H-merkintä* ja mitä siitä seuraa

nuorijatyhmä

Niin, kuten otsikossa lukee, mitä siitä seuraa jos jää kiinni poliisille että on käyttänyt (vaikka kannabista), ja tyttöystävä on raskaana? Entä jos merkintä tulee syntymän jälkeen, onko seuraamukset eri? Netistä löytyy huonosti tietoa tästä, enkä osaa/halua kysyä keneltäkään tutulta tästä.

*H-merkinnällä tarkoitan siis huumausaineen käyttörikosta.

9

1132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pientäsakkoo

Sakot.

• ei-leikinasia

Lastensuojeluilmoitus ja mahdollisesti lasten huostaanotto. Lastensuojeluilmoitus tarkoittaa suurennuslasin alle joutumista ja yllätyshyökkäyksiä, kotikäynneille tullaaan etukäteen ilmoittamatta ja jos ei päästetä sisälle, kutsuvat poliisit avuksi.

• Anonyymi

Erityistarkkailu. Suomessa on toimiva lastensuojelu onneksi

• Anonyymi

Lisäksi penkovat auton aina, kun pysäyttävät. Pysäyttelevätkin sitten useasti, jos omistajalla/haltijalla h-merkintä. Voivat "piipahtaa" visiitille kotiinkin eikä mitään kotietsintä lupia tartte. Se on se "syytä epäillä" pykälä. Pahimmillaan voisi sanoa jo vainoamiseksi, kun sen merkinnän saa.

• Anonyymi

No ei kyllä varmasti saa noin vain tulla kotiin penkomaan, tuo on pelkkää pelottelua. Luvat he tarvitsevat siihen touhuun. Voivat kyllä hakea luvan riippuen miten olet jäänyt kiinni. Oliko tavaraa mukana ja oliko sitä paljon? Jos epäilevät että kotoa löytyy kasvattamo tms niin silloin tulevat luvan kanssa käymään. Eivät tule pikku juttujen takia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei kyllä varmasti saa noin vain tulla kotiin penkomaan, tuo on pelkkää pelottelua. Luvat he tarvitsevat siihen touhuun. Voivat kyllä hakea luvan riippuen miten olet jäänyt kiinni. Oliko tavaraa mukana ja oliko sitä paljon? Jos epäilevät että kotoa löytyy kasvattamo tms niin silloin tulevat luvan kanssa käymään. Eivät tule pikku juttujen takia

Niinpä, penkoa eivät saa eli suorittaa kotietsintää. Sisään kyllä lampsivat suoraan, kun oven avaat. Olen todistanut lukemattomat kerrat näitä "visiittejä". Ja eivät tosiaan välitä vaikka bongi ois pöydällä kuhan tsekkaavat ketä asunnossa tai muuten vain vittuillessaan kyläilevät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä, penkoa eivät saa eli suorittaa kotietsintää. Sisään kyllä lampsivat suoraan, kun oven avaat. Olen todistanut lukemattomat kerrat näitä "visiittejä". Ja eivät tosiaan välitä vaikka bongi ois pöydällä kuhan tsekkaavat ketä asunnossa tai muuten vain vittuillessaan kyläilevät.

Tuon kyllä uskon

• Anonyymi

Lapsesi otetaan huostaan, sinut ja puolisosi on ikuisiksi ajoiksi leimattu narkkareiksi ja teidän tekemisiänne ja tekemättäjättämisiänne tarkastellaan erityisen tarkan suurennuslasin alla . Pienestäkin rikkeestä lapsenne otetaan huostaan.

Merkintä seuraa teitä ikuisesti. Päiväkotiin, kouluun... Teitä seurataan ja kykyänne hoitaa lapsianne vastuullisesti tarkkaillaan. Pieninkin rike tai laiminlyönti johtaa huostaanottoon.

Kannattaa käyttää huumeita

- äiskä... tai mummi, ihan miten haluatte kutsua

• Anonyymi

Mulle on tullu elämäni aikana muutama h merkintä eikä se ole vaikuttanut juuri ollenkaan mun elämiseen tai miten minua kohdellaan
      Savust oon jäänny joku 3 kertaa kiinni
      Poreest 2 tai ehkä sitte 3 en muista
      Naksuist 1 kerran
      Ja rivoist ja ksaloleist 2 kertaa
      Onneks oon lopettan noi touhut jo!
      Oli kyl ihan paskaa aikaa ku käytin mutta opettavaista

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe