Ei onnistu sillä vauhdilla mitä on ollut ja on edelleen. Tuulensuun korttelia on tongittu ja tehty jo kaksi vuotta ja menee kesäkuun loppuun, eli siis 2½ vuotta ja vasta yksi kortteli.
Sillä vauhdilla mitä nyt työmaalla näkee eli ei näe tekemisen meininkiä ollenkaan ne välit joista Aamulehti uhosi tänään eivät tasan tarkkaa valmistu tämän suven aikana. Nyt on ollut mainioita kelejä maanrakennukseen jo kuukausi mutta jossain on ainoastaan pikkasen raapaistu jotain putken pätkää. Kesällä tulee eteen kesälomat sun muut ja työmaat seisoo puoliunessa ainakin 2 kuukautta. Riippuu paljon siitäkin miten aikaisin ja millaisena talvi tulee. Talvi ei aina tule vasta joulukuun lopulla, voi tulla jo lokakuun lopulla.
Veikkaan, että valmista on joskus 2024-25, sitä ennen ei mitään mahdollisuutta tällä neuvostoliittolaisella työn tahdilla.
Sorry vaan kaupunki jos väitän teidän puhuvan potaskaa !
Aamulehden mukaan Hämppi on valmis 2022
98
<50
Vastaukset
- jooopajooo
Tämä on täälläkin kohta todellisuutta
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006070658.html?fbclid=IwAR3lEJ4xugRoJccm4j1ePOKjhgu8MvKnGUtbNZLHPhEc_gjc5f2G-avPddU - lisää.kustannuksia
Eikä maksa kuin 16,5 miljoonaa euroa. Raha menee ratikka-allianssille. Tämä on taas näitä ylimääräisiä kustannuksia, jotka eivät olleet ratikkabudjetissa. Veronmaksajat ne maksaa.
- normi.touhua
Ratikan normaalia pissatusta. Jätetään osa menoista budjetin ulkopuolelle ja nyt teetetään nämä "lisätyöt" allianssilla. Samaa tehtiin tunnelin kanssa. Ja veronmaksaja maksaa.
- ei.mene.allianssille
Tuo budjetti kattaa kaiken työn ja kaiken materiaalin. Se ei siis mene ratikka-allianssille, vaikka työt tehdäänkin ratikkatöiden yhteydessä. Ja tehdään siksi, että sekä työvoima että kalusto on jo paikalla, joten on vain järkevää tehdä myös nuo ratikkatöiden ulkopuoliset työt samalla.
- Anonyymi
ei.mene.allianssille kirjoitti:
Tuo budjetti kattaa kaiken työn ja kaiken materiaalin. Se ei siis mene ratikka-allianssille, vaikka työt tehdäänkin ratikkatöiden yhteydessä. Ja tehdään siksi, että sekä työvoima että kalusto on jo paikalla, joten on vain järkevää tehdä myös nuo ratikkatöiden ulkopuoliset työt samalla.
Totta kai budjetti kattaa materiaalit ja työt. Tämä vaan on ylimääräinen karkki allianssille. Lisätyö josta varmaan jää hyvää katetta. Normaalia toimintaa rakennusalalla. Myydään iso urakka kireellä hinnalla ja otetaan kate lisätöillä. Ei ne tätä ilman kunnon voittoa tee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta kai budjetti kattaa materiaalit ja työt. Tämä vaan on ylimääräinen karkki allianssille. Lisätyö josta varmaan jää hyvää katetta. Normaalia toimintaa rakennusalalla. Myydään iso urakka kireellä hinnalla ja otetaan kate lisätöillä. Ei ne tätä ilman kunnon voittoa tee.
Et selvästikään tiedä, millä tavoin ratikkahankkeen ja näiden muiden töiden hinta muodostuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et selvästikään tiedä, millä tavoin ratikkahankkeen ja näiden muiden töiden hinta muodostuu.
Valota vähän asiaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valota vähän asiaa
Se ei muodostu siten, että myydään urakka kireellä hinnalla, ja tehdään voitto lisätöillä. Tuo kuvitelma kompastuu jo siihen, että kenen idea ne lisätyöt ylipäätään on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei muodostu siten, että myydään urakka kireellä hinnalla, ja tehdään voitto lisätöillä. Tuo kuvitelma kompastuu jo siihen, että kenen idea ne lisätyöt ylipäätään on.
Näin on. Molemmilla tehdään voittoa. Lisätöillä vähän enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Molemmilla tehdään voittoa. Lisätöillä vähän enemmän.
Kannattaa tutustua allianssin toimintamallin, koska et selvästikään tunne sitä, mutta asia näyttää kiinnostavan. Oletko sitä mieltä, että kun kaupunki tilaa jonkin työn yksityiseltä sektorilta, niin toimittaja ei saa saada voittoa tilauksesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa tutustua allianssin toimintamallin, koska et selvästikään tunne sitä, mutta asia näyttää kiinnostavan. Oletko sitä mieltä, että kun kaupunki tilaa jonkin työn yksityiseltä sektorilta, niin toimittaja ei saa saada voittoa tilauksesta?
Yritysten tehtävä on aina tuottaa voittoa. Ei Allianssimalli siihen mitään muutosta tee. Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Nyt siinä roolissa vaan ovat aivan sivulliset veronmaksajat.
Kun urakka myydään kiinteällä hinnalla niin voittoa voidaan saada tekemällä minimikuluilla. Näin allianssikin toimii. Normaalia liiketaloutta.
Lisätyöt vaan on bonusta päälle. Ne tulevat maksajille yllätyksenä. - Anonyymi
"Eikä maksa kuin 16,5 miljoonaa euroa."
Nyt budjetti on 16,5 2 = 18,5 miljoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yritysten tehtävä on aina tuottaa voittoa. Ei Allianssimalli siihen mitään muutosta tee. Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Nyt siinä roolissa vaan ovat aivan sivulliset veronmaksajat.
Kun urakka myydään kiinteällä hinnalla niin voittoa voidaan saada tekemällä minimikuluilla. Näin allianssikin toimii. Normaalia liiketaloutta.
Lisätyöt vaan on bonusta päälle. Ne tulevat maksajille yllätyksenä.Et siis tiedä, millä periaatteella allianssi toimii.
Millä tavoin lisätyöt tulevat kaupungille yllätyksenä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä, millä periaatteella allianssi toimii.
Millä tavoin lisätyöt tulevat kaupungille yllätyksenä?Allianssi ei ole mikään lain tuntema yhtiömuoto. Se on jokin epämääräinen yhteistyösopimus, ei muuta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Allianssi ei ole mikään lain tuntema yhtiömuoto. Se on jokin epämääräinen yhteistyösopimus, ei muuta
Et siis tiedä, millä tavoin se toimii. Otapa selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä, millä periaatteella allianssi toimii.
Millä tavoin lisätyöt tulevat kaupungille yllätyksenä?Ei ne kaupungille tule yllätyksenä. Maksajille ne yllätyksenä tulevat. Ei niille niistä etukäteen kerrottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ne kaupungille tule yllätyksenä. Maksajille ne yllätyksenä tulevat. Ei niille niistä etukäteen kerrottu.
Mutta kaikesta muusta, mihin kaupunki käyttää rahaa, se kertoo etukäteen? Missä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä, millä tavoin se toimii. Otapa selvää.
Allianssi tai mikä kerho hyvänsä toimii kulloisenkin sopimuksen mukaan, yhtä hyvin sitä voitaisi nimittää koplaksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis tiedä, millä periaatteella allianssi toimii.
Millä tavoin lisätyöt tulevat kaupungille yllätyksenä?Koska näytät olevan allianssimallin suurin fani niin kerro sen toimintaperiaate.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Allianssi tai mikä kerho hyvänsä toimii kulloisenkin sopimuksen mukaan, yhtä hyvin sitä voitaisi nimittää koplaksi
Siis Karhukopla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kaikesta muusta, mihin kaupunki käyttää rahaa, se kertoo etukäteen? Missä?
Siitä käytetään termiä budjetti. Sen käyttö opetetaan liiketalouden perusopinnoissa. Kannattaa opiskella liiketaloutta niin tiedät mistä täällä kirjoitetaan. Kauppaoppilaitos on hyvä paikka aloittaa sen alan opinnot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä käytetään termiä budjetti. Sen käyttö opetetaan liiketalouden perusopinnoissa. Kannattaa opiskella liiketaloutta niin tiedät mistä täällä kirjoitetaan. Kauppaoppilaitos on hyvä paikka aloittaa sen alan opinnot.
Tiedän kyllä, mikä on budjetti. Pointti tuossa kirjoituksessani on se, että on aivan hölmöä kiukutella siitä, ettei kaupunki ole julistanut tietoa Hämpin kunnostamisesta etukäteen. Ei muistakaan vastaavista hankinnoista tehdä niin.
Yleensä ottaen osoittaa matalaa ymmärryksen tasoa aloittaa itku jokaisesta infraan liittyvästä hankinnasta ja perusteettomasti mustamaalata niitä.
- Alvira
Olen ihmetellyt kun Suomessa on valoisaa aikaa Huhtikuusta Syyskuuhun niin reilusti, että hyvin voisivat tehdä kahdessa vuorossa töitä siellä. Luulisi halukkaita tekijöitä löytyvän, ainakin paljon työttömyydestä vouhkataan.
Viime kesänä oli joitain koneita iltaisinkin töissä, mutta yksityisiä yrittäjiä rahanahneiden renkiensä kanssa olivat.
Virka-aikaa noudattavat kuukausipalkkaiset saa tuon tekeleen kestämään kauan. Samoin sillanrakentaminen ottaa aikaa noilla "kiireillä."
Ensi vuonnako ne meinasivat alkaa koe-ajoja tekemään ratikalla? Uskallan epäillä, mikäli eivät sahaa jotain pikkupätkää edestakaisin.- huuhiioomj
Jos urakka mon nyyty kiinteään hintaan niin miten se kannattaa tehdä. Nio mahdollisimman halvalla. Silloin tehdään vain yhdessä vuorossa.
- Anonyymi
huuhiioomj kirjoitti:
Jos urakka mon nyyty kiinteään hintaan niin miten se kannattaa tehdä. Nio mahdollisimman halvalla. Silloin tehdään vain yhdessä vuorossa.
Ei siitä muuten voittoa saa.
- ottaa.päähän.tosi.paljon
Kyllä se varmasti menee ainakin vuoteen 2040! Ja maksaa kaks miljardia!
- verot.ylös
Ei kun tää ei maksa mitään. Tää on ilmaista. Eiku saadaan vielä rahat tuplana takaisin.
- ei.ota.päähän
Se on huomenna valmis.
- jumppas-ukko
verot.ylös kirjoitti:
Ei kun tää ei maksa mitään. Tää on ilmaista. Eiku saadaan vielä rahat tuplana takaisin.
"saadaan vielä rahat tuplana takaisin. "
Juuri noin. Kun raha tulee tuplaten takaisin niin ei silloin tietenkään kannata tehdä halvalla, rahaa tulee silloin vähemmän. Tekee kalliilla niin rahaakin tulee silloin vastaavan verran enemmän. - verot.tuloo
jumppas-ukko kirjoitti:
"saadaan vielä rahat tuplana takaisin. "
Juuri noin. Kun raha tulee tuplaten takaisin niin ei silloin tietenkään kannata tehdä halvalla, rahaa tulee silloin vähemmän. Tekee kalliilla niin rahaakin tulee silloin vastaavan verran enemmän.Eikun se menee niin, että otetaan rahat tuplana veronmaksajilta. Ei näille hommille muita maksajia löydy.
- Anonyymi
verot.tuloo kirjoitti:
Eikun se menee niin, että otetaan rahat tuplana veronmaksajilta. Ei näille hommille muita maksajia löydy.
Näinhän se menee. Kyllä ainakin Kalevassa tämä on opittu, jos karrostalon vuokrasopimus on uusittu viime aikoina.
Luuleeko, joku että näillä hankkeilla on joku muu maksaja. Jos niin luulee niin kannattaa käydä kansantaloden peruskurssi. Siellä opetetaan talouden kiertokulun alkeet.
- Anonyymi
Aikuisten oikeesti Tampereen Raitiotie on korkean laadun projekti. Suomessa on sössitty ja sössitään ties missä hankkeissa, mutta Mansen ratikka etenee raiteillaan. Se on merkittävä saavutus.
- Anonyymi
Ainoa laatuaan vieläpä siksi, että korkea laatu ja onnistuminen tiedetään etukäteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa laatuaan vieläpä siksi, että korkea laatu ja onnistuminen tiedetään etukäteen
Juu, tulee varmaan yhtä "viihtyisä" kuin mitä on uusi Tuomiokirkonkadun kävelypätkä. Tosi hieno ja huippunerokkaasti suunniteltu puita karttaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, tulee varmaan yhtä "viihtyisä" kuin mitä on uusi Tuomiokirkonkadun kävelypätkä. Tosi hieno ja huippunerokkaasti suunniteltu puita karttaen.
Joo, puut on pahoja. Minä törmäilen aina niihin ja liikennemerkkeihin öisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, puut on pahoja. Minä törmäilen aina niihin ja liikennemerkkeihin öisin.
Minä taas tykästän molemmisa kun saa pitää kiinni ettei kaadu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa laatuaan vieläpä siksi, että korkea laatu ja onnistuminen tiedetään etukäteen
Tukholman Lidingön uudistettuun raitiotiehen tehtiin turvajärjestelmä, jonka pitää tarkastuskohdissa pystyä tarkasti laskemaan, montako ratikan pyörää/akselia on kohdasta mennyt yli. Ensimmäiseksi asennettu laskurijärjestelmä meni välillä sekaisin laskuissa, eikä ratikkaa voitu ottaa käyttöön. Piti hankkia, asentaa ja testata toimiva turvasysteemi -- ja sehän kesti.
Tekniikka on tekniikkaa. - Anonyymi
Kyllä tuo varmasti menee ihan pieleen. Kaikki menee aina pieleen! Mikään ei onnistu!
YYÄÄÄÄHHH!!!
- Anonyymi
Minun mielestän Hämppi oli ihan valmis ja komea pääkatu ennenkuin se sotkettiin järjettömän ratikan takia. Mikään siinä ei ollut keskeneräistä.
- Anonyymi
Keillä yhteinen daami valmistuu ekana?
- Anonyymi
Eipä ole paljoa vielä tapahtunut eikä tekijöitä näy missään muuten kuin sattumoisin kone jossain joskus ja yksi mies.
- Anonyymi
Kyllä urakoitsijaakin pitää vaihtaa noin kuusi kertaa koko työmaan aikana.
- Anonyymi
Onko Hämppi Tampereen Kamppi.
- Anonyymi
Kun Hämppi on vihdoin joskus "valmis", mitä se sitten tarkoittaneekaan, niin autio se on. Ei liikkeitä, ei ihmisiä. Kivaa huristella ratikalla lujaa läpi "valmiin" Hämpin hakemaan olisiko jossain elämää.
- Anonyymi
Jep. Se tyhjeni jo silloin, kun Viistokatu tapettiin. Sitten uudelleen, kun kadunvarren parkkiruudut riistettiin. Sitten taas, kun yksityisautojen läpiajo kiellettiin. Nyt se tyhjenee taas, kun ratikka tehdään.
Pelottaa ajatella, että mikä sen tyhjentää seuraavaksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Se tyhjeni jo silloin, kun Viistokatu tapettiin. Sitten uudelleen, kun kadunvarren parkkiruudut riistettiin. Sitten taas, kun yksityisautojen läpiajo kiellettiin. Nyt se tyhjenee taas, kun ratikka tehdään.
Pelottaa ajatella, että mikä sen tyhjentää seuraavaksi.Kaikilla siellä menee hyvin. Isoveli on aina oikeassa. Tässä taas valeuutinen.
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000006092468.html - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla siellä menee hyvin. Isoveli on aina oikeassa. Tässä taas valeuutinen.
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000006092468.htmlNäkee, että on Taloussanomien juttu. Ei Aamulehti ikinä tuollaisia juttuja tekisi.
- Anonyymi
Itse asiassa ratikka kulkee Hämpillä aika hitaasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikilla siellä menee hyvin. Isoveli on aina oikeassa. Tässä taas valeuutinen.
https://www.is.fi/taloussanomat/yrittaja/art-2000006092468.htmlMiten saisimme kivijalkaliikkeet pärjäämään paremmin verkkokauppoja vastaan? Ideoita?
- Anonyymi
Opetetaan ihmiset jalkailemaan. Kävely koulutusta jalattomille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten saisimme kivijalkaliikkeet pärjäämään paremmin verkkokauppoja vastaan? Ideoita?
Ilmaiset ämpärit toimii aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten saisimme kivijalkaliikkeet pärjäämään paremmin verkkokauppoja vastaan? Ideoita?
Rakennetaan ratikka. Poistetaan sieltä yksityisautoilu. Tehdään keskustasta viihtyisä olohuone. Laitetaan sinne muutama iso kukkapurkki ja pala tekonurmea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennetaan ratikka. Poistetaan sieltä yksityisautoilu. Tehdään keskustasta viihtyisä olohuone. Laitetaan sinne muutama iso kukkapurkki ja pala tekonurmea.
Tämä taisi olla sarkasmia...
- Anonyymi
Liikkeen pitää olla netissä. Kivijalkaliikkeen pitää olla noutopiste ,jossa voi poiketa ja ostaa samalla muutakin kuin tilaamansa. Tampereen KVLIIKKEILLÄ täytyy olla oma portaali. Oma ostarinsa netissä,eikä hajaantuneena bittiavaruuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rakennetaan ratikka. Poistetaan sieltä yksityisautoilu. Tehdään keskustasta viihtyisä olohuone. Laitetaan sinne muutama iso kukkapurkki ja pala tekonurmea.
Julkisen liikenteen tehostaminen ja kaupunkiympäristön tekeminen viihtyisämmäksi tosiaan auttaa, mutta verkkokauppa vie asiakkaita kivijalkamyymälöistä ihan kaikkialla. Tuo klo 16:50 kirjoittanut näköjään ymmärtää ongelman, ja tarjoaa siihen ihan hyvää helpotusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Julkisen liikenteen tehostaminen ja kaupunkiympäristön tekeminen viihtyisämmäksi tosiaan auttaa, mutta verkkokauppa vie asiakkaita kivijalkamyymälöistä ihan kaikkialla. Tuo klo 16:50 kirjoittanut näköjään ymmärtää ongelman, ja tarjoaa siihen ihan hyvää helpotusta.
Aika turhaan tehtiin Ratina, jos nettikaupat vie asiakkaat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä taisi olla sarkasmia...
Taisi vaan kertoa mitä on tehty, mutta tulokset ovat olleet huonoja.
- Anonyymi
Ratikkatyömaa kylvää kuolemaan Hämpin liikkeille.
https://www.aamulehti.fi/a/e4a7b1c9-f6eb-42d1-b7ff-7f9fe55c7741?c=1522737894164 - Anonyymi
Avaus on yllättävän totta. Kohta alkaa kesäkuu ja mitä on saatu aikaan, eipä juuri mitään. Aitoja ja monttuja katsellaan vielä monta vuotta.
- Anonyymi
Eihän tunnelikaan oo vieläkään valmis.
- Anonyymi
Kaltevat jälkakäytävät pysäkeille ovat hirveät
- Anonyymi
Joo. Ne pelottaa paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ne pelottaa paljon.
Sinähän pelkäät kaikkea, se tiedetään. Muitten ihmisten liikkumista ajateltiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän pelkäät kaikkea, se tiedetään. Muitten ihmisten liikkumista ajateltiin
Ei ihmiset pelota. Mutta ne kaltevat jalkakäytävät on kauheita!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihmiset pelota. Mutta ne kaltevat jalkakäytävät on kauheita!
Muualla osataan tehdä porras katuun tarvittaessa
- Anonyymi
Ai porras? No mutku raitiotie on Esteetön ja porras ei sovi sellaseen, kun ratikkaan pitää pystyä rullaamaan ilman esteitä.
Oikein rakennettu kaltevuus estää myöskin kiusallisen lätäkön muodostumisen jalkakäytävälle sateen sattuessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai porras? No mutku raitiotie on Esteetön ja porras ei sovi sellaseen, kun ratikkaan pitää pystyä rullaamaan ilman esteitä.
Oikein rakennettu kaltevuus estää myöskin kiusallisen lätäkön muodostumisen jalkakäytävälle sateen sattuessa.Juu ja kun ne vedet jäätyy niin vino luiska on hengenvaarallinen mutta portaissapa ei lähdelään jalat alta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai porras? No mutku raitiotie on Esteetön ja porras ei sovi sellaseen, kun ratikkaan pitää pystyä rullaamaan ilman esteitä.
Oikein rakennettu kaltevuus estää myöskin kiusallisen lätäkön muodostumisen jalkakäytävälle sateen sattuessa.Nykyinen kaltevuus estää myös sillä kohdalla seisomisen. Missä odotat ratikkaa? Ei kaltevalla kohdalla, kokeile
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen kaltevuus estää myös sillä kohdalla seisomisen. Missä odotat ratikkaa? Ei kaltevalla kohdalla, kokeile
Mä kokeilin kerran selvin päin. Sillon se onnistu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä kokeilin kerran selvin päin. Sillon se onnistu.
Sää koskaan selvänä ole. Tasaisella seisoit
- Anonyymi
Lehi lupaa, että tänä kesänä on valmista idästä Aleksanterinkatuun asti ja lännestä Kuninkaankatuun. Jos noin meinataan niin varmaan tarttis jo tehräkin jotakin. Ei meinaten valmistu muualla kuin Savossa missä kaikki on aina tekemistä vaille valmista.
- Anonyymi
Eilen näytti siltä, kuin jotain betonivalua olisi tehty Koskipuiston risteyksessä, mutta varmaan näin väärin. Ei siellä oikeasti tehty mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen näytti siltä, kuin jotain betonivalua olisi tehty Koskipuiston risteyksessä, mutta varmaan näin väärin. Ei siellä oikeasti tehty mitään.
Näin minäkin sen valun, en tiedä mitä siinä touhuttiin. Ehkä tuo laatta valmistuu jo tänä vuonna kun ajoissa valetaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin minäkin sen valun, en tiedä mitä siinä touhuttiin. Ehkä tuo laatta valmistuu jo tänä vuonna kun ajoissa valetaan.
Ei sitä oikeesti ollut. Sinne puhallettiin kaasua, joka sai ihmiset näkemään väärin. Oikeasti Hämppi revittiin auki eikä sitä koskaan rakenneta takaisin, koska sillä tavalla grynderit saa tosi paljon rahaa.
- Anonyymi
Aika kornia on tepsutella keskeneräistä Hämppiä vielä vaadittavat 3½ vulotta. Näin kauan on tästä päivästä vuoden 2022 loppuun. Ehtii tuhannet tamperelaiset kuollakin jo sitä ennen näkemättä koskaan ns. valmista Hämppiä ilman aitoja ja barrikadeja.
- Anonyymi
Neuvostoliittolainen työntahti sen aiheuttaa. Johan Tampereen neuvostoliittolaisuus näkyy kaupungin vaakunassakin, reaalisosialismin värit ja työkalut.
Läntsimainen sivistysvaltio hoitaisi mokoman pikkurempan parissa kesässä maksimissaan.
- Anonyymi
Marusekikin lopettaa jo eikä ihme, onhan Tuulensuun korttelia nyplätty jo kolmatta vuotta, mokomaa 100 m pätkää. Kun tai jos Hämppi joskus valmistuu ei sen varrella ole enää edes 10 liikettä. Sokos ja Kauppahalli ovat, muista ei mitään varmuutta.
- Anonyymi
Historiassa tämä vaihe tullaan muistamaan Hämeenkadun kulotuksena. Parissa vuodessa tuhottiin kaikki, sitten tuhkasta kasvoi kaikenlaista uutta mutta pientä.
- Anonyymi
Aamulehti taas hekuttaa, että Hämpillä on väkeä enemmän kuin koskaa. Kauppa käy taas kuin siimaa.
https://www.aamulehti.fi/a/6562bddf-9987-474d-9688-e4ed2b125ee6- Anonyymi
Tuo on hyvin outo uutinen, koska täällähän on jo pitkään kerrottu, miten Hämppi on täysin autio. Kuka tässä asiassa valehtelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on hyvin outo uutinen, koska täällähän on jo pitkään kerrottu, miten Hämppi on täysin autio. Kuka tässä asiassa valehtelee?
----Kuka tässä asiassa valehtelee?-----
Kaupungin johto ja Aamulehti. Mitä se väkimäärä lähes tyhjällä Hämpillä tekisi, nauttimassako kivenropeloilla kävelemisestä ahtaudessa toisiaan väistelleen? Kun ei ole enää terassejakaan.Kukaan ei tasan tarkkaan nyky-Hämpille mene huvikävelylle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----Kuka tässä asiassa valehtelee?-----
Kaupungin johto ja Aamulehti. Mitä se väkimäärä lähes tyhjällä Hämpillä tekisi, nauttimassako kivenropeloilla kävelemisestä ahtaudessa toisiaan väistelleen? Kun ei ole enää terassejakaan.Kukaan ei tasan tarkkaan nyky-Hämpille mene huvikävelylle.Mistäs tiedät?
- Anonyymi
Sekasin on koko kylä 2022 kun on lätkän MM vielä ratikkatyömaan kanssa samaan aikaan. Turistitkin näkevät tampereen rumimman vaiheen.
- Anonyymi
Ratikkaa taidetaan rakentaa tuohon aikaan aika kaukana keskustasta.
- Anonyymi
Hämeenkadun kiskot kiiltää, siistit raitiovaunut hohkaa punaista väriä ja kadunvarren uudet puut seisovat ryhdikkäinä. Tampere saa loistavat kehut lehdistöltä ja turisteilta, miten ajanmukainen kaupungin liikennejärjestelmä onkaan.
- Anonyymi
Ei taida mennä niin kuin elokuvissa tämä homma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ratikkaa taidetaan rakentaa tuohon aikaan aika kaukana keskustasta.
----Ratikkaa taidetaan rakentaa tuohon aikaan aika kaukana keskustasta. ---
Ihan sama missä ratikkatyömaa on silloin vai onko missään. Aamulehden juttu kun koski vain ja ainoastaan Hämeenkatua ja SE on valmis suunnitelman mukaan vasta 2022.
Eli toukokuussa 2022 MM-kisavieraat rämpivät keskeneräisessä keskustassa, ellei kaupunki pane vauhtia ja tule valmista jo 2021. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
----Ratikkaa taidetaan rakentaa tuohon aikaan aika kaukana keskustasta. ---
Ihan sama missä ratikkatyömaa on silloin vai onko missään. Aamulehden juttu kun koski vain ja ainoastaan Hämeenkatua ja SE on valmis suunnitelman mukaan vasta 2022.
Eli toukokuussa 2022 MM-kisavieraat rämpivät keskeneräisessä keskustassa, ellei kaupunki pane vauhtia ja tule valmista jo 2021.Vuotta 2022 on aika monta kuukautta myös ennen vuoden 2022 toukokuuta. Mutta kyllähän kaikenvastustajien kannattaa laittaa toivonsa siihen, että edes jokin menisi pieleen. Kaipa se lohtua tuo, edes se toive.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuotta 2022 on aika monta kuukautta myös ennen vuoden 2022 toukokuuta. Mutta kyllähän kaikenvastustajien kannattaa laittaa toivonsa siihen, että edes jokin menisi pieleen. Kaipa se lohtua tuo, edes se toive.
.....Vuotta 2022 on aika monta kuukautta myös ennen vuoden 2022 toukokuuta.....
Joo mutta ei ole monta kuukautta tehdä sissiistejä katutöitä kuten laattojen asetteluja, puiden istutuksia yms. Et taida muistaa, että ennen toukokuuta on ehkä vain yksi kuukausi ettei ole täysi talvi, lunta ja kovat pakkaset ja routa maassa. Siinä ajassa huhtikuussa ei paljon mitään tapahdu, tarvitaan työaikaa monta kuukautta, joulukuulle asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
.....Vuotta 2022 on aika monta kuukautta myös ennen vuoden 2022 toukokuuta.....
Joo mutta ei ole monta kuukautta tehdä sissiistejä katutöitä kuten laattojen asetteluja, puiden istutuksia yms. Et taida muistaa, että ennen toukokuuta on ehkä vain yksi kuukausi ettei ole täysi talvi, lunta ja kovat pakkaset ja routa maassa. Siinä ajassa huhtikuussa ei paljon mitään tapahdu, tarvitaan työaikaa monta kuukautta, joulukuulle asti.Kuten sanoin, kannattaa laittaa toivonsa siihen, että edes jokin menisi pieleen. Kun elämä on toivotonta, niin edes heiveröinen toiveajattelu voi tuntua lohdulliselta.
- Anonyymi
Mun isi voittaa sun isin!
- Anonyymi
Eipä todellakaan ole "koko kylä sekasin" tai "rumin vaihe" päällä, vaikka jossain korttelissa näkyisikin pieni laatoitustyömaa. Se on ihan normaalia urbaania elämää.
- Anonyymi
Lue se Aamulehden juttu. Siinä kerrotaan, että 2022 rempataan Keskustorin kohta Hämeenkatua ei ei ihan vain paria laattaa räplätä ! Aika keskeinen ja näkyvä paikka.
Ei kannattaisi sinunkaan ihan arviolta vetää hihasta sutta ja sekundaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue se Aamulehden juttu. Siinä kerrotaan, että 2022 rempataan Keskustorin kohta Hämeenkatua ei ei ihan vain paria laattaa räplätä ! Aika keskeinen ja näkyvä paikka.
Ei kannattaisi sinunkaan ihan arviolta vetää hihasta sutta ja sekundaa.Se remppa myöhästyy ja on valmis vasta vuonna 2034. Ja menee pieleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue se Aamulehden juttu. Siinä kerrotaan, että 2022 rempataan Keskustorin kohta Hämeenkatua ei ei ihan vain paria laattaa räplätä ! Aika keskeinen ja näkyvä paikka.
Ei kannattaisi sinunkaan ihan arviolta vetää hihasta sutta ja sekundaa.Henkilökohtainen mielipiteeni on, että bussilaiturit kaikkinensa eivät ole mikään laatukaupungin keskustan maiseman kirkkaimmaksi hiottu jalokivi.
Rauhallisesti etenevä työmaa, joka tuottaa uuden, laadukkaan toripinnan, voi parhaimmillaan olla ihan mielenkiintoista katseltavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilökohtainen mielipiteeni on, että bussilaiturit kaikkinensa eivät ole mikään laatukaupungin keskustan maiseman kirkkaimmaksi hiottu jalokivi.
Rauhallisesti etenevä työmaa, joka tuottaa uuden, laadukkaan toripinnan, voi parhaimmillaan olla ihan mielenkiintoista katseltavaa.Eläkeläisillä on aikaa katsoa rauahallisesti etenevää työmaata. Tai vastaavasti ituhipeillä.
- Anonyymi
Ei siis huolta!
Kuuraketin lailla etenevä uraohjus tuskin edes havaitsee mitään piskuista torinkulman työmaata luxus-aurinkolasiensa reunamilta kiitäessään kohti loistavaa tulevaisuuttaan.
- Anonyymi
4 vuoden päästä hämpin viimeinenkin kuoppa on syksyllä peitetty.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen2362580- 1201549
Nainen, tervetuloa
Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit101474TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun
Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.161392Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron
Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun961305Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."
Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:71150Väliämme on noin 6 km
Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä9882- 56868
- 61868
Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."
Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s1815