Sairauskuluvakuutuksen vakuutusmäärä

pihallavakuutuksista

Miten tulee tulkita sairauskuluvakuutuksen vakuutusmäärää? Eli jos minulla on hoitokuluturva sairauden ja tapaturman varalle 50 000 euroon asti. Ja jos haen tänä vuonna korvauksia sairauden hoidosta 15 000€, niin vähentääkö tämä kulu kokonaishoitokuluturvan summaa?

Eli onko minulla jatkossa ainoastaan 35 000 € hoitokuluturvaa seuraaviksi vuosiksi? Ja jos taas ensi vuonna haen korvauksia 10 000€, niin jääkö jäljelle 25 000€ seuraaviksi vuosiksi?

Vai noollaantuuko aina vakuutuskauden alussa eli taas seuraavana vuonna on tuo 50 000€ käytettävissä?

3

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Katso vakuutusehdoista. Todennäköisesti tuo 50 000€ on maksimi koko vakuutukselle. Mahdollisesti per sairaus.

• Anonyymi

Tämä riippuu vakuutuksesta, eli kannattaa tarkistaa asia omasta yhtiöstäsi.

Meillä LähiTapiolassa osassa vakuutuksissa, esimerkiksi Terveysvakuutuksessa on vakuutuskausikohtainen vakuutusmäärä ja summa on pienempi. Joissakin sairauskuluvakuutuksissa summa taas on suurempi ja vakuutusmäärä on koko vakuutuksen voimassaoloajalle. Kun summa on käytetty loppuun esimerkiksi kuvailemallasi tavalla, niin vakuutus täytyy käydä uusimassa. Tämän lisäksi osassa sairauskuluvakuutuksissa vakuutusmäärä on sairauskohtainen.

• Anonyymi

Ja tosiaan Eveliina täällä LähiTapiolasta kirjoittelee :) Jos kaipaat enemmän apua ja vakuutuksesi ovat meillä, niin laita ihmeessä viestiä osoitteeseen [email protected].

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      94
      4155
    2. 67
      3421
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3054
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2529
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      202
      2117
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2061
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      781
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      756
    Aihe