Suuresti ihmetyttää

ElämäKristuksessa

Seurakuntien "kaitsijat", jotka johtivat seurakuntia Helluntaikirkkoon. Kirkkoasiaa runnottiin väkisin eteenpäin, huolimatta siitä, että se sai seurakunnassa aikaan hajaannusta. Tätä kirkkohanketta vietiin vieläpä vääryydellä ja kavaluudella eteenpäin. Kuten jossakin aiemman ketjun kirjoituksessa joku kirjoitti:"valheen kaikella voimalla".

Kun seurakuntia ei ulkopuolelta saatu hajotettua, kirkon puuhaajat hajottivat seurakuntia sisältäpäin.
Tuloksena suuri kodittomien joukko, jotka eivät halunneet liittyä kirkkoon. Ja yhdistykset lakkautettiin.
Kirkkoon liittymättömille mahdollisuus osallistua kirkon tilaisuuksiin "ulkojäseninä".
Sana ei tunne sellaista käytäntöä, jossa seurakunnan jäsenet ovat eri arvoisia, ts. "kahden kerroksen väkeä".
Miten tuollaista kirkkoa voisi pitää hengellisenä kotina?
Kodissaan pitäisi olla rakkaudellinen, hyvä ilmapiiri.

Mutta mitä vielä, laitettu pystyyn valheilla; johto mukana valheissa. Ei merkkiäkään katumuksesta; parannuksenteko ei näköjään kuulu kirkon puuhamiehille ja naisille. Heidän mielestään.
Kodittomiksi jääneiden perään ei kysellä, olipa kuinka paljon hyvänsä loukattu ja lyöty.
Kirkkoa ei sellaiset henkilöt kiinnosta. Jos joku ymmärsi olla vastaan kirkkohanketta, ovat vain hyvillään kun ei kirkossa näy. Eivätpähän häiritse kirkonmenoja.

Niin, mitä kaitsijoita tällaiset ovat? Miten he voivat jatkaa, ikään kuin mitään ei olisi tapahtunut?
Pyhä Henki muistuttaa ihmistä siitä, missä ihminen on toiminut väärin. Ja vetää ihmistä parannuksen teon paikalle.

Kun on ilmeistä ja totta, että monilla paikkakunnilla Helluntaikirkko hanketta vietiin valheilla ja vääryydellä eteenpäin, eikö ole tarvetta tehdä parannusta?
Vai onko paatumus ja luopumus jo niin pitkällä, ettei Herran ääntä enää kuulla? Tai ei enää halutakaan kuulla Herran ääntä...

Hesekiel 34:6 Minun lampaani harhailevat kaikilla vuorilla ja kaikilla korkeilla kukkuloilla; pitkin koko maata ovat minun lampaani hajallaan, eikä kenkään niistä välitä eikä niitä etsi.
34:8 Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, totisesti, koska minun lampaani ovat ryöstettävinä ja koska minun lampaani ovat kaikkien metsän petojen syötävinä, kun paimenta ei ole ja kun minun paimeneni eivät välitä minun lampaistani, vaan minun paimeneni kaitsevat itseänsä, eivätkä kaitse minun lampaitani,
34:10 Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä käyn paimenten kimppuun, vaadin lampaani heidän kädestänsä ja teen lopun heidän lammasten-kaitsennastaan, eivätkä paimenet saa enää kaita itseänsä. Minä pelastan lampaani heidän kidastansa, eivätkä ne sitten enää ole heidän syötävinänsä.
34:11 Sillä näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä itse etsin lampaani ja pidän niistä huolen.
34:15 Minä itse kaitsen lampaani ja vien itse ne lepäämään, sanoo Herra, Herra.
34:17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.
34:22 niin minä tahdon vapauttaa lampaani, etteivät ne enää jää ryöstettäviksi; ja minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan välillä.
34:31 Niin, te olette minun lampaani, minun laitumeni lampaat, te ihmiset; minä olen teidän Jumalanne, sanoo Herra, Herra."

18

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kovakorvainen_sukukunta

Nykyään Jumalan puhetta ja tahtoa ei enää odoteta. Sitä ei enää pidetä tärkeänä eikä edes mahdollisena.

Helluntaikirkkoasian yhteydessä monesta korkea-asemaisesta suusta sanottiin että tämä on meidän oma asia. Jumala ei tähän puutu eikä Hänellä ole tästä mielipidettä.

Se mitä sitten tästä seurasi osoittaa että joko Jumala ei piittaa seurakuntansa hyvinvoinnista tai sitten Häntä ei haluttu kuulla.

Itse olen jälkimmäisellä kannalla.

• Äly_kun_ei_riitä

Ja oman osansa tähän tuo se, että on kirkkoistuttu niin pitkälle että seurakuntaviroista on poistettu tarpeettomana ne, jotka juuri on annettu tällaisia päätöksiä ja suunnitelmia varten seurakunnille.

Eli apostolit ja erityisesti profeetat.

Kun näkijät eliminoidaan seurakunta sokeutuu.

• 1234567---

>>>>Jumala ei piittaa seurakuntansa hyvinvoinnista<<<<

Tiedoksi vaan Jumalan seurakunnalla on Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

• herätkää

Ai niin. Sunnuntai. Vaan onko ihan varmaa sekään.

• 1234567---
        herätkää kirjoitti:

Ai niin. Sunnuntai. Vaan onko ihan varmaa sekään.

Sunnuntai viikon ensimmäinen päivä, joka on ihmiskäsky pyhäksi. Sunnuntai muutettu ihmisen toimesta viikon seitsemänneksipäiväksi v.1973 kalentereissa. Sapatti lauantai muutettiin viikon kuudenneksi.
        Jumalan seurakunnalla on Jumalan antama sapatti pyhänäpäivänä.

• herätkää

Mitäs tuosta numerologiasta. Veli on vapaa semmoisesta

• s-seutulainen

Saviseudun pääkaupungissa on tainnut käydä justiinsa aloituksessa kuvaillulla tavalla.
      Elävät virrat-seurakunta kuuluu helluntaikirkkoon.
      Vanha helluntaisrk. sai väistyä, tilalle tuli uuskarismaattinen, edellä mainittu seurakunta pastorinaan hankkeen primus motor Jarno Piipponen.
      Pääsiäisenä näkyy menon takaajana Piipposen lisäksi olevan itse Heikki Hilvo.

• herätkää

Ja Jumala loi maan. Loimaa. Taitaa olla hyvä veli, ja armoitettu, Jarno Piipponen kun on.

• Ex-saviseutulainen

Sama Hilvo, joka kehui Tiaista tyyliin"nuori mies, mutta hengellisesti samanikainen kuin minä"...
        Danskit johtavat Risteyspaikka seurakuntaa, puhujavieraat ja aiemmin Facebook sivujen fanitukset kertovat paljon...
        Piipponen toistaa" rakas kuulija", kuitenkaan ei osaa arkielämässä edes tervehtiä, puhumattakaan vastata sähköpostiin jos posti ei mieleistä.
        "Tietynlaisessa parvessa ne tietynlaiset linnut lentää", sopii hyvin tähän yhteyteen....

• Herätyys

Niin ne heikalle rakennelmat sortuu / hajoaa, Niinhän siellä Raamatussa sanotaan / opetetaan.

Pitäisi oppia ja alkaa rakentamaan kestävälle Kristus Jeesus (kallio) prustalle ja perustalta.

Kaikilta osin Raamatun UT opetusten, ohjeiden ja kehoitusten mukaisesti, niin että alkaisi ilmenemään ja täyttymään ne kaikille hyväksi Raamatun UT mukaisen Kirstillisyyden tunnusmerkit. joista kaikki voisivat tunnistaa Kristuksen Jeesuksen Oikein ja Oikeasti seuraajikseen / "maailmalle valkeudeksi ja maalle suolaksi" riittävällä tavalla eläviä ja toimimivia / vaikuttavia, Hänen apostolisia seurakuntiaan / sitä pelastukseksi Krist. vaihtoehtoa, jokaista vanhurskasta jäsentään myöden YHTÄ olevasti ja kaikessa YHTÄ pitävästi, Totuudessa (Raamatun UT mukainen ja perustuva) YKSI mielisesti rakentaviksi.

Mikään tämän päivän eri nimisistä seurakunnista ei näin em. Ramatun UT mukaisesti alkanut elämään ja toimimaan, vaan elävät ja toimivat kaikki, kukin eriniminen OMA puoluehenkisetsi. Vain sen oman huoneensa puolesta ja sitäkin vain vähän nimeksi krist. uskonnollisesti eläen ja toimien. Ennemmänkin epä oikeuden mukaisen, Totuuteen perustumattoman demokratia uskonnon mukaisesti. Ei Kristillisesti. Jota on vain kaikilta osin Raamatun UT mukainen ja perustuva. Se Krist. Rakakus, joka ei ole kenellekään pahaksi, Ihan Lain / Laillisuuden, kaikille hyväksi Luvallisen Oikeuden mukainen. = Ainoastaan Raamatun UT mukainen.

Jeesuksen nimessä... uksovilleen / muillekin tähän em. Raamatun UT mukaiseen ja perustuvaa Kristillisyyteen HERÄTYKSEKSI!

vähänen, Totuudessa pysyvä ja siihen (Raamatun UT) mukasuuteen pitäytyväösti, elävä, puhuva ja toimiva. Tähän Raamatun UT mukaiseen Krist. yhteyteen ja yhteistyöhön kutsuttu, siihen näyllä armoitettu, palvelijhansa ja seuraajansa.

Niitä muita tähän Krist. yhteyteen ja yhteustyöhön kutsuttuja / armoitettuja, peräänkuulutteleva / etsivä, asiasta asiallisesti ja rakentavasti, näin kirjallisella tavalla keskustelemaan (profetoiviksi ja profetoimisia arvosteleviksi) yhtyviksi.

• Helluntaikirkko on mukana saatanan eksytyksessä eli ekumeniassa. Irtisanoutukaa ekumeniasta myös välillisesti eli erotkaa saastaisesta Helluntaikirkosta

voi teitä paimenet kun ette kaitse teille annettua laumaa

• JEESUS.SAAPUU

Varoitin tästä entisen seurakuntani pöntön takaa jo vuonna 1991.
        Näytin uusitie-lehden kansikuvaa, jossa miehet vaihtoivat vihkisormukset avioliiton merkiksi toistensa karvaisiin nimettömiin!

Kaikki on hajalla helluntaikirkoissa, syöttävät lampaille myrkyllistä leipää (rv-92)!!! Ja susi, esim. rodneyhowardbrown, on yksi joka varastanut Jeesuksen lampaita!)

• JEESUS.SAAPUU kirjoitti:

Varoitin tästä entisen seurakuntani pöntön takaa jo vuonna 1991.
        Näytin uusitie-lehden kansikuvaa, jossa miehet vaihtoivat vihkisormukset avioliiton merkiksi toistensa karvaisiin nimettömiin!

Kaikki on hajalla helluntaikirkoissa, syöttävät lampaille myrkyllistä leipää (rv-92)!!! Ja susi, esim. rodneyhowardbrown, on yksi joka varastanut Jeesuksen lampaita!)

Eksyttäjiä on monta ja heitä tulee kavahtaa tosiaan ja varoittaa heistä

itse luen enimmäkseen Bibliaa (ilman apokryfikirjoja)

Enpä ole tuota Uusitietä nähnyt, en ole tosin lukenut sitä koskaan.

Jokaisen Jeesusta seuraavan tulee lähteä epäraamatullisista uskonyhteyksistä ulos ja erota niistä

• Kirjakääröt

2Kor.11:14 Biblia. Ei myös ihmekään ole: sillä itse saatana tuuttaa itsensä valkeuden enkeliksi. Ps.72:18 Kiitetty olkoon Herra Jumala, Israelin Jumala, ainoa, joka ihmeitä tekee.

• Laskuntulos

Kuuluuko helluntaikirkkoon vain 6000 jäsentä?

• 05VALKOInen

Suuresti ihmetyttää, että 1. asteen yhtälöä, siis rekisteröityminen kirkkokunnaksi on monille niin vaikea asia. Muistan vieläkin yhtälöt 1-5 millainen kuvio tulee. Jaksattekin ratkaista suoran viivan kuviota 26-vuotta. En edes viitsisi. Esim . juoksen ja hiidän sen tilalla. Ottakaa oppia vapaakirkollisista. Asia on ratkaistu v. 1889. Baptistit ovat ratkaisseet asian v. 1921 ja 1929. Ottakaapa oppia.

• Kirkkojamaailma

Pitäisikö mielestäsi ottaa oppia pimeyden töistä? Siitä oli kyse ainakin kotipaikkakuntani helluntaiseurakunnassa, kun se vietiin Helluntaikirkkoon nimenomaan valheilla, manipuloinnilla ja kavaluudella.
        Älä esiinny "ylen viisaana", kun huomaan, että et ole perillä siitä, mitä monissa helluntaiseurakunnassa tapahtui.
        Parempi, kun jatkat juoksemista jahiihtelyä. Muistathan kuitenkin, että ruumiillisesta harjoituksesta on hyötyä vain vähään.

• 05VALKOInen

Kyllä jatkan kuntoilua vuodenajan ja päivittäisenkin sään mukaan. Välillä niissäkin kuvioissa pysähdyn rukoilemaan syntisten puolesta. Se on perimmäinen, syvin elämäni tarkoitus. Siihen ei tarvita enää erillistä kehotusta. Vapaana opinkiitoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      21
      2654
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      109
      2586
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      202
      1384
    4. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      126
      1293
    5. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      94
      1281
    6. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      304
      1260
    7. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      30
      1037
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      13
      1011
    9. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      979
    10. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      64
      920
    Aihe