Pelko näyttäytyä alasti...

älästialasti

Olipas vaikea löytää tälle aihetta, sille se liittyy itsetuntoon mutta foorumilla on vain osio nuorten itsetunnolle enkä varsinaisesti itseäni nuorisoon enää luokittele. Olen ylipainoinen (95 kg, laihdutus työn alla) mutta ei tämä oikeastaan ylipainoonikaan liity, vaan omaan mieleeni. Toki ylipainolla saattaa jotain osuutta olla, mutta ei sillä ainoastaan, sillä olen lapsesta asti kokenut tätä... Mutta vuodatetaanpas nyt tänne pelko-osioon nämä tuntemukseni.

Tosiaan, haluaisin käydä uimahallilla uimassa jotta laihtuisin, sillä lenkkeily ei ole lempipuuhaa. Ongelma on siinä, että en uskalla näyttäytyä alasti - edes puolialasti, kenenkään edessä. Häpeän itseäni, tunnen että olisin haavoittuvainen ja kaikkien arvosteltavana - vaikka oikeastihan ketään ei kiinnosta miltä näytän, ja tiedän sen, mutta ajattelen itse asiaa niin paljon aiemmin, siinä tilanteessa ja kauan vielä senkin jälkeen vaikka en yritä. Ihan ahdistaa pelkkä ajatuskin. Menin esim. yhtenä päivänä lääkärille tarkistettavaksi ja jouduin olla yläosattomissa ja stressasin tätä päivät pitkät ennen sitä hetkeä...

Todella ärsyttävää elää tämän pelon kanssa. Kuntosalilla ei pysty käydä suihkussa, pukukoppeja välttelen ja puen kotona jo päälle salivaatteet, lapsena puin uimahallin vessassa aina uikkarit enkä suostunut siellä menemään saunaankaan, en voi vaihtaa vaatteita ystävieni läheisyydessä, en voi olla intiimisti kenenkään kanssa... Ja ei hajuakaan, että mistä tämä fobia johtuu.

1

120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahasilmäpervo

      Voiko sinulla olla jokin trauma: Esim. tirkistelty tai kuvattu salaa jossain? Jos olet ollut kovin nuori et välttämättä tietoisesti muista tapahtumaa vaan se kummittelee alitajunnassa. Älä siis heti ajattele että olen oikeassa automaattisesti mutta tämäkin on mahdollista. Tai ehkä olet vain ujo?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe