Aloittelijat pyrkivät liikkumaan opetettujen askelten mukaisesti.
Kokeneet tulkitsevat musiikkia liikkeeksi.
Näin kuvataan tanssimisen käytäntöä.
Noinko on? Paljastaako perusaskelikkoja käyttävä tahtomattaan, että hän on tanssissa vasta aloittelija?
perusaskelia käyttävä ei osaa tulkita musiikkia?
78
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin paljon mieluummin tanssin perusaskelin oikeaan rytmiin kuin modernilta tanssilta näyttäviä omakeksittyjä kuvioita rytmin viereen.
Pro- nainen, monien kaltaistensa puolesta Lauantaitansseissa on aivan turha lähteä luovilla askelkuvioilla pätemään. Ahtaissa tiloissa ei ole syytä vaarantaa omaa, partnerin ja muiden tanssijoiden terveyttä sinkoilemalla varoittamatta odottamattomaan suuntaan. Tanssiminen suuremmassa joukossa on kuin autoilua tiukassa ruuhkassa. Liiku virran mukana ja tiedota aikeistasi riittävän ajoissa ja selkeästi. Parempi kun pysyttelee ihan vakioliikennesäännöissä eikä lähde sooloilemaan omaa maalaisjärkeään käyttäen, vaikka olisi kuinka kokenut "partaveitsi" hyvänsä.
- Anonyymi
Tämä oli pelkkää asiaa.
- Anonyymi
Kun taito ei riitä tanssimaan lajin mukaisesti niin siitä se oma tulkinta alkaa.
- Anonyymi
Jos minulla ei ole intoa käydä kursseilla eikä halua harjoitella lajin mukaista tanssimista, niin mites sitten, pysynkö poissa tanssilavoilta. Ei siis riitä, että yritän tanssia musiikin mukaan mahdollisimman hyvin vieden. Esimerkiksi salsa tuppaa menemään itsellä semmoiseksi fuskusalsaksi, kun tuota lajia ei tanssi kuin ne parit kappaleet. Eikä toisaalta edes oikein huvitakaan tanssia koko kappaletta samaa askellusta tampaten. No varmaan tästä syystä ne taidokkaammat sitten tanssivat mieluiten keskenään. Yritän olla kiusaamatta teitä taitamattomuudellani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos minulla ei ole intoa käydä kursseilla eikä halua harjoitella lajin mukaista tanssimista, niin mites sitten, pysynkö poissa tanssilavoilta. Ei siis riitä, että yritän tanssia musiikin mukaan mahdollisimman hyvin vieden. Esimerkiksi salsa tuppaa menemään itsellä semmoiseksi fuskusalsaksi, kun tuota lajia ei tanssi kuin ne parit kappaleet. Eikä toisaalta edes oikein huvitakaan tanssia koko kappaletta samaa askellusta tampaten. No varmaan tästä syystä ne taidokkaammat sitten tanssivat mieluiten keskenään. Yritän olla kiusaamatta teitä taitamattomuudellani.
Kysymys ei ole poissa pysymisestä, vaan siitä, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet on sitä mieltä, että heidän lisäkseen (0,1%) kukaan muu ei osaa tanssia, vaikka esimerkiksi naiset (99,9%) on satsanneet sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan.
- Anonyymi
Itsekeksityissä kuvioissa ja vienneissä sekä tanssiasennoissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta nille on kuitrnkin tavattomankin ominaista se, että ennenpitkää itsekeksimiensä kuvioittensa käyttäjä eli tyypillisesti itsekeksimiensä erikoismieheksi joko tahallaan tai vahingossa muuntautunut miespuolinen tanssinharrsstaja alkaa kailottaa ja kirjoittaa, että kukaan muu ei osaa tanssia hänen laillaan.
Mikä onkin totta, sillä esimerkiksi tanssilavojen ylivoimaisesti suurin asiakaskunta eli naiset on satsanneet sievoisia summia nimenomaan standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan ja lajinmukaiseen tanssiasentoon.- Anonyymi
Jos tätä itsekeksittyjen kuvioitten ja itsekeksittyjen vientien sekä itsekeksittyjen tanssiasentojen problematiikkaa alettaisiin kunnolla eli sanotaanko nyt vaikka alustavasti noin miljardilla tutkia, saataisiin luultavasti lopulta noin kymmenennen tutkimukseen hassatun miljardin mentyä selville, että ne johtuvat itsekeksityt kuviot ynnä muut sensemmoiset yksinkertaisesti siitä, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies kompensoi kokolailla olemattomiin kuihtunutta tai suorastaan kokonaan alkamatta jäänyttä testosteronin tuotantoaan sillä, että ryhtyy koreografiksi.
Muistakaa sitten, että minä sain tämän selville paljon edullisemmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tätä itsekeksittyjen kuvioitten ja itsekeksittyjen vientien sekä itsekeksittyjen tanssiasentojen problematiikkaa alettaisiin kunnolla eli sanotaanko nyt vaikka alustavasti noin miljardilla tutkia, saataisiin luultavasti lopulta noin kymmenennen tutkimukseen hassatun miljardin mentyä selville, että ne johtuvat itsekeksityt kuviot ynnä muut sensemmoiset yksinkertaisesti siitä, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies kompensoi kokolailla olemattomiin kuihtunutta tai suorastaan kokonaan alkamatta jäänyttä testosteronin tuotantoaan sillä, että ryhtyy koreografiksi.
Muistakaa sitten, että minä sain tämän selville paljon edullisemmin.Näin ajateltuna tanssitaidottomuutta ei voida enää pitää ainoana syynä itsekeksittyihin kuvioihin ja vienteihin sekä tanssiasentoihin ryhtymiselle. Mutta olisiko jo alunpitäenkin ollut syytä miettiä tätä ongelmaa vähäisen tai jopa olemattoman testosteronin tuotannon kannalta katsoen. Nimittäin ovathan miehet kompensoineet ainakin jo Aleksanteri-Suuren isäukon eli Pipin-Pienen ajoista lähtien esimerkiksi hävyttömänkin vähäistä pituuttaan pitäjän suurimmalla pollella ja myöhemmin janoisella limusiinilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin ajateltuna tanssitaidottomuutta ei voida enää pitää ainoana syynä itsekeksittyihin kuvioihin ja vienteihin sekä tanssiasentoihin ryhtymiselle. Mutta olisiko jo alunpitäenkin ollut syytä miettiä tätä ongelmaa vähäisen tai jopa olemattoman testosteronin tuotannon kannalta katsoen. Nimittäin ovathan miehet kompensoineet ainakin jo Aleksanteri-Suuren isäukon eli Pipin-Pienen ajoista lähtien esimerkiksi hävyttömänkin vähäistä pituuttaan pitäjän suurimmalla pollella ja myöhemmin janoisella limusiinilla.
Kyllä tämä pipin pienenkin tapaus osoittaa jokseenkin kiistatta sen, että vähäisestä stetsonronin tuotannostaan kärsivät miehet ovat valmiit tekemään mitä tahansa kionnittääkseen muitten huomion johonkin muualle kuin ongelmaansa, joka ilmenee joko olemattomina pituuksina tai hauiksina tai hiuksina tai pieninä munina tai kaikkina nuina. Täten ei ole ihme, että pipin pieni kasvatti itselleen maaiman suurimman pojan, jota tietenkin väitti omakseen.
Nykyään tilannetta vastaa maailman pisin tanssiaskelsarja, jonka itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies juuri keksi hhnnnnnnggghhhhnhnhnggggghnnnnnnnnhhhh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämä pipin pienenkin tapaus osoittaa jokseenkin kiistatta sen, että vähäisestä stetsonronin tuotannostaan kärsivät miehet ovat valmiit tekemään mitä tahansa kionnittääkseen muitten huomion johonkin muualle kuin ongelmaansa, joka ilmenee joko olemattomina pituuksina tai hauiksina tai hiuksina tai pieninä munina tai kaikkina nuina. Täten ei ole ihme, että pipin pieni kasvatti itselleen maaiman suurimman pojan, jota tietenkin väitti omakseen.
Nykyään tilannetta vastaa maailman pisin tanssiaskelsarja, jonka itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies juuri keksi hhnnnnnnggghhhhnhnhnggggghnnnnnnnnhhhhHäh?
Miten toi kuvio pitäis tulkita?
Eihän tossa ole kuin yhden säkeen mittainen kuvio. Joka ainoa kappale tanssitaan eri kuvioilla alusta loppuun. Eli yleensä 3-4 kertaa pitenpiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häh?
Miten toi kuvio pitäis tulkita?
Eihän tossa ole kuin yhden säkeen mittainen kuvio. Joka ainoa kappale tanssitaan eri kuvioilla alusta loppuun. Eli yleensä 3-4 kertaa pitenpiä.Selvähän tuo, mutta standardikuviomiehenä kuitenkin yhtyisin sievoisia summia standardikuvioihin satsanneitten naisten toiveisiin siitä, että niillä kuvioilla ei lähdettäisi sitä omaa tanssiparia eikä niitä sivullisiakaan tanssipareja häiriköimään ensinnäkään tanssien aikana eikä toisaalta myöskään tanssien jälkeen kuten etenkin kaikkia muita mielestään vähäisistä ja vääränlaisista tanssitaidoista syyttävillä itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehillä on tapana.
- Anonyymi
Ketjun aloittaja voi olla huoleti. Ei se ole niin vakavaa, jos et osaa tulkita musiikkia . Katsos paljon on vuosikausia tanssineita, jotka eivät tulkitse musiikkia.
Sinitaivaan Juhista lainaten:
"tanssii sillee kuin tanssii, ei se oo niin vakavaa"
https://www.radiopooki.fi/ohjelmat/marjan-kanssa-kahavilla/a-176979- Anonyymi
On aikamoinen tosikko se, joka uskoo vakioaskellusten autuaaksi tekevään voimaan tanssissa.
Voihan vakioaskellusten käytöstä tosin olla hyötyäkin musiikin tulkinnassa, mutta oikea tanssi muodostu muustakin kuin niistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On aikamoinen tosikko se, joka uskoo vakioaskellusten autuaaksi tekevään voimaan tanssissa.
Voihan vakioaskellusten käytöstä tosin olla hyötyäkin musiikin tulkinnassa, mutta oikea tanssi muodostu muustakin kuin niistä.Voit toki olla tuota mieltä. Mutta se on vain sinun näkemyksesi. Katsos kaikki ei opi tulkintaa eikä kaikki daamit sitä edes mieheltä vaadi. Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Autuaita ilmeitä näkee daameillä vaikka mies vie hieman epärytmiinkin. Uskon asiasta ei siinä oli tosikko tai ei. ilo syntyy pienistä asioista. Joillekin riittää tanssiin pääsy.
- Anonyymi
Mulle kävi niin etten millään oppinut tanssimaan... Sitten rupesin tulkitsemaan ja keksimään kuvioita.
Nyt menee hyvin ja keksin jo kokonaan omia tansseja. Nyt sen kun vaan moitiskelen toisten lahjattomuutta . - Anonyymi
Useimpien naisten kanssa pystyn hyvin tanssimaan. Poikkeuksena ovat ne , jotka pyrkivät käyttämään vakioaskelia.
- Anonyymi
Naiset jotka toivovat vientiä vakioaskelten mukaisesti, pankoot tansseissa päälleen keltaisen liivin. Sittnepähän ne tunnistettaisiin. Voisivat hyvin siirtyä istumaan penkkien koristuksiksi.
Sopii hyvin tuollaisille tosikoille.- Anonyymi
Et siis osaa itse valkata haettavia... Ja meneehän siitä ilta pilalle jos väärää naista erehtyy hakemaan...
- Anonyymi
Suosittelen sinulle, että alkaisit jo viimeinkin pukeutua tansseihin niin kuin sinun pitäisi standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan sievoisia summia satsanneitten naisten mielestä tansseihinkin pukeutua: Nimittäin pelleksi!
- Anonyymi
Kyllä pistelee vihaksi, kun tulee kiva kaunis kappale ja olisi kiva tanssia oikein tanssiaskelia käyttäen niin eikös vaan hakemaan änkeää joku osaamaton tulkitsija joka toikkaroi mitä sattuu ja paasaa kaiken aikaa, että hän on niin korkealla taiteellisella tasolla, ettei käytä enää missään tanssissa tanssiaskelia vaan tulkitsee mitä päähän pälkähtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistelee vihaksi, kun tulee kiva kaunis kappale ja olisi kiva tanssia oikein tanssiaskelia käyttäen niin eikös vaan hakemaan änkeää joku osaamaton tulkitsija joka toikkaroi mitä sattuu ja paasaa kaiken aikaa, että hän on niin korkealla taiteellisella tasolla, ettei käytä enää missään tanssissa tanssiaskelia vaan tulkitsee mitä päähän pälkähtää.
Juuri näin! Etenkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetuissa kipaleissa itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten avuttomuus viejinä tulee esiin. Nimittäin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetut kipaleet ovat käytännössä maailman ihanimpia hitaita tanssikipaleita kuunneltuna, mutta erittäin haastavia tanssiteknillisesti varsinkin viejälle. Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet alkavatkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetulla biisillä törmäillä sen tuhannen ryyd-laukkaa sata lasissa ympäröiviin sekä pareihin ja kiinteisiin sekä puolikiinteisiin kalusteisiin että orkesterin aitioon. Standardikuviomies tietenkin tanssii hitaan hitaana standardisti sievoisia summia standardikuvioihin joko sijoittaneen tahi sijoittamattoman naisen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistelee vihaksi, kun tulee kiva kaunis kappale ja olisi kiva tanssia oikein tanssiaskelia käyttäen niin eikös vaan hakemaan änkeää joku osaamaton tulkitsija joka toikkaroi mitä sattuu ja paasaa kaiken aikaa, että hän on niin korkealla taiteellisella tasolla, ettei käytä enää missään tanssissa tanssiaskelia vaan tulkitsee mitä päähän pälkähtää.
Minusta tuntuu, että noilla itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehillä on erittäin suuria vaikeuksia tulkita tätä keskusteluakin. Niin miten mukamas olisi ylipäätään edes mahdollista, että nuo itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet kuvittelevat voivansa tulkita musiikkia, jossa saattaa olla ja lähes poikkeuksetta onkin äärettömänkin paljon enemmän ja äärettömänkin paljon pienempiä nyansseja kuin heidän käymissä keskusteluissaan, jotka ovat pääasiassa julistautumista maailman taitavimmaksi viejäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pistelee vihaksi, kun tulee kiva kaunis kappale ja olisi kiva tanssia oikein tanssiaskelia käyttäen niin eikös vaan hakemaan änkeää joku osaamaton tulkitsija joka toikkaroi mitä sattuu ja paasaa kaiken aikaa, että hän on niin korkealla taiteellisella tasolla, ettei käytä enää missään tanssissa tanssiaskelia vaan tulkitsee mitä päähän pälkähtää.
Sorry taisin tanssia eilen illalla sinun kanssa. Tee palvelus...meille molemmille...ensi kerralla kun erehdyn hakemaan, niin sano suoraan kiitos ei kiitos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry taisin tanssia eilen illalla sinun kanssa. Tee palvelus...meille molemmille...ensi kerralla kun erehdyn hakemaan, niin sano suoraan kiitos ei kiitos.
Olen tehnyt tuota pahemmalta pelastavaa palvelusta jo ensimmäiseen hakuyritykseen. Kun prosessoi yhtälön, jossa muuttujina hakijan ikä, koko ja päältäpaistava tanssillinen suuntautuneisuus sekä soiva musiikki, niin joskus tuo on viisain ratkaisu. Musiikki vääntäisi jalkoja ja vartaloa väkisin vaikkapa buggiin tai salsaan ja toinen talloisi foksin perustaa. Kivaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin! Etenkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetuissa kipaleissa itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten avuttomuus viejinä tulee esiin. Nimittäin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetut kipaleet ovat käytännössä maailman ihanimpia hitaita tanssikipaleita kuunneltuna, mutta erittäin haastavia tanssiteknillisesti varsinkin viejälle. Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet alkavatkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetulla biisillä törmäillä sen tuhannen ryyd-laukkaa sata lasissa ympäröiviin sekä pareihin ja kiinteisiin sekä puolikiinteisiin kalusteisiin että orkesterin aitioon. Standardikuviomies tietenkin tanssii hitaan hitaana standardisti sievoisia summia standardikuvioihin joko sijoittaneen tahi sijoittamattoman naisen kanssa.
Opettele hyvä mies tanssimaan. Ei tanssi ole läheskään niin vaikeeta kuin ne tanssikursseilla antaa ymmärtää.
Tästä tylsästä bugin kimpusta on hyvä alottaa. Komppi on kuin kello. Iskujen väli on aina sama . Tempon muuttuessa tämä kello käy hiukan hitaammin tai nopeemmin. "Hyvässä" bugissa (eli tylsässä ja helpossa) ei tempo muutu eikä edes melodia. Eli helppo tanssia vaikkei olekkaan sävelkorvaa. Kyllä sinäkin bugeista selviät, kaikki selviää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin! Etenkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetuissa kipaleissa itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten avuttomuus viejinä tulee esiin. Nimittäin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetut kipaleet ovat käytännössä maailman ihanimpia hitaita tanssikipaleita kuunneltuna, mutta erittäin haastavia tanssiteknillisesti varsinkin viejälle. Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet alkavatkin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetulla biisillä törmäillä sen tuhannen ryyd-laukkaa sata lasissa ympäröiviin sekä pareihin ja kiinteisiin sekä puolikiinteisiin kalusteisiin että orkesterin aitioon. Standardikuviomies tietenkin tanssii hitaan hitaana standardisti sievoisia summia standardikuvioihin joko sijoittaneen tahi sijoittamattoman naisen kanssa.
Kerroppa nyt miten sinun oppimasi "standardikuviot ja askeleet" sopii trioliin.
Voit tähän alle laittaa Triolin nuotit ja/tai musiikki videon ja esität kuinka ihanasti hnn-kaava tai joku muu "standardiaskelikko" hurmaa naiset. (valitettavasti ei ole askelikkoa joka ei kuulu tähän standardiaskeleihin. Minä osaan satoja ja kaikkia pidetään stannardiaskeleina.) valitsemaasi kappaleeseen. Voin sit laittaa perään oman näkemyksen ja lisään toisen triolin.
- Anonyymi
Meikäläisen havaintojen mukaan VALTAOSA naisista on varsin erilaisiin tanssirytmeihin sopeutuvia. He iloitsevat liikkumisesta lattialla miehen toteuttaman tulkinnan mukaisesti. Eivät jupise jos ei suju hänen oppimiensa liikkeiden mukaisesti..
Vaikkapa salsassa meikäläinen ei suostu siihen yksinkertaiseen lattian tamppaamiseen., jota kyseinen tanssi muka oikeaoppisena edellyttää. - Anonyymi
Musiikin tulkintaa kauniiksi liikkeeksi tai kertoakseen liikkeellään jotain, tätä ei todellakaan moni osaa. Tarvitaanko tätä taitoa edes lavalla...
Jos tanssisasi daami ei pysy perässä niin kokeile musiikin tulkintaa esim. modernin tanssin keinoin jossain muualla (urheilukenttä, puisto jne.).- Anonyymi
Kyllä itsensä ilmentäminen tanssin keinoin on kaunista katseltavaa . Tanssiteatterissa tanssijat kertovat tarinaansa tanssin keinoin. Tätä samaa yrittää musiikintulkitsija lavatansseissa . Hankaluutena lavoilla on vaan se kun ei siellä mahdu vapaasti liikehtimään ja mukaan pitää ottaa vielä se pari.
- Anonyymi
Täällä helposti verrataan jonkun tanssin perusaskelta ja musiikin tulkintaa toisiinsa.
Perusaskel on vaan perusta jolle tanssi rakentuu ja itse tanssiminen on aivan jotain muuta.
Kyllä taitava tanssija voi tulkita musiikkia vaikka pitää tanssinsa perustana edelleen lajinomaista perusaskelta esim käyttäen musiikkiin sopivia kuvioita ja varioiden niitä ja jopa lisäämällä niihin soivia elementtejä. Nautittavin lopputulos saadaan, kun tanssija tulkitsee musiikkia käyttäen liikkumisensa perustana lajinomaisia tanssiaskelia ja musiikkiin sopivia kuvioita ja tanssityyliä.
Tällainen tanssiminen tietenkin edellyttää sen parjatun perusaskeleen, tanssilajin ja erlaisten tyylien osaamista.
Jos taas tanssilajin kuvioita tai edes sen perusaskelta ei osata niin silloin ei ole muuta mahdollisuutta kuin alkaa pelkästään tulkitsemaan musiikkia. - Anonyymi
Minusta tanssija joka liikehtii pelkästään musiikkia tulkitsemalla ei juurikaan osaa tanssia.
- Anonyymi
Olipa kirjoittajan mielipide mikä tahansa, mutta musiikkia liikkeenä tulkitseva nimenomaan OSAA tanssia.
Perinteisessä salonkitanssissa edetään määrättyjen kuvioiden mukaisesti. Ei nykyinen tanssi sellaista ole. Tanssikoulujen tietenkinpitää löytää aina jotakin uutta, jotta saisivat oppilaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olipa kirjoittajan mielipide mikä tahansa, mutta musiikkia liikkeenä tulkitseva nimenomaan OSAA tanssia.
Perinteisessä salonkitanssissa edetään määrättyjen kuvioiden mukaisesti. Ei nykyinen tanssi sellaista ole. Tanssikoulujen tietenkinpitää löytää aina jotakin uutta, jotta saisivat oppilaita.Ei näille sievoisiasummia tanssikursseille sijoittajille kannata opettaa "tanssista" mitään.
Ne on aivopesty, eivätkä ymmärrä tanssin olevan liikehdintää musiikiin. Tämä kurssitettu porukka ei ymmärrä eikä kuule musiikista mitään muuta kuin perusrytmin, jonka mukaan heitä on opetettu tallaamaan.
Tanssiisi tätä ei voi sanoa. Säälittävää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näille sievoisiasummia tanssikursseille sijoittajille kannata opettaa "tanssista" mitään.
Ne on aivopesty, eivätkä ymmärrä tanssin olevan liikehdintää musiikiin. Tämä kurssitettu porukka ei ymmärrä eikä kuule musiikista mitään muuta kuin perusrytmin, jonka mukaan heitä on opetettu tallaamaan.
Tanssiisi tätä ei voi sanoa. Säälittävää.Täytyy tähän vielä lisätä.
Miehet ei ymmärrä.
Naisiahan lavoilla tanssitetaan ja ne kyllä ymmärtää mikä ero on tanssia melodiaan ja miten tylsää on köpötellä tahtien mukaan. - Anonyymi
Tanssitaitoiset eli sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan satsanneet naiset ovat näistä lava- ja ravintolatanssiharrastuksista myös tanssipaikoilla mitattuna ensinnäkin ylivoimaisesti suurin asiakasryhmä ja toisaalta hyvin pahassa raossa näitten häikäilemättömien itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten takia: nimittäin vielä senkin jälkeen, kun naiset pääsevät tanssilattialle, he joutuvat varautumaan siihen, että kysymyksessä on musiikkia mukamas tulkitseva itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies.
Pahinta tässä naisten mielestä on se, että tiettävästi ainuttakaan musiikintulkintalippua ei milloinkaan ole myyty yhdellekään edes itse keksimiensä kuvioittensa erikoismiehelle yhdellekään tanssilavalle tai yhteenkään tanssiravintolaan. Tanssiravintolaan ja tanssilavalle on aina myyty ja tullaan jatkossakin myymään TANSSILIPPUJA eikä musiikintulkintalippuja.
- Anonyymi
Valitettavasti naiset ei lavoilla ymmärrä ! Olen sen monta kertaa itse todennut Kun olen alkanut tanssimaan omia juttujani musiikin melodiaa seuraten niin daamit on ihan pihalla ja ihmettelevät mitä nyt tapahtuu. Olen sitten joutunut selittelemään, että ilmennän nyt itseäni tanssin keinoin.
- Anonyymi
" Nimittäin tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä kompilla varustetut kipaleet ovat käytännössä maailman ihanimpia hitaita tanssikipaleita"
Näin esittämällä kompilla soitettu musiikki on niin sanottua "bugia" ja tämä sinun esimerkki kaiken lisäksi erittäin tylsää ja yksinkertaista.
Sopii tietenkin hyvin yksinkertaiselle tyypille, hän saattaa jopa pysyä rytmissä ja osata "tulkita" omasta mieleestään musiikkia astellessa joka iskulla tai iskujen välillä tasaisesti epätahtiin.
No tämän onnistumistunne palkitsee tanssilipun hinnan. Eli tyyppi tulee uudestaankin tansseihin tuomaan hilloa.
Hyvä näin.- Anonyymi
Tähänhän se sitten kulminoituu itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten tanssitaidottomuus: nimittäin tuskinpa kukaan muu kuin itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies alkaisi pyynnöistä huolimatta neuvomaan kolmijakoiseen komppiin buggia? Voi hyvänen tanssiaika sentään heidän kanssaan taas!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tähänhän se sitten kulminoituu itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten tanssitaidottomuus: nimittäin tuskinpa kukaan muu kuin itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies alkaisi pyynnöistä huolimatta neuvomaan kolmijakoiseen komppiin buggia? Voi hyvänen tanssiaika sentään heidän kanssaan taas!
Standardikuviovastaisuuden syy näyttäisi siis olevan yksinkertaisesti siinä, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies tulkitsee nelijakoisen musiikin kolmijakoiseksi ja kolmijakoisen nelijakoiseksi. Ennenvanhaanhan tuollaista pitkäkestoista sekaannusta rytmeissä kutsuttiin rytmitajuttomuudeksi eikä musiikintulkinnaksi, mutta se saattoi johtua siitä, että musiikintulkinta-termiä ei oltu vielä keksitty silloin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Standardikuviovastaisuuden syy näyttäisi siis olevan yksinkertaisesti siinä, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies tulkitsee nelijakoisen musiikin kolmijakoiseksi ja kolmijakoisen nelijakoiseksi. Ennenvanhaanhan tuollaista pitkäkestoista sekaannusta rytmeissä kutsuttiin rytmitajuttomuudeksi eikä musiikintulkinnaksi, mutta se saattoi johtua siitä, että musiikintulkinta-termiä ei oltu vielä keksitty silloin.
Minäkin haluaisin nähdä sen jakolaskutoimituksen, jonka perusteella itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies saa tulokseksi nelijakoisen kompin siitä niin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäkin haluaisin nähdä sen jakolaskutoimituksen, jonka perusteella itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies saa tulokseksi nelijakoisen kompin siitä niin?
"tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä"
Luulin sinun keskustelevan tästä bugin kopista, josta ei voi erehtyä. (onneksi asia selvis)
Trioliinhan tätä ei pysty millään sekottaa.
Kolmijakoisten tanssiminen "slowarimeininkillä" on antoisinta. Siitä olen sinun kanssasi samaa mieltä ja niinhän se on lattarit ja kaikki muutkin, jenkasta humppaan.
Naiset rakastaa❤❤ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä"
Luulin sinun keskustelevan tästä bugin kopista, josta ei voi erehtyä. (onneksi asia selvis)
Trioliinhan tätä ei pysty millään sekottaa.
Kolmijakoisten tanssiminen "slowarimeininkillä" on antoisinta. Siitä olen sinun kanssasi samaa mieltä ja niinhän se on lattarit ja kaikki muutkin, jenkasta humppaan.
Naiset rakastaa❤❤Laskutoimituksia tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä: llä
(tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä) / 4 =
ta tä tä__tä tä tä__tä tä tä__tä tä tä = 4 x 3/4
eli kolme nelnäsosaa neljä kappaletta, joka on länsimaisen valssin yksi fraasi MOT!
(tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä) / 3 =
tä tä tä tä__tä tä tä tä__tä tä tä tä = 3 x 4/4
eli neljä neljäsosaa kolme kappaletta
mutta koska länsimaisessa (tanssilavojen musiikki on länsimaista musiikkia) musiikissa ei tunneta kolmen kappaleen neljän neljäsosan pituista rakennetta, on suoritettava lisää jakolaskuja
tä/2 = 1/8, jolloin
(tä tä tä tä__tä tä tä tä__tä tä tä tä) / 2 = tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä = 12/8
eli kaksitoista kahdeksasosaa peräkkäin, jolloin tapahtuu yhtälön molemminpuoleinen neljällä supistus
(tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä = 12/8) supistettuna neljällä = 3 x 1/ 8
eli saadaan kolme kappaletta kahdeksasosaa
Kolme kappaletta kahdeksasosia on länsimaisen triolin fraasin alku MOT!
Millään muilla tavoilla tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä tä: mä ei jakaudu tasan osiinsa.
- Anonyymi
Tosta kopista ei saa triolia mitenkään ja vaatii vielä enemmän mielikuvitusta jos ton kympin kuvittelee valssiksi.
Ei enään ihmettele sinun kirjoituksia tänne palstalle. Olen ennen uskonut sinun olevan huonosti tienaava tanssinopettaja. NYT ymmärsin ettet tiedä musiikista mitään. - Anonyymi
Ketjun aloittaja kysy.
"Noinko on? Paljastaako perusaskelikkoja käyttävä tahtomattaan, että hän on tanssissa vasta aloittelija?"
Ei välttämättä aloittelija. Lavoilla on suurijoukko viemistä tanssinut 5 vuodesta 20 ja vain harva on oppinut tanssiin. Ehkä 2% viejistä. Seuraajista90% seuraa ongelmitta näitä 2% "vapaalla-askelluksella" vieviä miehiä.
Suurin osa lavoilla käyvistä miehistä on tanssinut vuosikymmeniä. Käyneet satoja kursseja. Silti ei osata kuin tahkota.
Johtuuko tämä osaamattomuus enemmän kursseista, vai huonosta rytmitajusta. Vai eikö musiikista osata kuunnella mitään muuta kuin sitä "rytmiä?" Jota kursseilla jatkuvasti luetaan ääneen.
Vapaavienti vaatii kuunteleen melodiaa. Tunnistaa 1/8 .1/4 .1/2 ja kokonuotit. Tahtien iskut, etenkin ykköset on silti tiedostettava koko ajan. Lisäksi viejän tarvii reagoida näihin nuotteihin ajoissa. Askelten aikamitat on tuplanopeista koko tahdin kestäviin tuplanopeisiin.
Helpoin onkin alkuun lähtee viemään solistin mukaan. Sanoihin on helpompi reagoida ja tutut kappaleet jo osaa.
Ennen tähän siirtymistä on viennin oltava kunnossa. Eli ensin on tahkottava muutama vuosi...tai vuosikymmen, tai kaksi. Ennenkuin voi alkaa näin viemään ongelmitta lavojen 90% naisista. Vaan. Kyllä oppi palkitsee😉- Anonyymi
Nyt jo helpottaa, koska oikea terminkin löytyi. Melodiaan kun tanssii niin se on varmaankin fuusiotangoa.
https://tanssit.fi/blogit/mita-on-fuusiotango/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt jo helpottaa, koska oikea terminkin löytyi. Melodiaan kun tanssii niin se on varmaankin fuusiotangoa.
https://tanssit.fi/blogit/mita-on-fuusiotango/Jos pirates of the caribbean tanssitaan melodiaan, niin siitä tulee marssi-niminen tanssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos pirates of the caribbean tanssitaan melodiaan, niin siitä tulee marssi-niminen tanssi.
Juuri tämäkin on itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten ongelma: ensin kehutaan että haetaan sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan satsannutta naista tangolle ja sitten viedäänkin itsekeksittyjä marssikuvioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tämäkin on itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten ongelma: ensin kehutaan että haetaan sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan satsannutta naista tangolle ja sitten viedäänkin itsekeksittyjä marssikuvioita.
Sanoo mies joka ei kuule musiikin melodiaa.
Koska et erota ja ymmärrä erimittaisia nuotteja toisistaan. 1/4 nuottia kokonuotista. Suosittelisin sinua meneen orkesterin keikalle joilla on instrumenteinä myös "viulu."
Etkä tällä kerralla jääkään nojalleen seiniin, vaan menet lähelle orkesteria ja katselet viulistin soitantaa. Vaikket kuule etkä erota näitä nuotteja korvalla. Voit nyt ottaa avuksi sekunttikellon ja näet viulustin kädessä olevan jousen liikkeistä nuottien ajan ja voit siitä päätellä mitä nuottia hän milloinkin soittaa.
Viulusoolon aikana 98% tanssipareista tahkoo menee kokonuotit samaa tahtia. Vain harva liikkuu tämän musiikin, eli viulun ja soittajan kädentahtiin. Koko nuottia soitettaessa suurinosa ottaa kolme askelta. yhden sijaan.
Miksi? Jos ja kun soitetaan vain yksi nuotti/isku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoo mies joka ei kuule musiikin melodiaa.
Koska et erota ja ymmärrä erimittaisia nuotteja toisistaan. 1/4 nuottia kokonuotista. Suosittelisin sinua meneen orkesterin keikalle joilla on instrumenteinä myös "viulu."
Etkä tällä kerralla jääkään nojalleen seiniin, vaan menet lähelle orkesteria ja katselet viulistin soitantaa. Vaikket kuule etkä erota näitä nuotteja korvalla. Voit nyt ottaa avuksi sekunttikellon ja näet viulustin kädessä olevan jousen liikkeistä nuottien ajan ja voit siitä päätellä mitä nuottia hän milloinkin soittaa.
Viulusoolon aikana 98% tanssipareista tahkoo menee kokonuotit samaa tahtia. Vain harva liikkuu tämän musiikin, eli viulun ja soittajan kädentahtiin. Koko nuottia soitettaessa suurinosa ottaa kolme askelta. yhden sijaan.
Miksi? Jos ja kun soitetaan vain yksi nuotti/isku.Teoriasi nuotin pituuden arvioimisesta viulunsoittajan jousikäden liikkeestä on väärä eli päin persettä: viulunsoittajan nuotin tarkka pituus saadaan selville tarkkailemalla viulunsoittajan otekäden sormia.
Eipä tarvitse enää kenenkään ihmetellä noitten itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten musiikintulkintaongelmien perimmäistä syytä! - Anonyymi
Tuo on totta, että varsin pieni osa osaa tanssia hienosti. Fuskussa tuo osaamisen prosenttimäärä ehkä suurin. Melodiaa ei suinkaan tarvitse ilmentää askelilla, vaan muilla kehon liikkeillä. Joskus (erityisesti tango) laulu korostuu niin voimakkaasti, että muuta rytmiä on vaikea erottaa. Nuoteista en tiedä mitään, enkä muista niistä tanssikursseilla koskaan puhuttavan. Musiikkista on kerrottu teoriaa, mutta ihan muilla termeillä. Olisi aika toivoton urakka muuttaa kaikkien tanssin rytmi nuotteihin ja melodioihin perustuvaksi. Ykköset ja fraasit olisi hyvä tunnistaa, mutta se on paljon helpommin sanottu kuin tehty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teoriasi nuotin pituuden arvioimisesta viulunsoittajan jousikäden liikkeestä on väärä eli päin persettä: viulunsoittajan nuotin tarkka pituus saadaan selville tarkkailemalla viulunsoittajan otekäden sormia.
Eipä tarvitse enää kenenkään ihmetellä noitten itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiesten musiikintulkintaongelmien perimmäistä syytä!Ai niinkö.
Ei ihme ettet osaa tanssia.
https://youtu.be/C11OU4Ui87A
Ilmeisesti heilut kuin hullu tanssilavalta, tämän otekäden sormien mukaan.
Jos liikkuisit tämän jousikäden mukaan, hurmaisit naiset viennilläs. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai niinkö.
Ei ihme ettet osaa tanssia.
https://youtu.be/C11OU4Ui87A
Ilmeisesti heilut kuin hullu tanssilavalta, tämän otekäden sormien mukaan.
Jos liikkuisit tämän jousikäden mukaan, hurmaisit naiset viennilläs.Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies kirjoitti:
"katselet viulistin soitantaa. Vaikket kuule etkä erota näitä nuotteja korvalla. Voit nyt ottaa avuksi sekunttikellon ja näet viulustin kädessä olevan jousen liikkeistä nuottien ajan ja voit siitä päätellä mitä nuottia hän milloinkin soittaa."
Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies on myös itsekeksimiensä nuottien pituuksien erikoismies. Alkaako hänen itseaiheuttamansa hirvittävä tanssiongelmavyyhti viimeinkin purkautua? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on totta, että varsin pieni osa osaa tanssia hienosti. Fuskussa tuo osaamisen prosenttimäärä ehkä suurin. Melodiaa ei suinkaan tarvitse ilmentää askelilla, vaan muilla kehon liikkeillä. Joskus (erityisesti tango) laulu korostuu niin voimakkaasti, että muuta rytmiä on vaikea erottaa. Nuoteista en tiedä mitään, enkä muista niistä tanssikursseilla koskaan puhuttavan. Musiikkista on kerrottu teoriaa, mutta ihan muilla termeillä. Olisi aika toivoton urakka muuttaa kaikkien tanssin rytmi nuotteihin ja melodioihin perustuvaksi. Ykköset ja fraasit olisi hyvä tunnistaa, mutta se on paljon helpommin sanottu kuin tehty.
"Olisi aika toivoton urakka muuttaa kaikkien tanssin rytmi nuotteihin ja melodioihin perustuvaksi."
Onko? Minä en koe sitä mitenkään vaikeana. Minulle se on itsestäänselvyys, kuten ykköset ja fraasitkin. Aivan kuin lukis avointa kirjaa.
Siksi kai koen "bugiin" soitettavan musiikin niin tylsäksi. On aivan sama kuin tanssisi mekaanisen seinäkellon tahtiin. Tik tak tik tak...
Tästä viuluvideosta. Siitä näkee hyvin kuinka tanssijan pitäisi liikkua juuri tämän jousikäden mukaan. Ei tarvi tuntea tai erottaa varsinaisten nuottien pituuksia. Ne näkee käden liikkeistä. En vaan tiedä näettekö te käden ja musiikin yhdennäköisyyden.
Tässä liike tekee musiikin, melodian. Viejän tanssiessa melodiaan, hän vie niin kuin se soitetaan.
Toinen helpompi tapa on viedä rytmin mukaan. Rytmi jatkuu alusta loppuun samanlaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies kirjoitti:
"katselet viulistin soitantaa. Vaikket kuule etkä erota näitä nuotteja korvalla. Voit nyt ottaa avuksi sekunttikellon ja näet viulustin kädessä olevan jousen liikkeistä nuottien ajan ja voit siitä päätellä mitä nuottia hän milloinkin soittaa."
Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies on myös itsekeksimiensä nuottien pituuksien erikoismies. Alkaako hänen itseaiheuttamansa hirvittävä tanssiongelmavyyhti viimeinkin purkautua?Olen aika varma siitä, että sisimmässään itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies haluaisi kohottaa naisten tanssitunnelmaa, mutta naiset ovat tehneet erikoismiehelle niin häijyjä temppuja, ettei erikoismies enää uskalla osoittaa negatiivisia lukuun ottamatta minkäänlaisia tunteitaan edes tanssiin kutsumaansa tahi pakottamaansa naista kohtaan edes siten, että veisi kuvioita, joita naiset kaipaavat ja joihin naiset ovat satsanneet sievoisia summia nimittäin standardikuvioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen aika varma siitä, että sisimmässään itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies haluaisi kohottaa naisten tanssitunnelmaa, mutta naiset ovat tehneet erikoismiehelle niin häijyjä temppuja, ettei erikoismies enää uskalla osoittaa negatiivisia lukuun ottamatta minkäänlaisia tunteitaan edes tanssiin kutsumaansa tahi pakottamaansa naista kohtaan edes siten, että veisi kuvioita, joita naiset kaipaavat ja joihin naiset ovat satsanneet sievoisia summia nimittäin standardikuvioita.
Kyllä se varmasti nostaa jonkin verran kynnystä lähteä viemään standardikuvioita etenkin sen jälkeen, jos mielikuvitustyttöystävät lähtikin standardikuviomiesten matkaan. Siis siinä mielessä mielikuvitustyttöystävät, että itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismies kuvitteli heidän olevan hänen tyttöystäviään.
- Anonyymi
Joo, toi on hyvä toi sanojen mukaan musiikin tulkinta. Esim. Vesivehmaan jenkassa kun alussa sanat menee : " Muistattekos Vesivehmaan jenkkaa ojat vielä ? kun siinä on selvä kysymyslause niin tanssiessa voisi yrittää vääntä kroppaa kysymysmerkkiä muistuttavalle mutkalle.
- Anonyymi
Heh heh..😁
Tarkoitin tietenkin kappaleen sanoituksen tavutusta ja kuinka pitkään se mitäkin tavua laulaa. Sama kuin ne 1/4 . 1/2 tai kokonuotit.
Nopeet, hitaat ja tuplahitaat. - Anonyymi
Itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehen kroppa on jo eli kaiken aikaa sitä muistuttavilla mtkilla nimittäin itsekeksityssä tanssiasennossaan
- Anonyymi
Ojasta allikkoon...
- Anonyymi
Tansseihin tulija ei yleensä osta tanssilippua, siis tanssiin oikeuttavaa lippua, vaan hän lunastaa sisäänpääsylipun , jolla hän pääsee tanssipaikalle, tanssii siellä tai ei.
- Anonyymi
Törmäsin erinomaiseen puheenvuoroon kohdassa
Anonyymi, 15.5.2019 19:28 .
Siinä käsitellään asiantuntemuksella vientiä ja perusaskelia.- Anonyymi
Jaahah, vai niin,oletko tosissas?!
- Anonyymi
Juurikin näin.
Kurssitettu perustahkoaja ei ole sisäistänyt tanssista sitä olennaisinta.
On vain kuin opetettu apina. - Anonyymi
Miltä tämä kappale tuntuis tanssia?
100lasissa. Vai takoisitko hnnhnn...
https://youtu.be/rDf0RbEMoSI
(Jos et kuule musiikin melodiaa, voit nähdä nuottien kestot palkkien pituuksissa.)- Anonyymi
Kyllä tämänkin kappaleen standardien nuottien pituudet on tiedossa.
Mutta standardikuvio mielessä se tuntuisi ehkä tältä:
https://youtu.be/HCO2sR7hRto?t=60 - Anonyymi
Vaikka nuo itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet olisivat tietyissä olosuhteissa kuten esimerkiksi juurisyöneinä ja siten täysin yltäkylläisinä makoisilla ruokaunillaan melko mukavia ihmisiä, voi silti tulla sievoisia summia standardikuvioihin ja lajinmukaiseen vientiseurantaan satsanneille naisille tunne, että he eivät välttämättä ole samassa veneessä tai edes samalla järvellä soutelemassa: nimittäin hyvin suurella todennäköisyydellä naiset alkaisivat jo siinä illan tansseja silmällä pitäen näteiksi laittautuessaan lähistöltä kuuluvan itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehen kuorsauksen kuullessaan ajatella, että: minulla on vain nämä kajalit ja erikoismiehellä on kotonaan flyygeli, jonka näppäimistä hän on mitannut keksimiensä kuvioittensa pituudetkin.
Sievoisia summia satsanneitten naisten energia voikin tällöin erikoismiehen lähistöllä ollessa mennä siihen, kun he pohtii, että onko heillä oikeutta satsata sievoisia summia standardikuvioihin, koska ei tällöin olla riittävän hyviä erikoismiehille ja jo tämä voi olla illan tanssitunnelmasta pois! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä tämänkin kappaleen standardien nuottien pituudet on tiedossa.
Mutta standardikuvio mielessä se tuntuisi ehkä tältä:
https://youtu.be/HCO2sR7hRto?t=60Se ooppera versio tästä biisistä saattaisi siivittää Seinäjoen tango laulukisaan osallistuvan kiinalaisen ooppera laulajan voittoon. Kun se on maailman laajuisestikin niin pidetty aina esittäjineen kaikkineen ollut että kyllä Pohjanmaallakin....
- Anonyymi
Niin kuin varmasti tiedätkin.
Lähes kaikki naiset osaa seurata hyvää vientiä.
Vaan missä luuraa ne osaavat viejät? Tanssikursseille viejiä on välillä enemmänkin kuin naisia. Eli luulis lavoillakin olevan tanssitaitoisia miehiä hiukan enemmän.
"Tanssii tähtien kanssa" ohjelmaan otetaan kymmenkunta täysin tanssista kokematonta tyyppiä. Heistä parissa kk. kuoriutuu parempia tanssijoita, kuin mitä lavoilla näkee.
Mistä tämä johtuu?
Eikö sinun pienessä päässä ole käynyt mielessä ettei kursseilla opeteta tanssimista. Vaan pelkästään rahastetaan.
2kk. Voi oppia tanssiin jos opetus on hyvää.
Kursseilla näkee paljon 20 vuotta treenanneita jotka ei pärjää näille vasta alkaville.
Ei tanssi ole vaikeeta, ellei siitä tehdä vaikeeta.
Sievoisia summia tanssin opetteluun kyllä saa kuluun. Siitä olen sinun kanssa samaa mieltä.- Anonyymi
Vaikuttaa siltä, että sinä et ole lainkaan tullut ajatelleeksi ensinnäkään sitä, että kysymyksessä on täysin fiktiivinen tanssiohjelma etkä toisaalta sitäkään, että todella harvat televiisiossa näytettävät asiat ovat muutoinkaan totta: tämä johtuu siitä, että ihmiset eivät halua nähdä totuutta missään muissa mielissä ja olosuhteissa kuin niissä, joissa naapurille on sattunut hirvittävä onnettomuus. Nimittäin ainoastaan tuollaisessa tilanteessa totuuden katseleminen aiheuttaa ihmisessä hyvän olon tunteita.
- Anonyymi
Olet aika lailla oikeassa. Tosin tuo TTK on aika harhaanjohtava osaamisen arvioinnin suhteen, joten ei siitä sen enempää, tai ehkä se todistaa niin sanottujen yksäreiden tehokkuuden harjoittelussa verrattuna massakurssitukseen.
Mutta olen välillä itsekin ihmetellyt, että eivät nuo kurssit kovin runsasta satoa näytä tuottavan. Näkee ketkä ovat käyneet saman kurssin, kun tehdään samat maneerit sitten lavalla. Tanssillisuus tuntuu olevan kuitenkin aika monella hakusessa.
Mutta lohdutuksena voin sanoa, että osaamisen kehittäminen ja kehittyminen on harjoittelusta kiinni. Niin sanotun Suomen parhaiten vientiyritysten kärkeen pääsee aika keskinkertaisella lahjakkuudella, jos jaksaa ja viitsii harjoitella muutama sata tuntia per vuosi ihan ajatuksella. Saman harjoitussuunnitelman läpikäymällä lavoilta löytyisi muutama sata vastaavan tasoista viejää. Minä en ole yksi heistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet aika lailla oikeassa. Tosin tuo TTK on aika harhaanjohtava osaamisen arvioinnin suhteen, joten ei siitä sen enempää, tai ehkä se todistaa niin sanottujen yksäreiden tehokkuuden harjoittelussa verrattuna massakurssitukseen.
Mutta olen välillä itsekin ihmetellyt, että eivät nuo kurssit kovin runsasta satoa näytä tuottavan. Näkee ketkä ovat käyneet saman kurssin, kun tehdään samat maneerit sitten lavalla. Tanssillisuus tuntuu olevan kuitenkin aika monella hakusessa.
Mutta lohdutuksena voin sanoa, että osaamisen kehittäminen ja kehittyminen on harjoittelusta kiinni. Niin sanotun Suomen parhaiten vientiyritysten kärkeen pääsee aika keskinkertaisella lahjakkuudella, jos jaksaa ja viitsii harjoitella muutama sata tuntia per vuosi ihan ajatuksella. Saman harjoitussuunnitelman läpikäymällä lavoilta löytyisi muutama sata vastaavan tasoista viejää. Minä en ole yksi heistä.TTK antaa oikeansuuntaisen kuvan siitä, että minkä tahansa taidon opettelussa kysymys on ajan käytöstä: tanssimaankin oppiakseen on käytettävä monta tuntia aikaa tanssimisen harjoitteluun. Siitä, mikä kenenkin tanssillinen lähtötaso on, TTK antaa etenkin kilpailuun osallistuvilta kysyttäessä useassa tapauksessa epätoden kuvan. Esimerkiksi kuuluisalle näyttelijällehän ei ole temppu eikä mikään näytellä tanssitaidotonta ja tanssikilpailuun osallistuva poliitikkohan nyt on muutenkin rutinoitunut valehtelemaan kaikkien kuulijoittensa suut ja silmät täyteen. Muutamia esimerkkejä mainitakseni.
- Anonyymi
En tiedä kenelle tässä vastattiin, mutta ei sillä väliä.
Toista mieltä, kaikki naiset eivät osaa seurata hyvää vientiä. Toki monet naiset näin väittävät, kun yksinkertaisesti pitävät hyvinä viejiä vain niitä, joita osaavat seurata helposti. Lähes kaikissa lajeissa on omia seuraamiseen ja vientiin liittyviä piirteitä, jotka on opeteltava tullakseen hyväksi seuraajaksi tai viejäksi.
Tuota kyllä itsekin ihmettelen miksi lavatanssikurssit eivät tuota suuremmassa määrin hyviä tanssijoita, viejiä ja seuraajia. Syitä voi arvailla. Yritetään oppia liian monta lajia liian nopeasti. Osa voi kuvitella oppineensa, kun osaa viedä tai seurata muutamia mielestään (ja vain mielestään) parhaita. Lavakursseilla saa oikeasti hyvin vähän palautetta osaamisensa tasosta, kaikki eivät edes kestä sitä kuulla. Opetuksen tasokin saattaa olla kirjavaa ja jopa selvästi erilaista joissakin lajeissa. Kaikista ei lukuisten vuosienkaan "harjoittelu" tuota hyvää tanssijaa. Ja sama koskee monia "luomutanssijoita".
TTK-tanssijoissa on ollut paljon urheilu-, musiikki- ym. esiintyjätaustaisia henkilöitä, näillä voi olla hyvinkin suuri vaikutus nopeampaan tanssin omaksumiseen. Kun vielä saa ohjausta ja jatkuvaa palautetta tanssissa pitkälle menestyneeltä, niin ei parempaa oppimistilannetta juuri voi olla. Näyttävyyttä on vielä lisätty käyttämällä oppilaiden parhaita ominaisuuksia hyväksi, ja jättämällä heille vaikeimpia asioita pois koreografiasta.
Kun vertaa keskenään samojen lajien kilpatanssisuorituksia lavakilpatansseissa ja oikeissa kilpatansseissa, niin näyttävyyden ja osaamisen tasossa on valtavia eroja. Ja todennäköisesti yhtä suuri ero on ko. ryhmittymien opetuksen täsmällisyydessä ja puutteisiin reagoinnissa. Mutta kilpailu kuin kilpailu, se kasvattaa treenaamiseen ja puutteisiin paneutumiseen.
Mikäli edellinen kirjoittaja on tämä ns. "vapaan askelluksen" lähettiläs, niin ihmetyttää tuo kilpatanssiopetuksen puolustaminen. Sehän perustuu tarkkaan kuvattuihin kuvioihin. Niitä ei tavallinen kansalainen välttämättä osaa hahmottaa kuvioiksi, kun niitä ylemmillä taitotasoilla on suuri määrä erilaisillilla järjestyksillä toteutettuna, paitsi wienerissä.
Lavoilla näkee nättiäkin tanssia, mutta aika usein silloin on valittuna pariksi tuttu ja turvallinen ko. lajin taitaja. Joskus voi mennä hienosti tuntemattomankin kanssa heti ensimmäisellä kerralla. Monilla hyvillä tanssijoilla on kilpatanssikokemusta, tai keskittymistä muutamiin lajeihin erikoisseuroissa (swing, salsa ym). Hyväksi oppiakseen on siis syytä hakeutua mahdollisimman parhaaseen opetukseen. Lavatanssin luonteeseen ei kai kuulukaan taitojen erityinen hiominen.
Tuskin koskaan tulen niin hyväksi, että osaan viedä kaikkia naisia miellyttävällä tavalla, en vaikka kuinka yrittäisin sopeutua.
- Anonyymi
Jos joku sanoo osaavansa polkkaa, en missään nimessä mene sitä hakemaan. Takuulla se menee sitä eri tavoin kuin minä.
Valitsen mieluimmin sellaisen kumppanin, joka tunnustaa, ettei osaa. NÄytän sille rytmin aluksi, ja sitten se on menoksi. Aina sujuu sen jälkeen. - Anonyymi
Kannattaa hakea vain bugille, sitä kaikki osaa.
- Anonyymi
Joka edellyttää toisen etenevän vakioaskelkaavan mukaisesti, on rinnastettavissa aateiden maailman, esim.uskonnon, fundamentalismiin, jonka ajatusmaailma ja henkinen näkökenttä on kapea.
Nämä tanssin fundamentalistit ovat oikeita tosikkoja, joustamattomia ja ajatusmaailmaltaan yksinkertaisia. Tällaisen havainnon on meikäläinen tehnyt.- Anonyymi
Monet ovat kuitenkin sitä mieltä olleet, etteivät nämä itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet ehkä sittenkään olisi penàlimme terävimmät kynät: tämän puolesta puhuu sekin, että sinäkään et erota vakiota standardista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet ovat kuitenkin sitä mieltä olleet, etteivät nämä itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet ehkä sittenkään olisi penàlimme terävimmät kynät: tämän puolesta puhuu sekin, että sinäkään et erota vakiota standardista.
Jo sekin, että ei ymmärretä sitä, että naisilla on jokin todella hyvä syy jatkuvalle sievoisten summien standardikuvioihin ja lajinmukaiselle vientiseuraamiselle satsaamiselle, osoittaa sen, kuinka vähäjärkistä porukkaa nuo itsekeksimiensä kuvioittensa erikoismiehet käytännössä ovat. Tai sitten he ovat vain fundamentalisteja, joiden ajatusmaailmassa naiset voivat tarjota miehelle ruokaa, juomaa ja piparia, mutta eivät ajatuksia, joista kaikenlainen länsimainen hapatus on saanut alkunsa, mikäli niitä ei ole heti alkuunsa kitketty kantajiltaan eli naisilta kovalla kitkentäkädellä poies!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elämä valuu ohi ilman merkitystä
Olen 5-kymppinen korkeasti koulutettu hyvässä ja vaativassa työssä oleva mies. Erosin pitkästä parisuhteesta pari vuotta2373254Martina julkaisi romanttisia kuvia kihlajaisista
Ihana pari. Paljon onnea ja rakkautta heille 💞2561180Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin581140- 81963
Gekkosessa hyvä juttu Sofian Dubai "töistä"
"Vielä tammikuussa Belórf lupaili aloittavansa jälleen verkkovalmennukset, mutta tämä projekti näyttää kuihtuneen kaikes92906Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä56886eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.90857- 162822
Palsta sekosi lopullisesti?
Taidan mennä päikkäreille. Oliko hän nyt muka oikeasti äsken täällä ja kirjoitti, että täytyy unohtaa? Todistakaa se. Ki14794En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin109765