Paperityöntekijän keskipalkka 58 000 euroa

outo_juttu

54

714

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tasaneimenenallekarkit

      Tiedän yhden kaverin joka on töissä kemissä paperitehtaalla. Töissä hänen tehtävänsä on mollottaa jauhavaa konetta joka pitää valtavaa meteliä. Ilmeisesti metelin takia myös valtava palkka vaikka hän käyttää kyllä radiokuulosuojaimia. Kotona vetää joka päivä kaatokännit ja taas konetta katsomaan. Tienaa enemmän kuin tuo sinun lukemasi...

      • Anonyymi

        Kunnon palkalla on vara lakkoillakin.


      • Anonyymi

        Taas tuota "KESKI"-palkka -Jallitusta, jolla sumutetaan sopuleita. Ei edes suomiporrrvari maksa tuollaisia liksoja, kun sen EI TARVITSE !

        Uskokoon ken tahtoo, minä en. Sen kyllä uskon, kun markka-aikaan (sen lopulla) kateelliset ilakoivat paperimiehen 17 000 MARKAn kk-palkasta. SE oli totta, tuo 58 000 täyttä PASKA-puhetta !

        terv aito paperimies !


      • Anonyymi

        Eli on työnantajalle pelkkä rasite ja loinen.


    • epäterveellistäkin

      Istuminen on kovaa työtä, siinä pyrkii kaveri yleensä lihomaan.

      • Tässä voidaan miettiä miksi tälläisestä työstä maksetaan 5000€ kuussa. Oikeasti rankkaa ruumiillista työtä tekevälle maksetaan sitten 1500€.


    • paperityöpaja

      Työ on sellaista että se voitaisiin hyvin teettää kehitysvammaisillakin.

      • Anonyymi

        Juu kyllä ceepparitkin pystyisi tuon hoitamaan 3€ tuntipalkalla.


    • eikiinnosta

      Yksitoikkoinen 3-vuorotyö ei kaikkia kiinnosta, eikä tarvita mitään kummoista osaamista, työssä oppii kaiken tarvittavan.

    • Paperin-logiikka

      Paperitehtaissa on niin julmetun kova tuo tuotannossa aikaan saatui arvon lisäys. Kuitupuusta maksetaan metsänomistajalle noin 55€ /m³. Selluksi keitettynä hinta on kohonnut 650 /m³ tasolle.
      Perustason sanomalehtipaperiksi valmistettuna hinta on noin 1.000/m³.

      Paperitehtaan AY-väki osaa itsekin laskentaa sen verran, että he ovat lakkoilujen kautta katsoneet itselleen kohtuulliseksi korvaukseksi 4600€/kk korvauksen paperitehtaalla olemisestaan.
      https://tyopaikat.oikotie.fi/palkkavertailu/paperityöntekijä

      • Llvvk

        Metsänomistajille kuitu pystykaupoissa n. 17-22e/kuutio.


      • Anonyymi

        Kertokaa mullekkin kuka maksaa kuitupuusta 55€ /kuutio


      • Anonyymi
        Llvvk kirjoitti:

        Metsänomistajille kuitu pystykaupoissa n. 17-22e/kuutio.

        Aina vaan parantaa jalostustyönarvoa. Lisää liksaa paperimiehille, ovat sen ansainneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa mullekkin kuka maksaa kuitupuusta 55€ /kuutio

        Mä sain 78€ kuutio---


      • Anonyymi
        Llvvk kirjoitti:

        Metsänomistajille kuitu pystykaupoissa n. 17-22e/kuutio.

        Muistelisin 15€ kiinto-m3 pystykaupalla. Ihmetytti tuo keväällä kirjoitettu 55€.


    • nuo_lottovoittajat

      Paperiliitot osanneet hoitaa asiansa. Huuhaa työtä, kun vertaa sairaanhoitajiin ja muihin fyysisen työn tekijöihin. Paperikoneen tuijottamiseen pystyisi koiranikin, ranskan bulldoggi

      Mutta hyvä jos niitä nyt irtisanotaan.

    • demarit.sijoittaa

      Paperityöläiset kuuluvat Teollisuusliittoon, jonka puheenjohtaja Riku Aalto, sd, tienaa kuukaudessa 30.000€ eli kahdessa kk:ssa enemmän kuin parerityöläinen vuodessa.

      Metalliliiton omistamassa Kojamossa vuokralla oleva pieneläkeläinen tienaa vuodessa vajaa 10.000 euroa eli Teollisuusliiton puheenjohtajan ,sd, viikon palkan. Siltä eläkeläiseltä repii suuret voittonsa Metalliliitonkin omistama Kojamo, ent.VVO.

    • nukahtelutauti

      Itse olen paperitehtaalla töissä... Sairastuin narkolepsiaan pari vuotta sitten, kukaan ei ole asiaa vielä huomannut joten työt jatkuvat iloisesti. Varmaan noin puolet työajasta menee nukkuessa. Palkkani on myös karvan enempi mitä otsikossa on mainittu.

    • kyykmanni.itte

      Se on ihan oikein kadehtia toisten isompaa palkkaa pienemmäksi, niin kuin itselläkin on, eikö?

      No paperimiehillä on isompi palkka kun ne on hoitaneet asiansa ammattiliiton kautta.
      Ne ei ole luottaneet "paikalliseen sopimiseen" eivätkä Loimaan liittoon.

    • Nyt.riittää

      Entä, jos kaikki työläiset olisivat liittojensa kautta hankkineen keskiansioksi 58.000€?
      Sehän olisi ollut Paperiliitoltakin varsin solidaarista muita työläisiä ja liittoja kohtaan.

      Vaan mikä olisi työttömyysaste ja mikä maan talouden tilanne?

      Paperiliittohan on ryövännyt jäsenilleen köyhemmiltä etuja, joita ei voida kaikille jakaa!

      • Anonyymi

        Sosialismi ja samapalkkaisuus olisi mainio ratkaisu pulmaasi. Kirjoita kansalaisaloite asiasta. SAMA PALKKA KAIKILLE.


    • valvomojantteri

      hankin paperialalla viime vuonna 70 000, kohtuu korvaus vuorotöistä

      • tapahtuukokoskaanmitään

        Ketjussa on nyt vaikka minkä kerrottu pystyvän tuohon työhön. Voitko kertoa pystyisikö mielestäsi kehitysvammainen tekemään työsi, entä koira?


      • valvomojantteri

        Ei ole vielä minun urani aikana tapahtunut mitään muuta kuin palkankorotuksia.


      • Valvomojäntteri

        Tässä on vielä yksi hyvä puoli 12h työpäivät ,tosin niitä teemme vähemmän joten vapaapäiviä kertyy 18-19 kpl kuukauteen,eipä voi valittaa


    • kaikinpuolintasapuolista

      Komee kikysuorite paperin porukalta. Paperi nyt oikeasti on vientituote vielä kaiken päälle.

    • IsotOnlIksat

      Tuttu oli siivoajana paperitehtaalla. Sai jo 10 vuotta sitten yli 30.000 vuosiliksaa.

    • wefdweww22

      No eipä tuo muilta ole pois jos saa palkkaa mihin yleensä vaaditaan jo esimerkiksi johtajan asema tai lääkäri jne. Mutta tuolta kun lähtee 5800 palkalla muualle niin palkka putoaa 60%, jos edes saa mitään työtä.

    • tervemenoamuillemaille

      Sipilä käytti paperialaa esimerkkinä hyvästä sopimisesta... Viimeinen naula äijän arkkuun.

    • siivoamaan_

      Pääasia, että moni tuollaista huuhaa työtä tekevä menettää työnsä.

      • Anonyymi

        Ei noin voi sanoa


    • Anonyymi

      Tiedoksi että Paperiliiton työssä käyviä jäseniä oli 1980-luvun puolivälissä 50,000. Onko nyt edes 25,000?

    • Anonyymi

      Rinne on ajanut näitä järjettömyyksiä ennenkin

    • Anonyymi

      Saako nämä jotain valtiontukea vai miksi palkkaa maksetaan liki tuplasti yli normaalin? Kierretään suurilla palkkakuluilla sitä että tukia ei tarvittaisi..

    • Anonyymi

      Toihan on mun 3 kuukauden liksa.....aika paska palkka on jos vuodessa tienaa tuon ja verotkin pois niin.....itse saan tuon 3 kuukaudessa käteen..

      • Anonyymi

        Itse saan tuon verran kolmessa vuodessa. Maailman tasa-arvoisimpia maita taitaa olla poliitikkojen paskanjauhantaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse saan tuon verran kolmessa vuodessa. Maailman tasa-arvoisimpia maita taitaa olla poliitikkojen paskanjauhantaa.

        Saan tuon oikeasti koska olen asianajaja mutta teen kyllä 45-60 tuntista viikoakin....ja piti tähän hommaan ottaa vähän velkaakin.Jokainen saa itse koettaa jos haluaa samaan kuinka helppoa on.Ja tuo palkka on siis vähintään...


    • Anonyymi

      Toivottavasti yksikään ahne paska ei saa töitä mistään!!! Jotain rajaa!!!

    • Anonyymi

      Koko suvun pelastus kun kehitysvammanen poika pääsi paperitehtaalle töihin. Pitää koko suvun leivässä ja tykkää työstä. On kuulemmma jännää seurattavaa kun rattaat pyörii. Nyt on kaikilla mersut ja asutaan isossa omakotitalossa. Kiitos paperiliitolle!

    • Anonyymi

      AY on hoitanut hyvin hommansa.

    • Anonyymi

      Norjassa kaikilla ihmisillä on hyvät palkat.

      Tritytukiloinen

    • Anonyymi

      Miksi ette mene paperitehtaalle töihin, jos se on niin hyvää duunia? Miksi ryssitte sen ainoan elämänne, jos kerran tiedätte kuinka helpolla voisitte tulla miljonääriksi?

      • Anonyymi

        Ei se nyt enää ole mahdollista päästä, edellisiäkin vähennetään jo pois. Vituttaa vaan kun vammaset saanu omaisuudet tienata itselleen nukkumalla.


    • Anonyymi

      Noiden kovapalkkaisten "duunareiden" ammattitauti lienee varhainen dementia.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        ei liity mitenkään toisiinsa


    • Anonyymi

      On kyllä sairasta touhua. Minimipalkaksi suomessa 2500€/kk kerta nukkumisesta saa tuon verta.

    • Anonyymi

      Vähempiosaiset vaivaiset ja vammaiset noihin luksusduuneihin koneita tuijottamaan ja raavaat miehet sieltä risusavottaan.

    • Anonyymi

      Vittu kun on kateellista porukkaa.
      Eikö se ole hyvä, kun jostain saa kohtuullista palkkaa?
      Sitä voi jokainen kouluttautua ko. alalle, jos haluaa saman palkan.
      Lennonjohdossa heillä on vielä isompi palkka.
      Itse olen ollut paperimiehenä 20 vuotta ja tienaan enemmän kuin tuon 58000€.
      Teen ylitöitä josta myös maksetaan hyvin.
      Eikä työ ole pelkkää ruudun tuijottamista, pitää myös tietää miten prosessin pitää mennä.
      Ja osata toimia tilanteessa, kun tulee jotain häikkää.

      • Anonyymi

        Vittu kuinka surkeat tulot on paperihomoilla, en lähtis itse edes aamulla paskalle tolla liksalla, ton verran kuluu jo 2 kk:ssa kuluihin...alle 660 000€ vuodessa jos saa niin on surkea luuseri.Se on pojat sillai kun osaa sijoittaa niin on millä pröystäillä, kun meikä menee kauppaan niin paprupojat kumartaa.


      • Anonyymi

        Syystäkin kateellista porukkaa. Ei kaikki voi sinne paperille tulla töihin vaikka kuinka haluais. Luuleksää että siellä on kaikille suomalaisille töitä!? Tais aika ikävästi kolahtaa tekstit kun noin kimpaannuit.


    • Anonyymi

      Down lapsikin pystyy olemaan nukkumassa operaattoripöydän ääressä...

    • Anonyymi

      Jos porukka tekee tuollaista tulosta työnantajalle https://www.upm.com/fi/tietoa-meista/medialle/tiedotteet/2019/01/upmn-tilinpaatostiedote-2018-upm-teki-ennatystuloksen-2018-hyvat-lahtokohdat-vuodelle-2019/ Ja heidän palkkakustannukset on kaikista kustannuksista noin 2% niin tuosta ammatitaidosta ja tuloksen tekemisestä kuka vaan maksaa. Mitään ammattia väheksymättä, niin monesta muusta löytyy sama suhde. Sen tiedän että öljynjalostamot pääsee paljon parempaan joka suhteessa, mutta niitä ei ole niin monessa kylässä kun paperitehtaita ja siksi yleinen kateus ei niin laajaa.

    • Anonyymi

      Kouluttamaton paviaanikin pystyisi hommaan ja vieläpä ruokapalkalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe