Siilinjärven Kotipolku - Sairasta touhua

Kotipolku

Asuimme vuosia Siilinjärven Kotipolun asunnossa. Olimme kunnon vuokralaisia, maksoimme vuokramme AINA ajallaan ja omin työtuloin hankituilla varoilla. Siivosimme viimeisen päälle, mutta mitäpä kaikesta meille seurasikaan: 
Yhteensä maksuja noin 500€, tässä mm.normaalikulumista kohdanneen wc:n oven vaihto sekä siivouskuluja. 
Kyseinen paska lastulevyovihan maksaa sen 40€ K-raudassa, heidän sairas hinnastonsa veloittaa siitä 300€!!! Olen vaatinut saada kunnon laskuerittelyt sekä kuitit kyseisistä toimenpiteistä ja niitä yhtiö ei suostu minulle toimittamaan. Heidän yhteyshenkilönsä jättävät erittäin hyvän asiakaspalvelutavan mukaisesti vastaamatta puheluihin sekä sähköposteihin. Sen olenkin aina ymmärtänyt ettei Kotipolun henkilökuntaan taida kuulua yhtään oikealla koulutuksella varustettua henkilöä, mutta surullistahan se on jos oletetaan, että itse "pikku pomo" voi tekaista oman erittelyn laskusta ilman todellisia faktoja/kuluja. Siivousjälki oli kohdallamme erittäin kiitettävää, vaan ei heille riittävää. Heidän hinnastossaanhan esim. palovaroittimen patterin vaihtokin on 62€. Asia on viety eteenpäin, haluan varoittaa muita jotka asuvat kyseisen yhtiön asunnoissa että olkaa varuillanne muuton yhteydessä! Ja meille ei annettu mahdollisuutta osallistua lopputarkastukseen vaan yhtiön "pikku neiti" otti asiakseen hoitaa sen ilman vuokralaista. Tämä Kotipolun toiminta on ihmisarvoa alentavaa, sairasta valtapeliä jonka avulla he yrittävät työssäkäyviltä vuokralaisilta laskuttaa omia remonttejaan asunnossa sekä sosiaalihuollon maksamien asukkaiden kuluja. Tälle on saatava loppu!

11

5846

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kgfdjgkjfkdkgd

Niin, paska ovi maksaa ehkä sen 40e mutta jos haluaa paremman, vaikkapa kosteussuojatun oven vessan/kylppärin oveksi heloineen ja asennettuna niin ei ehkä ihan 40 eurolla onnistu.
      Kirves ovesta läpi ei ainakaan ole pientä normaalia kulutusta :D
      https://youtu.be/WDpipB4yehk?t=75

• Anonyymi

Samaa koettu itsekin. Ollaan oltu vuokralaisia 10vuotta eikä ole koskaan saatu valituksia asumisestamme. Asiakaspalvelu on surkeaa. Minulle on mm huudettu puhelimessa, vaikka itse olen ollut ystävällinen!! Uusi työnjohtaja nauroi minulle ja naljaili kun jouduimme asumaan Kotipolun homeisessa asunnossa ja uuteen ei päästy kun edellisellä asukkaalla oli muuton yhteydessä tapahtunut vesivahinko mitä piti remontoida puolentoista kuukautta. Sekin Kotipolun asunto. Homeisesta jouduttiin maksamaan täyttä vuokraa vaikka pyydettiin vuokran alennusta koska asunto oli purkutuomionkin jo saanut ja lähes tyhjillään talot. Ja tosiaan ei ole kiirettä vastailla meileihinkään. Vuokrat nousee ja palvelu on paskaa!! Vuokrarahat kuitenkin kelpaa ja muistutuslaskuja ei tule, ne menee heti perintäfirmalle. Jos on yhtään varaa valita niin en suosittele ko firmaa kenellekään ja suosittelen riitauttamaan asian kuluttajariitalautakuntaan joka on ilmaista ja kuluttajaneuvonnasta saa ohjeita miten menetellä, googlettelemalla löytyy.

Asunnon tarkastukseen pitäisi olla oikeus asukkaan mennä, yhtään en luota etteikö vetäisi välistä Kotipolku ja laskuta turhasta. Yhteys välittömästi kuluttajaneuvontaan joka neuvoo eteenpäin ja ottaa tarvittaessa itse yhteyttä Kotipolkuun, jos se ei auta niin sitten asia kuluttajariitalautakuntaan. Kaikki yhteydenpito s-postitse niin jää todisteet. Vaikkei tulisi mitään ns hyötyä itselle niin firma joutaa oppia ettei noin asiakkaita kohdella!!

Vastuuta Kotipolku ei ota mistään!! Umpihomeisia asuntoja on firmalla nytkin vuokrauksessa. Eräät asunnot on olleet homeessa jo 20 vuotta mutta niillekään ei ole tehty juuri mitään korjausmielessä.. Vähän kuivatellaan ja homeinen lattoamatto liimataan takaisin päälle. Kaverini lapsineen sairastui tuollaisessa asunnossa astmaan ja tuli monia yliherkkyyksiä mm kemikaaleille, hajusteille jne Kaikki tavarat ja huonekalut tietenkin roskiin. Samassa asunnossa asuu nytkin toinen perhe, maksaen täyttä vuokraa.

Jonkun tulisi tutkia ko yritystä, koska onhan Suomessa jotain lakeja oltava mitä tuonkin yrityksen pitäisi noudattaa. Pienen etsiskelyn jälkeen myös talouteidoista käy ilmi että hyvää voittoa tekevät ja tulos on kasvanut useamman vuoden. Herääkin kysymys, onko se kasvu juurikin tuolla huijaamisella tullut, jos se on systemaattista ja vuokra-asuntoja on kuitenkin paljon firmalla

• Anonyymi

Taitaa olla sama käytäntö kuin monilla muillakin yhtiöillä. Jos et korjaa asioita niin kustannukset listan mukaan, muuten voit tehdä puutteiden korjaukset omalla kustannuksellaan niin halvalla kuin haluat...

• Anonyymi

Terveyskeskuksen lääkäri kehoitti ainakin meidän perhettä ottamaan terveystarkastajaan yhteyttä näissä kosteusongelmissa. Useita ongelmia ollut meilläkin, mutta Kotipolun puolelta ei tulla vastaan esim. vuokran alentamisena. Vuokrat nousee, mutta palvelu todellakin huononee vuosi vuodelta. Asunnoissa korjataan vain se, mikä on pakko ja mahdollisimman halvalla. Asukkaiden ongelma on se, että kiinteistöhuolto ISS: n kanssa ei toimi kuten pitäisi. Asunnon sisäiset ongelmat firma hoitaa vielä hyvin, mutta lumityöt, ruohikonleikkaaminen, pihavalaistus, parkkipaikan kunto, roskakatos... Talvisin roskakuski ei voi hakea roskia, koska roskakatoksen oven edessä on jäätä/lunta tai lukko ei aukea. Kannattaisi kiinteistöstä vastaavan henkilön kiertää taloyhtiöiden pihoja ym. muita tiloja useammin ja katsella miten hommat käytännössä hoituu. Asioista pitäisi ilmoittaa Kotipolulle asukkaiden, mutta kukaan ei jaksa soitella samoista asioista jatkuvasti, kun parannusta niihin ei tapahdu kuin korkeintaan hetkellisesti.

• Anonyymi

Näistä tilanteista pitää valittaa kuluttajavalituslautakuntaan. Ei näistä muuten mitään selkoa saa.
      Muuttotarkastuksessa pitää saada olla mukana.

• Anonyymi

joskus ennen kotipolulla oli hyvä palvelu mutta ei enää nykyisin.

• Anonyymi

Aivan.
      Onhan tässä jotain outoa, kun vuokratakuuta ei saa takaisin. Pankki odottaa erittelyä siitä, mistä pidätetään ja minkä verran. Odotteluaika kulkee jo useammissa kuukausissa. Tarkastuksessa ollut lähisukulainen paikalla. Ihmiset tarvitsevat rahansa takaisin. Tietoa vain ei tule.

• Anonyymi

Nyt taitaa olla joku kusetus meininki meneillään?

• Anonyymi

Tosi härskiä.

• Anonyymi

Ei tällaisessa pikkukylässä voi mitään asiakaspalvelua pyytää.

• Anonyymi

Asuttiin useampi vuosi kotipolun asunnoissa, eikä meillä kyllä mitään ongelmia ollut. Asuntoa vaihdettiin pari kertaa ja aina saatiin täysi takuuvuokra takaisin, ilman ongelmia. Jos jotain hajosi, niin nopsaan asia hoidettiin, eikä kyllä ollut mitään vääntöä koskaan mistään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1413
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1259
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      972
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      177
      865
    Aihe