Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kissalle uusi koti!

Hiemankiireolisi

Terve!

Tarina lyhyesti, olen muuttamassa, ja kissalle pitäisi löytää uusi koti. Mukana tulisi kissalle ruokaa sen verran mitä tuolla on jäljellä, raapimispuu, pari koppaa, jonkin verran taitaa olla vielä kissahiekkoja jäljellä, sekä kantolaatikko. Otus on Pikanmaan alueella.

Kissa on hieman ujo ainakin aluksi, ja sylikissaa siitä ei kyllä saa tekemälläkään, mutta muuten oiva toveri ja seuralainen.

32

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiemankiireolisi

      Ja lisäys, mikään tässä paketissa ei siis maksa yhtään mitään :)

    • kissanainen96

      Olehan tarkkana ettet anna kissaasi mihin sattuu..ilmaseksi annettavat kissat kun joutuvat liian usein kotiin jossa laiminlyödään kissan hoitoa. Kannattaa seuraaviin fb ryhmiin laittaa ilmoitusta

      Kissat ostetaan/myydään/otetaan/annetaan
      Kotia etsivät kissat
      Kissat etsivät kotia
      Vanhemalle kissalle koti

    • Lisätietojakiitos

      Jotenkin surku, että jaarittelet pitkät pätkät siitä, mitä kissan mukana tulee, muttet juuri mitään itse kissasta. Ainoa, mikä käy selväksi, on tuo ujous. Uuden kodin kannalta on kuitenkin merkittävämpää kuulla itse kissasta, ei sen mukana tulevasta oheistavarasta...

    • Hiemankiireolisi

      Kysymällä selviää! Kuten sanoin, kerroin tarinan lyhyesti. Kissa on hieman ujo, ja ei sylikissa. Rodusta en osaa sanoa, enkä iästäkään, koska kissa oli alunperin luultavasti pelastuskissa. Vanhus se ei vielä ole kuitenkaan, mutta ei mikään kovin nuorikaan. Hyvin se on kuitenkin kotoutunut, ja on erittäin sosiaalinen muuten, mutta omilla ehdoillaan.

      Ja aika tärkeää on ilmoittaa mukana saatavat asiat, että joku, kenellä ei ole tällä hetkellä omaa kissaa voi miettiä myös miettiä kissan ottamista, koska kaikki tarvittava tulee mukana. Eli helppo kodinvaihdos olisi tiedossa, heti kun koti löytyisi.

      Kiitos nettisivuista, koitan sieltä myöskin! Ilmoittelen tänne sitten jos kissalle sattuu löytymään uusi koti.

      • Nojoomutta

        Yritä ymmärtää kokonaisuus. Kukaan ei jaksa ottaa yhteyttä jokaiseen löytämäänsä ilmoittajaan, vaan ottaa yhteyttä vain harvoihin ja valittuihin siksi, että ilmoitus herätti mielenkiinnon. Minkä luulet olevan kaikkein mielenkiintoisin tieto sinun aloituksessasi? No juurikin se, että kissa on ILMAINEN ja kaiken lisäksi kaikki tavaratkin saa ilmaiseksi, joten kissan hankintaan ei mene killinkiäkään, välittämättä siitä, onko juuri kyseinen kissa hyvä mätsäys kotiehdokkaalle. Kissan tulevaisuuden kannalta ei välttämättä järkevintä houkutella juuri noilla tiedoilla kissanetsijöitä.

        Tärkeitä tietoja tässä nyt olisi ollut esim. sukupuoli, onko leikattu, onko ollut tekemisissä muiden eläinten ja lapsien kanssa, kuinka kauan on ollut sinulla (mistä voisi päätellä kissan vähimmäisiän), miksi luovut, onko ollut sisä- vai ulkokissana jne. Jollet halua tässä mitään tärkeää kertoa, niin älä sitten, mutta ihan vain vinkkinä kerrottakoon kuitenkin, että omalla ilmoituksella on hirvittävän iso vaikutus siihen, millaiset ihmiset ja millä tarkoituksella sinuun yhteyttä ottavat. Nyt ei kuitenkaan huonekasville etsitä kotia.


      • SOOLO
        Nojoomutta kirjoitti:

        Yritä ymmärtää kokonaisuus. Kukaan ei jaksa ottaa yhteyttä jokaiseen löytämäänsä ilmoittajaan, vaan ottaa yhteyttä vain harvoihin ja valittuihin siksi, että ilmoitus herätti mielenkiinnon. Minkä luulet olevan kaikkein mielenkiintoisin tieto sinun aloituksessasi? No juurikin se, että kissa on ILMAINEN ja kaiken lisäksi kaikki tavaratkin saa ilmaiseksi, joten kissan hankintaan ei mene killinkiäkään, välittämättä siitä, onko juuri kyseinen kissa hyvä mätsäys kotiehdokkaalle. Kissan tulevaisuuden kannalta ei välttämättä järkevintä houkutella juuri noilla tiedoilla kissanetsijöitä.

        Tärkeitä tietoja tässä nyt olisi ollut esim. sukupuoli, onko leikattu, onko ollut tekemisissä muiden eläinten ja lapsien kanssa, kuinka kauan on ollut sinulla (mistä voisi päätellä kissan vähimmäisiän), miksi luovut, onko ollut sisä- vai ulkokissana jne. Jollet halua tässä mitään tärkeää kertoa, niin älä sitten, mutta ihan vain vinkkinä kerrottakoon kuitenkin, että omalla ilmoituksella on hirvittävän iso vaikutus siihen, millaiset ihmiset ja millä tarkoituksella sinuun yhteyttä ottavat. Nyt ei kuitenkaan huonekasville etsitä kotia.

        nojoomutta

        Itse en oyyaisi kissaa ko. ilmoituksen perusteella. Muutto ei ole mikään syy.
        Kuinka joku voi luopua kissastaan, syynä vain se, että sen saa ilmaiseksi.
        Kissa on arvokas eläin ja ansaitsee eläimelle sopivan omistajan, mutta siitähän on vastuuntnnottoman ihmisen helppo luopua.
        Itsepistäisin mahdollisen kissan ottajan sellaiseen syyniin, että ei paremmasta väliä.


      • Anonyymi

        Jos kissalle ei ole varaa ostaa itse tarvitavia tavaroita, niin silloi ei pidä kissaa ottaakaan. Tavanomaiset menot ovat pientä, mutta os kissa sairastuu, niin eläinlääkärin menot ovat suuria,. Monesti käy niin. että kun kissa on helposti saatu, niin siitä myös luovutaan helposti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kissalle ei ole varaa ostaa itse tarvitavia tavaroita, niin silloi ei pidä kissaa ottaakaan. Tavanomaiset menot ovat pientä, mutta os kissa sairastuu, niin eläinlääkärin menot ovat suuria,. Monesti käy niin. että kun kissa on helposti saatu, niin siitä myös luovutaan helposti.

        Totta puhut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta puhut

        Minulle kissa tuotiin hämästykekkseni Kotkan eläinsuojelusta tuotiin minulle kissa ja kysyttiin otatko vai jätätkö.
        Nyt kaikki jo tietää, että sanoin jätä.
        Muta yksi kysymys, riittäkö kissalle koiraseura, kun koira on n. puolet pienempi kuin kissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kissalle ei ole varaa ostaa itse tarvitavia tavaroita, niin silloi ei pidä kissaa ottaakaan. Tavanomaiset menot ovat pientä, mutta os kissa sairastuu, niin eläinlääkärin menot ovat suuria,. Monesti käy niin. että kun kissa on helposti saatu, niin siitä myös luovutaan helposti.

        Totta puhut, mutta poikkeuksiakin on. Itse sain ilmaiseksi pentuna.kissani Soolon. En luopuisi siitä millään hinnalla.
        Nyt 7 vuoden aikana olen oppinut jotain kissoista mitä enemmän niistä opin.sitä rakkaimpia ne ovat,


      • Anonyymi

        nm. Hiemankiireolisi
        Miksi sinun pitää luopua kissastasi muuton vuokssi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kissalle ei ole varaa ostaa itse tarvitavia tavaroita, niin silloi ei pidä kissaa ottaakaan. Tavanomaiset menot ovat pientä, mutta os kissa sairastuu, niin eläinlääkärin menot ovat suuria,. Monesti käy niin. että kun kissa on helposti saatu, niin siitä myös luovutaan helposti.

        Onko vieläkin niin, että kisan saa esim. löytötalosta kuka tahansa. Kissaemon omistaja on.,tai ainakin pitäisi olla, hyvin tarkkana kelle pentujaan luovuttaa.


      • Anonyymi
        SOOLO kirjoitti:

        nojoomutta

        Itse en oyyaisi kissaa ko. ilmoituksen perusteella. Muutto ei ole mikään syy.
        Kuinka joku voi luopua kissastaan, syynä vain se, että sen saa ilmaiseksi.
        Kissa on arvokas eläin ja ansaitsee eläimelle sopivan omistajan, mutta siitähän on vastuuntnnottoman ihmisen helppo luopua.
        Itsepistäisin mahdollisen kissan ottajan sellaiseen syyniin, että ei paremmasta väliä.

        Etkö voisi pitää niin kauan, että sille ajankanssa löytyisi hyvä koti


      • Anonyymi
        Nojoomutta kirjoitti:

        Yritä ymmärtää kokonaisuus. Kukaan ei jaksa ottaa yhteyttä jokaiseen löytämäänsä ilmoittajaan, vaan ottaa yhteyttä vain harvoihin ja valittuihin siksi, että ilmoitus herätti mielenkiinnon. Minkä luulet olevan kaikkein mielenkiintoisin tieto sinun aloituksessasi? No juurikin se, että kissa on ILMAINEN ja kaiken lisäksi kaikki tavaratkin saa ilmaiseksi, joten kissan hankintaan ei mene killinkiäkään, välittämättä siitä, onko juuri kyseinen kissa hyvä mätsäys kotiehdokkaalle. Kissan tulevaisuuden kannalta ei välttämättä järkevintä houkutella juuri noilla tiedoilla kissanetsijöitä.

        Tärkeitä tietoja tässä nyt olisi ollut esim. sukupuoli, onko leikattu, onko ollut tekemisissä muiden eläinten ja lapsien kanssa, kuinka kauan on ollut sinulla (mistä voisi päätellä kissan vähimmäisiän), miksi luovut, onko ollut sisä- vai ulkokissana jne. Jollet halua tässä mitään tärkeää kertoa, niin älä sitten, mutta ihan vain vinkkinä kerrottakoon kuitenkin, että omalla ilmoituksella on hirvittävän iso vaikutus siihen, millaiset ihmiset ja millä tarkoituksella sinuun yhteyttä ottavat. Nyt ei kuitenkaan huonekasville etsitä kotia.

        Minulla oli ensimmäinen kissa 67 vuotta sitten Pörri, joka talvella tippui liukkaalta ikkunalaudalta 7 kerroksesta ja kuoli. Syytän vieläkin itseäni.
        Siitä lähtien minulla on ollut koiria, Kk-mäyräkoiria kasvatin 39 vuotta.
        Nyt minulla on taas 8 vuotias ian tavallinen maatiaiskissa Soolo, jota useimmat ihmiset pitävät tosi komeana, lisäksi chihu koira. Ne eivät ole tuottaneet mitään ongelmia.
        Kissaa vain täytyy, myös koiraa, rakastaa sydämestään. Erityisesti kissa haluaa, että se pääsee usein syliin lellittäväksi.Kissa on pirun viisas eläin, jos vain ymmärtää sen elekieltä, eipä silti, osaa se puhuakin kissaa, jos ihminen vain ymmärtää sen kieltä.
        Soolo on minulle todella rakas ja minä sille.


    • vaikeatehtävä

      Kissa raukka,kun joutuu vaihtamaan kotia.Etsi sellainen koti,oka pitää kissan kokoiän.Kissa elää 20 ,eli niin pitkästi pitää sutoutua.Harmillista,että ottajista monet ottaa vaan hetkeksi ja kodinetsijöitä on paljon.
      Ole tarkkana,ettei kissaa hylätä tai jätetä heitteille.Suomen talvessa sinnittelee kissoja,joista ei kukaan huolehdi.Ottaja pitää siis valita tarkoin,ettei jätetyksi luontoon päädy.
      Toivotaan,että kissa löytäisi arvoisensa kodin vastuullisen kodin.

      • EiElä

        Eläisikin niin pitkään...


      • Anonyymi

        Kissa on joskus aika arvoituksellinen. Sen kerrontaa ei ole aina helppoa ymmärtää, kuin vasta silloin, kun oivaltaa puhua kissaa. Minulla SOOLO on melko vaativa kissa, ei yö edes paisti, mutt gurmet ruok kelpaa. Mutta nitn minua pännii sille nyt tavaksi tullut juttu. Klo 03.oo se haluaa eteisen hattuhylle, eikä anna periksi ennen, kun käyn nostamassa sen sinne.Puolen tunnin kuluttua se täytyy nostaa alas. Ei siinä vielä mitään muuta, mutta koirani Touho on jo myös hereillä. Ja siitähän ralli alkaa. Itsekin olen täysin hereillä, mutta pelkään, että se ralli kuuluu naapuriin ja heillä pn varmasti hiukan eri aikataulu, kuin minulla.


    • SOOLO

      Jos olet muuttamassa ja ehtona on, että ei kissoja, niin etkö voi odottaa sen vaertaa, että löytyy koti, mihin kissan voi ottaa mukaan. Välitätkö lainkaan kissastasi. Hyi pahus tuollisia kissaomistajia kohtaan.

      • Turpakiinni

        Missä kohtaa aloittaja sanoi, että uuden kodin ehtona on, ettei sinne saa lemmikkejä tuoda tai kertoi ylipäätään mitään tarkempaa syytä uuden kodin etsinnälle? Välitätkö sinä yhtään muiden ihmisten tunteista tällä palstalla riehuessasi? Hyi pahus tuollaisia nettikiusaajan kuvotuksia.


      • Anonyymi
        Turpakiinni kirjoitti:

        Missä kohtaa aloittaja sanoi, että uuden kodin ehtona on, ettei sinne saa lemmikkejä tuoda tai kertoi ylipäätään mitään tarkempaa syytä uuden kodin etsinnälle? Välitätkö sinä yhtään muiden ihmisten tunteista tällä palstalla riehuessasi? Hyi pahus tuollaisia nettikiusaajan kuvotuksia.

        Kissan tunteistakaan tuskin piitataan.Lemmikit otetaan kokoiäksi,ei luovuttaviksi.Ne kuuluu perheeseen.Paras ettei ota,jos ei mielenkiinto kestä lemmikin elinikää.


      • Anonyymi
        Turpakiinni kirjoitti:

        Missä kohtaa aloittaja sanoi, että uuden kodin ehtona on, ettei sinne saa lemmikkejä tuoda tai kertoi ylipäätään mitään tarkempaa syytä uuden kodin etsinnälle? Välitätkö sinä yhtään muiden ihmisten tunteista tällä palstalla riehuessasi? Hyi pahus tuollaisia nettikiusaajan kuvotuksia.

        nm. turpakiinni
        Miksi sitten aloittajan kissa hakee uutta koia. Omistaja on joko kyllästynyt siihen tai uuteen asuntoon ei saa ottaa kissaa.
        Minulle kirjoituksesi kertoo eläinvihasta, mutta on yksi hailee, mitä tänne kirjoittelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nm. turpakiinni
        Miksi sitten aloittajan kissa hakee uutta koia. Omistaja on joko kyllästynyt siihen tai uuteen asuntoon ei saa ottaa kissaa.
        Minulle kirjoituksesi kertoo eläinvihasta, mutta on yksi hailee, mitä tänne kirjoittelet.

        Kysy sitä aloittajalta äläkä arvaile kuin mikäkin ääliö. Aloittaja kertoo kissan olleen alunperin "luultavasti pelastuskissa", mikä kyllä vahvasti antaa vaikutelman siitä, ettei aloittaja ole kissan alkuperäinen omistaja. Olen itsekin tarjonnut joskus kissoille sijaiskodin, jolloin tarkoitus ei alunperinkään ollut tarjota kissoille pysyvää kotia. Joka tapauksessa on miljoonisen syytä siihen, miksi aloittaja ei nyt voinut kissaa pitää. Jos yksityiskohdat kiinnostavat, niin kysy äläkä riehu ja räyhää aina joka kohdassa kun et edes tiedä asiasta yhtään mitään.

        Jos muiden ihmisten puolustaminen ääliömäiseltä ja perusteettomalta riehumiseltasi ja herjaamiseltasi tekee sinusta muista eläinvihaajia, niin olen hyvin pahoillani läheistesi puolesta. En missään nimessä haluaisi olla kaltaisesi kanssa missään tekemisissä, sillä toinen toistaan utopistisemmilta ja sekopäisemmiltä syytöksiltä ei kanssasi voi välttyä sitten millään. Kaikesta pitää vääntää riitaa ja raivoisia ajojahteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nm. turpakiinni
        Miksi sitten aloittajan kissa hakee uutta koia. Omistaja on joko kyllästynyt siihen tai uuteen asuntoon ei saa ottaa kissaa.
        Minulle kirjoituksesi kertoo eläinvihasta, mutta on yksi hailee, mitä tänne kirjoittelet.

        nm, turpakiinni
        Vaikka käytätkin vähänrumaa kieltä, niin olen kanssasi samaa mieltä. Eiv'ät nämä asiat kaunistelemalla muutu. aon Ihmisiä, joiden ri koskaan ptäisi ottaa eläintä. Se sitoo.sotkee, sitä lähtee karvaa ja tarvitsee paljon lenkkejä. Omat eläimeni eivät ole sairastleet,, mutta niiden hoitoon , näyttelyssä, kokeissa käyntiin on uponnut melkoinen summa. Jo hyäaatuiseen ruokaan menee 100e kuukaudessa. MUTTA LAATURUOKINTA VÄHENTÄÄ E
        LÄINLÄÄKÄRIMAKSUJA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nm. turpakiinni
        Miksi sitten aloittajan kissa hakee uutta koia. Omistaja on joko kyllästynyt siihen tai uuteen asuntoon ei saa ottaa kissaa.
        Minulle kirjoituksesi kertoo eläinvihasta, mutta on yksi hailee, mitä tänne kirjoittelet.

        Niinhän se on. eläimiä otetaan harkitsemtta, että vastuu sen hyvinvoinnista kestää koko sen loppuelämän ja siitä on kuluja. Itselläni on käynyt tuuri, olen aina saanut terveen läimen ,ilman läinlääkärireisuja.paitsi rokoiukset.
        Minun neuvoni on, että eläin tarvitsee laaduksta ruokaa. paljon liikuntaa ja viimeksi tärkein,paljon, paljon rakkautta. tällä preseptilläminul ei ole ollut yhtään ongelmakoiraa, terveyden eikä käytöksen suhteen.


    • Anonyymi

      turpakiinni
      Sinun kaltaisia ihmisiä maailma olisi paljon parenpi paika. Minulle ainakin tuli tunne, että olet tyhjänpäiväinen olio, jina mielipiteet ovat yhtä haileeta.

    • Anonyymi

      Onko se leikattu ja minkä ikäinen? Puh. 0504021917

    • Anonyymi

      Kuinka voitbbolla noin raaka.
      Kaltaisesi kuuluvat Helvettiin.
      Kaikkea pahaa Sinulle.

    • Anonyymi

      Olisko se semmonen lyhytjalka-kissa?

    • Anonyymi

      Vai olet muuttamassa? Silloin kissa muuttaa sinun mukanasi uuteen kotiin. Ymmärrätkö?

    • Anonyymi

      Minua kovasti ihmetyttää, kuinka joku voi
      luopua kissastaan.

    • Anonyymi

      On paljon tilanteita jolloin on pakko ajatella enemmän kissaa kuin sitä että sen on pysyttävä mukana, jos esim maalaistalon kissan vie väkisin vilkasliikenteiseen kaupunki yksiöön tai kaksioon, ja kissa on jo yli 2v, vaikeaa ellein mahdotonta että kissa olisi onnellinen.
      Tämä on ollut monen vanhuuden murheellinen tilanne kun terveys pettää tai ajokortti menee tms.
      Turha syyttää kaikkia. On ihmisiä jotka eivät välitä, mutta kyllä omatunto heilläkin syyllisyydestä pitänee huolen.

    • Anonyymi

      Moniin vuokra-asuntoihin ei saa ottaa eläintä, joten silloin saattaa joutua luopumaan, jos on vaikka varallisuudenkin takia pakko muuttaa pienempään.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2102
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      24
      1715
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1490
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1451
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1358
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1354
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1251
    Aihe