Nooan arkin kopioiden rakentamiseen on mennyt nykyaikaisin menetelmin muutama tuhat työvuotta.
Nooalta ja hänen pojiltaan meni arkin rakentamiseen ilmeisesti 1000 vuotta sen aikaisin menetelmin oman työn ohella.
Nooa rakensi arkkia 1000 vuotta.
8
495
Vastaukset
- Anonyymi
Toisaalta siitä löytyy dokumenttia että hänellä oli rakentamisessa apuna myös eläimiä https://www.youtube.com/watch?v=eziMsLy-dBY
Erittäin hyvä, realistinen sekä osuva kuvaus. Raamattu EI kiellä linkksi olevan palturia joten se on TOTTA. Mielestäni dokumentin kuvitti sama henkilö kuin Raamatunkin - eikä tätäkään kielletä Raamatussa = ei ole sattumaa !
Nooan arkki on kreationismin kannalta tärkeä tutkimuskohde, pelastihan se koko luomakunnan kuljettaessaan yli puoli vuotta sisuksiinsa ilmatiiviisti suljettuna kaikki maapallon ilmaa hengittävien eläinten baramiinit.
Kauanko arkin rakentamisen voidaan arvioida kestäneen? Otetaan verrokiksi
antiikin ajan kreikkalainen sotalaiva kolmisoutu, jonka rakentaminen vei arvion mukaan noin 6000 miestyöpäivää eli 20 miestyövuotta kun sapatit lasketaan pois työpäivistä.
Kolmisoutu oli hieman alle 40 m pitkä ja vähän yli 3 m korkea. Voidaan sanoa, että Nooan arkki oli mitoiltaan ainakin neljä kertaa suurempi. Pinta-ala arkissa oli karkeasti 16 kertaa suurempi ja tilavuus 64 kertaa suurempi. Työmäärältään arkin valmistaminen voidaan arvioisa olevan noin 64 kertaa suurempi kuin kolmisoudun tekeminen eli yksi mies tekisi arkkia 1280 vuotta. Neljä miestä (Nooa, Seem, Jaafet ja Haam) tekisi arkkia 320
vuotta. Sanotaan, että Nooa sai varoituksen tulvasta 500 vuotiaana eli 100 vuotta ennen tulvaa. Ei riittänyt aika arkin tekemiseen.- Anonyymi
Näyttää siltä että riittää,muutoin ei olisi näitäkään kommentteja kirjoitettu.
- Anonyymi
Ay-liiton arkki EI valmistu noin vaan
Sen kertoi uusi Figerporimenttimme
tes https://hs.mediadelivery.fi/img/1920/29d5a0bbe7d04204a0059ed930826236.jpg
- Anonyymi
Pitihän ukko Nooan odottaa, jotta laiskiaiset saivat räpiköityä Etelä-Amerikasta Atlantin yli ja pussimaamyyrät kaivautua Australiasta Intian valtameren ali. Ei sellaisia matkoja päivässä tehdä eikä kahdessakaan.
Pitänee rekisteröityä jahka saa puhelimen ladattua.
Knark5 - Anonyymi
Jos arkki tehtiin täältä löytyvien suunnitelmien mukaan, se olisi todennäköisesti onnistunut Nooan perheeltä alle kymmenessä vuodessa:
http://www.kolumbus.fi/r.berg/Nooan_arkki.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673