Hei,
55v mieheni sai MS diagnoosin pari vuotta sitten. Kun ajattelen elämää taaksepäin niin uskon, että tauti on ollut hänellä ainakin 10v. Hänellä on ollut vuosien aikana mm. raivoamista jos joku asia ei onnistu, koska on ollut kömpelyyttä. Seksiin hän ei ole tehnyt vuosikausiin aloitetta, eikä häneen saa koskea eikä hän koske minuun. Olen hyvin surullinen toki hänen sairastumisesta, mutta tuntuu, että myös oma elämä jää elämättä. Teen kotona lähes kaiken vaikka hän ei ole enää töissä. Mies odottaa palveluita ja usein kiukuttelee. Tuntuu, että olen hyväksikäytetty ja omaishoitaja. Meillä on pitkä liitto takana ja aikuiset lapset. Olen itse 50v, tässäkö elämä läheisyyden osalta oli... Mies ei puhu, hänen mielestä meillä ei ole mitään ongelmaa.
MS tauti ja läheisyys
7
117
Vastaukset
- Anonyymi
Huh, täällä samanlainen. Siis mieeeeeees diag Minulla ehkä 45 noin varmaan Perkele ,,, oli jo kymmmmmmmeeeniä vuosia vaivanut (no ehkä 10 v tosiaan jotain)
Näkö lähti toisesta silmästä Yhdessä yössä lähes kokonaan mutta palautui kortisoni hoitojen jälkeen melkein täysin ja heikkous oloja...
mutta
Kirjoituksesi sai todellakin pisti miettiin. Kiitos ,olen nyt hieman hu'ppelissa kylläkin
teen vielä raskasta /vaativaa työtä johon minusta ei enää "välttämättä" ole pian vaikka kuinka sinnittelen.
TÄRKEIN ois tämä; Tuo Rakas läheinen unohtuu joka on tuossa tukena ja turvana?
ja se Ärtyneisyys on minullakin näyttänyt TODELLAKIN merkkinsä
Kerro miehelles ; me painitaan samojen ongelmien kanssa ja ymmärrän myös hänen käyttäytymisen, koska samoja piirteitä oli hetken ...ja ehk' vieläkin. - Anonyymi
Sama vastaaja vielä lisää, luettuani uudelleen kohtalosi. Ei kuulosta helpolta sinullakaan jos ei aina vaimollanikaan!
Kun tulee "ärtyneisyyshetki" painelen metsälenkille säikyttelemään Karhut ja Sudet (pitävät ihan pöhlönä höpöttäjänä)
Sitten vasta vaimo mukaan metsä kävelylle...
Myös säännöllisin väliajoin kun vielä pystyy, ilman lapsia (jotka ei enää lähtiskään) niin Kahdestaan päivän pari reissuun pois liian tutuista rutiineista!
Ainakin viiiieelä on toiminut, pölyt on pyyhitty hetkeksi?
Alan kuulostamaan parisuhdeterapeutilta, tämähän on Ms sivusto? - Anonyymi
Menikö kirjainpari väärinpäin?
Mieheni jne. SM- tauti?
SadoMasa- Anonyymi
Harvoin yhtä viisasta pököä tapaa..
- Anonyymi
Sado Masa ja läheisyys
- Anonyymi
Voihan sitä keskustelu yhteyttä edes yritellä kuntoon. Olis hyvä että jos olis vähän rahaa niin menisitte mukavalle matkalle rahavarojenne mukaan minne riittääkin.. tai ystävien kanssa virittelisitte jotain mukavaa. Jos ei tuo jotenkin onnaa, pitäisi parisuhdeterapeutin välityksellä jotain keskustella. Ms- liitolla on muuten varmaan jotain parisuhdeleirejä että sellaista voisi kokeilla hakea yms, kun on muuten sopeutumisvalmennuskurssejakin, niitä vaan pitää itse hakea esim parina. Jollei mikään toimi niin ehkä pitäisi erota??. Minulla on mennyt kauan yli vuoden tajuta omia sairauksia enkä kaikkea niistä ole tajunnut vieläkään että voihan toiselle antaa toisaalta vähän aikaa jos siitä myöhemmin vähän muuttuisi vielä..?
- Anonyymi
No joo ,mutta ilmeisesti tuossa oli välissä joku Sado maso provo.. ei mulla rahasta niin pula mutta kiitos kuitenkin . kun huolehdit kyllä tämä tauti on tullut turhankin tutuks minulla ja läheisillä-- toivottavasti sinulla
asiat sujuu .. kyllä tässä ihan puheväleissä ollaan !...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk336701Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin203314Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521440Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_201362Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.281326PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1791300- 1401171
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport461100- 39956
- 145850