Tässä hän myöntää!

Palstalla

Palstalla häirikkö paasaa ihan muusta asiasta.

Lainaukset hänen kirjoittelustaan jossa myöntää että asia ihan muu.

AIVAN_

12.4.2019 15:00

poiuytrdfgh kirjoitti:
Kyllä tulin tänne oikomaan luurissa muodostuneita vääristyneitä käsityksiä. Uskomispointti tässä yhteydessä tulee siitä että keskustelun alkuasetelma ei ole tasapuolinen vaan kyse on nimenomaan auttavaan puhelimeen soittamisesta mistä nämä näkemykset nousee. Ei esim keskustelusta jossa on kaksi samanlaisessa asemassa olevaa keskustelijaa.
Luurissa hämää se että keskustelun tulisi olla tasavertaista kohtaamista, mutta toisaalta se ei voi sellaista olla koska valta-asema on voimakkaan epätasainen ja luurin toisen pään keskustelijaa koskee aivan eri säännöt kuin toisen.
Näytä lisää

🔆"Kyllä tulin tänne oikomaan luurissa muodostuneita vääristyneitä käsityksiä."🔆

Ketjussa Itsensä tosissaan ottavat mielipuolet hän kertoo laveasti syistään oleiluunsa tällä palstalla.

104

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voih

      Käy sääliksi tuota vaivojensa ja onnettomuutensa palvomista vuodesta toiseen.
      Olisi käyttänyt ne tuhannet tunnit johonkin rakentavampaan, niin voisi paremmin.
      Ei säälin kerjääminen ja saman jauhaminen kerskailun hengessä ole kuin marttyyriutta.
      Vaikka naurattaahan ne surkuhupaisat lavertelut.

    • voiih

      Millähän kielellä mahtaa puhua kansainvälisille ymmärtäjilleen, kun suomalsiset eivät ymmärrä ja ovat suvaisemattomia., Jospa siihen vammautuneeseen puoleen kasvaisi odottamaansa neroutta, sitä odotellessa voisi olla hiljaa ja odottaa edes kehittyvän arkista yksinkertaisuutta ensin.

      • emotionaalinensiirtymä

        No se kielihän voi olla vaikka "siansaksaa", koska siirtyminen sinne kansainväliseen kulttuuriin tapahtuu kertomansa mukaan henkimaailman kautta.


      • poiuytrdfgh

        Suomalainen kulttuuri on ehkä jotenkin erityisen maallistunut, Muualla voi jutella helpommin enemmän henkimaailman juttuja ilman että se kuulostaa mitenkään niin oudolle.


      • poiuytrdfgh

        Mun taidekin on isäni mukaan varmaan vähän liian erikoista Suomeen menestyäkseen täällä. Tuolla maailmalla se ei ole yhtään liian erikoista, vaan sopivasti omanlaistaan..


      • voih
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Suomalainen kulttuuri on ehkä jotenkin erityisen maallistunut, Muualla voi jutella helpommin enemmän henkimaailman juttuja ilman että se kuulostaa mitenkään niin oudolle.

        Henkimaailman jutuista voi keskustella sinunkin kanssasi, kun vain muistaa noudattaa sinun sääntöjäsi ja tapaasi. Soittaa niinkuin "toista viulua", mutta sallimallasi tavalla.


    • voih

      Meillä tuntuu olevan itse kullakin oma "melodiamme". Varsinkin näin keväällä kuulee "sirkutusta".
      Kuorolaulussa olisi hyvä huomioida toistenkin ääni, eikä sooloilla laulaa loilottaen toisten laulun vaimentaen. Osoittaa hiukan huomaavaisuutta niitä vieressä olevia kohtaan.
      Ehdotan, että tämä Älykäs Nero monistaisi sooloilustaan CD:tä kaikkien valistukseksi ja iloksi.

      • poiuytrdfgh

        No kun minua koskevasta asiasta on kyse silloin sooloilen, en silloin kun puhutaan toisesta, jolloin keskityn häneen ja eläydyn asioihinsa.
        Monilla ihmisillä on aivan väärä luulo minusta, että olisin itsekeskeinen ennenkuin ovat edes kokeilleet millaista on puhua minulle itsestään niin että keskitytään häneen. Ihmettelen miksi he tekee johtopäätöksen ENNENKUIN kokeilevat edes.


      • poiuytrdfgh

        Nimittäin kun puhutaan heistä, pidän yhtä tärkeänä että heitä kuullaan kuin pidän tärkeänä itseni kuulemista omassa asiassani.
        En tajua millään miksi he eivät hoksaa tuota millään-
        Suutuvat ennenkuin sanovat sanaakaan minulle itsestään avoimesti.


      • poiuytrdfgh

        Minähän nimittäin toivoisin toisilta juuri sitä mitä olen heille halukas antamaan.


      • poiuytrdfgh

        Vaikutan itsekkäälle yksinkertaisesti siksi, että olen asemassa jossa minun kuuluu puhua toisille itsestäni, eikä toisinpäin. Esim. taideopettajana en vaikuta itsekkäälle henkilölle.
        En tajua miten ihmiset eivät tätä huomaa. Vaikutan itsekkäälle vain koska keskustelun aiheena on minä.


      • poiuytrdfgh

        Jos aiheena on minun hermostovamma, eihän silloin sinusta kuulu puhua, tai asia menee ihan sotkuksi.


      • poiuytrdfgh

        Jos otamme sinun sairauden aiheeksi, silloin keskitytään sinuun ja sinun näkemykseesi ja kokemukseesi.


      • poiuytrdfgh

        En tajua miten juuri kukaan ihminen ei hoksaa tuota itsestäänselvyyttä.


      • poiuytrdfgh

        että siis jos keskustellaan hänestä, keskityn häneen samalla intensiivisyydellä kuin itseeni kun puhutaan mi nusta. Alkavat syytellä ennenkuin ovat edes kokeilleet


      • poiuytrdfgh

        Itsekkään näköinen minusta tulee vain siksi että olen sinne luuriin soittaja enkä vastaaja


      • poiuytrdfgh

        Koska ei kai minun nyt pidä viimeisiä ruokarahojani laittaa auttavaan puhelimeen puhuakseni heistä ?


      • poiuytrdfgh

        He alkavat inttää minua vastaan koska ovat itse erilaisia ihmisiä eikä sama toimisi heidän elämässä kuin minun. Muttei siinä ole mitään järkeä, koska keskustelun aiheena ei ole he. Yksinkertaista.


      • poiuytrdfgh

        Jos yrittää ottaa heidät keskustelun aiheeksi, se ei ole sääntöjen mukaista kuitenkaan.


      • Mielestäni

        Mielestäni olen jotain kertonut. Ihan asiallinen olet siinä, sen myönnän.
        Se ei silti poista sitä tosiasiaa että tämä palsta ei ole oikea palsta tuon luuriasian hoitamiseen.


      • poiuytrdfgh

        Lisään vielä että luuriasia liittyy siksi narsismipalstaan, koska luurikuvioon liittyy elämäni ensimmäiset varsinaiset narsismikeskustelut, ja siellä minä kuulin ihmisten näkemyksiä aiheeseen .
        Tai koin enemmänkin sen ettei aiheesta saa puhua. Edes sanaa psykopaatti ei saisi lausua kuin lääkäri, jolle väitteelle en näe mitään perusteita koska psykopatiaa ei lääkärit normaalisti Suomessa edes diagnosoi. Eli koko psykopatiasta ei kukaan saisi puhua mitään ? Ei mun mielestä voi olla tommosia kokonaan kiellettyjä aiheita. Tulin tänne alkuun vapaasti lausumaan psykopaatti-sanaa sydämeni kyllyydestä. Tuntuu tosi tukahduttavalle jos ei saa sanoa jotain normaalia sanaa.


    • voih

      Itsesäilytysvaisto varjelee ihmisiä niin, että he valitsevat henkilöitä, joihin he voivat
      luottaa ja kunnioittaa, ennen kuin alkavat avautumaan omasta sielunelämästään.
      Kuka antaa itsensä kenen tahansa riepotettavaksi?
      Arvostelukyvytön, joka on sielunhädässä.

      • poiuytrdfgh

        Henkihieverissä fyysisesti.
        Minä en tiennyt että auttavassa puhelimessa olisi oikeus vastata muulla tavoin kuin asiallisesti. Soitin sinne, jotta ei olisi kuka tahansa kuten netissä esimerkiksi.


      • poiuytrdfgh

        Ja soitin sinne nimenomaan kertoen ongelmaksi myös manipulouduksi tulon. Kysyin mihin ongelmiin puhelin on tarkoitettu. Minulle vastattiin että kaikkiin. Onko heillä oikeus huijata ?
        Olenko syyllinen nyt kun uskoin heitä ?
        Olen typerys sielunhätäinen että uskoin heitä ?


      • poiuytrdfgh

        Saako auttava puhelin loukata puolustuskyvyttömiä ja arvostelukyvyttömiä ihmisiä sillä oikeutuksella että ovat puolustuskyvyttömässä tai arvostelukyvyttömässä tilassa syystä tai toisesta ? Heidän olisi pitänyt ymmärtää olla soittamatta ? Mutta mistä he olis voinu tietää ?


      • LUURI
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja soitin sinne nimenomaan kertoen ongelmaksi myös manipulouduksi tulon. Kysyin mihin ongelmiin puhelin on tarkoitettu. Minulle vastattiin että kaikkiin. Onko heillä oikeus huijata ?
        Olenko syyllinen nyt kun uskoin heitä ?
        Olen typerys sielunhätäinen että uskoin heitä ?

        LUURIKESKUSTELU ei kuulu tänne palstalle.


      • poiuytrdfgh

        Mistä voisi tietää nämä "kirjoittamattomat säännöt" niiden kirjoitettujen lisäksi etukäteen ?


      • poiuytrdfgh
        LUURI kirjoitti:

        LUURIKESKUSTELU ei kuulu tänne palstalle.

        Minä olen tullut palstalle luurikeskustelun jatkoksi siinä tilassa johon luurikeskustelu on minun aivoni johtanut. Puhuin kolmen vuoden ajan kutakuinkin vain ja ainoastaan luuriin. Se on minun elämääni kolme vuotta ja voin elämästäni puhua-.


      • poiuytrdfgh

        Nuo kolme vuotta vaikuttivat aivoihini kuten kaikki elämänkokemukset.


      • poiuytrdfgh

        Kolmen vuoden ajan aivoni elivät luurin ihmeellisessä maailmassa, Koska ulkomaailma oli suljettuna aistieni ulkopuolelle halvausoireiden vuoksi


      • poiuytrdfgh

        Jouduin myls noiden vuosien aikana fyysisen heikkouteni takia alistumaan ajatuksiin joihin en oikeasti usko (koska aivoni ei pystyneet fyysisesti "taistelemaan", niin tulee nyt tarvetta tuoda esiin niitä ajatuksia joihin en oikeasti usko.


      • Mitä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mistä voisi tietää nämä "kirjoittamattomat säännöt" niiden kirjoitettujen lisäksi etukäteen ?

        "Mistä voisi tietää nämä "kirjoittamattomat säännöt" niiden kirjoitettujen lisäksi etukäteen ?"

        Mitä ihmettä nyt oikein pajatat.
        Etkö muka ole nähnyt ja kuullut että palstan otsake on NARSISMI.
        Lukee isolla edessäsi kun avaat koneesi.

        Kyllä taatusti tiedät että täällä kuuluu keskustella narsismista.


      • poiuytrdfgh

        No mutta sinähän olen väittänyt minua narsistiksi, joten kaikki juttuni kuuluu palstalle siitäkin näkökulmasta. (johon tosin en itse usko)


      • voih
        Mitä_ kirjoitti:

        "Mistä voisi tietää nämä "kirjoittamattomat säännöt" niiden kirjoitettujen lisäksi etukäteen ?"

        Mitä ihmettä nyt oikein pajatat.
        Etkö muka ole nähnyt ja kuullut että palstan otsake on NARSISMI.
        Lukee isolla edessäsi kun avaat koneesi.

        Kyllä taatusti tiedät että täällä kuuluu keskustella narsismista.

        Annetaan narsistienkin olla mukana leikissä. Tännehän he kuuluvatkin.
        Opitaan samalla heidän sielunelämäänsä ja osataan vetäytyä pois heidän
        vaikutusvallastaan heti ensi oireet havaitessamme.
        "Minä, MINÄ, minä, minua, minusta, minuun, minulle..."


      • poiuytrdfgh

        Luurissa sanottiin, että vain minusta puhutaan, ei heistä-.

        Mutta että pakko jatkaa tätä keskustelua, koska jos joku puolituttu nettituttuni seuraisi tätä keskustelua hän voisi mennä sekaisin totuudesta jos en kommentoi.


      • poiuytrdfgh

        Ne luurikeskustelut teki huonoa mielenterbeydelleni koska niissä puheluissa ihan hirveesti mun piti kuvitella asioita eri tavalla kuin miten ne on konkretiassa, joten mielikuvien ja konkretian välille muodostui suuri kuilu, joka ei mun mielestä tee hyvää mielenterveydelle.


      • poiuytrdfgh

        siis tavallaan jos esim uskoisin juttuaan äidistäni ja maalaisin siitä kuvan tai katsoisin äitiäni, niin kuva olis aivan eri näköinen.
        Tai esim. niinkuin nyt palstalla:
        Jos katson itseäni kotonani, en ole tukiasunnossa, mutta jos visualisoin toisen kirjoittajan kirjoitusta näen kuvan itsestäni tukiasunnossa, joka tietenkin on täysin illuusio, ja jos uskoisin siihen kuvaan tosissani olisinkin harhainen.
        Tuolla tavalla luuriväenkin vaatiminen minua uskomaan juttujaan olisi pitkän päälle johtanut minut aivan harhaan ja ehtikin jo jonkin verran johtaa. Siksi minun on tehtävä selväksi näkemyseroni.


      • poiuytrdfgh

        Jos olisin psykopaatti ero faktuaalisen kuvan ja sanan välillä ei pahasti häiritsisi neurologiaani, mutta koska olen psykopaatista päinvastainen neurologialtani, minulla menee pää sekaisin jos faktuualinen kuva on aivan eri kuin samaan aikaan sekostettu sanallinen kuvaus siitä. Ja tuollaiseen jouduin luurissa. Eivät ymmärtäneet kun yritin selittää että olen Asperger ja kun on hermostovauriosta mennyt aistihavainnointi huonoksi, niin olisi erityisen tärkeää, että puhe vastaa konkreettista todellisuutta mahdollisimman tarkasti. Mutta he puhuu mitä sattuu mikä oli todella sekoittavaa.


      • poiuytrdfgh

        Aloitin todella vastuullisesti kertomalla heille konkreettisesta todellisuudesta tosi tarkasti kaiken mitä minulla on siitä tiedossa. Kaiken minkä olen pystynyt huonoilla aisteillani selvittämään.
        Mutta sitten he alkoi puhumaan juttuja, jotka ei pohjautuneet minun lähtökuvaukseeni ollenkaan. Siitähän tulee sitten mitä sattuu kuvia, jos niitä alkaa visualisoimaan, eikä ne ole enää lainkaan yhteneviä konkretian kanssa. Eli tavallaan tosi "harhaisia" keskusteluja tosiaan saadaan aikaan tuollatavoin, että siis ne keskustelut perustuu PELKKIIN mielikuviin, joilla ei tarvi olla mitään linkkiä konkretiaan. Ja jos minä pitkään eläydyn semmoseen pelkkään mielikuvajuttuun, samalla kun havainnoin vain heikoilla aisteilla konkretiaa ja varsinaista elämääni, niin alkaa siinä mennä pää sekaisin. Olis ollut tosi riskaapelia jatkaa sitä, kun koko ajan keskutelujen myötä epävarmuuteni kasvoi ja kasvoi.


      • poiuytfdfgh

        Siis se keskustelu eteni koko ajan pidemmälle ja pidemmälle pelkkien mielikuvien maailmaan pois konkreettisesta vastaavuudesta ja sit he ihmetteli kun soittojeni myötä hätä lisääntyy ja soittoja tulee tiiviimpään tahtiin. No toki kun huonoin aistein on vaikea selvitä konkretiassa jos pää prosessoi hikihatussa niitä puhelujen mielikuvia, joilla ei ole mitään yhtymäkohtia konkretiaan.
        Luin että jopa ihmisen korva on sellainen että kun se prosessoi sosiaalista juttua korvan toiminta muilla osa-aluieilla heikkenee. Eli on luonnollista että ympäristön havainnointini heikkenee mitä enemmän prosessoin sitä heidän sosiaalista juttuaan , ja kun mä olin soittanut sinne juuri sen heikentyneen ympäristön havaonnoinnin vuoksi niiden halvausoireiden vuoksi. Niin sitten mut laitetaan Aspergerina prosessoimaan vaikka mitä sosiaalista pelkkää mielikuva juttua millasta en edes ole ikinä ennen prosessoinut, siinä samassa tilanteessa. Niin ei oikeen auttanut.


      • poiuytrdfgh

        Ja mites sitten se kun traumatisoituneilla henkilöillä tiedetysti ei välttämättä toimi itsesuojeluvaisto normaalisti, niin voiko sitten traumatisoitunut henkilö soittaa tommoseen luuriin riittävän turvallisesti ? Vai onko se luuri vaan semmosille henkisesti tosi vahvoille tarkoitettu ?


      • poiuytrdfgh

        Mutta että palstalla jatkuu mielikuvitusjutut ja minulle riittäisi elämäni mielikuvitukseksi taiteeni, että siinä mielessä voisin poistua täältäkin


    • voiih

      Minkäs alan ja koulutuksen saanut taideopettaja. tämä luurivammautunut onkaan.

      • 41neurologistavaivaa

        Hän kertoi olevansa itseoppinut, mutta saaneensa opetusta myös tosi kuuluisilta ulkomaisilta opettajilta.


      • poiuytrdfgh

        Olen eri taidealan opettaja kuin minkä alan taiteilija nyt ole.

        Yksityisesti olen hieman opiskellut nuorena myös taideterapiaa. Olin muuten ainakin kerran parikymppisenä harjoittelijaterapeuttinakin. Terapointiini oltiin todella tyytyväisiä tuolloin. :)


      • poiuytrdfgh

        Muutenkin kanssani ohjattiin keskustelemaan joitakin ihmisiä joiden ongelmat olivat niin erikoisia ettei kukaan osannut auttaa, niin kysyttiin keksisinkö minä jotain ratkaisua avuksi heille.


      • poiuytrdfgh

        että on minuakin hiukkasen laitetttu "auttajan" tehtävään. Jollein yksinäiselle järkkäsin kavereita. Toivottavasti oli oikeanlaisia.


      • sutikouraan
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Muutenkin kanssani ohjattiin keskustelemaan joitakin ihmisiä joiden ongelmat olivat niin erikoisia ettei kukaan osannut auttaa, niin kysyttiin keksisinkö minä jotain ratkaisua avuksi heille.

        Keksitkö ratkaisuja terapeuttina näille terapian tarpeessa oleville?


      • poiuytrdfgh

        Olin nuorena sellainen joka kuunteli kaikkien ongelmia. Tuolloin olin tosi suosittu. Ei koskaan ollut yksinöistä- Puhelin pirisi niin paljon, etten lopulta pystynyt jatkamaan tuota hommaani, jota kyllä ihan sydämestäni tein. Ja kyllä minäkin hyödyin siitä saaden elämänkokemusta asioista joita ei ole tapahtunut omassa ympäristössäni-


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis kun nyt itsellä on niin paljon, ettei voi olla samanlaisessa osassa, jossa toki olisi mukavampaa.


      • poiuytrdfgh

        Ainakin olin tosi kohtelias, enkä ikinä sanonut esim. etten usko tms., paitsi joskus silleen ystävällisen leikkisästi hurmureille, joskus vähän napakamminkin.


      • poiuytrdfgh

        Sitä minä niinkuin yritin ilmaista että sydämestäni välitän että kaikilla olisi kaikki hyvin, noin emootiona. .


      • poiuytrdfgh

        Kannustin ihmisiä toteuttamaan omat unelmansa. Kysyin mitä ne ovat. Ja sitten aloin kannustaa oman kertomuksebsa mukaan .


      • poiuytrdfgh

        Olrn kai välillä onnistuneestikin kannustanut, niin että se on auttanut toteuttamaan.


      • poiuytrdfgh

        Yhden nuoren miehen muistan kun hän oli niin liikuttava. Neuvoin kunnioittamaan itseään enemmän kun hän on niin tosi kauniskin. Hän alkoi kyynelehtiä, ettei kukaan ole koskaan sanonut häntä kauniiksi.


      • jäoepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kannustin ihmisiä toteuttamaan omat unelmansa. Kysyin mitä ne ovat. Ja sitten aloin kannustaa oman kertomuksebsa mukaan .

        Miten nämä soittajat tiesivät ottaa sinuun yhteyttä? Terapoitko jonkun yhteisön piirissä/kautta?


      • poiuytrdfgh

        Mutta että tää teidän palstalaisten linja on vähän toisenlainen.


      • jäiepäselväksi

        Et vastannut kysymykseen. miten he osasivat ottaa sinuun yhteyttä?


      • uskomatonta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Yhden nuoren miehen muistan kun hän oli niin liikuttava. Neuvoin kunnioittamaan itseään enemmän kun hän on niin tosi kauniskin. Hän alkoi kyynelehtiä, ettei kukaan ole koskaan sanonut häntä kauniiksi.

        Hän siis kävi oikein luonasi terapoitavana, kun tiedät ulkonäkönsä ja itkunsa.


      • poiuytrdfgh

        En minä kerro toisista henkilöistä mitään. Tapasin nuorena paljon ihmisiä kun en ollut tällä tavoin vammautunut,
        Jos olet kuulleet:
        Toiset Aspergerit ei sosialisoi
        toiset sosialisoi erikoisesti

        Kuulun noihin jälkimmäisiin.


      • poiuytrdfgh

        Nuorena oli ajanjakso jolloin olin hyvin sosiaalinen. Kiertelin yksin kaikenlaisissa paikoissa, joissa ihmiset tulivat tekemään minuun tuttavuutta.


      • poiuytrdfgh

        Kävin yksinäni "pyhätöissä" rukoilemassa. Erityisesti sellaisissa paikoissa viihdyin ja ikävöin niitä edelleen.


      • jäiepäselväksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En minä kerro toisista henkilöistä mitään. Tapasin nuorena paljon ihmisiä kun en ollut tällä tavoin vammautunut,
        Jos olet kuulleet:
        Toiset Aspergerit ei sosialisoi
        toiset sosialisoi erikoisesti

        Kuulun noihin jälkimmäisiin.

        En kysy keitä nämä henkilöt ovat, vaan miten he tiesivät ottaa sinuun yhteyttä puhelimitse ollessaan terapian tarpeessa?


      • jostainryhmästä

        Olitko siis kiertävä, kotikäyntejä tekevä terapeutti?


      • poiuytrdfgh

        En ollut terapeutti. Terapeuttina harjoittelin vain pari kertaa. Ja sitten terapeutti muuten vain sanoi minulle pari kertaa, että joskos juttelisin joidenkin kanssa, jotka hänelle olivat puhuneet, mutta että ehkä keksisin paremmin tuon tyyppisille ihmisille, Oli minulla yksi nettituttukin, joka soitti minulle jos häntä alkoi pelottaa ja ymmärsin minun vahvistaneen itsetuntoaan.


      • poiuytrdfgh

        Peruin haaveen ryhtyä terapeutiksi seuraavasta syystä:
        Jäin pohtimaan kuinka minä voisin auttaa ihmisiä, joilla on minua enemmän elämänkokemusta ja päätin, että minun on ensin käytävä elämänkoulu, mutta sille tielle vammauduin.


      • poiuytrdfgh

        Mut siis näiden ihmisten ongelmat usein liittyi rasismiin.


      • poiuytrdfgh

        Pienenä vieraaseen maahan muuttamiseen, keitä olin hyvä ymmärtämään.


      • henkimaailmanjuttuja
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En ollut terapeutti. Terapeuttina harjoittelin vain pari kertaa. Ja sitten terapeutti muuten vain sanoi minulle pari kertaa, että joskos juttelisin joidenkin kanssa, jotka hänelle olivat puhuneet, mutta että ehkä keksisin paremmin tuon tyyppisille ihmisille, Oli minulla yksi nettituttukin, joka soitti minulle jos häntä alkoi pelottaa ja ymmärsin minun vahvistaneen itsetuntoaan.

        Klo 16.22 sanot terapeuntihommaa olleen niin paljon puhelimen soidessa jatkuvasti, ettet enää pystynyt jatkamaan terapointia. Nyt sanot tehneesi sitä pari kertaa ja yhden nettitutun saaneen apua sinulta. Että näin oli sekin tarina.


      • poiuytrdfgh

        Joku olis halunnut minut maahanmuuttajien lastenkotiin töihinkin.


      • poiuytrdfgh

        Mulle myös nuorena tarjottiin paikkaa maahanmuuttajasuurperheen kotiapulaiseksi. Mutta siis mähän en voi tommosia hommia tehdä neurologisten ominaisuuksieni vuoksi.


    • voih

      minä ainakin olen viisas lähihoitaja ja tiedän enemmän mielenterveys asioista kuin joku taideihminen.

      • poiuytrdfgh

        Mutta et neurologiasta ja emootioista.

        Varmasti tiedät enemmän ykeisistä mielenterveysasioista, jotka eivät koske minua, koska esim. masennukselle olen jokseenkin immuuni.


      • poiuytrdfgh

        Huom. en soittanut luuriin mielenterveysasioissa. Toin esiin lukuisia kertoja että soitan muissa asioissa en mielenterveysasioissa ja kysyin sopiiko luuri muihin asioihin. En ole minnekään ollut yhteydessä mielenterveysasioissa. Olen täälläkin henkisen hyvinvoinnin asioissa.


      • poiuytrdfgh

        Tiedän vain omien erityiskiinnostusten alueelta paljon, en muutoin muunlaisista mielenterveysasioista.


      • 41neurologistavaivaa

        Eipä kukaan sinun yliempaattisia emootioitasi ole epäillytkään. Kerran kerroit, kuinka oikein suutuit, kun äitisi kertoi niistä joihinkin virallisiin papereihin. Virallisiin papereihin niistä ei olisi saanut tehdä mainintaa, mutta täällä somessa sillä ei olekaan niin väliä, kun esiinnyt anonyyminä.


      • poiuytrdfgh

        En ole suuttunut vaan yhteisymmärryksessä selitimme neurologille samoja asioita.


      • poiuytrdfgh

        Minua on teidän vaikea väittää valeesta kun en väitä teistä mitään kuin ainoastaan siitä mitä sanotte minusta asioissa jotka varmuudella tiedän.


      • nettimuistaa

        Vanhoista ketjuista tuokin sanomasi selviäisi, mutta en viitsi alkaa haeskelemaan.


      • poiuytrdfgh

        Muistat väärin...osan muistat oikein muttet tunnettani. Tunteeni asiassa ei ole koskaan vaihdellut. Itse pelkäsin, että ei kai minua nyt vain luulla epäempaattiseksi kun Aspergerdiagnoosia laitetaan, kun siihen asti on pidetty hyvin herkkätunteellisena empaattisena, niin äitini oli halukas selittämään tutkijoille yliempaattisuuttani. Niin sit näin ettei ole mitään ongelmaa sen diagnoosin laittamisessa.


      • nettimuistaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Muistat väärin...osan muistat oikein muttet tunnettani. Tunteeni asiassa ei ole koskaan vaihdellut. Itse pelkäsin, että ei kai minua nyt vain luulla epäempaattiseksi kun Aspergerdiagnoosia laitetaan, kun siihen asti on pidetty hyvin herkkätunteellisena empaattisena, niin äitini oli halukas selittämään tutkijoille yliempaattisuuttani. Niin sit näin ettei ole mitään ongelmaa sen diagnoosin laittamisessa.

        Olet sä kyllä mainio noissa jutuissasi. Miten mä olisin voinut sun tunteesi tietää. Tiedän sen, mitä ketjuun kirjoitit.


      • poiuytrdfgh

        Olen kirjoittanut asiasta aiemmin kuten viittaat itse. Kun niin kertaat sanomisiani niin lukisit vähän paremmin. Minä nimittäin tiedän puhumiseni muistamattakin niitä, koska tiedän kirjoittavani tämäntyyppiset asiat aona totuudenmukaisesti, joten ei ole mahdollista että olisin sanonut esim. asiasta olleeni suuttunut, koska en ole ollut.


      • poiuytrdfgh

        Totta puhumisessa on tämäkin hyöty että sanomisissaan ei ole paljoa muistamista vaikka olisi kuinka pitkä juttu. Mylöskin koska tietää aina noudattavansa tiettyä samaa logiikkaa,


      • poiuytrdfgh

        Tyylistäni vielä sen verran että omaan kaksi vaihtoehtoista kirjoitustyyliä

        1. tieteellinen/virallinen
        2. huit hait hapelo hölötyyli

        ja kolmas ajoittain: noiden sekoitus

        Nyt olette väittäneet että tänne ei kävis kumpikaan. syytetään sekä hölötyksestä että tieteellisyydestä


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Totta puhumisessa on tämäkin hyöty että sanomisissaan ei ole paljoa muistamista vaikka olisi kuinka pitkä juttu. Mylöskin koska tietää aina noudattavansa tiettyä samaa logiikkaa,

        Muistaakseen näin pitkän valeen ehkä tarvitsisikin jo olla nero, kun olisi vielä oikein vielä sopivat tieteelliset perustelut haettu, vaivaa olisi nähty paljon valeeseen, mutta mitä tällaisella valeella saavutettaisiin ?. Mutta siis kertoakseni kaikki tämä valeena mun tarvis varmaan olla älykkäämpi kuin kertoakseni kaikki tämä totena. Eikö teitä yhtään ihmetytä että olisin näin taitava valehtelija ? Perustelutkaan ei lopu koskaan.


      • poiuytrdfgh

        Niin noh...olishan varmaan teoriassa mikä vain mahdollista, jos joku Asperger erityiskiinnostuksenaan koittaisi kehitellä mahdollisimman taitavan valeen kokeilumielessä tai jotain vastaavaa...


      • poiuytrdfgh

        Pystyisittekö itse kirjoittamaan näin pitkän ja monimutkaisen valeen niin että saisitte vielä muutama ihmistä osallistumaan keskustelemaan asiasta vuoden päivät ? Ja vielä jaksaa tehdä kaikki se vaiva ja motivoitua siitä ilman mitään nähtävissä olevaa hyötyä ?


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4853
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      96
      4613
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      621
      4220
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3197
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2721
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2223
    7. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      223
      2196
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      348
      2168
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      31
      1807
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1512
    Aihe