelmällisiä.

        Tiedä sitten jonkun mielestä tuokin voi olla pahasta/vammaisen hyväksikäyttöä, mutta mitä noista luin, niin pääsääntöisesti niin autistin vanhemmat kuin autistinen itse kokevan asian positiiviseksi.

        Maailmalla tuota heidän erityiosaamisalueitaan on hyödennetty enemmänkin, mm. "Microsoft palkkaa autisteja koodaajiksi"

        https://www.hs.fi/ura/art-2000002846332.html

        Sen verran vielä tuohon edelliseen, et mun piti hieman tutustua, mitä tuo koodaaminen pitää sisältää, kun nuo tietotekniikka jutut ei niin tuttuja ollu.

        No enempi nuo koodaamiset ei sillain kiinnostanut, mut luin että osaajista on kova pula ja palkka sen mukainen, joka voi olla yli kymppitonninkin kuukaudessa.

        Huh, miksen mä oo opiskellu tuota


      • paraneepikkuhiljaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kuten myös kritisoin luuriauttajien ajattelua.
        Jos jalkani lakkasi toimimasta ulkoisen seikan itsestäni riippumattomasta syystä.
        Niin sitten alkaisi keskusteluterapia siitä kuinka totutetaan tyyliin liikuntavammaiseksi pyörätuoliin ? Anteeksi sanon suoraan, mutta idea tuntui henkiselle väkivallalle ja niin hölmölle etten olis uskonu moisia voitavan edes esittää. Oma järki sanoi, että hemmetti sitä jalkaa pitää liikuttaa vaikka väkisin. Ja nyt mulla on ihan kiva jalka, kun pakotin itseni yhden kerran juoksemaan hirveellä kivulla niin että tuntui että koko jalka katkeaa. ensin koko jalka lakkasi toimimasta juurikaan vuorikauden pari ja jo luulinkin että nyt sitä sitten joutuukin pyörätuoliin kun moista aloin tekemään, MUTTA yhtäkkiä jalka toimikin paljon entistä paremmin ja on nyt miltei ok. Mutta ei riitä mulle, koska eräs aiempi kykyni vaatii erittäin hyvää jalkojen motoriikkaa. On tässä suunnitteilla uusi jalkojen pakotusprojekti, mutta en ole viel saanut siihen sisua.

        Kyllä se jalkojen toiminta siitä pikku hiljaa kohenee. Johan kerroit kokeilleesi korkokenkiäkin ja käyt kävellen kaupassa.


      • poiuytrdfgh

        Tämä oli tosi kummallinen tämä jalka. Yhtäkkiä sen kangistui outoon asentoon aivan toispuoleiseksi toiseen jalkaan verrattuna eikä kääntynyt siitä mihinkään. ..ja vuoden verran oli niin. Mutta nyt se on päällisin puolin normaali.


      • poiuytrdfgh
        paraneepikkuhiljaa kirjoitti:

        Kyllä se jalkojen toiminta siitä pikku hiljaa kohenee. Johan kerroit kokeilleesi korkokenkiäkin ja käyt kävellen kaupassa.

        Joo siis mulla oli 8 vuotta outo kävelytyyli, mutta nyt on mukavaa kun voi kävellä normaalin liikkumisen näköisesti niin vaikuttaa paljon fiksummallekin.


      • poiuytrdfgh

        Syntyjään olen hyvä korkokenkäkävelijä. Vieläpä omaan pienet kapeat jalat jotka sopii hyvin korkokenkiin. Nyt ne on taas aivan kapeat. Turposivat vuosiksi. Mutta ei suomalainen lääkäri sitäkään olisi tajunnut kun turvonneinakin jalkateräni huomattavasti kaposemmat kuin melkein kaikilla muilla. Niin olisivat höhlänä pitäneet jos olisin mennyt valittaan paksuiksi turvonneita jalkojani kun näkisivät kapeammat kuin kaikilla muilla. Joku pieni aasialainen lääkäri olisi voinutkin uskoa jalkani turvonneeksi.
        Nyt kun ostin nuo korkokengät isäni ihmetteli mahtuuko ne mulla jalkaan ja ne on vieläpä tosi väljät. Mutta sopii hyvin kun voin ostaa niin pieniä kenkiä.


      • " Jos kuuluisi johan minä koodailisin itselleni rahaa lähettää tauluni ympäri maailmaa. "

        Niih... ?

        Taidat ny tarkoittaa jotain muuta koodamista, minä tarkoitin ny lähinnä tuota It-alan koodaamista, ohjelmointia ja sen sellaista


      • poiuytrdfgh

        Mutta kuka nyt pitäisi korkokenkäkävelyä niin tärkeänä että kyvyn menetystä pidettäisiin vammana. Kyllä sekin kuitenkin on vamma, jos aiheutuu kehon vahingoittumisesta.


      • poiuytrdfgh
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        " Jos kuuluisi johan minä koodailisin itselleni rahaa lähettää tauluni ympäri maailmaa. "

        Niih... ?

        Taidat ny tarkoittaa jotain muuta koodamista, minä tarkoitin ny lähinnä tuota It-alan koodaamista, ohjelmointia ja sen sellaista

        joori sitö koodamista tarkoitin etten osaa sitä, vaika mont Aspergerit on kai siinä lahjakkuuksia.


      • poiuytrdfgh
        koulukinkesken kirjoitti:

        Oletko saanut mihinkään ammattiin edes koulutusta?

        muodollisesti en, mutta olen ammatiltani taidealan opettaja


      • poiuytrdfgh
        omaksionneksi kirjoitti:

        Eikö jos joku niin poiu todella ole oman elämänsä seppä autodidaktiivisine oppineisuuksineen. Nentit käyvät yleensä huomattavia yhteiskunnan resursseja vaativia kouluja ja koulutuksia josta saavat sitten sosiaalisesti tunnistetun identiteetin. Poiu jos kuka on oman onnensa seppä...

        heheh :)

        Joo siis jos en ole tuottanut yhteiskunnalle, en ole kauheesti kuluttanutkaan varoja.
        Monien ammattien hommia olen tehnyt itse itselleni: lääkärin, asianajajan jne.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        heheh :)

        Joo siis jos en ole tuottanut yhteiskunnalle, en ole kauheesti kuluttanutkaan varoja.
        Monien ammattien hommia olen tehnyt itse itselleni: lääkärin, asianajajan jne.

        Oon todella innostunut autodidaktiivisuudesta.


      • poiuytrdfgh

        Mutta minun yksi sosiaalinen ongelma on se että kerta toisensa jälkeen tiedän mitä minun ei kuulunut tietää, mistä ihmiset suuttuu minulle. Yleensä syy suuttua minulle on tuo.
        Puhuin siitä psykopaatilleni juuri. Hän vastasi: "Joo, muttei he huomaa sitä".


      • poiuytrdfgh

        Siis tämän autododaktiivisuuden tekee erityisen ongelmallisesti hassuhkon naisen (jolla ei ole mitään meriittejä) olemus, koska semmonen olento jotenkin sopii huonosti tietämään mitään pientäkään asiaa paremmin kuin vaikka joku mies vakavana virkapuvussan. Niin sitten pitää keksiä, että minä olen jotenkin väärässä, vaikkei mitään perustelua löydy.


      • poiuytrdfgh

        On ehkä jotenkin noloa tietää mitään huonommin kuin tämmönen kuin minä. Ja siitä sit syntyy outoja kiistoja.


      • poiuytrdfgh

        Mutta kukaan ei käy minun kanssani kunnon perustelu väittelyjä, mua vastaan käytetään aina ja vain ja ainoastaan mun emotionaalista herkkyyttä kaikissa kiistoissa.


      • poiuytrdfgh

        Että perusteluni olisi muka väärä koska mut pystytään saamaan emotionaalisesti huonovointiseksi erinäisin konstein. Nähdäkseni tommonen on kuitenkin virheargumentointia.


      • poiuytrdfgh
        eläelämääsi kirjoitti:

        Eikös siinä ollut syynä liian pienet tulot, tässä erityisosaamisesi työssä, jolloin et sitä pelkästään voinut tehdä elääksesi. Sehän on positiivinen asia, että olet saanut tehnyt osa-aikaisesti töitä. MJikä uhka sinulla on siinä vammautumisessa, kun siitä puhut jatkuvasti?

        No siis tämä miten minua on viimeiset 8 vuotta koitettu "auttaa", niin sillä systeemillä tulen vain sairaammaksi.
        Ainoa millä voi parantua, on astumalla semmosesta kuviosta ja systeemistä ulos kokonaan .
        Nähdäkseni nuo minuun käytetyt "metodit" eivät ole edes uuden psykologisen tieteellisen tiedon valossa mitenkään järkeviä tai perusteltuja.


      • poiuytrdfgh

        Otetaan nyt yksinkertaisimpana esimerkkinä trauman toistojankkaaminen jolle minut altistettiin tosi pahasti. Semmosessa ei ole mitään järkeä. Ihminen oppii toistolla noin ylipäätään, ja silleen hän oppii toistojankkaamaan traumaa. Ja sitä menoa sitä toistojankkaisi lopun ikään. ..mitä esim. minulle tehtiin.


      • poiuytrdfgh

        siihen aikaan kun aloitin luurisoittelun, heidän sivuillaan oikein "mainostettiin" sitä kuinka ihmisellä on tarve toistaa ja toistaa vaikeaa kokemustaan puhumalla. En muista tarkkaa sanamuotoa, mutta ajatuksessa oli tuota.
        Hmh...minulla ei ole ollut eikä ole sellaista tarvetta. Heillä oli niin vahvasti sellainen uskomus, että he näki minut niinkuin minulla olisi sellainen tarve. Mutta minä koin että se tarve oli heidän.
        Ja mitä mulle kävi: mun pää sen luurisoittelun johdosta alkoi toistaa sitä kun pyörimään jäänyt LP-levy jota en enää millään saanut pysäytettyä. Tän kritiikin avulla olen pikkuhiljaa saanut sitä LP-levyä hiljennettyä.


      • poiuytrdfgh

        Heidän uskomus oli, että ongelma oli siinä että tarvsisin tuota jankkausta vielä pitkäkestoisemmin.
        "apuuuuuva", olin kauhuissani kuunnella sitä ideointia.


      • poiuytrdfgh

        Sillä menolla pääni pyörisi semmosta pyörää ettei sitä kukaan pysäyttäisi enää millään.
        Kauhia.


      • poiuytrdfgh

        Ja mitä psykopaatteihin tulee. Ei siinä auta mikään muu kuin treenata aivolihastasi niin paljon, ettei psykopaatti saa sitä väänneltyä. Mikään muu ei auta siinä aiheessa oikeesti.


      • poiuytrdfgh

        Kerran olen jo onnistunut eräänlaisessa haitallisesti manipulatiivisessa tilanteessa.
        Hymyilin vaan ja puhuin itsepintaisesti muuta. Kestotekohymy, semmonen oikeen levee virne, auttaa pitään emotionaalisen tilasi vaikeammin vaikutettavissa olevana, jos toinen puhuu outoja.


      • poiuytrdfgh

        Siinäkin kritisoin luuria, että heidän monien mielestään vaikeaa tilannettaan ei sovi kertoa leveästi hymyilevänä- Mun mielestä autettavan emotionaalin tila huononee ja heikkenee siitä jos he vaatii vielä puhumaan surkeena ja sit aivot oikeen tottuu siihen surkeuteen emotionaalisesti ja tila alkaa huonota,


      • poiuytrdfgh

        Mun mielestä mitä vaikeempi ja vakavampi tilanne sen tärkeempää on hymyillä leveesti, jotta siitä voi selvitä.


      • poiuytrdfgh

        Minua vähän ihmetyttää kun minua nykyään edelleen moikkailee ihmiset, joita en tunnista,
        Olenko unohtanu ketä he on. Ehkä joitain entisten töideni parista ?
        Tänäänkin tuli autosta ulos oikein kauempaa huikkailemaan minulle iloisesti moita.
        Nämä ihmiset ovat enimmäkseen iäkkäitä ihmisiä.


      • poiuytrdfgh

        ei mun mielestä psykopatia oo semmonen missä terapia auttais psykopaattia tai läheistäkään useinkaan. Tärkeintä on tiedostaa manipulaatio ja treenata aivoja vähemmän manipuloitaviksi.
        Mitä muuta järkevää vois ees tehdä ?


      • poiuytrdfgh
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin nykyään kyllä jo ymmärretään autistien erityispiirteitä ja kyllä heitäkin voidaan työllistää.

        Viime aikoina lukenut parikin juttua, joissa autistinen täyttää hyllyjä kaupassa. Mikä työ sopinee heille hyvin, kun monet autistit ovat hyvin tarkkoja ja järjestelmällisiä.

        Tiedä sitten jonkun mielestä tuokin voi olla pahasta/vammaisen hyväksikäyttöä, mutta mitä noista luin, niin pääsääntöisesti niin autistin vanhemmat kuin autistinen itse kokevan asian positiiviseksi.

        Maailmalla tuota heidän erityiosaamisalueitaan on hyödennetty enemmänkin, mm. "Microsoft palkkaa autisteja koodaajiksi"

        https://www.hs.fi/ura/art-2000002846332.html

        Minä olen maailman huonoin hyllyjen täyttäjä. Hyvä kun saan ostettua kaupasta niin etten sekoita hyllyjä- Vuodenvaihteessa jo putosi suuri lasipurkki kaupassa päähäni aiheuttaen kunnon kuhmun. Purkki ei hajonnut.
        Minulla ei ole noita tyyppilisimpiä autistin kykyjä, vaan oon näitä joitain joilla ne on taiteen tyyppiset asiat.


      • poiuytrdfgh

        Mulla on nimenomaan vaikeuksia hahmottaa tavaroita kaupassa ja ostamistyylini voi olla vähän omintakeinen.
        Nuorempana huomasin että aika usein sain jonkun vartijan viereeni seuraksi mikä oli ihan kiva vaan lisäsi sitä kauppaturvallisuutta valikoida siinä rauhassa sitten vaikka vähän pidempäänkin.


      • poiuytrdfgh

        Ja nimenomaan en ole kovin järjestelmällinen, että en käy mihinkään missä pitää olla järjestelmällinen käytännöllisesti.


      • poiuytrdfgh

        Kerran nuorena minut pakotettiin työvoimatoimistosta hakemaan töitä ruokatavarakaupasta.
        Työnantaja siellä vähän ihmetteli miksi minut sinne on lähetetty, kun eivät hae mitään kaltaistani vaan enemmänkin vahvaa miestä jolla on ajokortti.


      • poiuytrdfgh

        Niinku siis luomaan taidetta, luomaan tekstin sisältöä ja tommosta...
        Ne on ainoita töitä mitä olen osannu tehdä.


      • poiuytrdfgh

        Sen takia pärjään paremmin edistyneissä opinnoissa kuin alkeisopinnoissa, koska olen parempi siellä missä on eduksi, että osaa tuottaa jotain ihan omaa sisältöä itsestään. kuten luoda uusia taideteoksia omasta sisimmästään käsin tai tuottaa uudenlaista tekstin sisältöä.


      • poiuytrdfgh

        Mitä enemmän tuota kykyä tarvitaan siellä olen sitten ok pärjäävä vaikken muualla. Siis mitä enemmän tuota kykyä kaivataan sitä enemmän yleensä eduksi mulle semmoiset olosuhteet.
        Mitä enemmän vaaditaan pysyttelyä valmiiksi annetussa sitä hankalampi mulle.


      • poiuytrdfgh

        Väitän että jopa filosofian opinnoissa olisin parempi edistyneissä opinnoissa kuin alkaisopinnoissa. Olen huono pänttäämään entisten filosofien opetuksia, mutta jos niistä pitää kehitellä uusia ajatuskehitelmiä, tai kyseenalaistaa niitä, niin siinä olen vähän parempi.


      • poiuytrdfgh

        Missä on kriittisestä ajattelusta hyötyä tai uudenlaista asioiden yhdistelyä uudella tavalla. Sellainen soveltuu. Niinku tossa taiteessakin. Tuo tekninen suoritus on vaivalloisempaa,
        Mutta on olo, että ideat minulta ei lopu taideteoksiin ikinä. Niitä pulppuaa vaan suuria määriä, joita en ikinä ehtis toteuttaa, Siis esim. mahdollisia taulun kuvia maalata pulppuaa mun mielikuvituksesta ihan vilisemällä-


      • poiuytrdfgh

        Ei ole kyllä ikinä tarvinnut miettiä että mitäköhän maalaisin. Olen todella itsevarma siitä ettei ne ideat lopu ikinä. Tekninen toteutus on se mikä on vaivalloista,
        Mun taulut on sellaisia mielikuvituksen koosteita olemassaolevista asioista tai kokemuksista, jotka liittyy mun omaan elämään, joten varsin epätodennäköisesti joku muu maalaa juuri samanlaisia. Tuo on minun vahvuus, luulen että siksi minut voidaan ottaa mukaan ilman tunnettavuutta, tutkintoja tai meriittejä, kun on kuitenkin erilaisia kuin muilla osallistujilla.


      • poiuytrdfgh
        tyhmäksi kirjoitti:

        No sitten varmaan pitäisi ensin tutustua henkilöön ennen kuin ainakaan lahjattomaksi tai heikkolahjaiseksi tuomitsee... kuten ilmeisesti on käynyt monissa kohdin. Sellainen tuskin rohkaisee tutuksi käymistä ainakaan poiun puolelta.

        Niin se on tässä hassua kun ei minulla ole koskaan diagnosoitu mitään kognitiivista ongelmaa ja suoritukseni sellaisissa sisältöön liittyvissä kognitiivisissa tehtävissä on useammin vähän keskiverron yläpuolella kuin alapuolella jos olen sellaisia koskaan tehnyt.
        Ei ole tullut elämässä ilmi minulla koskaan mitään kognitiivista ongelmaa kuin hermostovaurio jonka aikana on juminut koko kehon hermosto päästä varpaisiin, ja niin autonomisiin kuin tahdonalaisiin hermoston toimintoihin vaikuttaen.
        En ole myöskään vielä koskaan elämässä jäänyt kiinni paikkansapitämättömien puhumisesta jotenkin osoitettavissa olevalla tavalla. Välillä vain yritetään selittää, että ei minua pidä uskoa koska olen emotionaalisesti herkkä henkilö ja reagoin emotionaalisiin hyökkäyksiin.


      • poiuytrdfgh

        Niinkuin tyyliin että koska reagoin kiusaamiseen tunnetasolla, minun perustelujani tai kertomuksiani ei pitäisi uskoa. Mikä ei ole mielestäni ole mikään johdonmukainen perustelu eikä edes suoranaisesti liity asiaan .
        Myöskin argumentointi kanssani ratkotaan välillä siten etten yksinkertaisesti saa sanoa argumenttejani. Siis teknisesti estetään argumenttini esilletulo.
        Nämä toistuu erilaisissa asiayhteyksissä.


      • poiuytrdfgh

        Siis jo vanhempani ovat käyttäneet tuota. Kun sanon argumentin, jota eivät osaa päihittää, yksinkertaisesti lyövät luurin kiinni sanomatta asiassa argumenttia.
        Olen kohdannut rehellisiäkin argumentoijia. Kerran joku sanoi että minulla on kummallinen kyky sanoa argumentteja jotka saavat sanattomaksi. Hän alkoi sitten välillä kirjoittaa ylös sanomisiani aikoen mahdollisesti itsekin käyttää niitä.


      • poiuytrdfgh

        Itseäni kummastuttaa tämä:
        Miksi minulle ei vastata kunnollisella argumentilla. Miksi kaikkia ihme "konsteja" ?


      • poiuytrdfgh

        Dialogini alkaa siitä, kun joku vastaa minulle suoraan avoimesti ja emotionaalisesti ystävällisesti ja kunnollisella argumentilla.


      • poiuytrdfgh

        Minulta ennen kyseltiin aina mitä haluaisin. En ikinä osannut vastata,
        Mutta nytpä osaan sanoa jotain mitä haluaisin:
        Lempeän argumentin hyvin perusteltuna vaikka nipulla tieteellsiä tutkimuksia,


      • poiuytrdfgh

        Taikka jos ei kukaan osaa sellaista antaa, niin ehkä kommentin: "Onhan sekin mahdollista että oot oikeessa, kun ei kerran kumoaviakaan perusteluja löydy."


      • Olet
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Itseäni kummastuttaa tämä:
        Miksi minulle ei vastata kunnollisella argumentilla. Miksi kaikkia ihme "konsteja" ?

        Olet alun alkaen ollut hyvin lipeäväinen keskustelusta jos vähänkin asiallisesti on yrittänyt keskustella. Et myöskään ymmärrä useitakaan saamiasi vastauksia. Et ylipäätäänkään käy sellaista keskustelua että siinä voitaisiin ihan tasa-arvoisesti keskustella asialinjalla. Sinulla on myös vastaukset valmiina etkä pysty näkemään asioita toisten kannalta. Elämänkokemuksesi vaikuttaa kovin suppealta eikä se anna sinulle minun mielestäni tarpeeksi näköaloja. Sitten et kaiken lisäksi ole ollenkaan itse sen tasoinen keskustelija teoreetisilta taidoiltasi kuin kuvittelet olevasi.
        Siinä minun rehellinen vastaukseni.
        Plus tietenkin puuttuu myös yhteinen aihe. Ainakaan minä en tunne äitiäsi, ja vaikka tuntisin, en tahtoisi kenenkään toisen äitiin hukata mitään aikaa paljoa.


      • Diiba_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Väitän että jopa filosofian opinnoissa olisin parempi edistyneissä opinnoissa kuin alkaisopinnoissa. Olen huono pänttäämään entisten filosofien opetuksia, mutta jos niistä pitää kehitellä uusia ajatuskehitelmiä, tai kyseenalaistaa niitä, niin siinä olen vähän parempi.

        "Väitän että jopa filosofian opinnoissa olisin parempi edistyneissä opinnoissa kuin alkaisopinnoissa. Olen huono pänttäämään entisten filosofien opetuksia, mutta jos niistä pitää kehitellä uusia ajatuskehitelmiä, tai kyseenalaistaa niitä, niin siinä olen vähän parempi. "
        Diiba daiba dää dää.
        Taas siinä saippua luiskahtelee. MIstä sinä kehität yhtään mitään uutta kun et kykene millään tunnustamaan että et löydä sinne alkulähteelle edes.
        Eli vieläkin selittelet että et tarttunut sinulle tarjoamaani alun keskusteluun ollenkaan silloin kun laitoin aloituksen. Oikea syy on että et ymmärrä mistä ne asiat tarkoittavat kun olet vain jostain kuullut filosofia sanan ja nyt olet pettynyt että et ole sen mittainen vaan kyse ollut pelkästä vitsistä. Olisiko sinun pitänyt ymmärtää että se oli vitsi...


      • poiuytrdfgh

        Eikös sitä ole sanontakin, että "Kukas se kissan hännän nostaa jos ei kissa itse" :)


      • poiuytrdfgh
        Olet kirjoitti:

        Olet alun alkaen ollut hyvin lipeäväinen keskustelusta jos vähänkin asiallisesti on yrittänyt keskustella. Et myöskään ymmärrä useitakaan saamiasi vastauksia. Et ylipäätäänkään käy sellaista keskustelua että siinä voitaisiin ihan tasa-arvoisesti keskustella asialinjalla. Sinulla on myös vastaukset valmiina etkä pysty näkemään asioita toisten kannalta. Elämänkokemuksesi vaikuttaa kovin suppealta eikä se anna sinulle minun mielestäni tarpeeksi näköaloja. Sitten et kaiken lisäksi ole ollenkaan itse sen tasoinen keskustelija teoreetisilta taidoiltasi kuin kuvittelet olevasi.
        Siinä minun rehellinen vastaukseni.
        Plus tietenkin puuttuu myös yhteinen aihe. Ainakaan minä en tunne äitiäsi, ja vaikka tuntisin, en tahtoisi kenenkään toisen äitiin hukata mitään aikaa paljoa.

        Kerro joku konkreettinen esimerkki mitä fiksua argumenttia minulle on sanottu mistä en ole keskustellut asiallisesti ?


      • poiuytrdfgh

        Vai onko ne kaikki argumentit sittenkin vain emotionaalisia lätistyksiä ilman sen kummempia asiaperusteluja ? Siis jotain semmosia että etkö ymmärrä ettei kukaan ole sinusta kiinnostunut tai jotain sen tyyppisiä ? Tai jotain, että et voi osata mitään, koska et ole ylioppilas ? tms.


      • poiuytrdfgh

        Olen ollut huomaavinani semmostakin että mulla menee paremmin niin kauan kun ei tiedetä etten ole ylioppilas, joten siinä miekessä minun ei kannattaisi sitä kertoa koska siten sitä ei varmaan kukaan hoksaisi. Mutta kun mulla on vähän pakkomielle kertoa tommosia tutkiakseni ihmisten reaktioita tuollaisiin tietoihin, Siis sekä Aspergerin, että sen etten ole ylioppilas, kumoaakaan ei minusta mitenkään huomaa jos en kerro, mutta heti jos kerron suhtautuminen muuttuu. Tämäkin on eräänlainen "tutkimukseni", ja uteliaisuus tuohon tutkimukseen voitti oman sosiaalisen hyödyn.


      • poiuytrdfgh

        Kerron tahallani paljon asioita, joita tiedän olevan ikäänkuin itseäni vastaan, jos kerron, koska siis minusta tuntuu niin hölmölle, että ihmiset antaa semmosten vaikuttaa, Eikö he huomaa, että yhtä hyvin voisin jättää kertomatta ja sitten se ei vaikuttaisi ?
        Tämäkin yksi esimerkki.
        Jos kerron jonkun faktan, se mahdollisesti uskotaan.
        Mutta jos kerron sen näin: "Kerron sinulle nyt faktan, jota kukaan tähän mennessä ei ole uskonut ". Silloin he ei juuri koskaan usko. Mutta eikö tuo ole aivan naurettavaa, kun antavat minun suorastaan manipuloida heidät uskovatko vai eivätkö usko tuollaisilla triviaaleilla seikoilla, eivätkä päätä sen asian perusteella jonka sanoin.


      • poiuytrdfgh

        Eikö he huomaa, että minähän se tuossa sanon yhtälailla sen, ettei kukaan ole sitä fatkaa uskonut, kuin sen itse faktankin. Niin millä perusteella he uskovat lauseeni alkuosan, mutta eivät loppuosaa. Tuota olen ihmetellyt koko elämäni ajan ?
        Millä perusteella ihmiset valitsevat minkä puolisan he toisen ihmisen puheesta uskovat hyvin vakaasti, mutta toista puoliskoa ei ollenkaan. Jos he uskovat henkilön täysin valehtelevan toisen puoliskon, millä perusteella he niin vakaasti uskonvat saman henkilön puheen toiseen puoliskoon ?


      • poiuytrdfgh

        Tuo on aina tuntunut minulle niin epäloogiselle ja kummalliselle.
        Siis että, jos minä puhun ovatko toiset uskoneet, he ikäänkuin uskovat puolet minun puhettani täysin totuudenmukaisesti edustavan toisia, vaikka eivät usko minun puhettani itsessäänkään.
        Tätä ristiriitaisuutta olen erityisesti ihmetellyt koko ikäni.


      • poiuytrdfgh

        Luulisin asian menevän toisin päin...niin että minun oma puheeni itsessään itsestäni olisi se luotettavampi puolisko kuin minun tietämiseni toisten uskomisesta.


      • poiuytrdfgh

        Koska siis enhän minä voi aivan tosiasiallisesti tietää mitä toiset ihmiset mielessään uskovat ja mitä eivät...nähdäkseni. Mutta itsestäni voin tietää varmemmin. Mutta siis toiset ihmiset yleensä uskovat täm'n tietämisen varmuuden menevän toisinpäin, mikä minua kovin kummastuttaa.


      • poiuytrdfgh

        Vaika enhän minä voi varmuudella tietää uskovatko he sen toisinpäin, mutta heidän puheensa perusteella uskovat.,


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis teoriassa ainakaan en voi tietää onko se heidän puheensa sitten totta siitä, että ovat uskoneet sen alkuosan puhettani, mutta eivät loppuosaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta jos ihmisen puhe on noinkin epävarmaa tietoa, että puolet lauseesta on totta ja puolet valetta, niin eikö loppuenlopuksi asia voisi olla oikeasti jo ihan melkein miten päin tahansa ?


      • poiuytrdfgh

        Itse arvelen, että mikäli huijaan ihmisiä, todennäköisiten huijaan heitä ei uskomaan itseäni tai puhettani.


      • poiuytrdfgh

        Saatan ehkä ilmaista tosiasioita väärällä tyylillä välittämättä siitä, että ne on esitetty väärällä tyylillä, kun ajattelen että tosiasiat on sanottu ja sillä selvä, tyylistä viis.
        Mutta minun ehkä olisi hyvä kehittää tyyliä nimenomaan, Aloitan korkokenkäkävelystä-


      • poiuytrdfgh

        Mutta siinä mielessä ihmettelen että miksi ihmiset antaa sellaisen tyylin vaikuttaa siihen uskovatko itse asiaa, koska periaattessahan noita tyylejä voi näytellä erilaisia, varsinkin jos motivoituu harjoittelemaan eri esiintymistyylejä vaikka peoilin edessä eikä ole hermostovaurioitunut.
        Psykopaatit on varmaan usein hyviä noissa tyyleissä juurikin ja sieltä tulee sitä karismaa.


      • poiuytrdfgh

        Jos hyödyntää näyttelijan lahjojaan, saa todennäköisesti ihmiset paljon paremmin uskomaan, mutta minä en ole ikinä raatsinut käyttää niin manipulatiivista taktiikkaa, koska minulle tuntuu tunnetasolla jotenkin hirveelle, jos saan ihmisiä tottelemaan itseäni vaan käyttämällä näyttelijän lahjoja. Emootio sellaisessa asetelmassa on minulle äärimmäisen epämiellyttävä ilmeisesti juuri päinvastoin kuin psykopaateille miellyttävä. Niin sen epämiellyttävän emootion vuoksi minulla on tarve miltei tahallaan olla olemukseltani ennemminkin hieman hullunkurinen.


      • poiuytrdfgh

        Pystyn peilin edesä aika nopeesti saamaan olemukseni hullunkuriseksi tai sitten ei hullunkuriseksi.
        Yleensä olen ehkä tuossa hullunkurisessa olemuksessa, mutta jos sen vuoksi joudun suureen pulaan, niin sitten voin hätävaroina ottaa käyttöön tuon vähemmän hullunkurisen olemuksen.


      • poiuytrdfgh

        Mut keskimäärin ihmiset suosii tyyliä ohi sisällön.
        Mun äidillä on oikeampi asioiden esitystyyli, mulla parempi sisältö, (varmaan molemmat tiedämme tämän)
        Mun äiti menee sosiaalisesti ohi mun.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä tämä on tullut töissäni, opiskeluissani ja kaikessa esiin:
        Sisältö hyvä, tyylissä hiottavaa ja tyyliäni on joskus tultu jopa arvostelemaan. Kerran nuorena kun olin ravintolassa, joku mies tuli viereeni selittämään ettei pidä tyylistäni. Mutta kävi kyllä kerran päinvastaistakin: joku mies tuli kumartamaan minulle oikein kuninkaallisesti sanoen: "Sinä olet varmaan sellainen, että metsän eläimetkään lähistölläsi eivät säiky, "


      • poiuytrdfgh

        Mut siis tuo hermostovaurio aiheutti mulle ulkokohtaisen persoonallisuusmuutoksen, elikkä tuo ulkoinen persoonallisuus varmaan hermoston paranemisen myötä vähitellen muuttuu itsekseni sisäistäni vastaavaksi.


      • jotainoutoa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä tämä on tullut töissäni, opiskeluissani ja kaikessa esiin:
        Sisältö hyvä, tyylissä hiottavaa ja tyyliäni on joskus tultu jopa arvostelemaan. Kerran nuorena kun olin ravintolassa, joku mies tuli viereeni selittämään ettei pidä tyylistäni. Mutta kävi kyllä kerran päinvastaistakin: joku mies tuli kumartamaan minulle oikein kuninkaallisesti sanoen: "Sinä olet varmaan sellainen, että metsän eläimetkään lähistölläsi eivät säiky, "

        Mitähän erikoista uskot tämän "kuninkaallisesti" kumartaneen miehen nähneen sinussa?


      • Nuo_ovat
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Vai onko ne kaikki argumentit sittenkin vain emotionaalisia lätistyksiä ilman sen kummempia asiaperusteluja ? Siis jotain semmosia että etkö ymmärrä ettei kukaan ole sinusta kiinnostunut tai jotain sen tyyppisiä ? Tai jotain, että et voi osata mitään, koska et ole ylioppilas ? tms.

        "Siis jotain semmosia että etkö ymmärrä ettei kukaan ole sinusta kiinnostunut tai jotain sen tyyppisiä ? Tai jotain, että et voi osata mitään, koska et ole ylioppilas ? "

        Nuo ovat johtopäätöksiä.
        Perusteena ensimmäiselle lauseellesi voisi käydä koko tämä lähes monologi jota täällä käyt ja kaikki se mitä itsestäsi kerrot.
        Mitä tulee virallisiin opintoihisi niin kirjoituksistasi ja kysymyksistäsi käy selvästi ilmi että etsit toisinaan vastauksia kysymyksiin joita et kysyisi jos olisit vaikkapa juuri yo... Olisit jo ne itse käynyt päässäsi läpi 100 vuotta sitten (leikillisesti). Enkä usko että viitseisit täällä epätoivoisesti yrittää todistaa keillekään aikaihmisille vuodatustesi todellista alkuperää...

        Oletko muuten katsonut ketjua -Itsensä tosissaan ottavat mielipuolet

        Minu ärsyttää sinun typerä yrityksesi käyttää tieteellisiä termejä kun niillä ei ole täällä palstalla mitään tekoa, ei yhtään mitään. Jo siitäkin huomaa kuinka tyhjää sinun vänkäämisesi on.
        Tämä tästä tältä päivältä.

        Ps. Suurimman osan ihmisten arkipuhe on järkeenkäyvempää ja uskottavampaa kuin sinun vaikka eivät olisi yhtään virallista autodidaktiivista päivää itselleen tässä elämässä laskeneen käydyksi.

        Sinun kirjoituksiasi (jotka ovat pääasiassa pelkkää heikkotasoista syyttelyä) kuvaa hyvin vanha sananparsi:
        SIITÄ PUHE MISTÄ PUUTE🤡


      • poiuytrdfgh

        Tällaiset keskustelut eivät ole minun maailmaani ollenkaan, mutta tulin tänne koska soitin anonyymeihin luureihin pahimman hermostovaurioni aikana aika paljon ja keskustelut siellä muotoituivat jostain syystä kummallisiksi, Huolestuin hieman, mikäli tuo anonyymi juttu leviää siellä vääristyneissä muodoissa, niin ajattelin vaan laittaa omankin anonyymin korteni kekoon, eli demostroida hermostovaurioituneen pääni ajatuksenjuoksua ihan reaaliajassa.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tällaiset keskustelut eivät ole minun maailmaani ollenkaan, mutta tulin tänne koska soitin anonyymeihin luureihin pahimman hermostovaurioni aikana aika paljon ja keskustelut siellä muotoituivat jostain syystä kummallisiksi, Huolestuin hieman, mikäli tuo anonyymi juttu leviää siellä vääristyneissä muodoissa, niin ajattelin vaan laittaa omankin anonyymin korteni kekoon, eli demostroida hermostovaurioituneen pääni ajatuksenjuoksua ihan reaaliajassa.

        Kun mulle tuntuu vähän niinkuin olisin joutunut siellä luurissa johonkin niinkuin henkiseen ansaan.


      • poiuytrdfgh

        Ihan turhaan jouduin hermostovaurioiden lisäksi manipuloiduksi kaiken maailman traumajuttuihin ja niiden toistojankkaukseen ja mitä kaikkea kauheaa. Voi hyvä Luoja ! jos en olisi vapautunut viimein siitä luurista. ..en uskalla kuvitellakaan...


      • poiuytrdfgh

        Ihmisen kuuloaisti on erityisen vastaanottava elikkä tuollainen puhelin todella on erittäin manipulatiivinen kun se ääni menee suoraan korviin vielä kun en käytä mitään kaiutintakaan tai muuta sellaista, Siinä melkein itse muutut sen luurin puheeksi ja kadotat itsesi.
        Pidin kovasti puhelimesta ennen luurisoittelua, nyt olen onnellinen etten omista vakinaista puhelinlinjaa. Puhelin tuntuu pääosin epämiellyttävälle kapistukselle, (lukuunottamatta minulle oikeesti tärkeitä puheluja, joissa on emotionaalisesti hyvä sisältö)


      • poiuytrdfgh

        Ja jos samaan aikaan siellä luurissa ei hyväksytä ollenkaan omaa aitoa kokemustapaa, eikä edes tätä mitä olen kirjoittanut täällä, niin se on tooooodella manipulatiivista ...olin ihan hukassa...kokonaan hukassa itsestäni...ja avuksi olisi tarjottu lisää ja lisää manipulointia...


      • poiuytrdfgh

        Olen isäni kanssa nyt hieman voinut kommunikoida sopuisasti. Hän keksi tosi hyvän luovan idean minulle: että voisin hankkia ommeltavia kukkakoristeita ommeltavaksi parsittuihin kohtiin asussani.


      • poiuytrdfgh

        Oli minä ja sitten hermostovamma, ja yhtäkkiä minut johdatettiin luurin epätodelliseen maailmaan, jossa ei ollut kumpaakaan ....pelkästään kaikkea täysin käsittämätöntä....


      • poiuytrdfgh

        Maailmaan, jossa ei ole lainkaan rajaa toden ja epätoden välillä, tai sen voi jokainen vetää niinkuin tykkää....
        Filosofia siellä kuuluu: Totuutta ei ole....(vanhemmat ja viisaammat tietää kuinka vale voittaa)
        tunsin olevani helvetissä...
        epäilyttävää siinäkin mielessä....että traditionaalisemmin nuo opit menevät toisin päin.
        Niin tuntui kuin jonkin harhaopin piiriin olisin päätynyt, jossa vanhat viisaudetkin on kääntyneet päälaelleen.


      • poiuytrdfgh

        Pahoitteluni että olen joutunut kritosoimaan, mutta se on välttämätöntä irtisanouttaakseni omat aivoni selkeästi moisesta. Ja siis mun on pakko saada aivoni siitä kokonaan irtisanoutetuksi tai muuten minusta tulis sekopää oikeesti.


      • vammojesivanki
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Oli minä ja sitten hermostovamma, ja yhtäkkiä minut johdatettiin luurin epätodelliseen maailmaan, jossa ei ollut kumpaakaan ....pelkästään kaikkea täysin käsittämätöntä....

        Hermostovammautuneena on varmaankin vaikea ymmärtää ei vammaisen ohjauksia ja mahdollisia neuvojakaan. Kun aivot ei kunnolla pelaa, niin kaikki kuultu voi kuulostaa kummalliselta.


      • poiuytrdfgh

        Eikös tommoset "opetukset" , että vale voittaa ym. ole vanhanaikaisesti ilmaistuna "huonoja vaikutteita", joille ei olisi hyvä altistua. En tajunnut, että miltei rajuiten sellaisille altistuu auttavassa puhelimessa. Se oli aika yllättävää. On siellä joukossa niitäkin joitakin jotka sanoo: "Totuus voittaa".


      • poiuytrdfgh
        vammojesivanki kirjoitti:

        Hermostovammautuneena on varmaankin vaikea ymmärtää ei vammaisen ohjauksia ja mahdollisia neuvojakaan. Kun aivot ei kunnolla pelaa, niin kaikki kuultu voi kuulostaa kummalliselta.

        No "vale voittaa", kuulostaa minulle kummalliselle sekä vammautuneilla että vammattomilla aivoilla, koska aiemmat 40 vuotta olen saanut päinvastaista oppia lähinnä aika voimakkaastikin uskonnollisissa piireissä. Niin vale voittaa kuulostaa minulta siltä että tulee mieleen karikatyyrikuva jostain pirusta, .
        Ja minähän soitin sinne hermostovammautuneena nimenomaan.


      • vammojesivanki
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No "vale voittaa", kuulostaa minulle kummalliselle sekä vammautuneilla että vammattomilla aivoilla, koska aiemmat 40 vuotta olen saanut päinvastaista oppia lähinnä aika voimakkaastikin uskonnollisissa piireissä. Niin vale voittaa kuulostaa minulta siltä että tulee mieleen karikatyyrikuva jostain pirusta, .
        Ja minähän soitin sinne hermostovammautuneena nimenomaan.

        Auttavissa puhelimissa ei valehdella kenellekään. Sinun vammaiset hermovaurioiset aivosi käsittivät heidän puheensa valeeksi.


      • poiuytrdfgh

        Minut naiivi heikossa kunnossa toki myös ensin manipuloitiin noin kuten sinä nyt yrität-
        Että kesti vähän heräillä valeista.


      • vammojesivanki

        Mikä olisi syynä valehteluun? Perustele väitteesi.


      • vammojesivanki
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minut naiivi heikossa kunnossa toki myös ensin manipuloitiin noin kuten sinä nyt yrität-
        Että kesti vähän heräillä valeista.

        En tässä manipuloi sinua, vaan totean, ettei näissä "luureissa" valehdella kenellekään, ei silloin sinullekaan. Perustele väitteesi miksi muka valehtelisivat?


      • poiuytfdfgh

        No selostukseni olisi sen verran pitkä etten juuri nyt ehdi kun on muuta tekemistä, mutta siis perustelujani on hyvin monta, mutta kerron alkuun yhden:
        Ensinnäkin ihmiset eivät ole keskimäärin niin 100% rehellisiä, että auttavaan puhelimeen saataisiin koottua vain täysin rehellisiä ihmisiä jotka ei puheissaan valehtele, Väitän sen jopa olevan täysin mahdotonta ja jo yksistään sillä perusteella väitteesi epätosi.


      • vaivojesivanki
        poiuytfdfgh kirjoitti:

        No selostukseni olisi sen verran pitkä etten juuri nyt ehdi kun on muuta tekemistä, mutta siis perustelujani on hyvin monta, mutta kerron alkuun yhden:
        Ensinnäkin ihmiset eivät ole keskimäärin niin 100% rehellisiä, että auttavaan puhelimeen saataisiin koottua vain täysin rehellisiä ihmisiä jotka ei puheissaan valehtele, Väitän sen jopa olevan täysin mahdotonta ja jo yksistään sillä perusteella väitteesi epätosi.

        Hehän esittävät siellä omia mielipiteitään, eikä kukaan voi väittää toista henkilöä valehtelijaksi mielipiteen perusteella, jonka on saanut soittavan asiassa. He eivät valehtele , koska eihän heillä ole mitään syytä tehdä niin.


      • poiuytrdfgh

        Ajattelen nyt sen verran itseäni etten viitsi enempää uhrata energiaani tämmöiseen.
        Mikäs syy minulla olisi valehdella ?


      • poiuytrdfgh

        En ehdi katsoa vastauksia nyt


      • poiuytrdfgh
        vaivojesivanki kirjoitti:

        Hehän esittävät siellä omia mielipiteitään, eikä kukaan voi väittää toista henkilöä valehtelijaksi mielipiteen perusteella, jonka on saanut soittavan asiassa. He eivät valehtele , koska eihän heillä ole mitään syytä tehdä niin.

        Juuri tuo logiikka tekee mielestäni luurin kammottavaksi, eli käytännössä ihmiset siellä voivat sanoa aivan mitä tahansa, siis aivan täysin mitä tahansa, mutta ovat oikeassa soittajaan nähden.
        Se aiheuttaa soittajan joutumisen henkiseen alistussuhteeseen luurin kanssa riippumatta puhuttujen puheiden sisällöstä. .


      • poiuytrdfgh

        Käytännössä johtaa siihen että soittaja henkisesti alistetaan, vaikka hän opiskelisi kaiken päivää ja yrittäisi seuraavalla kerralla soittaa entistä älykkäämmin. Teki hän mitä tahansa, puhui hän mitä tahansa, hänet henkisesti alistetaan, miten se hyödyttää soittajaa ?


      • poiuytrdfgh

        Kätevää. He voittaa automaattisesti kaikki maailman väittelyt, koska he ovat väkeä, joka ei koskaan valehtele, puhui he mitä tahansa, Kuulostaako totuudenmukaiselle ?


      • poiuytrdfgh

        Mahtanetkohan olla luurista kun on niin tutut periaatteet.


      • poiuytrdfgh

        Olen myös sitä mieltä, ettei se ole mitään oikeeta apua, jos ihmisille sanotaan, ettei he oo mitään, ei tiedä mitään tai ettei kukaan heistä ole kiinnostunut, siis siinäkään tapauksessa, että tilanne olisi tuo. Ei se edistä mitään tuon ihmisen kannalta, jos hänelle sanotaan noin. Tämä on näkemykseni,


      • valehteluako
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Käytännössä johtaa siihen että soittaja henkisesti alistetaan, vaikka hän opiskelisi kaiken päivää ja yrittäisi seuraavalla kerralla soittaa entistä älykkäämmin. Teki hän mitä tahansa, puhui hän mitä tahansa, hänet henkisesti alistetaan, miten se hyödyttää soittajaa ?

        Tunnet siis tulevasi henkisesti alistetuksi, jos luurissa kanssasi keskusteleva henkilö on eri mieltä kanssasi käymässään keskustelussa. Vaadit tieteellisesti todistettuja ja perusteltuja vastauksia, ettet tunne manipuloinnin olevan kyseessä, tai suoranaisen valehtelun. Luurissa varmaankin esittävät vaihtoehtoja mainitsemiisi asioihin ja kun ne eivät sinua miellytä, koet heti olevasi jonkunlaisen valehtelun ja vainon kohteena.


      • Mutta_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kätevää. He voittaa automaattisesti kaikki maailman väittelyt, koska he ovat väkeä, joka ei koskaan valehtele, puhui he mitä tahansa, Kuulostaako totuudenmukaiselle ?

        Mutta pitäähän "heillä" olla jokin hallinta edustamiinsa palveluihin. Muute "he" tulevat väärinkäytetyiksi.
        Ymmärrän täyisin että kenellä tahansa voi tulla ylitsepääsemättömiä vaikeuksia sinun kanssasi.
        Täällä palstallakin on ylitse pääsemättömiä vaikeuksia sinun kanssasi.


    • poiuytrdfgh

      Opin juuri että aivovaurio voi aiheuttaa oireita, jotka voivat päällisin puolin vaikuttaa psykopatialle.

    • Tämä-On-Todella-Outoa

      Huhhuh mikä viestiketju. Mikäköhän sua vaivaa? Bipo?

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe