Kiljun teko

Olen täysi suomalainen vaikka minun nimeni on suomali.
Eli tein tossa jokunen päivä sitten kiljua 2L Limukka pulloon ja tein korkkiin reiän että hiilidioksidi pääsee pois ja aamullakin menin katsomaan niin oli tullut reiästä jotain ruskeeta mönjää onko kilju vielä juotavaa ja mitä mönjä oli.
Ilmoita

7 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Ilmeisesti kiljusi on lähtenyt sen verran äkkiä käymään että mönjät on tursunut ulos. Ei haittaa.

Oma ohjeeni on:
1. Osta litra mehua ja tuorehiivakuutio (50 g).
2. Laita hiiva paloina mehupurkkiin.
3. Odota 2 vrk. Korkkia ei tarvitse.
4. Juo!

Toimii hyvin, tulee n. 5-prosenttista humalan vahvuuden ja maun mukaan. Makukin on miellyttävä. Olen tehnyt näin kaksi kertaa ja kolmas kilju käy nytkin!
2 VASTAUSTA:
Kiitos että vastasit ja laitoit sinun ohjeesi ja koitan niitäkin. Nyt menen maistamaan kiljua sen verran kauan käynyt
Mitäkähän mehu mahtaa toimia? Pitääkö olla appelsiinia tai muuta sitrushedelmää vai käykö kaikki?
+Lisää kommentti
Takapihalla maakuopas tynnyri pulputtaa ihkua simaa. Koht hanast valuttaa pari dessii ja eikun nassuun, saapi nähä, lentääkö rspa pyllyst
1 VASTAUS:
No mimmoista oli
+Lisää kommentti
25 litraa kuumaa vettä.
1 Kilo maltaita.
3 pakettia turbohiivaa.
3-4 Kg hienoa sokeria
Käyntiaika noi 8-10 vuorokautta.

Tein sulle kotiviinin maltahista vain.
Hiivalla ja sokerilla käyntihin sen sain.
On viikon kuluttua juomakelpoista.
Sitten krapulakin aika melkopista.
Jee,jee,jee mä juomaan meen.
Ilmoita
Somelina kirjoituskeni shaattaa joshkus läikhyä . -. anthakee armoa .. kiithi hik
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kiljun teko

Olen täysi suomalainen vaikka minun nimeni on suomali.
Eli tein tossa jokunen päivä sitten kiljua 2L Limukka pulloon ja tein korkkiin reiän että hiilidioksidi pääsee pois ja aamullakin menin katsomaan niin oli tullut reiästä jotain ruskeeta mönjää onko kilju vielä juotavaa ja mitä mönjä oli.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta