Olipas vaikea löytää tälle aihetta, sille se liittyy itsetuntoon mutta foorumilla on vain osio nuorten itsetunnolle enkä varsinaisesti itseäni nuorisoon enää luokittele. Olen ylipainoinen (95 kg, laihdutus työn alla) mutta ei tämä oikeastaan ylipainoonikaan liity, vaan omaan mieleeni. Toki ylipainolla saattaa jotain osuutta olla, mutta ei sillä ainoastaan, sillä olen lapsesta asti kokenut tätä... Mutta vuodatetaanpas nyt tänne pelko-osioon nämä tuntemukseni.
Tosiaan, haluaisin käydä uimahallilla uimassa jotta laihtuisin, sillä lenkkeily ei ole lempipuuhaa. Ongelma on siinä, että en uskalla näyttäytyä alasti - edes puolialasti, kenenkään edessä. Häpeän itseäni, tunnen että olisin haavoittuvainen ja kaikkien arvosteltavana - vaikka oikeastihan ketään ei kiinnosta miltä näytän, ja tiedän sen, mutta ajattelen itse asiaa niin paljon aiemmin, siinä tilanteessa ja kauan vielä senkin jälkeen vaikka en yritä. Ihan ahdistaa pelkkä ajatuskin. Menin esim. yhtenä päivänä lääkärille tarkistettavaksi ja jouduin olla yläosattomissa ja stressasin tätä päivät pitkät ennen sitä hetkeä...
Todella ärsyttävää elää tämän pelon kanssa. Kuntosalilla ei pysty käydä suihkussa, pukukoppeja välttelen ja puen kotona jo päälle salivaatteet, lapsena puin uimahallin vessassa aina uikkarit enkä suostunut siellä menemään saunaankaan, en voi vaihtaa vaatteita ystävieni läheisyydessä, en voi olla intiimisti kenenkään kanssa... Ja ei hajuakaan, että mistä tämä fobia johtuu.
Pelko näyttäytyä alasti...
älästialasti
1
277
Vastaukset 1
- pahasilmäpervo
Voiko sinulla olla jokin trauma: Esim. tirkistelty tai kuvattu salaa jossain? Jos olet ollut kovin nuori et välttämättä tietoisesti muista tapahtumaa vaan se kummittelee alitajunnassa. Älä siis heti ajattele että olen oikeassa automaattisesti mutta tämäkin on mahdollista. Tai ehkä olet vain ujo?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa761802Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as341182Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134944Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.200869- 64704
- 77692
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo210664On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79618- 50593
- 63551
- 32546
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32538- 55517
- 36504
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28442- 33423
- 40417
- 82408
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin12398