Pelko näyttäytyä alasti...

älästialasti

Olipas vaikea löytää tälle aihetta, sille se liittyy itsetuntoon mutta foorumilla on vain osio nuorten itsetunnolle enkä varsinaisesti itseäni nuorisoon enää luokittele. Olen ylipainoinen (95 kg, laihdutus työn alla) mutta ei tämä oikeastaan ylipainoonikaan liity, vaan omaan mieleeni. Toki ylipainolla saattaa jotain osuutta olla, mutta ei sillä ainoastaan, sillä olen lapsesta asti kokenut tätä... Mutta vuodatetaanpas nyt tänne pelko-osioon nämä tuntemukseni.

Tosiaan, haluaisin käydä uimahallilla uimassa jotta laihtuisin, sillä lenkkeily ei ole lempipuuhaa. Ongelma on siinä, että en uskalla näyttäytyä alasti - edes puolialasti, kenenkään edessä. Häpeän itseäni, tunnen että olisin haavoittuvainen ja kaikkien arvosteltavana - vaikka oikeastihan ketään ei kiinnosta miltä näytän, ja tiedän sen, mutta ajattelen itse asiaa niin paljon aiemmin, siinä tilanteessa ja kauan vielä senkin jälkeen vaikka en yritä. Ihan ahdistaa pelkkä ajatuskin. Menin esim. yhtenä päivänä lääkärille tarkistettavaksi ja jouduin olla yläosattomissa ja stressasin tätä päivät pitkät ennen sitä hetkeä...

Todella ärsyttävää elää tämän pelon kanssa. Kuntosalilla ei pysty käydä suihkussa, pukukoppeja välttelen ja puen kotona jo päälle salivaatteet, lapsena puin uimahallin vessassa aina uikkarit enkä suostunut siellä menemään saunaankaan, en voi vaihtaa vaatteita ystävieni läheisyydessä, en voi olla intiimisti kenenkään kanssa... Ja ei hajuakaan, että mistä tämä fobia johtuu.

1

136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahasilmäpervo

Voiko sinulla olla jokin trauma: Esim. tirkistelty tai kuvattu salaa jossain? Jos olet ollut kovin nuori et välttämättä tietoisesti muista tapahtumaa vaan se kummittelee alitajunnassa. Älä siis heti ajattele että olen oikeassa automaattisesti mutta tämäkin on mahdollista. Tai ehkä olet vain ujo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 504
      7558
    2. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      230
      2640
    3. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2571
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      160
      1907
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1768
    6. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      3
      1479
    7. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1367
    8. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      76
      1183
    9. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1158
    10. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1155
    Aihe