Chronin tauti ja liitännäissairaudet

Chron2

Hei,

Olen 27-vuotias nainen ja minulle todettiin viime syksyllä 2018 lievä chronin tauti, kesällä onnistuin epäilemään, että vikana on varmasti muukin kuin stressivatsa ja lääkärin mukaan stressi laukaisi jo jonkinaikaan piilevänä olleen taudin. Tämän jälkeen sain lääkityksen kuntoon ja nyt talvella tauti on ollut yhden kerran akuuttina muuten menee ihan hyvin.

Ainoastaan olen huomannut silmissä muutoksia jonka vuoksi nyt menossa optikolle, haluaisinkin siis kysellä muilta jotka sairastaa tätä kyseistä tautia niin onko teillä sairaus näkynyt.

Minulla on muutenkin silmälasit ja teen päätetyötä, joten voi toki olla että silmäni ovat vain rasittuneet, mutta olen huomannut kummassakin silmässä valkoisessa osassa ns kellertävän pisteen (tai hieman likaisen valkoisen värinen) kohta. Piste sijaitsee nenän puolella, silmän valkoisessa osassa ja myös verisuonia näkyy kohdassa ”normaalista poikkeavammin” ja aamuisin silmät ovat todella punaiset joka tasoittuu päivän mittaan. Olen myös huomannut paineen tuntua/valoarkuutta. Löytyisköhän kohtalotovereita tai osaisko kukaan sanoa mihin voi liittyä.

2

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voipi olla vaikka kaihin alkua.

Itseltäni on oikeasta silmästä silmäklinikalla poistettu kaihia ja nyt seuraavana on vasen mutta ei vielä pahemmin haittaa.

Ajaessa en edes tarvitse silmälaseja (vm. 44)

• Anonyymi

Olen saanut Crohnin taudin ja sen liitännäissairaudet kuriin gluteenittomalla, ja sokerittomalla ruokavaliolla. SCD ruokavalio pelasti leikkaukselta ja auttoi anemiaan parissa viikossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      320
      1802
    2. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1277
    3. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      75
      1274
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      134
      1147
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      79
      937
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      85
      871
    7. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      833
    8. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      118
      794
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      48
      780
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      726
    Aihe