Hei.
Olen ollut kohta 8 kk vaihto-oppilaana etelä-amerikassa. Kiloja kiertynyt noin 3 kiloa. Ensimmäisten 2 kuukauden aikana, en harrastanut mitään liikuntaa, söin kaikkea mitä tarjottiin, ja jonka jälkeen huomasin että olin lihonut. Alotin käymään salilla, jossa kävin noin 2-3x viikossa, mutta ruokavalio pysyi vielä samana.
Noin kolmen kuukauden jälkeen aloin tuntemaan enemmän ahdistusta lihoamisen takia, ja tämä ahdistus on vieläkin. Nyt käyn salilla 4-6x viikossa, ja kaloreita/ruokaa mietin myös PALJON. En todellakaan syö mitä haluan, milloin haluan.
Haluaisin olla dieetillä, mutta koska asun perheen luona en voi niin paljon päättää ruuasta. Perhe kuitenkin tietää että urheilen ja tykkään terveellisestä elämäntavasta/ruuasta, joten hedelmiä ja kasviksia yleensä löytyy. Lasken viikkoja että pääsen takaisin suomeen, niin että voin palata omiin ruokarutiineihini.
Suomessa en siis ole koskaan laskenut kaloreita, söin mitä halusin enkä ole koskaan ns. lihonut, tai käynyt salilla. Mutta ratsastin päivittäin, myös oma elämäntyyli paljon aktiivisempaa suomessa. Täällä vaihdossa olen kuitenkin urheillut enemmän kuin mitä koskaan elämässäni, eli peruskunto varmaan parantunut ja lihaksia tullut lisää, mutta myös sitä rasvaa ruuan takia.
Huomaan selväsi ongelmani ruuan suhteen, ahdistaa syömisen jälkeen, mutta silti mietin koko ajan ruokaa. Himoitsen myös herkkuja paljon mikä myös tuottaa ahdistusta. Yritän välttää herkkuja ja ns. epäterveellistä ruokaa mutta silti syön niitä ( usein koska perhe tai kaverit syövät, ja sitten on vaikeaa sanoa ei) ja sit tulee morkkis.
En jaksaisi enään stressata ruuasta tai painon noususta, koska tiedän että kun palaan takaisin suomeen vaihtari kilot lähtevät pois. Olen kuullut paljon vaihtari kokemuksia jolloin on ihan normaalia lihota se 10-25kg vuoden aikana, eli ehkä nämä minun 3kg eivät ole niin paljon, mutta itse kyllä kärsin siitä. Painoin siis noin 57kg kun lähdin vaihtoon, nyt paino noin 8kk jälkeen 60kg. Kotiin lähden 2kk päästä.
Kuulisin mielelläni teidän vaihtari kokemuksia liittyen ruokaan/liikuntaan ja lihoamiseen.
Kiitos.
Ruoka/lihoaminen/liikuna VAIHTOVUOSI
lihoaminenpelottaa
0
103
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2904771Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k512963Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7996Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78991Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969