Miksette hommaa digikiekkoa?

Hoon.On.Pupu.Pöksy

Miksi ette hommaa digikiekkoa, kun se on nykyisin sallittua? Ei unohtuisi laittaa kiekko paikalleen tai olisi väärässä ajassa ajatusvirheen tai huolimattomuuden vuoksi.

Ps. Kerratkaa myös liikennesääntöjä ja älkää pysäköikö tahallaan väärin vain siksi, että aluetta valvoo yksityinen.

28

88

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hooN

      Sama hullu riehuu jo kolmessa ketjussa.

      Automaattikiekon ei tarvitse olla digitaalinen, jo aiemmin oli perinteisen kiekon näköisiä automaattisia parkkikiekkoja. Ne täytyi manuaalisesti asettaa pysäköinnin ajaksi off-asentoon. Mikäli tämän unohti kiekko antoi lisäaikaa pysäköineille aina puolen tunnin välein. Tästä syystä tälläkin palstalla oli hirveä parku kiekon laittomuudesta, vaikka sitä pystyi käyttämään laillisestikin, mikäli vain halusi.

      • urheilu.hullu

        Hullugaani hooN parkkiaktivisti ja pysäköintihistorioitsija. On se kowa.

        Jäikö ne kiekon käyttöä valvovat ihmiset odottamaan kiekon ajan muuttumista itsekseen jos näkyi koneisto kiekon takana vai tuliko suoraan valvontamaksu tai pysäköintivirhemaksu?

        Tapahtuiko sulla 'unohduksia' useinkin automaattisen kiekon kanssa?


    • Missä lukee että digikiekko on sallittu?

      • Anonyymi

        https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20151319

        '1 §
        Pysäköintikiekko
        Pysäköintikiekko on laite, jolla ilmoitetaan pysäköinnin alkamisaika (saapumisaika). Alkamisajan on oltava selvästi luettavissa.

        Pysäköinnin alkamisaika voidaan ilmoittaa myös sähköisellä etäluettavalla pysäköintikiekkopalvelulla tai -järjestelmällä, jos kunta on sen alueellaan ottanut käyttöön.'


      • Anonyymi

        Ja tämä nimenomaan tieliikennelaissa. Tieliikennelain ulkopuolisilla alueilla voi käyttää ihan millaista kiekkoa tai aikamerkintää tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä nimenomaan tieliikennelaissa. Tieliikennelain ulkopuolisilla alueilla voi käyttää ihan millaista kiekkoa tai aikamerkintää tahansa.

        Entä jos sopimus vaatii p-kiekon käyttöä? Käykö silloin joku muukin tapa ilmoittaa saapumisaika vai olisiko se sopimusrikkomus?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos sopimus vaatii p-kiekon käyttöä? Käykö silloin joku muukin tapa ilmoittaa saapumisaika vai olisiko se sopimusrikkomus?

        Eihän voi käyttää millaista kiekkoa tahansa. Kyllä pitää olla säädösten mukainen kiekko


      • Anonyymi
        on.aika.herätä.unesta_ kirjoitti:

        Eihän voi käyttää millaista kiekkoa tahansa. Kyllä pitää olla säädösten mukainen kiekko

        On tosiaan aika herätä unesta. Ei ole tarvinnut olla mikään "säädösten mukainen kiekko" enää pitkään aikaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan aika herätä unesta. Ei ole tarvinnut olla mikään "säädösten mukainen kiekko" enää pitkään aikaan.

        Jaa. No missä niin sanotaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tosiaan aika herätä unesta. Ei ole tarvinnut olla mikään "säädösten mukainen kiekko" enää pitkään aikaan.

        Säädöksessä säädetään mikä on pysäköintikiekko, joten sen tulee olla 'säädösten mukainen kiekko'.

        Ellei sitten ilmoita pysäköinnin alkamisaikaa sähköisellä etäluettavalla pysäköintikiekkopalvelulla tai -järjestelmällä, jos kunta on sen alueellaan ottanut käyttöön.


    • Anonyymi

      Paperille ei kannata vielä kirjoittaa saapumisaikaa, koska uusi tieliikennelaki tulee voimaan vasta ensikesänä. Suattaapi Pate muuten laputtaa.


      #Kaweri

      • Anonyymi

        Sinähän laputtaa. Onhan sekin tapa viettää aikaa.


      • Anonyymi

        Alahan vaan laputtaa, oletkin laskenut keskustelun tasoa jo liiankin pitkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alahan vaan laputtaa, oletkin laskenut keskustelun tasoa jo liiankin pitkään!

        Patesta olisi vaan hyvä jos ihmiset ei osaisi sääntöjä, niin pääsisi tienaamaan.

        Jos oikoo ihmisten mahdollisia väärinkäsityksiä, niin ei se ainakaan keskustelun tasoa laske.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patesta olisi vaan hyvä jos ihmiset ei osaisi sääntöjä, niin pääsisi tienaamaan.

        Jos oikoo ihmisten mahdollisia väärinkäsityksiä, niin ei se ainakaan keskustelun tasoa laske.

        Se on tosiaan Paten kannalta hankalaa, että niin moni tietää, ettei niitä paten lappuja tarvitse maksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patesta olisi vaan hyvä jos ihmiset ei osaisi sääntöjä, niin pääsisi tienaamaan.

        Jos oikoo ihmisten mahdollisia väärinkäsityksiä, niin ei se ainakaan keskustelun tasoa laske.

        Voisit olla hieman eri mieltä siitä keskustelun tason laskemisesta, mikäli sinulla olisi käsitys niistä viesteistä, mitä tämä "kaweri" on spämmännyt palstalle.

        Suurin osa kyseisen henkilön viesteistä on helppo tunnistaa, kun esimerkiksi monissa viesteissä hän käyttää kaveri sanaa ja vieläpä tuplaveellä kirjoitettuna. Muutenkin hänen viestit ovat turhaa jankutusta.

        Se häneltä kuitenkin aina unohtuu mainita, ettei paten lappuja tarvitse maksaa.

        SEURAAVAA EN OLE ITSE KIRJOITTANUT, VAAN VALITSIN KAIKKI KÄNNYKÄN ENSIMMÄISEKSI EHDOTTAMAT SANAT.

        "Rikolliset valelaskun lähettäjä ovat tietysti toista mieltä että se on ihan hyvä idea maksaa. Ja jos ei maksa itse niin mahdollisesti hän vaatii pysäköijää maksamaan sen jälkeen kun olin jo unohtanut."

        Jopa kännykän ennustava tekstinsyöttö näyttää tuottavan järkevämpää tekstiä, kuin tämän palstan kirjoittajat. Minä en vaikuttanut siis mitenkään noihin kännykän ehdottamiin sanoihin, joitakin virheitä siinä on. Pilkkuja ei näyttänyt ehdottavan, mutta pisteet näytti osaavan laittaa paikalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit olla hieman eri mieltä siitä keskustelun tason laskemisesta, mikäli sinulla olisi käsitys niistä viesteistä, mitä tämä "kaweri" on spämmännyt palstalle.

        Suurin osa kyseisen henkilön viesteistä on helppo tunnistaa, kun esimerkiksi monissa viesteissä hän käyttää kaveri sanaa ja vieläpä tuplaveellä kirjoitettuna. Muutenkin hänen viestit ovat turhaa jankutusta.

        Se häneltä kuitenkin aina unohtuu mainita, ettei paten lappuja tarvitse maksaa.

        SEURAAVAA EN OLE ITSE KIRJOITTANUT, VAAN VALITSIN KAIKKI KÄNNYKÄN ENSIMMÄISEKSI EHDOTTAMAT SANAT.

        "Rikolliset valelaskun lähettäjä ovat tietysti toista mieltä että se on ihan hyvä idea maksaa. Ja jos ei maksa itse niin mahdollisesti hän vaatii pysäköijää maksamaan sen jälkeen kun olin jo unohtanut."

        Jopa kännykän ennustava tekstinsyöttö näyttää tuottavan järkevämpää tekstiä, kuin tämän palstan kirjoittajat. Minä en vaikuttanut siis mitenkään noihin kännykän ehdottamiin sanoihin, joitakin virheitä siinä on. Pilkkuja ei näyttänyt ehdottavan, mutta pisteet näytti osaavan laittaa paikalleen.

        Minulla on käsitys niistä viesteitä mitkä olen kirjoittanut kaweri. Sulla menee näköjään sekaisin kuka on minkäkin viestin kirjoittanut.

        Aiheellinen valvontamaksu kannattaa maksaa, varsinkin jos käräjillä olisi tiedossa tappio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisit olla hieman eri mieltä siitä keskustelun tason laskemisesta, mikäli sinulla olisi käsitys niistä viesteistä, mitä tämä "kaweri" on spämmännyt palstalle.

        Suurin osa kyseisen henkilön viesteistä on helppo tunnistaa, kun esimerkiksi monissa viesteissä hän käyttää kaveri sanaa ja vieläpä tuplaveellä kirjoitettuna. Muutenkin hänen viestit ovat turhaa jankutusta.

        Se häneltä kuitenkin aina unohtuu mainita, ettei paten lappuja tarvitse maksaa.

        SEURAAVAA EN OLE ITSE KIRJOITTANUT, VAAN VALITSIN KAIKKI KÄNNYKÄN ENSIMMÄISEKSI EHDOTTAMAT SANAT.

        "Rikolliset valelaskun lähettäjä ovat tietysti toista mieltä että se on ihan hyvä idea maksaa. Ja jos ei maksa itse niin mahdollisesti hän vaatii pysäköijää maksamaan sen jälkeen kun olin jo unohtanut."

        Jopa kännykän ennustava tekstinsyöttö näyttää tuottavan järkevämpää tekstiä, kuin tämän palstan kirjoittajat. Minä en vaikuttanut siis mitenkään noihin kännykän ehdottamiin sanoihin, joitakin virheitä siinä on. Pilkkuja ei näyttänyt ehdottavan, mutta pisteet näytti osaavan laittaa paikalleen.

        Hän on kertonut olevansa QParkissa töissä. Selittää valheelliset neuvot ja muutenkin älyllisesti tahmeat kommentit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on käsitys niistä viesteitä mitkä olen kirjoittanut kaweri. Sulla menee näköjään sekaisin kuka on minkäkin viestin kirjoittanut.

        Aiheellinen valvontamaksu kannattaa maksaa, varsinkin jos käräjillä olisi tiedossa tappio.

        "Aiheellinen valvontamaksu kannattaa maksaa, varsinkin jos käräjillä olisi tiedossa tappio."

        Mikähän on tällainen aiheellinen valvontamaksu, eihän sellaista voi edes teoriassa olla olemassa. Parkkisakon tai muun vastaavan sanktion kirjoittaminen on nimittäin lain mukaan viranomaistoimintaa rangaistusluonteisuuden vuoksi, vaikka sitä kutsuisikin valvontamaksuksi.

        Joku on ottanut minunkin autolla kymmeniä valvontamaksuja, yhtäkään en ole maksanut. Enkä tule koskaan maksamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aiheellinen valvontamaksu kannattaa maksaa, varsinkin jos käräjillä olisi tiedossa tappio."

        Mikähän on tällainen aiheellinen valvontamaksu, eihän sellaista voi edes teoriassa olla olemassa. Parkkisakon tai muun vastaavan sanktion kirjoittaminen on nimittäin lain mukaan viranomaistoimintaa rangaistusluonteisuuden vuoksi, vaikka sitä kutsuisikin valvontamaksuksi.

        Joku on ottanut minunkin autolla kymmeniä valvontamaksuja, yhtäkään en ole maksanut. Enkä tule koskaan maksamaan.

        Älä jankkaa tyhjää kaweri. Opettele perusasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on kertonut olevansa QParkissa töissä. Selittää valheelliset neuvot ja muutenkin älyllisesti tahmeat kommentit.

        Jumankauta. Oli wiimeinen kerta, kun niitä asioita tänne kerron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on kertonut olevansa QParkissa töissä. Selittää valheelliset neuvot ja muutenkin älyllisesti tahmeat kommentit.

        Väärin meni kaweri. En ole qParkilla töissä ja äo on todennäköisesti suurempi kun sinulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumankauta. Oli wiimeinen kerta, kun niitä asioita tänne kerron.

        Mitäpä hulligaani hooNille kuuluu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin meni kaweri. En ole qParkilla töissä ja äo on todennäköisesti suurempi kun sinulla.

        En minä sinua tarkoittanut.


    • Anonyymi

      Kas kun ei käkikelloa.

    • Anonyymi

      Sisäministerin, taloustikostutkintayksikön ja monen muun tiedossa oleva totuus Parkkipatesta. Myös Qpark ottaa kuraa niskaansa harkitsemattomilla kannanotoillaan.

      www.anyhelp.fi/node/5

      Parkkimafian viimeinen puhallus, tositarina.

      • Anonyymi

        Onkohan kuitenkaan fiksua tuomaria 'uhkailla'? Minusta se antaa sinusta huonon kuvan lukijoiden silmissä Jake :/

        Mitä sitten jos esitutkinta ei johda mihinkään ja kko ei muuta tuomiota? Haukutko tutkinnan johtajan ja korkeimman oikeudenkin?

        Oletko tuomarin poika vai varatuomarin poika ;)

        Kiinnostavaa toi mahdollinen väärennetty asiakirja. Toivottavasti näyttö riittää jos Pate on niin mennyt tekemään.

        #Kaweri


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2022
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1557
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1458
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1437
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe