Kristittyjen pääsiäisen vietto

Anonyymi

1. Hiljainen viikko. Pääsiäistä edeltää hiljainen viikko. Silloin syvennytään
Kristuksen kärsimystiehen. Hiljainen viikko alkaa palmusunnuntaista. Palmusunnuntain
nimi viittaa siihen, että Jeesus ratsasti Jerusalemiin ja ihmiset heittivät hänen
kulkutielleen palmunoksia.

2. Kiirastorstai. Kiirastorstaita vietetään Jeesuksen viimeisen aterian muistoksi.
Jeesus pesi opetuslastensa jalat, asetti ehtoollisen sakramentin ja ennusti Juudaksen
pettävän hänet. Illalla hän vetäytyi Getsemanen puutarhaan rukoilemaan. Yöllä Jeesus
pidätettiin.

3. Pitkäperjantai. Pitkäperjantaina Jeesus tuomittiin ja ristiinnaulittiin Golgatalla.
Hän kuoli ja hänet haudattiin.

4. Hiljainen lauantai. Pitkäperjantaita seuraavana lauantaina, hiljaisena lauantaina,
muistetaan Jeesuksen haudassa oloa.

5. Pääsiäispäivä, sunnuntai. Pääsiäispäivä on Jeesuksen ylösnousemisen juhla. Jeesuksen
haudalle tulleet naiset huomasivat, että hauta on tyhjä.

6. Toinen pääsiäispäivä, maanantai. Toisena pääsiäispäivänä muistetaan ylösnousseen
Jeesuksen ilmestymistä häntä seuranneille naisille ja opetuslapsille.

Lähde: Suomen evankelis-luterilainen kirkko.

Ateistit voi tietysti viettää pääsiäistä omalla tavallaan vaikka maalaamalla munia.

42

107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi sinua pitäisi kuunnella kun miljardi muslimia on eri mieltä kanssasi. Oletko yksi miljardista. No et.

      • Anonyymi

        Kyse ei ole minun mielipiteestäni vaan Jumalan Totuudesta.


      • Anonyymi

        Heh, ja mistä kirkkoomme eli "Jumalasi totuuteen" tuli pääsiäiseen puput ja pajunkissat ja jouluusi pukit ja tontut, heheh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, ja mistä kirkkoomme eli "Jumalasi totuuteen" tuli pääsiäiseen puput ja pajunkissat ja jouluusi pukit ja tontut, heheh!

        Ei ole tullut. Pääsiäisenä on myös hevosia olemassa ja koivuja. Kirkon takana saattaa kasvaa myös mäntyjä. Ja ateisti ihmettelee sitä.


    • Anonyymi

      Anssi ja Alina viettää pääsiäisenä nimipäiviään. Antaa Anssin ja Alinan viettää nimipäiviään pääsiäisenä kun kerran pääsiäispyhille sattuu. Joku voi viettää silloin syntymäpäiviään mikä saa ateistin suuren ihmetyksen valtaan.

    • Anonyymi

      Yksi ateisti ihmettelee sitä kun joku on syönyt pääsiäisenä lammasta. Mitä ihmettelemistä siinä on? Voi sitä pääsiäisenäkin syödä jotain. Jos on lammasta tarjolla niin syö sitten sitä, tai sitten kalakukkoa.

      • Anonyymi

        Ja kreationisti ihmettelee miksi Jeesus -karitsa uhrattiin pääsiäisenä? Miksi ei uhrattu kalakukko -Jeesusta? Ateisti tietää, että muinaisessa Lähi-idässä uhrattiin ja syötiin lammas, jotta suojauduttiin pahoja henkiä vastaan. Siksi meillä on Jeesus -karitsa eikä Jeesus -kalakukko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kreationisti ihmettelee miksi Jeesus -karitsa uhrattiin pääsiäisenä? Miksi ei uhrattu kalakukko -Jeesusta? Ateisti tietää, että muinaisessa Lähi-idässä uhrattiin ja syötiin lammas, jotta suojauduttiin pahoja henkiä vastaan. Siksi meillä on Jeesus -karitsa eikä Jeesus -kalakukko.

        Kristitty ymmärtää miksi Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä kuolleista mutta ateisti ei.


      • Anonyymi

        En pidä lampaasta joten pääsiäisenä meillä syödään Jeesuksen ruumiina sikaa kinkkukiusauksen muodossa. Kyytipojaksi Jeesuksen verta. Ostin sitä 12 pulloa eli yksi jokaista apostolia kohti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä lampaasta joten pääsiäisenä meillä syödään Jeesuksen ruumiina sikaa kinkkukiusauksen muodossa. Kyytipojaksi Jeesuksen verta. Ostin sitä 12 pulloa eli yksi jokaista apostolia kohti.

        Typeryyksiä sinä osaat kirjoitella ja teet sen vahingoksi itsellesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typeryyksiä sinä osaat kirjoitella ja teet sen vahingoksi itsellesi.

        Millä tavalla tämä vahinko ilmenee?


      • Anonyymi

        Puhuu raukka jo itselleen, siis Jeesukselle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty ymmärtää miksi Jeesus kuoli ristillä ja nousi kolmantena päivänä kuolleista mutta ateisti ei.

        Ei vaan kristitty käy hieman hitaalla eikä ymmärrä. Koska Raamatun mukaista luomista ei ole tapahtunut ei myöskään ole perisyntiä. Koska perisyntiä ei ole, ei Jeesuksen kuolemallakaan ole mitään merkitystä. Itse asiassa edes Jeesuksen elämälläkään ei ole mitään merkitystä.

        Tämä on totuus jota kreationisti ei uskalla kohdata vaan mielummin vaikka valehtelee silmät päästään kuin myöntää tosiasiat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan kristitty käy hieman hitaalla eikä ymmärrä. Koska Raamatun mukaista luomista ei ole tapahtunut ei myöskään ole perisyntiä. Koska perisyntiä ei ole, ei Jeesuksen kuolemallakaan ole mitään merkitystä. Itse asiassa edes Jeesuksen elämälläkään ei ole mitään merkitystä.

        Tämä on totuus jota kreationisti ei uskalla kohdata vaan mielummin vaikka valehtelee silmät päästään kuin myöntää tosiasiat.

        Perisynti tapahtui ja Jumala loi maailman ja elämän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Perisynti tapahtui ja Jumala loi maailman ja elämän.

        "Perisynti tapahtui..."

        Ja tähän viite luomiskertomuksesta eli Genesiksestä?


      • Anonyymi
        Kampelatutkija kirjoitti:

        "Perisynti tapahtui..."

        Ja tähän viite luomiskertomuksesta eli Genesiksestä?

        Lue Raamatusta, siellä kerrotaan syntiinlankeemuksesta.


    • Anonyymi

      Ateistilogiikan mukaan samana päivänä ei voi olla yhden nimipäivää toisen syntymäpäivää äitienpäivänä.

      • Anonyymi

        Mitä sinäkin muka ateistilogiikasta tiedät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin muka ateistilogiikasta tiedät?

        Itsehän te sitä ateistilogikkaa täällä esitätte ja se on tullut hyvin tunnetuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsehän te sitä ateistilogikkaa täällä esitätte ja se on tullut hyvin tunnetuksi.

        Miksi alat höpöttää ateistilogikasta kun kyse oli ateistilogiikasta?

        Mene vain suosiolla vessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi alat höpöttää ateistilogikasta kun kyse oli ateistilogiikasta?

        Mene vain suosiolla vessaan.

        ...kyse oli ateistilogiikasta.


    • Anonyymi

      Koska ateistit ovat kiinnostuneita Jumalasta ja pääsiäisen vietosta niin katsokoot tämän videon:

      https://www.tv7.fi/vod/player/38348/

      Video on suomennettu ja kertoo pääsiäisestä vähän syvällisemmin.

      • Anonyymi

        Muutei kovin paljon mitään kerro, kumma kun aiempi viestini poistettiin. Rie


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutei kovin paljon mitään kerro, kumma kun aiempi viestini poistettiin. Rie

        Se kertoo juuri siitä miten tarkkaan Jumala tekee kaiken ja ajallaan. Ja siinä on vain hipaistu asiaa.


    • Kyllä kristityn pitää aloittaa pääsiäisen vietto jo kauan ennen pääsiäistä ankaralla paastolla. Olet vääräuskoinen.

      • Anonyymi

        Kristitty ei vietä pääsiäistä ateistien mukaan. Ateisti viettää kaikkia juhlapyhiä ankaralla juomisella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty ei vietä pääsiäistä ateistien mukaan. Ateisti viettää kaikkia juhlapyhiä ankaralla juomisella.

        Juomista en maininnut vaan paaston.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Juomista en maininnut vaan paaston.

        Valehteleminen kuuluu myös ateismiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Valehteleminen kuuluu myös ateismiin.

        Jaa. Voiko väitteesi tulkita niin, että valehteleminen kuuluu eritoten kreationismiin, mutta saattaa kuulua myös johonkin muuhunkin?

        Ainakin tulkitsen sen niin.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Jaa. Voiko väitteesi tulkita niin, että valehteleminen kuuluu eritoten kreationismiin, mutta saattaa kuulua myös johonkin muuhunkin?

        Ainakin tulkitsen sen niin.

        Itse olet todistanut ateistisen valehtelukykysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristitty ei vietä pääsiäistä ateistien mukaan. Ateisti viettää kaikkia juhlapyhiä ankaralla juomisella.

        Ja seuraavana aamuna,ankaralla rapulalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja seuraavana aamuna,ankaralla rapulalla.

        Älä juo viinaa niin ei tule krapulaa.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        Jaa. Voiko väitteesi tulkita niin, että valehteleminen kuuluu eritoten kreationismiin, mutta saattaa kuulua myös johonkin muuhunkin?

        Ainakin tulkitsen sen niin.

        Kuka tahansa voi valehdella.


    • Anonyymi

      Raamatun vanhassa testamentissa kerrotaan Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja ylösnousemus jo kauan ennen kuin ne tapahtui. Uudessa testamentissa kerrotaan että miksi.

      • VT:ssa ei tietenkään kerrota mitään tuollaista, vaikka siinä useastakin Jeesuksesta puhutaan.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        VT:ssa ei tietenkään kerrota mitään tuollaista, vaikka siinä useastakin Jeesuksesta puhutaan.

        Kyllä kerrotaan mutta sinä et ymmärrä lukemaasi, sikäli kun olet edes lukenut sitä.


      • Anonyymi
        kekek-kekek kirjoitti:

        VT:ssa ei tietenkään kerrota mitään tuollaista, vaikka siinä useastakin Jeesuksesta puhutaan.

        VT Jesaja 53 kertoo sen. Koko raamattu perustuu Jeesukseen. Jos luetaan Raamatun ensimmäinen sana 'alussa' muinaishebrean kielellä niin se sana 'alussa' kertoo myös Jeesuksen ristiinnaulitsemisen.


    • Anonyymi

      Ateistit todistaa Raamatun todeksi varsinkin pääsiäisenä.

      • Anonyymi

        Sirppisoluanemia todistaa parsakaalin todeksi varsinkin pääsiäisenä.


    • Anonyymi

      Kristittyjen pääsiäisjuhla perustuu Jeesuksen ylösnousemukseen. Ateistit viettää samaan aikaan omia hihhulointi juhliaan.

    • Anonyymi

      Vielä yksi päivä pääsiäistä jäljellä.

    • Anonyymi

      Mämmit pääsi loppumaan, hyvää oli.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      73
      633
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe