MTV Markkinaraati suositteli täyshybridiä

Anonyymi

Tänään Markkinaraati suositteli uuden auton hankintaan vähäpäästöistä Toyota Corollan tyyppistä (sedan, farmari, 5-ovinen) täyshybridiä.

Täyshybridi on paras koska sitä ei tarvitse ladata. Jos ajetaan esim 2000 km niin pitää tankata seuraavasti:
1 ) Täyshybridiä 1 kertaa, aikaa kuluu alle 5 min.
2) Sähköautoa 20 kertaa (Nissan Leaf), aikaa kuluu 160 tuntia
3) Plug-in hybridiä 40 kertaa (jos sähköllä ajaa 50 km per siivu), aikaa kuluu 160 tuntia

Kuka jaksaa pelata letkujen, johtojen, toimimattomien ja varattujen latureiden kanssa ?

56

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raati on oikeassa, täyshybridi on edelleen puhtaista autoista paras, varmin ja vaivattomin ratkaisu.

      • Anonyymi

        Edes tojo itse ei enää usko vanhaan höpöhybridi-teknologiaan vaan panostaa täysillä sähköautoihin. 10 vuoden päästä tojon hybridi on yhtä haluttu kuin Mazdan Wankelikoneet nyt.


      • Anonyymi

        Paras ja helpoin uusista ja tietenkin puhtain koko elinkaari huomioiden on diesel, sen päästöt on likellä 0 ADACin mittausten perusteella ja tankkauksia kaikkein vähiten jne.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes tojo itse ei enää usko vanhaan höpöhybridi-teknologiaan vaan panostaa täysillä sähköautoihin. 10 vuoden päästä tojon hybridi on yhtä haluttu kuin Mazdan Wankelikoneet nyt.

        Nykyiset sähköautot ovat hintapommeja, akut ei kestä eikä osta käytettyä romua. Akun uusiminen maksaa enemmän kuin koko auto.


      • Anonyymi

        Ei ne niin paljon maksa. VW Golfin akku maksaa Keskisuomalaisen mukaan vain 28 k€ kun uusi auto maksaa kunnon varusteilla lähes 50 k€, jotta vain noin puolet uutukaisen hinnasta.

        https://www.ksml.fi/teemat/autot/Lehti-Vanheneva-sähköauto-voi-olla-hintapommi-omistajalle/1360229


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes tojo itse ei enää usko vanhaan höpöhybridi-teknologiaan vaan panostaa täysillä sähköautoihin. 10 vuoden päästä tojon hybridi on yhtä haluttu kuin Mazdan Wankelikoneet nyt.

        Itse asiassa wankel moottori tekee uutta tuloaan,eli tulevaisuudessa niitä nähdään


    • Anonyymi

      tojon hybridillä ajaminen maksaa noin seitsemän euroa per 100km. Sähköautolla saman matkan ajaa alle kahdella eurolla.
      Tavan tallaajalla menee reilu kuukausi 2.000 km ajamiseen joten latausaikaa on yllinkyllin. Kotipihassa lataaminen käy helposti ja halvalla sähköllä.

      • Anonyymi

        Juuri kortin saaneella kinkelillä on vaan se ongelma, että uutta autoa on mahdotonta ostella, kun ei ole edes alkupääomaa, saatika pankista saatuja vakuuksia edes nimeksikään.


      • Anonyymi

        Entä sähköautolla, esim. Teslalla?
        Kauppalehti:
        "Käytetyn Teslan arvo romahti jopa euron kilometrillä
        Sähköautojen kokonaiskuluista pääomakulujen osuus on harvinaisen suuri, koska ajossa kuluva sähköenergia on halpaa ja toisaalta sähköautot ovat erittäin kalliita samankokoisiin muihin autoihin verrattuna"
        Tekniikka ja Talous:
        "Näin köyhdyt 3 vuodessa 80 000 € – Osta Tesla ja koeta vaihtaa se uuteen
        Pirkanmaalainen Mika Nurminen osti kesällä 2016 uuden Tesla Model S 90 Dual Motor -sähköauton. Hintaa autolle tuli lisävarusteineen yhteensä 132 065 euroa. Ostohinnan lisäksi autoon hankittiin erikseen talvirenkaat, jotka maksoivat noin 3000 euroa.
        Tämän vuoden maaliskuussa Nurminen oli vaihtamassa 52 000 kilometriä ajettua autoaan uuteen vastaavaan Teslaan. Tarjouksen saamisen jälkeen mieli kuitenkin muuttui: alle kolme vuotta vanhasta Model S:stä olisi hyvitetty vain 52700 euroa.
        Teslan ostohinnasta katosi 60 prosenttia, noin 80 000 euroa. Kauppalehti on nähnyt Nurmisen Teslan ostolaskun ja Tesla-liikkeestä maaliskuun lopussa annetun vaihtotarjouksen."


    • Anonyymi

      Tässä Tojo kertoo että höpöhybridit ovat mennyttä aikaa ja tojo panostaa kaikki voimavaransa sähköautoihon. Monta vuotta myöhässä mutta lopulta lamppu syttyi myös Tokiossa.

      https://global.toyota/en/newsroom/toyota/27769546.html
      "Toyota announces that today the company premiered its C-HR and IZOA battery electric vehicles (BEVs) as part of its activities on the opening day of Auto Shanghai 2019. "

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tojotat on suunnattu juuri näille ihmisille joita kaikki uusi pelottaa ja muutos on saatanasta.
        Jos ajaa 1000 km per viikko niin se tekee 52.000km per vuosi. Viikossa on helposti 80 tuntia seisonta-aikaa lataukseen kotipihassa.
        Mutta siinähän maksatte yli 7 euroa per 100km. Sähköllä pääsee alle kahden euron. Aika hyville tuntipalkoille pääsee sillä 20 sekunnin työllä per päivä kun laittaa auton lataukseen.


      • Anonyymi

        Lisää laskuharjoituksia. Jos ajaa 1.000km viikossa niin sähköllä ajaen se maksaa 2.600 euroa vähemmän per vuosi tojon hybridiin verratuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotat on suunnattu juuri näille ihmisille joita kaikki uusi pelottaa ja muutos on saatanasta.
        Jos ajaa 1000 km per viikko niin se tekee 52.000km per vuosi. Viikossa on helposti 80 tuntia seisonta-aikaa lataukseen kotipihassa.
        Mutta siinähän maksatte yli 7 euroa per 100km. Sähköllä pääsee alle kahden euron. Aika hyville tuntipalkoille pääsee sillä 20 sekunnin työllä per päivä kun laittaa auton lataukseen.

        Saat enemmän säästöjä ja eroja jos lasket 1000 km/päivä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotat on suunnattu juuri näille ihmisille joita kaikki uusi pelottaa ja muutos on saatanasta.
        Jos ajaa 1000 km per viikko niin se tekee 52.000km per vuosi. Viikossa on helposti 80 tuntia seisonta-aikaa lataukseen kotipihassa.
        Mutta siinähän maksatte yli 7 euroa per 100km. Sähköllä pääsee alle kahden euron. Aika hyville tuntipalkoille pääsee sillä 20 sekunnin työllä per päivä kun laittaa auton lataukseen.

        Seisoo pihoissa, juu mutta ei voi ladata kummassakaan. Eikä minun ajoillani hidas lataus ehtisi edes lataamaan.
        Täytyy muistaa katsoa viikolla hotellin parkissa on sielläkään latauspaikkaa.


    • Anonyymi

      Täyshybridillä ajetaan sellaiset 13-15 tkm vuodessa eli mikä on se todellinen ongelma.

      • Anonyymi

        40 km/h keskinopeudella tulee noin 350 ajotuntia vuodessa eli tunti päivässä, joten kyllä Tojokuskille jäisi hyvin latausaikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        40 km/h keskinopeudella tulee noin 350 ajotuntia vuodessa eli tunti päivässä, joten kyllä Tojokuskille jäisi hyvin latausaikaa.

        Minulla tulee 40 tkm ja keskinopeudeksi auton mittari on antanut n. 60 km/h pitkällä aikavälillä.
        Yhtälöstä voit vähentää sunnuntait, silloin autolla ei tule usein ajettua ollenkaan tai kesäisin mökiltä kotiin, jossa ei myöskään pysty lataamaan.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaikista tyhmin vaihtoehto on nykyiset Toyotan halpishybridit jotka vievät bensaa 4-6,5 litraa sadalle ajoista riippuen. Samoihin lukemiin päästään ihan perinteiselläkin moottorilla, mutta siinä on huomattavasti parempi suorituskyky ja yksinkertaisempi ja tutumpi tekniikka.

      • Anonyymi

        Viiden vuoden päästä noita ei osta enää kukaan.


      • Anonyymi

        Täyshybridi on paras, turvallisin ja taloudellisin, vain 3 l/100km. Ja lisäksi täysin automaattinen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täyshybridi on paras, turvallisin ja taloudellisin, vain 3 l/100km. Ja lisäksi täysin automaattinen.

        Vaikka tojon hybridillä pääsisi tuollaisiin kolmen litran kulutuksiin niin se maksaisi silti noin 5 euroa sataselle. Kaasulla pääsee alle neljän euron ja sähköllä alle kahden euron.
        Ja kun uuden Corollan todellinen kulutus 6,9 litraa sataselle näkyy selkeästi lehden valokuvasta niin puhutaan jo noin 12 euron kustannuksista sadalle kilometrille.
        Tojon hybridit ovat ajastaan pahasti jäljessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajoin 130 km/h, kulutus 5 litraa sadalla.

        https://www.youtube.com/watch?v=LtE6EVWF_Do

        Total avarage ei paljoa muutu jos ajaa minuutin sataakolmeakymppiä. Katsopa mikä on ollut sun keskinopeus koko siltä matkalta jolle total avarage on mitattu.
        Noloja hämäysyrityksiä. Ja pelkästään se tarve tällaisille hämäyksille kertoo kuinka nolo kaveri on kyseessä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto saastuuttaa luontoa.

        https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tt-sahkoauto-voi-olla-iso-saastuttaja-tarkastele-koko-elinkaarta/8bf6ad59-e446-4f1f-841c-a57058df9d4c

        S-auto ok sitten kun olemme siirtyneet 100% uusiutuviin tai ydinvoimaan.

        Ei sähköauto ole täysin päästötön, mutta paljon parempi luonnon kannalta kuin polttis.
        Ikävä realiteetti on se että normikuluttaja paskat nakkaa sillä mikä on luonnon kannalta paras tai mikä käyttövoiman kokonaisvaikutus luontoon on koko elinkaaren aikana.
        Tojon mukahybridit eivät ole ratkaisu yhtään mihinkään. Ne kulkevat 100% fossiilisella bensalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Total avarage ei paljoa muutu jos ajaa minuutin sataakolmeakymppiä. Katsopa mikä on ollut sun keskinopeus koko siltä matkalta jolle total avarage on mitattu.
        Noloja hämäysyrityksiä. Ja pelkästään se tarve tällaisille hämäyksille kertoo kuinka nolo kaveri on kyseessä.

        Minäkin ajoin kerran Kuopiosta Mäntsälään Passat 2,0 TDI:llä 4,4l/100km keskikulutuksella. Matkasta väli Lusi-Mäntsälän pohjoinen liittymä, 70km, vakkari asetettuna 130km/h nopeuteen. En silti kuvittele, että tuo viimeinen 70km:n etappi olisi menty 4,4l/100km kulutuksella. Pikemminkin tuo nopeus vie yli 6l/100km. Hetkellinen kulutuskaan ei kerro yhtään mitään, koska vaihtelee rasituksesta riippuen moninkertaisesti.
        Itseään voi sumuttaa monella tapaa kuten tuo anonyymi videon esittäjä.


    • Anonyymi

      Sähköauton massiiviset käytetyt akut ovat pahinta myrkkyä mitä maa päällään kantaa. Ja mitä maksaa kun akuston joutuu vaihtamaan 5 v välein ja takuu ei korvaa ? Pikalaukset tappaa akun vielä nopeammin, saattaa mennä akut kerrasta jos laturi on viallinen. Ihan hirveää kuluttajan näkökulmasta, sanoisi Antti Rinne.

    • Anonyymi

      "Sähköauton massiiviset käytetyt akut ovat pahinta myrkkyä mitä maa päällään kantaa. Ja mitä maksaa kun akuston joutuu vaihtamaan 5 v välein ja takuu ei korvaa ?"

      Täysin höpöhöpöä taas. Tyypillistä tojohönön halua tarrautua menneisyyteen. Akkujen raaka-aineet ovat kierrätettäviä eikä akkuja tarvitse uusia viiden vuoden välein.
      Mut ei se mitään. Te voitte pysyä meneisyydessä ja maksaa isot verot kilometreista. Sähköllä ajaessa ei verokarhua tarvitse syöttää.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Siis bensalla lataava hybrid, no johan naurettavan jutun heitit.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ei voi olla totta :

        "Hyundai Kona Electricin 64 kWh:n akusto maksaa 33 650 euroa. Volkswagen e-Golfin akuston hinta on noin 28 000 euroa. BMW i3:n akut maksavat noin 10 000 euroa ja Nissan Leafin akuston uusiminen maksaa noin 8 600 euroa".

        Mutta näin tuo lehti kirjoittaa. Taidan pysyä edelleen itselataavassa täyshybridissä.


      • Anonyymi

        Akkua ei tarvitse ikänä vaihtaa, se kestää koko auton eliniän.


    • Anonyymi

      RAV4 Hybridin kulutus normaalissa ajossa 7-8 litraa/100km. Ei ole siitä ilmaston pelastajaksi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Postaamasi videon mukaan se vie motarilla 9 litraa sataselle. Aikas paljon kun se on mun normaaliajoa.


    • Anonyymi

      Aika lapsellista tuntuu olevan täällä tappelu näistä autoista.
      totuus kuiteskin on että toyota on tehnyt näitä hybridejä jo iät ajat ja muutama vuosi sitten nämä eurokinnerin puolestapuhujat vannoivat ettei kukaan osta hybridejä vaan ostavat dieseleitä sekä pieniä turbomoottori autoja, kuinka sitten käykään litraiset turbomoottorit ovat jäämässä pois kuin myös dieselit ja nyt eurokinnerit ovat tekemässä hybridejä 15v jälkikäteen .
      Mitä tulee sähköautoihin ne vaan ovat hinnaltaan niin kalliita että kokonaistaloudellisuus puhuu vielä hybridin laariin.
      Se on totta että täyshybridi ei ole ehkä paras mahdollinen valinta joka ajaa pääasiassa maantieajoa, mutta jos ajot painottuu 70% kaupunkiin/pikkupyöritykseen 30% maantielle asia muuttuu hybridin eduksi.
      Se mistä toyotaa voi kiittää hybridisysteemistä on ehdoton luotettavuus ,mihin ei volkkarin viritykset ole pystyneet.
      Niin ja lisättäköön etten aja Toyotalla, olen toki ajanut aiemmin toyotilla noin 500tkm ja vaikka täällä hautaan toyota mollata niin toyotan vahvuus on erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo ja käytännön huolettomuus. Ehkä vielä jonain päivänä päädyn toyotaan, aika näyttää

      • Anonyymi

        Bensa-autoilla ja täyshybridillä ei ole hyvää jälleenmyyntiarvoa muutaman vuoden pääntä, joten paras jättää nyt uudet jo kauppaan.


      • Anonyymi

        Kun viimeinen väri ja myös viimeinen ilme naamalla, on aika hankkia elämänsä viimeinen Tojo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun viimeinen väri ja myös viimeinen ilme naamalla, on aika hankkia elämänsä viimeinen Tojo.

        Aika paha mutta noin se menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha mutta noin se menee.

        Niin se on vaan niin että kukaan ei tiedä koska se viimeinen väri on naamalla, se selittääkin toyotan suuren suosion.
        Itse olen ollut erittäin tyytyväinen toyotaan ,vaikkei sitä nyt olekkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-autoilla ja täyshybridillä ei ole hyvää jälleenmyyntiarvoa muutaman vuoden pääntä, joten paras jättää nyt uudet jo kauppaan.

        toyotan täyshybrideillä on ollut vuosia erittäin hyvä jälleenmyyntiarvo ja samaten bensakoneilla ja näillä ajetaan pitkään...


    • Anonyymi

      Nää on sellaisii höpöhöpö autoja pikkurilli pystyssä, miten voi olla nii v...vihree jotta näillä riisikuppeilla viihtii edes ajaa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Uusi akku plug-in-Ioniqiin maksaa vain 11 100 euroa ja vaihtotyö noin 200 euroa.

    • Anonyymi

      Täyshybridi on siitä mukava sähköllä ajettava että sitä ei tavitse erikseen ladata vaan akku latautuu ajon aikana ikäänkuin itsestään. Se on aina valmiina kun sähkömoottoreilla ajoa tarvitaan. Todella vaivaton ajettava. Taloudellinen ja vähäpäästöinen.

      • Anonyymi

        "Kun sähkömoottoreilla ajoa tarvitaan"
        Nuo höpöhybridit kulkevat sähköllä maksimissaan parusataa metriä ja se sähkö on tehty helvetin kallista bensaa polttamalla. Nuo ovat täysin bensalla kulkevia pelejä ja kuuluvat täysin eri kategoriaan kuin oikeasti sähköllä kulkevat autot.


      • Anonyymi

        Ja mikä parasta niin toistatuhatta kilometria yhdellä tankillisella, kesät talvet, siis itselataavalla. Sähköautolla taitaa matka jäädä pariinsataan kilometriin. Sitten 10 h latatus ja taas pääsee parisataa ja taas ladataan 10h ja sitä rataa. Viikossa pääsee jo Hesasta Ouluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä parasta niin toistatuhatta kilometria yhdellä tankillisella, kesät talvet, siis itselataavalla. Sähköautolla taitaa matka jäädä pariinsataan kilometriin. Sitten 10 h latatus ja taas pääsee parisataa ja taas ladataan 10h ja sitä rataa. Viikossa pääsee jo Hesasta Ouluun.

        Et näköjään tiedä autoista tai tekniikasta hevon persettä. Luepa TM:n numero jossa testattiin sähköautoja kuukausi lapin talvessa. En viitsi alkaa selittämään kuinka pihalla olet; lue se TM:stä.

        Sähköautoilu on noin viisi kertaa halvempaa per kilometri kuin polttiksilla ajo. Ja tämä jo ennen vihervasureiden rangaistusmaksujen voimaantuloa. Latauksella pääsee talvellakin yli 350km ja pikalataus kestää alle tunnin.
        Tämä terotin tietää että polttiksien peli on menetetty ja ainoaksi keinoksi jää valehetelu. Ja vielä hölmö sellainen koska faktat ovat kerrottu TM:ssä ja jokainen asiasta jotain ymmärtävä on ne sieltä lukenut.


    • Anonyymi

      Ei mun diiseliäkään tarvi tankata tuolla matkalla kuin kerran. Kokonaiskulutus tuolla matkalla jää alle 85 litran.

    • Anonyymi

      Kansaa höynäytetään kun sähkön kulutus laskee saadaan Suomalaiset ääliöt ostamaan hybritit mites on kun päästötön auto triplaa sähkölaskut sen myötä siirto m aksut kansa kiittää omasta tyhmyydestään hyvä klobalisaatio VOI TÄTÄ ITIOOTTIA KANSAA Virossa ja Venäjällä ajetaan hienommilla ja uudemmilla autoilla ja täällä ollaan vielä talvisodan hengessä...HAHHAHHAA

      • Anonyymi

        Otan paljon mieluummin riplan sähkömaksun ja lopetan bensan ostamisen kokonaan. voitolle jää.


    • Anonyymi

      Markkinaraadin ja Autoliiton puheenjohtajan suosituksiin on pakko uskoa. On sen verran arvovaltaista porukkaa.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe