Mistä lainaa 18v opiskelijalle

antakaalainaa

Tarkoituksena ostaa auto itselle, joka kustantaisi 10000€.
Olen ostamassa yksityiseltä, joten rahoituskaan ei helposti onnistu ja haluaisin kumminkin auton omiin nimiin. Toki rahoitan mielelläni jos mahdollisuus löytyy, kun tarkoitus on maksaa tuo 10000€ takaisin vuoden loppuun mennessä. Käsirahaakin löytyy rahoitukseen.

Opintolaina jo haettu.
Kuukaudessa minulla on tuloja tukien lisäksi n. 1500€, muttei virallista työpaikkaa.
Asun vanhempien luona, joten menoja minulla ei ole lähes yhtään
Minulla on rahastoja ja ajoneuvoja n. 15000€ edestä jotka kelpaisivat vakuudeksi.

Olen hakenut lainaa jo monesta paikasta, mutta tuloksetta. Korkeintaan tarjottu 2000€ naurettavilla >50% koroilla.

14

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jou_man

      Osta sitten kun on rahaa. Ei ne autot maailmasta lopu

      • antakaalainaa

        Harvemmin tulee mun vaatimuksia vastaavaa tähän hintaan myyntiin.


    • huihhhh

      Alenna sitten vaatimuksiasi auton suhteen. Ja autojen hinnat muuttuvat jatkuvasti. Tuon ikäisenä on täysin typerää lähteä ostamaan 10k autoa, kun on vielä opintolaina selvästi maksamatta eikä vakituista TAI virallista työpaikkaa.

      Tai miksi et myy rahastojasi ja ajoneuvojasi, kerta on noin paljon?

      Mutta jos totta puhutaan, olet todennäköisesti täysin varaton nuori opiskelija, joka on jo nyt pilannut luottotietonsa ja pyrkii nyt vetämään vielä sieltä rahaa, mistä saa.

      • antakaalainaa

        Kyllähän noi on ollu jo pari kk ollu myynnissä, mut eipä ole ollut muutakun renkaiden potkijoita. :)
        Toki jos menee kaupaksi niin sitten eri asia.

        Mitä väliä sillä on hankinko nyt 18-vuotiaana 10k auton vai 35-vuotiaana?

        Ja hyvähän se on sun anonyymisti alkaa "totta" puhumaan ihmisestä jota et tule ikinä tapaamaan.


      • TalousGuru
        antakaalainaa kirjoitti:

        Kyllähän noi on ollu jo pari kk ollu myynnissä, mut eipä ole ollut muutakun renkaiden potkijoita. :)
        Toki jos menee kaupaksi niin sitten eri asia.

        Mitä väliä sillä on hankinko nyt 18-vuotiaana 10k auton vai 35-vuotiaana?

        Ja hyvähän se on sun anonyymisti alkaa "totta" puhumaan ihmisestä jota et tule ikinä tapaamaan.

        No sitä väliä, että kolmevitosena oot ehkä (toivottavasti) työelämässä ja sulla on varaa kymppitonnin autoon. Nyt ei ole.


    • ElämälleViisautta

      Toivottavasti luottotietosi ovat tosiaan vielä kunnossa. Neuvon pitämään niistä tiukasti kiinni.
      Mutta miten voi tulot olla 1500€, jos ei ole virallista työpaikkaa? Ja silti on tarvinut opintolainan? Eihän keskiverto työläinen edes tienaa tuota vertaa käteen kuussa, joten tuolla rahalla luulisi elävän hyvinkin leveästi ja ostelevan autoja.

      Lainaa kannattaa tosiaan ajatella sitten, kun on vakituiset tulot "virallisesta" työelämästä. Ei siis esim. opintotuesta tai -lainasta. Ei pimeistä, tai muutenkaan laittomista. Muuten elämä helposti menee siihen, että ottaa lainaa lainan päälle ja lopulta huomaa olevansa isossa suossa. Ja jos taas tulot on miestä lie, niin niistäkin tuppaa käry käymään ja sitten onkin loppuelämä muutenkin pilalla.

      Älä kiirehdi, elä nuoruutta rauhassa, älä kerää vielä hirveää painolastia loppuelämään.

      • antakaalainaa

        Luottotiedot moitteetomat ja itseasiassa hoidin tuon opintolainan tänään pois alta, kun itsekkin tajusin etten tee sillä mitään.

        Teen vapaa-ajallani paljon sivubisnestä (graafista suunnittelua, kunnostan harvinaisempia ajoneuvoja ja myyn eteenpäin ja kulkuneuvojen korjausta asiakastöinä)
        Tuo 1500€ kuussa on aika pieni summa omasta mielestä, varsinkin kun käytännössä teen miltei päivittäin 14h päiviä. Tulen siis koulusta kotiin, jossa jo 6h paiskinut töitä ja sitten toinen samanlainen operaatio perään. :D

        Ja joo olishan tuo tietenkin paljon parempi että olisi vakituinen työpaikka, mutta nytten se ei ole mitenkään järkevää mun kannalta. Täältä ei löydy mun alan töitä, varsinkaan kun ei ole tutkinto vielä suoritettu (amiksen 1. vuosi.) Alkanu kyllä vakavasti harkitsemaan yrityksen perustamista yhdessä isäukon kanssa. Puuttuisi ainoastaan toiminimi.


      • antakaalainaa

        Ja unohtui vastata tuohon, että noilla tuloilla luulisi elävän leveästi. Mä laitan noita tuloja aika paljon rahastoihin ja sijottelen sinne missä nään mahdollisuuden tienata. Eli siis mulla ei ole paljoa käteistä, vaan lähinnä omistusta. Nään tuossa autossa hyvän mahdollisuuden tienata, niin ei haittaisi maksella vähän korkojakaan. Tämän takia haluaisin rahoittaa tuon, etten "missaa" mun silmissä hyvää mahdollisuutta.


    • eipahaaetteihyvääkin

      On mahtavaa, että olet tajunnut sen, että noihin järjettömiin korkoihin ei todella kannata lähteä. Se on hyvä alku!
      Säästät rahaa ja ostat kohta säästämilläsi rahoilla melkoisen pelin. Ja olen siinä sivussa säästänyt korot, mitä olisit lainassa joutunut maksamaan. Ja vain malttamalla mielesi tovin.

      • antakaalainaa

        Tossa ylempää on vähän backstorya tähän hommaan, mutta lyhytkäisyydessään mulle toi auto ois tapa saada rahaa omaan taskuun ja samalla nauttia siitä vehkeestä.


    • kaskoapukkaa

      Tämä ei liity varsinaiseen kysymykseesi, koska siihen ei järkevää vaihtoehtoa ole (muuta kuin vakituisen työpaikan hommaaminen ja sitä kautta asian hoitaminen).
      Mutta oletko huomioinut, ettei riitä pelkästään se, että pystyt maksamaan autolainaa kuukausittain takaisin? Rahoitusyhtiö velvoittaa ottamaan autolle TÄYSKASKOn, ne ovat melkoisen kalliita. Tokihan ne hinnat pystyy yleensä netistä selvittämään.

      • antakaalainaa

        Tämä huomioitu ja vakuutus ei ole mikään paha, kun sain tarjouksen 399€ täyskasko vuodessa kyseiseen ajoneuvoon.


    • Anonyymi

      Tää on kyllä melko uskomaton homma. Ottaa lainaa, vaikka opintolainankin maksaa tuosta noin vaan pois.

    • Anonyymi

      Ja tosiaan opintolaina on valtion takaamaa!! Ja siinä on kaikkein halvimmat korotkin? Miksi siis ottaa rahoituksesta? Rahoituksessa ei ikinä ole halvemmat korot kuin opintolainassa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2092
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe