C-Mersun öljynvaihto 172 euroa

näin.Meillä

Vm. 2002 C230 Mersun pelkkä öljynvaihto maksoi 172 euroa. Onko merkkikorjaamon hinnoista tietoa? Onko paljon kalliimpaa? Tämä ei ollut merkkihuolto.

Erittely:
MB-työt 39,60 €
Öljynsuodatin 15,12 €
Öljy 7 litraa 111,30 €
Jätehuoltomaksu 4,00 €
Pientarvikelisä = hinnan pyöristys ylöspäin 1,98 €
Yhteensä 172,00 €

18

109

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Atkerkki2

      Minä vaihdoin itse. 50€ kustansi.

    • kädetönautonkorjaaja

      Olipa edullista. Nykyään autoissa on viheliäinen ja painava pohjapanssari. Hankala irrottaa ilman pilarinosturia. Neljäkymppiä on tosi vähän tuosta hommasta. Jos itse viitsii sotkea itsensä, selviää noin viidelläkympillä. kun ostaa tarjousöljyä. Pohjapanssarin voi laittaa nojaamaan tallin ulkoseinälle, niin seuraava öljynvaihto onnistuu kuin Lada Samarassa.

      • näin.Meillä

        Työn osuus oli kiistatta edullinen! Jos vaikkapa auton vuosikatsastuksesta (kesto 10 minuuttia) veloitetaan 72,00 euroa, on 39,60 euroa öljynvaihdosta todella halpa hinta! Öljynvaihtoa tuskin tekee 5 minuutissa.

        Sen sijaan 111,30 euroa öljystä on aivan naurettava hinta. Katteet on öljyssä. Kuka tahansa voi hakea Motonetista samaa moottoriöljyä (Mobil 1 FS Nw Life 0W-40) hintaan 8,23 €/l. Kaupasta saa siis 8 litraa 65,80 eurolla. Eikä Motonet taida öljyä myydä tappiolla.

        Korjaamo veloitti 7 litrasta 111,30 euroa. Että semmoista. Vaihtotyö olisi melkein voinut sisältyä juoksevasti hinnoiteltuun öljyyn. Jos öljy maksaa 111,30 euroa, ei sen päälle tarvitse veloittaa 40 euroa vaihtotyöstä.


      • näin.Meillä
        näin.Meillä kirjoitti:

        Työn osuus oli kiistatta edullinen! Jos vaikkapa auton vuosikatsastuksesta (kesto 10 minuuttia) veloitetaan 72,00 euroa, on 39,60 euroa öljynvaihdosta todella halpa hinta! Öljynvaihtoa tuskin tekee 5 minuutissa.

        Sen sijaan 111,30 euroa öljystä on aivan naurettava hinta. Katteet on öljyssä. Kuka tahansa voi hakea Motonetista samaa moottoriöljyä (Mobil 1 FS Nw Life 0W-40) hintaan 8,23 €/l. Kaupasta saa siis 8 litraa 65,80 eurolla. Eikä Motonet taida öljyä myydä tappiolla.

        Korjaamo veloitti 7 litrasta 111,30 euroa. Että semmoista. Vaihtotyö olisi melkein voinut sisältyä juoksevasti hinnoiteltuun öljyyn. Jos öljy maksaa 111,30 euroa, ei sen päälle tarvitse veloittaa 40 euroa vaihtotyöstä.

        Jos nyt mietin, reilu hinta öljynvaihdosta olisi ollut:
        - öljy markkinahintaan 7 litraa 57,60 euroa
        - vaihtotyö 0,5 tuntia 50,00 euroa
        Yhteensä 107,60 euroa

        Nyt veloitettiin 111,30 € 39,60 € = 150,90 € suodatin muut nippelit

        Eli ei ollut halpa, vaikka joku toteaakin 172 €:n öljynvaihdosta, että olipa edullista. Ei kyllä oikeastaan ollut. Jos ölyn ja työn hintaa "korjataan", laskutettiin minulta (150,90 €) oikeastaan:
        - öljystä 57,60 €
        - vaihtotyö 93,30 €
        Yhteensä 150,90 €

        Nyt kun öljyn hinnasta poisti ylisuuren katteen, alkoikin vaihtotyö näyttää jo kunnollisen hintaiselta: 93,30 €. Ei mitään puoli-ilmaista puuhastelua. Tuntilaskutus on kohdallaan!

        Sillä ei sinällään ole väliä, miten korjaamo jakaa öljynvaihdon hinnan öljyyn ja työhön. Kokonaishinta ratkaisee. 172,00 euroa on aika paljon, loppujen lopuksi.


    • Marsumään

      Ei marsumies kysele hintoja ja varsinkaan kirjoita että onko paljon kalliimpaa. Kättä taskuun ja marsupipo syvemmälle päähän.

      • näin.Meillä

        Kyllä Mersumieskin saa hintaa kysyä.


      • Marsumiesonerimies
        näin.Meillä kirjoitti:

        Kyllä Mersumieskin saa hintaa kysyä.

        Ei saa kun marsumies on rahamiesten aatelia, onhan bärsseen alla sentäs marsu.


    • RMB54

      Jos tai kun itse ei pysty tekemään työtä, kustannus on normaali.
      Jos pilkotaan rivit.
      Öljyt itse tuotuna 50€ jätemaksu 2€ = 52 €
      Suodatin 15€ jätemaksu 2€ = 17 €
      Työ 40€ pientarvikkeet 2€ = 42 €
      Yhteensä 111 €

      Kun tuot itse öljyt, voi liike periä jätemaksun , mutta jos öljy onkin liikkeestä, siihen sisältyy jätemaksu. Erillistä jätemaksua ei silloin saa periä. Suodattimesta voi periä jätemaksun.
      Pientarvike vaihtelee 5-6% työn kustannuksesta. Monesti se pyöristetään tasalukuun alaspäin.
      Suurin säästö on itse tuodussa, laadun täyttävässä, öljyssä.

      Kun itse pystyy tekemään öljynvaihtohuollon niin, kuin nimimerkki Atkerkki2 on tehnyt, täytyy jäteöljy öljysuodatin kiikutettava jäteasemalle. Ei ne itsestään sinne mene.
      En tiedä mistä 7 litraa laatuöljy saa 35 eurolla?

      • JoopatiJoopa

        Kamoon, suodatin 15€.

        Oikeasti se maksaa 5€ eikä ole edes mikään halpis vaan ihan merkkisuodatin.


      • JoopatiJoopa
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Kamoon, suodatin 15€.

        Oikeasti se maksaa 5€ eikä ole edes mikään halpis vaan ihan merkkisuodatin.

        Korjaanpa kommenttiani, kun katsoin mallin tarkemmin, eli C230.... Hyvälaatuinen suodatin maksaa 3,22 €


      • RMB54
        JoopatiJoopa kirjoitti:

        Kamoon, suodatin 15€.

        Oikeasti se maksaa 5€ eikä ole edes mikään halpis vaan ihan merkkisuodatin.

        Kopsasin hinnan aloittajan kommentista.
        Kyllä autojen alkuperäisten öljysuodattimien hinnat pyöri 10 - 15€:n kieppeillä.
        Toisaalta nimi se on tarvikesuodattimellakin.


      • JoopatiJoopa
        RMB54 kirjoitti:

        Kopsasin hinnan aloittajan kommentista.
        Kyllä autojen alkuperäisten öljysuodattimien hinnat pyöri 10 - 15€:n kieppeillä.
        Toisaalta nimi se on tarvikesuodattimellakin.

        Valeon suodattimella on hintaa 3,22 €

        Pitäisin tuota ihan alkuperäistä vastaavana.


      • sormipoisnenästä

        Halvan suodattimen olette löytäneet.
        Mie löysin Valeon suodattimen, joka maksaa 5,14 €

        Öljyksi löytyisi TOTAL Quartz, 9000 Energy, 5W-40 5,20€/l


      • Näinsemenn

        Erikoista on tämän öljyn jätemaksun periminen, sillä kun Suomeen tuodaan öljypönikkä siitä maksetaan maahantuonti hetkellä jo jätemaksu joka siten sisältyy tuotteen hintaan kaikkialla Suomessa, myös autokorjaamoissa. Autokorjaamot vain ovat keksineet vielä pienen lisäkeinon nyhtää asiakkaalta muutama roponen taskusta. Kun esitin faktaa merkkiliikkeelle luvattiin palata parin päivän päästä asiaan, palattiinkin ja perustelu jätemaksulle oli muuttunut öljynsuodattimen hävityksesksi eikä enään öljyn hävitykseksi, koska öljyissä on jätemaksu jo hinnassa sisällä.


    • RMB54

      Olen työskennellyt kuutena vuosikymmenellä yhtämittaisesti autohommissa.
      Muutama kymmenen öljynsuodatinta on tullut halkaistua tutkimusta varten. Suodattimista löytyy selviä eroja peltikuorensa alta. Suurin ero halvan ja alkuperäisen välillä on suodatinmateriaalin pinta-alassa. Alkuperäisen suodattimen suodatuspinta-ala on jopa 50% suurempi kuin huonommissa tarvikesuodattimissa.
      Alkuvuosikymmenillä halvimmista suodattimista puuttui jopa takaiskuventtiili. Nykyisissä on, mutta laatu on heikompi.
      Kunnon suodattimessa on suodinmateriaali kasattu siksakkina sisään kun halpa on harvaan suoralinjaisesti.
      Suodattimen hinta vaihtelee laadun mukaan.
      Sama koskee muissakin suodattimissa. Ilmansuodattimen ja raitisilmasuodattimen tiiveys tilaansa on tärkeää. Laatu vaihtelee tarvikesuodattimissa.

      • Mitensenyton

        En vaan tiedä miten paljon nykyisin moottoreita hajoaa huonojen suodattimien vuoksi. Taitaa olla aika harvinaista.


    • jaksaa.maksaa

      Aloittaja sai öljyt vielä "edullisesti." Merkkihuollossa 1 litra samaa öljyä maksaa melkein yhtä paljon kuin koko 4 l kannu tarvikeliikkeessä. Tilanne vastaa viinipullon ostoa ravintolasta tai Alkosta. Ilmeisesti moni huolto menee "firman piikkiin."

      • näin.Meillä

        Mahdollisesti näin. Pienipalkkaiselle kaikki on kallista ja vm. 2002 C-Mersun öljynvaihdosta 172 € on minulle "paljon", mutta toisaalta minulla ei ole työkaluja tai tiloja, joissa öljyt saisi itse vaihdettua. Jäteöljyn käsittely on itse vaihtavalle vaikeaa. Ei ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin viedä auto huoltoon öljynvaihtoa varten.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1525
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe