Kaikki koodausaikani menee nykyään netissä

djesdsf

StackOverflow ja CodeProject saiteilla ratkaisuja etsiessä. On aivan täydellisen mahdotonta muistaa kaikkea, kun uutta tulee koko ajan ja jokaisessa ympäristössä, kielessä, frameworkissa ym. on omat eronsa. Miten hitossa sitä pärjättiin ennen webbiä?

13 kommenttia

Äänestä

Vastaukset

• ehhei...

• Ennen internettiä oli kirjasto ja RBIL

• Otan O saa.

• Opeteltiin yleiset toimivat konstit eikä etsitty kaikkein hienoimpia juttuja. Eikä silloin järjestelmät olleet niin kehittyneitä kuin nykyään. Oli helpompaa keksiä uutta ja hyödyllistä.

Ainakin yksi sukulaiseni tekee mallinnusta ja data-analyysiä menestyksekkäästi opettelematta uusia hienouksia. Hän pärjää, kun osaa ohjelmointia riittävän hyvin ja hänellä on muuta osaamista vaikkapa datan keräämisestä ja matemaattisesta mallintamisesta. Erikoistumalla johonkin voi kompensoida uusien frameworkkien opettelua

• Mallintaminen ja data-analyysi lienevät sinänsä jo erikoisaloja, eikä data-analyysissä kummemmin varsinaista ohjelmointia edes välttämättä tarvita.

• Aika useinhan sama aika menee kun selvittelee miten joku valmis asia toimii ja miten sitä käytetään kuin että kirjoittaisi sen vain itse alusta alkaen.

• Anonyymi kirjoitti:

Aika useinhan sama aika menee kun selvittelee miten joku valmis asia toimii ja miten sitä käytetään kuin että kirjoittaisi sen vain itse alusta alkaen.

Toimiiko Format C: windows kymmenessä vai millä siitä pääsee eroon

• Koulussakin varmaan lunttasit kaiken aikaa sen sijaan, että olisit yrittänyt ratkoa ongelmia itse? Sinunlaiset "menen mistä aita matalin" -kulkijat kyllä tunnetaan! Toivottavasti et harkitse ohjelmistotuotantoa alaksesi. Monilla työpaikoilla nimittäin valvotaan työntekijöiden nettiliikennettä ja jatkuvat surffailut lunttisivustoilla johtavat nopeasti esimiehen puhutteluun - idea kun on, että työntekijä kehittyy työssään ongelmanratkaisijaksi, eikä valmiiksi purtujen vastausten kopioijaksi. Kaverin työpaikalla esim. stackoverflow on kokonaan blokattu!

• Eli pakotetaan keksimään pyörä uudelleen? Todella luovaa :) Niin, ja aloittaja taisi puhua enemmänkin uusista tekniikoista ja frameworkeista eikä itse ongelmaratkaisusta. Toki aina voi yrittää tehdä asioita ITSE ja "hyväksi todetuilla tekiikoilla".
      Kannattaa muistaa että jatkuva "lunttaaminen " myös opettaa asioita..

• "Kaverin työpaikalla esim. stackoverflow on kokonaan blokattu!"

No onpas hölmö yritysjohto !

Käytän itsekin stackoverflow -sivustoa, vaikka en olekaan copy&paste -ohjelmoija.

stackoverflowia kannattaa lukea, mutta ei sen lukeminen saa olla omien aivojen korvike.

• code_red kirjoitti:

Eli pakotetaan keksimään pyörä uudelleen? Todella luovaa :) Niin, ja aloittaja taisi puhua enemmänkin uusista tekniikoista ja frameworkeista eikä itse ongelmaratkaisusta. Toki aina voi yrittää tehdä asioita ITSE ja "hyväksi todetuilla tekiikoilla".
      Kannattaa muistaa että jatkuva "lunttaaminen " myös opettaa asioita..

>>>Kannattaa muistaa että jatkuva "lunttaaminen " myös opettaa asioita..

Samaa mieltä. Etenkin, jos ei ymmärrä jotain, niin ei ymmärrä, vaikka päällä seisoisi. Silloin parempi nähdä ratkaisu, niin voi tulla ahaa-elämys. Ja on oppinut taas jotain uutta.

• Simppeliä.....Basicilla.

• Ennen ajateltiin itse ja opeteltiin perusasiat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.