RINNE ULOS, KESKUSTA OTTANEE JOHDON KÄSIINSÄ..

KANSANTAHTO

Rinne tyri perusteellisesti vaalit, josta seuraa että SDP:n on pakko tulla reippaasti vastaan keskustaa tai kokoomusta, muuten ei hallitusta synny. On nimittäin vielä sellainenkin, tosin epätodennäköinen, vaihtoehto, että jos Rinne ei saa hommaa toimimaan, hallitus voi syntyä akselille kokoomus-keskusta-perussuomalaiset.

29

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satasia

      Vaalitulos oli sellainen, ettei SDP:n, eikä edes koko vihervasemmiston poliittinen voima riitä siihen, että ne voisivat määrätä kaapin paikan hallitusneuvotteluissa. Edessä on rajuja kompromisseja ja vaalilupausten syöntiä, myös voittajien taholta.

      • S24uomlaineN

        Todennäköisesti ei ole. Olettaen että demareilla on selkärankaa. He voivat tosiaan jättäytyä oppositioon seuraavaksi neljäksi vuodeksi, jotta esim. Kokoomusvetoinen hallitus saa jatkaa maan tuhoamista. Talouskasvu on jo mennyttä, ja Kokoomuksen osaaminen ei riitä maan taloutta hoitamaan, Keskustasta ei siihen apuja löydy, vaan kaivaisivat itselleen syvemmän haudan. Kokoomustakin näissä vaaleissa äänestäneet ymmärtäisivät jo viimein, mitä tulikaan tehtyä. Pelattua itseltään työpaikat ja virat alta.


      • Taastätä
        S24uomlaineN kirjoitti:

        Todennäköisesti ei ole. Olettaen että demareilla on selkärankaa. He voivat tosiaan jättäytyä oppositioon seuraavaksi neljäksi vuodeksi, jotta esim. Kokoomusvetoinen hallitus saa jatkaa maan tuhoamista. Talouskasvu on jo mennyttä, ja Kokoomuksen osaaminen ei riitä maan taloutta hoitamaan, Keskustasta ei siihen apuja löydy, vaan kaivaisivat itselleen syvemmän haudan. Kokoomustakin näissä vaaleissa äänestäneet ymmärtäisivät jo viimein, mitä tulikaan tehtyä. Pelattua itseltään työpaikat ja virat alta.

        Persujenkin trömmiä,,,,,,,,,,,,,


      • Tyypillistä.junttiutta
        Taastätä kirjoitti:

        Persujenkin trömmiä,,,,,,,,,,,,,

        Keputrolli liian tyhmä ymmärtämään vaalituloksen sanomaa...


    • MurskaTappio

      Eikö keskustalaiset vieläkään ymmärrä mitä mieltä kansa oli kepusta näissä vaaleissa?

      • Ymmärrämitä

        Pääministeripuoluelle hyvä tulos..


      • Tyypillistä.junttiutta
        Ymmärrämitä kirjoitti:

        Pääministeripuoluelle hyvä tulos..

        Kovinkaan korkealla ei sitten ollut keputrollilla odotukset.
        Historian huonoin vaalitulos keskustalle, mutta se on "hyvä tulos" ?


      • Mieti_sitä
        Ymmärrämitä kirjoitti:

        Pääministeripuoluelle hyvä tulos..

        Ikinä ennen ei pääministeriouolue ole hävinnyt 18 paikkaa


      • sossutpoiss

        Suuri kansa oli tätä mieltä, Keskusta-oikeisto kannatusta 75%
        Sossu-komukat kannatusta 25%, ette voi koskaan muodostaa hallitusta, noin mitättömällä kannatuksella.


      • Siinäse
        sossutpoiss kirjoitti:

        Suuri kansa oli tätä mieltä, Keskusta-oikeisto kannatusta 75%
        Sossu-komukat kannatusta 25%, ette voi koskaan muodostaa hallitusta, noin mitättömällä kannatuksella.

        totuus !


    • kepuvenkulat

      Kolme suurta ja keskikastin kääpiö kepun roistokopla.

      • Taastätä

        Trömmykkää.........


    • kljgfjgfjkjgfffjkjlklk

      Kun kaksi suurinta puoluetta tai jopa kolme, on noin lähellä toisiaan, pitäisi hallitusneuvottelijaksi asettaa suurimman henkilökohtaisen äänimäärän saanut.

      • Taineljä

        3 prosenttia nyt niin hirveä ero ole, prosentti on sadasosa..


      • arvallako.valittaisiin

        Mitä merkitystä on sillä, onko ero suuri vai pieni? Tietysti se heikentää annetun mandaatin arvoa, mutta meidän poliittisessa järjestelmässä on se toimintaperiaate, että suurin saa aloittaa hallitustunnustelut. Se on demokraattisin tapa toimia.


    • Petos-Antti

      Rinne jo vaati ay-pomoille lisää tuloja duunareiden kustannuksella.

    • Näin.sen.nään

      Kansan tahto Keskustan "johtajuuteen" olisi luullut selvinneen sinullekin. Niin suuri oli äänien pako Keskustalta, ettei edes pököpäisinkään Sipilisti voi jäädä sellaiseen luuloon, että kansa haluaisi Sipilää ja Sipilän keskustaa millään muotoa hallitukseen.

      • sossutpois

        Rinne ja Lii heitetään pimeimpään Siperiaan, ettei he häiritse enää työtä tekeviä suomalaisia.
        Työttömänä makoilut ja lakkoilut saavat jo riittää. Sillä kyseiset henkilöt eivät muuta osanneet!!!!


      • onSeNiinKaunistaKatsoa

        kun mualaisliiton pikku natsukkaa,
        wannabe fasistia vituttaa,
        oikein syrämmen pohojasta...


      • sossutpois kirjoitti:

        Rinne ja Lii heitetään pimeimpään Siperiaan, ettei he häiritse enää työtä tekeviä suomalaisia.
        Työttömänä makoilut ja lakkoilut saavat jo riittää. Sillä kyseiset henkilöt eivät muuta osanneet!!!!

        Ei ole muita lähtenyt tai lähetetty kuin Maaliman suuriman rikollisjärjestön Suomen keskustan puheenjohtaja Päävatulaattori Juha Sipilä, jota myös lestakyrväksi kutsutaan.
        Ei enää Rupla-Urhon Kekkonen hallitse Suomea. Ei tilaa Yöpakkasia tai Noottikriisiä.
        Päävatulaattori Juha Sipilä sai aikaan ennen näkemättömän suurta tuhoa.
        Hän ajoi kaikkein heikoimmassa asemassa olevien tilannetta aina vain heikommaksi. Antoi rahaa yrityksille ja niiden omistajille, siirsi työnantajien maksuja palkansaajille ja lapioi mitä törkeimmin ja vastoin koko kansan etua maatalous"yrittäjille". Oli ukkosta, pakkasta, tyyntä, tuulta, sadetta tai poutaa aina olivat mataloussyöttiläät ahdingossa.
        Hän yritti tuon tuostakin jopa perustuslain vastaisia heikennyksiä palkansaajien muutenkin vähäisiin etuihin.


    • Josyntyessänmaho

      Jos työllisyys ei kohoa haaveiltuun 75 prosenttiin ja kansatalouteen lupailtu pelivara jää syntymättä, tulevan hallituksen asema muuttuu nopeasti entistä tukalammaksi.

    • Anonyymi

      Näinhän tuo tuntuu menevän, suomelle onneksi..

      • Anonyymi

        Ainakin niin me täällä Pietarissa ajatellaan.

        Suomi takaisin venäläisille.


    • Anonyymi

      Aloitus ajankohtainen vieläkin............

      • Anonyymi

        Sillä erolla, että nyt tarvitaan uudet vaalit. SDP:hän nousi suurimmaksi puolueeksi CIA:n vaalivilpillä, ei rehellisellä ääntenlaskulla.


    • Anonyymi

      Mitä Keskusta ottaa käsiinsä? Korkeintaan talikon, jos sitäkään. Keskustan pääministerikausi oli sekä meni ja huonoksi havaittiin. Nyt istuu kuin täi tervassa hallituksessa.

    • Anonyymi

      Ja persut jaksavat mollata ja kadehtia vastuullisia puolueita!
      Se on sellasta, kun kaikki eivät pysty poliittiseen yhteistyöhön, niin ei niitä oteta hallitukseenkaan.

    • Anonyymi

      Siis, kerrataanpa: Rinne tyri vaalit perusteellisesti. Mitä sitten teki Sipilä????

      • Anonyymi

        Sipilä kääri rahat itselleen ja perheelleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe