Ateismin suunnaton tyhjyys

Ateismin ainoa tarkoitus on ruotia uskontojen järjettömiä ja mieltä vailla olevia uskomuksia ja niihin liittyviä moraalisia ja eettisiä näkemyksiä. Tämä on lähinnä naurettavaa, koska ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateismi on suunnatonta tyhjyyttä moraalikoodiston puuttumisen lisäksi myös siitä syystä, että se ruotii olemattomia ja siten tyhjää. Myös ateistien tieteellinen näkemys kaikkeuden synnystä on täynnä tyhjään liittyvää pohtimista. Esko Valtaoja ateistien etunenässä on sitä mieltä, että "ei mistään" syntyi "ei mitään". (Pimeästä energiasta eli tyhjiön energiasta - jota oli alussa vähän - syntyi ajan kuluessa hiukkasia, jotka eivät olleet missään eikä niillä kenties ollut lainkaan massaa, koska ne eivät olleet mitään?).

      • Anonyymi

        Mistä se jumala kaiken loi ja miksi mielisairaat tuntevat jumalan parhaiten.
        Jumalaasi ei näy kuin hullujen mielikuvituksissa.


      • Anonyymi

        Itseasiassa ateisteilla on raamatun mukaan moraali(omatunto):

        14. Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki
        15. ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä -
        16. sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan. -Room. 2:14-16


      • Anonyymi

        En osaa näihin anonyymeihin vastata, enkä halua oppia ateisteilta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa näihin anonyymeihin vastata, enkä halua oppia ateisteilta mitään.

        Paraskin puhuja. Miksi minun pitäisi vastata sinulle, kaima?

        Minä ainakin haluan oppia ateisteilta ja ole Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi ja uudestisyntynyt kristitty.


    • Anonyymi

      "...ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

      Onko tappamisen kieltävä moraalisääntö absoluuttisen hyvä?

    • "...koska ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

      Kerropa jokin absoluuttinen moraalisääntö niin etsitään sille poikkeus ja kaadetaan se saman tien.

      • Jos sinulla on ruokaa yli oman tarpeesi ja luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään, niin anna hänelle ruokaa siitä ylijäämästä, joka sinulla on.


      • G4G kirjoitti:

        Jos sinulla on ruokaa yli oman tarpeesi ja luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään, niin anna hänelle ruokaa siitä ylijäämästä, joka sinulla on.

        Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu.


      • Anonyymi
        Kampelatutkija kirjoitti:

        Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu.

        Olisihan se kuollut muutenkin.


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu.

        Olet tyhmä kuin saapas.

        Toin esille yleisen periaatteen. Sinä toit esille äärimmäisen harvinaiset poikkeustapaukset, joilla yritit kumota yleisen periaatteen, joka pätee suurimpaan osaan maailman ihmisiä ja itse asiassa kaikkiin maailman ihmisiin. Katsopas:

        Luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään. Sinulla on ruokaa yli tarpeidesi. Kysyt häneltä, mitä hänen on lupa syödä ja onko hänellä terveydellisiä rajoituksia ruoan suhteen. Tarjoat hänelle sitten sellaista ruokaa, jota hänen uskontonsa ja terveytensä sallii syödä.

        Olet todella säälittävä idiootti, mutta sellaisia ovat kaikki uskovaiset ateistit ilman poikkeusta, kunnen poikkeus sääntöön osoitetaan. Vielä ei ole osoitettu. Kaikki uskovaiset ateistit ovat ääliöitä tämän hetkisen kokemusteni valossa. Älykkyys on jostakin syystä vieroksunut uskovaisia ateisteja ja tullut osaksi kaikkia muita ihmisiä mutta ei uskovaisi ateisteja.


      • G4G kirjoitti:

        Olet tyhmä kuin saapas.

        Toin esille yleisen periaatteen. Sinä toit esille äärimmäisen harvinaiset poikkeustapaukset, joilla yritit kumota yleisen periaatteen, joka pätee suurimpaan osaan maailman ihmisiä ja itse asiassa kaikkiin maailman ihmisiin. Katsopas:

        Luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään. Sinulla on ruokaa yli tarpeidesi. Kysyt häneltä, mitä hänen on lupa syödä ja onko hänellä terveydellisiä rajoituksia ruoan suhteen. Tarjoat hänelle sitten sellaista ruokaa, jota hänen uskontonsa ja terveytensä sallii syödä.

        Olet todella säälittävä idiootti, mutta sellaisia ovat kaikki uskovaiset ateistit ilman poikkeusta, kunnen poikkeus sääntöön osoitetaan. Vielä ei ole osoitettu. Kaikki uskovaiset ateistit ovat ääliöitä tämän hetkisen kokemusteni valossa. Älykkyys on jostakin syystä vieroksunut uskovaisia ateisteja ja tullut osaksi kaikkia muita ihmisiä mutta ei uskovaisi ateisteja.

        "Olet tyhmä kuin saapas."

        Ad hominem on argumentointivirhe ja varma merkki siitä, että väittely on hävitty.

        "Sinä toit esille äärimmäisen harvinaiset poikkeustapaukset..."

        Niin, mutta sinä puhuit absoluuttisesta moraalista "ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

        Avauksesi on murskattu tällä.


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        "Olet tyhmä kuin saapas."

        Ad hominem on argumentointivirhe ja varma merkki siitä, että väittely on hävitty.

        "Sinä toit esille äärimmäisen harvinaiset poikkeustapaukset..."

        Niin, mutta sinä puhuit absoluuttisesta moraalista "ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

        Avauksesi on murskattu tällä.

        En tiedä oletko provo vai aidosti tyhmä. Väliäkö tuolla. Amispojat eivät ymmärrä paljon mitään, mutta ehkä tämän.

        "...koska ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

        "Kerropa jokin absoluuttinen moraalisääntö niin etsitään sille poikkeus ja kaadetaan se saman tien. "

        "Jos sinulla on ruokaa yli oman tarpeesi ja luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään, niin anna hänelle ruokaa siitä ylijäämästä, joka sinulla on. "

        ABSOLUUTTINEN MORAALISÄÄNTÖ ON SE, ETTÄ TOISTA IHMISTÄ TULEE AUTTAA, JOS SE ON KOHTUUDELLA AJATELLEN MAHDOLLISTA.

        "Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu. "

        "Luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään. Sinulla on ruokaa yli tarpeidesi. Kysyt häneltä, mitä hänen on lupa syödä ja onko hänellä terveydellisiä rajoituksia ruoan suhteen. Tarjoat hänelle sitten sellaista ruokaa, jota hänen uskontonsa ja terveytensä sallii syödä."

        Sentinel-heimon ja lähetyssaarnaajan tapauksella ei ole mitään tekemistä tämän yleisen periaatteen kanssa. Kyseinen henkilö ei vienyt heimolle ruokaa, jota se ei olisi suostunut syömään, koska heidän uskontonsa ei sallisi sitä. Sentinel-heimon jäsenet ovat ateisteja. Heillä ei ole rajoitteita ruoan suhteen. Ainoa rajoite on se, että he tappavat kaikki, jotka lähestyvät heitä, koska heidän ateisminsa ei salli muiden tulla heitä lähelle.

        Esimerkkini pohjaa KÄSKYYN "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!". Jos olisin nälissäni ja tulisin sellaisen ihmisen tai ihmisten luokse, joilla on ruokaa, niin toivoisin heidän antavan ruokaa minulle. Jos he rakastavat minua, niin he antavat minulle ruokaa, mutta jos he ovat uskovaisia ateisteja, niin he eivät anna minulle ruokaa, koska se on vastoin ateistien ideologiaa.

        Näin se menee.


      • G4G kirjoitti:

        En tiedä oletko provo vai aidosti tyhmä. Väliäkö tuolla. Amispojat eivät ymmärrä paljon mitään, mutta ehkä tämän.

        "...koska ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

        "Kerropa jokin absoluuttinen moraalisääntö niin etsitään sille poikkeus ja kaadetaan se saman tien. "

        "Jos sinulla on ruokaa yli oman tarpeesi ja luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään, niin anna hänelle ruokaa siitä ylijäämästä, joka sinulla on. "

        ABSOLUUTTINEN MORAALISÄÄNTÖ ON SE, ETTÄ TOISTA IHMISTÄ TULEE AUTTAA, JOS SE ON KOHTUUDELLA AJATELLEN MAHDOLLISTA.

        "Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu. "

        "Luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään. Sinulla on ruokaa yli tarpeidesi. Kysyt häneltä, mitä hänen on lupa syödä ja onko hänellä terveydellisiä rajoituksia ruoan suhteen. Tarjoat hänelle sitten sellaista ruokaa, jota hänen uskontonsa ja terveytensä sallii syödä."

        Sentinel-heimon ja lähetyssaarnaajan tapauksella ei ole mitään tekemistä tämän yleisen periaatteen kanssa. Kyseinen henkilö ei vienyt heimolle ruokaa, jota se ei olisi suostunut syömään, koska heidän uskontonsa ei sallisi sitä. Sentinel-heimon jäsenet ovat ateisteja. Heillä ei ole rajoitteita ruoan suhteen. Ainoa rajoite on se, että he tappavat kaikki, jotka lähestyvät heitä, koska heidän ateisminsa ei salli muiden tulla heitä lähelle.

        Esimerkkini pohjaa KÄSKYYN "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!". Jos olisin nälissäni ja tulisin sellaisen ihmisen tai ihmisten luokse, joilla on ruokaa, niin toivoisin heidän antavan ruokaa minulle. Jos he rakastavat minua, niin he antavat minulle ruokaa, mutta jos he ovat uskovaisia ateisteja, niin he eivät anna minulle ruokaa, koska se on vastoin ateistien ideologiaa.

        Näin se menee.

        Absoluuttinen = ehdoton eli sille ei ole poikkeusta. Aloituksesi on osoitettu paikkansa pitämättömäksi. Olet hävinnyt joten ryömi takaisi kiven alle ja lopeta tyhjänpäiväinen lätinäsi, uskovainen tollo.


      • G4G kirjoitti:

        En tiedä oletko provo vai aidosti tyhmä. Väliäkö tuolla. Amispojat eivät ymmärrä paljon mitään, mutta ehkä tämän.

        "...koska ateisteilla itsellään ei ole mitään absoluuttisia hyvän ja pahan erottavia käskyjä tai moraalisäädöksiä."

        "Kerropa jokin absoluuttinen moraalisääntö niin etsitään sille poikkeus ja kaadetaan se saman tien. "

        "Jos sinulla on ruokaa yli oman tarpeesi ja luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään, niin anna hänelle ruokaa siitä ylijäämästä, joka sinulla on. "

        ABSOLUUTTINEN MORAALISÄÄNTÖ ON SE, ETTÄ TOISTA IHMISTÄ TULEE AUTTAA, JOS SE ON KOHTUUDELLA AJATELLEN MAHDOLLISTA.

        "Jos hän on allerginen sinun ruoallesi? Jos hänen kulttuurisi ei hyväksy ruokaasi? Tarjoat sikaa juutalaiselle tai muslimille? Sentinel -heimo tappoi typerän kristityn joka yritti tuoda heimolle ruokaansa, jota se ei tarvinnut. Katso, näin absoluuttinen moraalisääntösi on murskattu. "

        "Luoksesi tulee ihminen, joka on nälissään. Sinulla on ruokaa yli tarpeidesi. Kysyt häneltä, mitä hänen on lupa syödä ja onko hänellä terveydellisiä rajoituksia ruoan suhteen. Tarjoat hänelle sitten sellaista ruokaa, jota hänen uskontonsa ja terveytensä sallii syödä."

        Sentinel-heimon ja lähetyssaarnaajan tapauksella ei ole mitään tekemistä tämän yleisen periaatteen kanssa. Kyseinen henkilö ei vienyt heimolle ruokaa, jota se ei olisi suostunut syömään, koska heidän uskontonsa ei sallisi sitä. Sentinel-heimon jäsenet ovat ateisteja. Heillä ei ole rajoitteita ruoan suhteen. Ainoa rajoite on se, että he tappavat kaikki, jotka lähestyvät heitä, koska heidän ateisminsa ei salli muiden tulla heitä lähelle.

        Esimerkkini pohjaa KÄSKYYN "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!". Jos olisin nälissäni ja tulisin sellaisen ihmisen tai ihmisten luokse, joilla on ruokaa, niin toivoisin heidän antavan ruokaa minulle. Jos he rakastavat minua, niin he antavat minulle ruokaa, mutta jos he ovat uskovaisia ateisteja, niin he eivät anna minulle ruokaa, koska se on vastoin ateistien ideologiaa.

        Näin se menee.

        "Esimerkkini pohjaa KÄSKYYN "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"."

        Mistä olet tämän onnettoman moraalisäännön ottanut? Et kai vain Raamatusta? Raamatun rakkauden kaksoiskäsky on eksklusiivinen kun se käskee rakastamaan vain omaan kansaan kuuluvaa lähimmäistä. Olet uskovainen tollo, joka kuvittelee Raamatun olevan korkean moraalin ohje. Tosiasiassa Raamatun moraalioppi on poissulkeva ja rasistinen. Uskovaisena idioottina sinä ilmennät erinomaisesti tätä oppia kun mellastat täällä ateismi -palstalla ja hyökkäät ateisteja vastaan.

        18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        Absoluuttinen = ehdoton eli sille ei ole poikkeusta. Aloituksesi on osoitettu paikkansa pitämättömäksi. Olet hävinnyt joten ryömi takaisi kiven alle ja lopeta tyhjänpäiväinen lätinäsi, uskovainen tollo.

        Ateistisika. Moraaliton pelle.


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        "Esimerkkini pohjaa KÄSKYYN "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!"."

        Mistä olet tämän onnettoman moraalisäännön ottanut? Et kai vain Raamatusta? Raamatun rakkauden kaksoiskäsky on eksklusiivinen kun se käskee rakastamaan vain omaan kansaan kuuluvaa lähimmäistä. Olet uskovainen tollo, joka kuvittelee Raamatun olevan korkean moraalin ohje. Tosiasiassa Raamatun moraalioppi on poissulkeva ja rasistinen. Uskovaisena idioottina sinä ilmennät erinomaisesti tätä oppia kun mellastat täällä ateismi -palstalla ja hyökkäät ateisteja vastaan.

        18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.

        En perusta käskyä Raamattuun vaan yleiseen oikeudentajuun ja hyvyyteen, jota ateisteissa ei ole. Ymmärrän toki sen, että et anna juutalaiselle, muslimille tai kristitylle ruokaa, jos hän on nälissään, mutta minä annan. Annan ruokaa jopa kaltaisellesi ateistille, jos hän on nälissään. Sinä puolestasi et anna ruokaa kenellekään, koska olet sydämetön kylmä ja rakkaudeton hirviö, jonka rinnalla Raamatun Jahve on pyhäkoulupoika. Näin se menee.


      • G4G kirjoitti:

        En perusta käskyä Raamattuun vaan yleiseen oikeudentajuun ja hyvyyteen, jota ateisteissa ei ole. Ymmärrän toki sen, että et anna juutalaiselle, muslimille tai kristitylle ruokaa, jos hän on nälissään, mutta minä annan. Annan ruokaa jopa kaltaisellesi ateistille, jos hän on nälissään. Sinä puolestasi et anna ruokaa kenellekään, koska olet sydämetön kylmä ja rakkaudeton hirviö, jonka rinnalla Raamatun Jahve on pyhäkoulupoika. Näin se menee.

        Nythän ei ole kysymys juutalaisen tai muslimin ruokkimisesta vaan siitä, että väitteelläsi pyyhittiin lattiat jo ensimmäisellä kierroksella. Vaikea uskoa, että keskustelen eläkkeellä olevan informaatiotieteen professorin kanssa. Vaikutat pelkältä tyhmältä uskovaiselta koulupudokkaalta.


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        Nythän ei ole kysymys juutalaisen tai muslimin ruokkimisesta vaan siitä, että väitteelläsi pyyhittiin lattiat jo ensimmäisellä kierroksella. Vaikea uskoa, että keskustelen eläkkeellä olevan informaatiotieteen professorin kanssa. Vaikutat pelkältä tyhmältä uskovaiselta koulupudokkaalta.

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        Nythän ei ole kysymys juutalaisen tai muslimin ruokkimisesta vaan siitä, että väitteelläsi pyyhittiin lattiat jo ensimmäisellä kierroksella. Vaikea uskoa, että keskustelen eläkkeellä olevan informaatiotieteen professorin kanssa. Vaikutat pelkältä tyhmältä uskovaiselta koulupudokkaalta.

        En ole eläkkeellä oleva informaatiotieteen professori. En tiedä, mistä olet moista paskaa päähäsi ammentanut, mutta kiistän väärät tietosi.

        Itse asiassa: mitä vittua se sinulle kuuluu, kuka tai mitä minä olen? Ainoa, millä on jotakin väliä, on se, että olen moninverroin sinua älykkäämpi ja moraalisesti katsoen ylivertainen sinuun verrattuna.


      • G4G kirjoitti:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?

        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?"

        Rakkauden ilmenemismuotoja ei ole määritelty absoluuttisen hyväksi. Joku voi rakastaa sikaa, ylensyömistä, alkoholia, huumeita tai seksiä. Ovatko nämä hyviä kaikille?


      • G4G kirjoitti:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?

        Pakenit keskustelusta niljake, mutta tässä Raamatun jakeet, jotka todistavat, ettei kaikki rakkaus ole hyvästä joten absoluuttinen moraaliohjeesi on murskattu Raamatulla, josta ohjeesi on alun perin peräisin.

        15 Älkää rakastako maailmaa, älkää sitä, mikä maailmassa on. Jos joku rakastaa maailmaa, Isän rakkaudella ei ole hänessä sijaa. 16 Sillä mitä kaikkea maailmassa onkin, ruumiin halut, silmien pyyteet ja mahtaileva elämä, se kaikki on maailmasta, ei Isästä.


      • G4G kirjoitti:

        Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.

        Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?

        >> Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. <<

        Jos sinua lähestyy masokisti, on sinun välittömästi lyötävä häntä?
        Ja toisinpäin: masokistin on lyötävä kaikkia, jos hän tahtoo rakastaa lähimmäisiään kuin itseään?


    • Anonyymi

      Mielettömien uskomusten ruotimista saa harrastaa kuka tahansa uskonnosta riippumatta. En ole edes ateisti, mutta ymmärrän että tässä maailmassa on paljon tilausta kriittiselle ajattelulle. Mitään paratiisia ei syntyisi, vaikka skeptikkoja ei olisikaan, pikemminkin päinvastoin.

      • Anonyymi

        Juuri näin!

        Itselleni tulee mieleen esim. ateismiin kääntyneitä youtube:ttajia, esim. entisiä muslimeja(esim. ApostateProphet) jotka on kunnostautunut islamin kritisoinnissa.


      • Ateistilla on suuri houkutus tehdä tekoja joista voisi joutua vankilaan,koska
        ei ole tilivelvollinen jumalalle jota ei ole.Esivallalle joutuu vastaamaan teke-
        misistään jos jää kiinni.Tämä suuntaus on yleistymässä,että tehdään mitä
        mieleen tulee,kaikki on hyväksyttävää.Jos tälläisiä henkilöitä on puolet
        kansasta on anarkian ainekset koossa.


      • RT70 kirjoitti:

        Ateistilla on suuri houkutus tehdä tekoja joista voisi joutua vankilaan,koska
        ei ole tilivelvollinen jumalalle jota ei ole.Esivallalle joutuu vastaamaan teke-
        misistään jos jää kiinni.Tämä suuntaus on yleistymässä,että tehdään mitä
        mieleen tulee,kaikki on hyväksyttävää.Jos tälläisiä henkilöitä on puolet
        kansasta on anarkian ainekset koossa.

        "Tämä suuntaus on yleistymässä,että tehdään mitä mieleen tulee,kaikki on hyväksyttävää."

        Tiastofakta ei tue houreitasi. Katso esimerkiksi Euroopan murhatilastoja 1300 -luvulta nykypäivään.

        https://ourworldindata.org/homicides


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Ateistilla on suuri houkutus tehdä tekoja joista voisi joutua vankilaan,koska
        ei ole tilivelvollinen jumalalle jota ei ole.Esivallalle joutuu vastaamaan teke-
        misistään jos jää kiinni.Tämä suuntaus on yleistymässä,että tehdään mitä
        mieleen tulee,kaikki on hyväksyttävää.Jos tälläisiä henkilöitä on puolet
        kansasta on anarkian ainekset koossa.

        Kristinusko nimenomaan vapauttaa ihmisen kaikesta vastuusta ja tilivelvollisuudesta. Voit rauhassa ryöstää, raiskata ja murhata niin paljon kuin ikinä ennätät, kunhan vain sitten muistat ennen kuolemaasi katua ja rukoilla syntejäsi anteeksi. Ja niin kaikki annetaan anteeksi ja taivaspaikka odottaa, eikä mistään rikoksistaan tarvitse itse kantaa mitään vastuuta.

        Kristinusko on täysin moraalitonta ja vastuutonta.


    • Anonyymi

      Tyhjää ei ole se, että saa uskonharhaisten tekemisiä aina setviä.

    • Anonyymi

      G4G ei tiedä mistään mitään. Hän haastaa riitaa kummankin leirin "puolella" kumpaakin vastaan, asettamalla vastakkain ateistiset ja uskonnolliset näkemykset mistä tahansa. G4G on vain kieroon kasvanut persoona, joka tuhlaa älynlahjansa älyttömään somehäiriköintiin.

      • Anonyymi

        Hän taitaa olla ateisti. Minulla ainakin usko rakoili kun hänen viestittelyään täällä luin.


      • Anonyymi

        Hän ei tasan ole ateisti, vaan kreationisti ja teisti. Hän hyökkää koko ajan raivoisalla vimmalla ateismia ja ateisteja vastaan ja samalla raivoisella vimmalla puolustaa Luojan olemassaoloa ja pilkkaa tiedettä ja tiedemiehiä ja tieteellisiä näkemyksiä ja teorioita. Mikä kaikki on juuri sitä erittäin tyypillistä kiihkohihhulin toimintaa. Hihhulin joka kerta toisensa jälkeen kirjoittaa tänne miten tiede kertoo vain satuja eikä tiedä mitään ja miten KAIKKI TODISTAA LUOJASTA.


    • Anonyymi

      G4G haluaa hehkutella, että ateismi on surkea ja epäonnistunut elämäntapa ja samalla kutsuu uskonoppeja järjettömiksi ja mieltä vailla oleviksi uskomuksiksi, mutta joita kuitenkin ateismi tarvitsisi ollakseen jollain tavalla hyvä elämäntapa.

      Kysymys G4G:lle. Mikä on oma näkemyksesi, miten ihmisen tulee elää, mihin sen täytyy uskoa, mitä sen täytyy omaksua ja oppia?

    • Kyllä kaikilla on moraalisia näkemyksiä.

      • Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa.


      • Anonyymi
        G4G kirjoitti:

        Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa.

        Nimimerkki: Jumalan-kumous (ei-rekisteröitynyt)

        Ymmärsinkö oikein, että olet ainakin omasta mielestäsi ateisti?


      • G4G kirjoitti:

        Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa.

        "Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa. "

        No mutta herra informaatiotieteiden emeritusprofessori, sinähän väitit ylempänä tätä absoluuttisen hyväksi säännöksi. Rakasta itseäsi (muun muassa tuottamalla nutintoa ja hyötyä itselle) ja rakasta samalla tavalla lähimmäistäsikin.


        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?"


      • Kampelatutkija kirjoitti:

        "Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa. "

        No mutta herra informaatiotieteiden emeritusprofessori, sinähän väitit ylempänä tätä absoluuttisen hyväksi säännöksi. Rakasta itseäsi (muun muassa tuottamalla nutintoa ja hyötyä itselle) ja rakasta samalla tavalla lähimmäistäsikin.


        "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Mikä tekee tästä jotakin muuta kuin absoluuttisesti hyvän käskyn?"

        Katsopas homofiili, kun homoseksuaali ja pedofiili raiskaa pikkupoikia, niin hän tuottaa siinä itselleen nautintoa ja kun rikollinen varastaa tai tekee petoksia tai harjoittaa väkivaltaa, niin hän saa siitä hyötyä ja nautintoa itselleen, mutta hänen uhrinsa eivät nauti siitä eivätkä hyödy mitään vana kärsivät vahinkoa. Ateisti ja teisti ovat molemmat sellaisia, jotka tekevät tuota kaikkea eivätkä todellakaan ajattele toisen parasta vaan pelkästää omaa itseään, koska ovat itsekkäitä ja heiltä puuttuu kyky empatiaan eivätkä he rakasta ketään muuta kuin itseään (narsisteja siis).

        Ateisti on siis narsisti, joka on täysin kykenemätön lähimmäisen rakkauteen ja ajattelee vain itseään, koska on itsekkyydessä ylivertainen muihin nähden. Ateisti on myös moraalisesti turmeltunut ja äärimmäisen paha ihminen, jonka rinnalla muslimiterroristi on pyhäkoulupoika.


      • G4G kirjoitti:

        Katsopas homofiili, kun homoseksuaali ja pedofiili raiskaa pikkupoikia, niin hän tuottaa siinä itselleen nautintoa ja kun rikollinen varastaa tai tekee petoksia tai harjoittaa väkivaltaa, niin hän saa siitä hyötyä ja nautintoa itselleen, mutta hänen uhrinsa eivät nauti siitä eivätkä hyödy mitään vana kärsivät vahinkoa. Ateisti ja teisti ovat molemmat sellaisia, jotka tekevät tuota kaikkea eivätkä todellakaan ajattele toisen parasta vaan pelkästää omaa itseään, koska ovat itsekkäitä ja heiltä puuttuu kyky empatiaan eivätkä he rakasta ketään muuta kuin itseään (narsisteja siis).

        Ateisti on siis narsisti, joka on täysin kykenemätön lähimmäisen rakkauteen ja ajattelee vain itseään, koska on itsekkyydessä ylivertainen muihin nähden. Ateisti on myös moraalisesti turmeltunut ja äärimmäisen paha ihminen, jonka rinnalla muslimiterroristi on pyhäkoulupoika.

        Mitä kuvittelet saavuttavasi tuollaisella sekopäisyydelläsi?


      • G4G kirjoitti:

        Katsopas homofiili, kun homoseksuaali ja pedofiili raiskaa pikkupoikia, niin hän tuottaa siinä itselleen nautintoa ja kun rikollinen varastaa tai tekee petoksia tai harjoittaa väkivaltaa, niin hän saa siitä hyötyä ja nautintoa itselleen, mutta hänen uhrinsa eivät nauti siitä eivätkä hyödy mitään vana kärsivät vahinkoa. Ateisti ja teisti ovat molemmat sellaisia, jotka tekevät tuota kaikkea eivätkä todellakaan ajattele toisen parasta vaan pelkästää omaa itseään, koska ovat itsekkäitä ja heiltä puuttuu kyky empatiaan eivätkä he rakasta ketään muuta kuin itseään (narsisteja siis).

        Ateisti on siis narsisti, joka on täysin kykenemätön lähimmäisen rakkauteen ja ajattelee vain itseään, koska on itsekkyydessä ylivertainen muihin nähden. Ateisti on myös moraalisesti turmeltunut ja äärimmäisen paha ihminen, jonka rinnalla muslimiterroristi on pyhäkoulupoika.

        "Katsopas homofiili..."

        Pikkusielut keskittyvät keskustelijoihin. Vaikea uskoa sinua emeritusprofessoriksi.

        "...kun homoseksuaali ja pedofiili raiskaa pikkupoikia, niin hän tuottaa siinä itselleen nautintoa..."

        Ja jos hän noudattaisi Raamatun rakkauden kaksoiskäskyä niin hän järjestäisi pikkupoikia myös lähimmäisilleen raiskattavaksi. Tätähän monissa kristinuskon lahkoissa todellisuudessa tehdäänkin, salaillaan pedofiilien rikollista toimintaa.


      • G4G kirjoitti:

        Ateistien moraali on tätä:

        Kaikki, mikä tuottaa MINULLE nautintoa ja hyötyä, on hyvää. Kaikki muu on pahaa.

        Todista, että kaikki maailman ateistit ajattelevat juuri tuolla tavalla.

        Raamatussa (UT:ssa muistaakseni Paavalin kynällä) muuten sanotaan: "Kokeilkaa kaikki, ja pitäkää se, mikä hyvää on".

        Kun uskovaiset toivovat itselleen ikuista elämää ja onnea, eikö se ole muuta kuin mitä suurinta itsekkyyttä?


    • Anonyymi

      Millä lailla olisi parempi, että uskon silmää räpäyttämättä kaiken mikä minulle pyritään syöttämään, varsinkin uskovien taholta? Miksi pitäisin hyvänä asiana uskomista jumalaan , joka tapatti oman poikansa, osan omaa itseään, ja sitten hävisi kokonaan olemasta? Hevonkakkaa, sanon minä. kirjoitti uskoonpakopaikka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe